Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Lars Jacobsen hjem til OB?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Ahh... underskud på underskud, og to 10. pladser i træk overbeviser dig om at folk ansat i OB umuligt kan tage fejl, og enhver debat om deres beslutninger er tåbelig? ,o)

Ang. sidste del, så kunne man vel også vende den om, og sige at de mennesker der er ligeglade med hvem der ansættes i deres klub, mangler indlevelse og følelser for klubben...? Det er ikke sandt, men blot provokerende, men man skal jo holde stilen fra dit indlæg, ikke...? ,o)

EDIT: Men kunne du ikke tænke dig at svare på spørgsmålet fra det indlæg du citerer?

Mvh

MaxHH
    det er godt nok nogen fortolkninger jeg har svært ved at følge, men det lader ikke til at der har været så godt styr på økonomien under Kim Brink og især under PH, men min opfattelse er at der nu er sat tæring efter næring og at der ikke gives mere ud end de er råd til.

Den sidste del var også ment som en provokation (og som sandhed for mig) og jeg er slet ikke ligeglad med hvem der ansættes så lang tid der skeles både til nutiden og til fremtiden.

Det eneste jeg har citeret er Onkel Riffel og her mener jeg ikke der indbygget et spørgsmål, men måske du kan hjælpe mig på vej

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg har heldigvis ikke forstand på økonomier som OS&E's (OB's), og præcis den del er jeg helt tryg ved er i de bedste hænder netop nu og jeg er overbevist om at der gives mere ud end der er i kassen til en investering i LJ-klassen, og sportsligt er jeg også sikker på vi har en yderst kompetent trænerduo som har et fint samarbejde med den økonmisk ansvarlige. Skulle det nu komme så vidt at han præsenteres i OB og der bliver uro af det, må det være et udtryk for at disse personer er lidt forkælede og tramper lidt i jorden hvis man ikke får sin vilje.
    Ahh... underskud på underskud, og to 10. pladser i træk overbeviser dig om at folk ansat i OB umuligt kan tage fejl, og enhver debat om deres beslutninger er tåbelig? ,o)

Ang. sidste del, så kunne man vel også vende den om, og sige at de mennesker der er ligeglade med hvem der ansættes i deres klub, mangler indlevelse og følelser for klubben...? Det er ikke sandt, men blot provokerende, men man skal jo holde stilen fra dit indlæg, ikke...? ,o)

EDIT: Men kunne du ikke tænke dig at svare på spørgsmålet fra det indlæg du citerer?

Mvh

MaxHH

Leave a comment:

• manner
    replied
    Men hånden på hjertet: Vil du virkelig ofre så stor en portion af lønsummen på en hyggeonkel og mentor, frem for en bedre spiller med udviklings- og videresalgspotentiale? Især en hyggeonkel der KUN bliver ringere år efter år fra nu af? OG deler fanscenen i to, med masser af uro til følge?

Mvh

MaxHH
    jeg har heldigvis ikke forstand på økonomier som OS&E's (OB's), og præcis den del er jeg helt tryg ved er i de bedste hænder netop nu og jeg er overbevist om at der ikke gives mere ud end der er i kassen til en investering i LJ-klassen, og sportsligt er jeg også sikker på vi har en yderst kompetent trænerduo som har et fint samarbejde med den økonmisk ansvarlige. Skulle det nu komme så vidt at han præsenteres i OB og der bliver uro af det, må det være et udtryk for at disse personer er lidt forkælede og tramper lidt i jorden hvis man ikke får sin vilje.
    Last edited by manner; 12-04-2014, 05:51.

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Op i røven med det der videresalgspotentiale på spillere. OB har så vidt jeg ved i ganske mange år efterhånden ikke decideret lagt forretningen an på, at skulle tjene penge på salg af spillere for at kunne overleve. Samtidig kan man sige, at hvis en klub hele tiden går efter at få solgt deres bedste spillere, så forringer de samtidig med deres produkt - du ved...gør holdet ringere. Det kommer man altså ikke i toppen af ligaen af. Det er fint nok, at lave et godt spillersalg engang imellem, men det skal vel ikke være det, man baserer sin forretning og sine indkøb på?

