Oprindeligt indsendt af hmmm
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Lars Jacobsen hjem til OB?
Collapse
X
-
-
Nu er den hverken tale om en anonym eller konkurrent til LJ's plads i truppen...
Men igen, take it or leave it - I couldn't Care less.....så længe han ikke stiller op i de rigtige striber igen.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlægHvor kommer denne myte om at LJ skulle være en stor leder egentlig fra? Det har da aldrig været lederskab der har kendetegnet hans karriere, og selvom han blev anfører i KB/03, blev han trods alt også frataget bindet igen. Så hvorfor er det at mange lader til at mene at han skulle være typen der løfter holdet, støtter de unge, går forrest?
Mvh
MaxHH
Der må nogle, som forholder sig mere til, hvad de tror end hvad de ved, og lader sig forblænde af, at han er "gammel" og har været anfører. Rutine gør ikke nødvendigvis en god leder...
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægi den trykte udgave af "Stiften" siges det at i flg. flere medier er LJ tæt på at lave en aftale med Guingamp FC fra Frankring, der dels har sikret deres eksistens i Ligue 1 og yderligere har vundet den franske pokalturnering (Rennes 2-0), så der bydes også på europæisk fodbold på de kanter.
mvh
MaxHH
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlægJeg kan kun referere