Jeg har det sådan lidt, at det er fløjtende ligegyldigt, om en spiller er 25 år eller 38 år. Hvis spilleren er god nok (og skadesfri og alt det der), så er han god nok. Helveg var jo også en gammel fætter, da han landede i OB til sidst. Man har en Giggs i United, der trods sine 40 år er rigeligt god. Og flere eksempler kan nævnes. Det hele behøver vel ikke handler om salg, salg og salg? Hvad er der galt i at opbygge et hold, hvor spillerne rent faktisk bliver i klubben gennem nogle år, i stedet for at man partout skal gå efter at få dem solgt? Og hvis der ikke er potentiale i at kunne sælge dem, så kan de ikke bruges?

Når dét så er sagt, så er ovenstående ikke et udtryk for, om jeg gider se LJ i OB igen eller ej. Men, havde han nu ikke haft den historik mht. os fans osv., så ville jeg mene, at hvis han er god nok (og det synes jeg faktisk, han er) og økonomien er fornuftig, så ville jeg ikke takke nej til en spiller på 34 år - bare fordi han er 34 år.

Buttom line er, at vi fans ønsker spillere, der er gode nok til at brilliere på holdet. Angribere skal score mange mål. På den ene side, vil vi ikke af med en virkelig god spiller og bander og svovler over det, når vi så sælger en god spiller. På den anden side sidder vi og sukker efter spillere med videresalgspotentiale. Jeg forstår ikke sammenhængen.
    Nu ér alderen ikke min eneste anke mod LJ... men de utrolig få eksempler på klassespillere der ikke falder i niveau gør altså ikke aldersspørgsmålet irrelevant. Ja, et par stykker ud af 100 kan holde niveau efter de 34, men chancen for at LJ er i blandt dem er altså lille, især da hans præstationer (imo) allerede er begyndt at falde over de sidste par halvsæsoner.

Og ja, lige pt kan han måske forstærke truppen, men hvor længe? Og til hvilken pris, både i lønkroner, manglende spilletid til spændende talenter, og uro/splid i fangruppen?

Jeg synes det er en no-brainer, og har virkelig svært ved at se argumenterne for at gå ind for at pisse i bukserne-strategien, især i en opbygningsfase som vi må siges at være i...

Mvh

MaxHH

Leave a comment:

• obforever
    replied
    Men hånden på hjertet: Vil du virkelig ofre så stor en portion af lønsummen på en hyggeonkel og mentor, frem for en bedre spiller med udviklings- og videresalgspotentiale? Især en hyggeonkel der KUN bliver ringere år efter år fra nu af? OG deler fanscenen i to, med masser af uro til følge?

Mvh

MaxHH
    Op i røven med det der videresalgspotentiale på spillere. OB har så vidt jeg ved i ganske mange år efterhånden ikke decideret lagt forretningen an på, at skulle tjene penge på salg af spillere for at kunne overleve. Samtidig kan man sige, at hvis en klub hele tiden går efter at få solgt deres bedste spillere, så forringer de samtidig med deres produkt - du ved...gør holdet ringere. Det kommer man altså ikke i toppen af ligaen af. Det er fint nok, at lave et godt spillersalg engang imellem, men det skal vel ikke være det, man baserer sin forretning og sine indkøb på?

Jeg har det sådan lidt, at det er fløjtende ligegyldigt, om en spiller er 25 år eller 38 år. Hvis spilleren er god nok (og skadesfri og alt det der), så er han god nok. Helveg var jo også en gammel fætter, da han landede i OB til sidst. Man har en Giggs i United, der trods sine 40 år er rigeligt god. Og flere eksempler kan nævnes. Det hele behøver vel ikke handler om salg, salg og salg? Hvad er der galt i at opbygge et hold, hvor spillerne rent faktisk bliver i klubben gennem nogle år, i stedet for at man partout skal gå efter at få dem solgt? Og hvis der ikke er potentiale i at kunne sælge dem, så kan de ikke bruges?

Når dét så er sagt, så er ovenstående ikke et udtryk for, om jeg gider se LJ i OB igen eller ej. Men, havde han nu ikke haft den historik mht. os fans osv., så ville jeg mene, at hvis han er god nok (og det synes jeg faktisk, han er) og økonomien er fornuftig, så ville jeg ikke takke nej til en spiller på 34 år - bare fordi han er 34 år.

Buttom line er, at vi fans ønsker spillere, der er gode nok til at brilliere på holdet. Angribere skal score mange mål. På den ene side, vil vi ikke af med en virkelig god spiller og bander og svovler over det, når vi så sælger en god spiller. På den anden side sidder vi og sukker efter spillere med videresalgspotentiale. Jeg forstår ikke sammenhængen.

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    Nej det kan vi ikke blive enige om, idet min fornemmelse er kommet ved at lytte til hvad manden har sagt i div. interviews i radioen, så jeg føler da at det er rimeligt faktuelt funderet, det u-rationelle kan jeg ikke helt gennemskue hvad du mener med så det må du lige forklare mig engang. Snakken om JC er for mig noget helt andet og vedkommer som sådan ikke LJ-sagaen ret meget. JC blev bl.a. hentet som top i en hierarki der skulle bygges op sammen med spillere som AMC og måske også Vadòcz og af forsk. årsager er det mislykkedes og her ser jeg også LJ som et stærkere forsøg på at lave et "sundt" hierarki på holdet. LJ er så vidt jeg ved skadesfri og vil være i stand til at spille hver gang, endvidere er han dybt proffesionel i sin tilgang til spille både hvad angår træningen og hvad han fylder i sin krop.

"Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup." citatet her fra Rifflen underbygger vel meget godt det jeg siger ikke er det pure opspind.

Mvh

MaxHH

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Ja ja fint nok, skal vi ikke lige blive enige om, at hver et ord du her skriver, er udelukkende din mavefornemmelse, som på ingen måde er faktuelt eller sågar rationelt funderet?

Jeg kan lige så godt sige det modsatte, og det ville være lige så rigtigt. Det samme sagde man vist også om JC, jeg kunne sikkert finde indlæg, med nøjagtig samme ordlyd som dit, og det gik jo vist ikke lige som præsten prædikede.

Så køber den ikke, og slet ikke som et bedre argument, end så mange andres.
    Nej det kan vi ikke blive enige om, idet min fornemmelse er kommet ved at lytte til hvad manden har sagt i div. interviews i radioen, så jeg føler da at det er rimeligt faktuelt funderet, det u-rationelle kan jeg ikke helt gennemskue hvad du mener med så det må du lige forklare mig engang. Snakken om JC er for mig noget helt andet og vedkommer som sådan ikke LJ-sagaen ret meget. JC blev bl.a. hentet som top i en hierarki der skulle bygges op sammen med spillere som AMC og måske også Vadòcz og af forsk. årsager er det mislykkedes og her ser jeg også LJ som et stærkere forsøg på at lave et "sundt" hierarki på holdet. LJ er så vidt jeg ved skadesfri og vil være i stand til at spille hver gang, endvidere er han dybt proffesionel i sin tilgang til spille både hvad angår træningen og hvad han fylder i sin krop.

"Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup." citatet her fra Rifflen underbygger vel meget godt det jeg siger ikke er det pure opspind.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg følger FCK tættere end de fleste OB-fans gør, i kraft af min bopæl i hovedstaden, og mine FCK-venner herovre. Og jeg kan kun give dig ret i mange af dine pointer. LJ er netop kendt som en spiller, der tager et stort ansvar for de unge, og som har en udpræget vindermentalitet, kombineret med en god forståelse for hieraki og at lære fra sig. I mit oprindelige indlæg mod at vi skulle hente ham, opponerede jeg netop ikke mod erfarenheds-argumentet, netop fordi jeg har en fornemmelse af, at det ville være det eneste punkt hvor han for alvor ville kunne bringe noget til vores trup.

Men når det er sagt, så er han samtidigt en spiller der har haft meget svært ved at acceptere at han er blevet overhalet af en yngre spiller, og som havde meget svært ved at acceptere en lønnedgang. Han er ikke bedre end Diarra i min optik, og han er meget dyr, i min optik. Så de fordele vi kunne få i erfaring og i lære-fra-sig-villighed, ville blive ophævet af at have en gammel, dyr spiller, der ville bænke én af vores egne unge spillere, der fuldt kan måle sig med LJ defensivt allerede nu, og i den byrde han ville blive for lønbudgettet.

Jeg siger stadig nej tak.
    de indtryk jeg har af manden fra miljøet er, at han er lidt af en primadonna.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    att Bossy hvis Onkel Riffel's kommentar er svar nok til dig på det du be'r mig uddybe lidt, må hans svar være mit til dig og jeg vil blot tilføje at jeg har hørt flere interview's med LJ i radioen hvor han har beskrevet det at være fodboldspiller (anfører) i FCK og der er har været eksempler på practical jokes som er blevet lavet med glimt i øjet, og det var ganske underholdende ting der blev afsløret og hvem husker ikke at han var første mand inde på banen i pausen og tage fat i Jacob Busk efter et par fatale fejl i 1. halvleg.

Att Onkel Riffel. Jeg mener ikke at jeg i denne omgang af LJ debatten har forholdt mig til om jeg synes OB bør hente ham, jeg har haft til hensigt at beskrive nogen positive ting ved LJ som kan være væsentlige argumenter for at tilknytte ham. Min egen holdning er at jeg er tvivl og jeg ser, som du selv antyder ikke mange af FCK kampene, men det faktum at LJ, måske-måske ikke, er overhalet af Remmer kan vel også ses som en forlænget indkøringsproces i en mellemsæson for FCK hvor Ståle tidligt "opgav" guldet, og derefter planlægger langsigtet til næste sæson hvor de også tilføres Tom Högli til pladsen. Så om Remmer er bedre end LJ er jeg personligt ikke sikker på, og hvorvidt han er for dyr for OB, kan jeg ikke gøre andet end alle andre at overlade det til til de sportsligt og økonomisk ansvarlige at vurdere og beslutte, og netop her har jeg størst mulig tiltro til at TB og JH ved hvad de vil have og ikke mindst hvad og hvordan de vil betale for det de forventer at få med i LJ-pakken.
    Hvis LJ var så stor en leder og kaptajn, hvorfor så ikke bare forlænge med ham i FCK? hvorfor køre en ringere spiller ind, og iøvrigt hente en rutineret erstatning til sommer. Og så efter LJ blev opgraderet til kaptajn. Denne holdningsændring hos Ståle lugter langt væk af, at manden er vejet for let som rutineret leder i FCK, og bestemt ikke har en fremtid på topplan.
    Hvorfor hente andres aflagte gamle klæder.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    jeg må sige jeg er enig i mange af "OB er Gud"s pointer og jeg er såmænd også enig i noget af dit indlæg. Jeg tror dog at i begge overser en væsentlig ting, nemlig det punkt der ikke nødvendigvis drejer sig om det der kommer til udtryk på banen og i kamp situationer. LJ virker på mig som en udpræget HOLDspiller og ikke mindst et samlingspunkt på og udenfor banen, han tilbyder med andre ord noget af det TB efterlyser som "limen på holdet". Han er typen der laver practical jokes med holdkammerater og optræder socialt ansvarlig samtidig med at han er en leder på banen, og qua hans rutine og erfaringer naturligt vil stå meget højt i hierakiet men stadig ikke er for stor til at tage sig af de mindre rutinerede både med spillemæssinge erfaringer og samtidig få dem "ind i familien" hvis de udviser den rette attitude. Det jeg har prøvet at beskrive er det som TB også før har sagt at det ikke drejer sig om hvad vi kan gøre hver især, men om at gøre hinanden gode, og her ser jeg absolut LJ som en styrkelse af holdet.
    Ja ja fint nok, skal vi ikke lige blive enige om, at hver et ord du her skriver, er udelukkende din mavefornemmelse, som på ingen måde er faktuelt eller sågar rationelt funderet?

Jeg kan lige så godt sige det modsatte, og det ville være lige så rigtigt. Det samme sagde man vist også om JC, jeg kunne sikkert finde indlæg, med nøjagtig samme ordlyd som dit, og det gik jo vist ikke lige som præsten prædikede.

Så køber den ikke, og slet ikke som et bedre argument, end så mange andres.

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    Der er for mig at se ikke nogen i vejen for at LJ kan lave en "Nikolaj Stokholm" i OB i et par år
    Der er MEGET få eksempler på at spillere laver en "Nikolaj Stokholm"... og med LJ's niveau der allerede er på vej ned, ser jeg ikke de store tegn i sol, måne og stjerner på at han skulle være én af dem...

Mvh

MaxHH

Leave a comment:

• mågen
    replied
    nej tak. Lad os nu fastholde det vi har gang i. Giv højre back til Momo og brug en af de unge (EPJ, m.fl.) til backup.

LJ vil kun skabe utilfredshed blandt fans, holde en ung spiller på bænken og tage hårdt på vores pengekasse. Derudover er LJ's niveau kun for nedadgående

Leave a comment:

• manner
    replied
    Jeg synes også OB skulle planlægge langsigtet, og dermed undlade at binde en massiv lønpost i en omgang tissen i bukserne, hvor varmen er rar lige her og nu, men ikke holder specielt længe...

Mvh

MaxHH
    Der er for mig at se ikke nogen i vejen for at LJ kan lave en "Nikolaj Stokholm" i OB i et par år

Leave a comment:

• cykelmyggen
    replied
    Jeg synes også OB skulle planlægge langsigtet, og dermed undlade at binde en massiv lønpost i en omgang tissen i bukserne, hvor varmen er rar lige her og nu, men ikke holder specielt længe...

Mvh

MaxHH

Leave a comment:

• MaxHH
    replied
    att Bossy hvis Onkel Riffel's kommentar er svar nok til dig på det du be'r mig uddybe lidt, må hans svar være mit til dig og jeg vil blot tilføje at jeg har hørt flere interview's med LJ i radioen hvor han har beskrevet det at være fodboldspiller (anfører) i FCK og der er har været eksempler på practical jokes som er blevet lavet med glimt i øjet, og det var ganske underholdende ting der blev afsløret og hvem husker ikke at han var første mand inde på banen i pausen og tage fat i Jacob Busk efter et par fatale fejl i 1. halvleg.

Att Onkel Riffel. Jeg mener ikke at jeg i denne omgang af LJ debatten har forholdt mig til om jeg synes OB bør hente ham, jeg har haft til hensigt at beskrive nogen positive ting ved LJ som kan være væsentlige argumenter for at tilknytte ham. Min egen holdning er at jeg er tvivl og jeg ser, som du selv antyder ikke mange af FCK kampene, men det faktum at LJ, måske-måske ikke, er overhalet af Remmer kan vel også ses som en forlænget indkøringsproces i en mellemsæson for FCK hvor Ståle tidligt "opgav" guldet, og derefter planlægger langsigtet til næste sæson hvor de også tilføres Tom Högli til pladsen. Så om Remmer er bedre end LJ er jeg personligt ikke sikker på, og hvorvidt han er for dyr for OB, kan jeg ikke gøre andet end alle andre at overlade det til til de sportsligt og økonomisk ansvarlige at vurdere og beslutte, og netop her har jeg størst mulig tiltro til at TB og JH ved hvad de vil have og ikke mindst hvad og hvordan de vil betale for det de forventer at få med i LJ-pakken.

Mvh

MaxHH

Leave a comment:

Working...
X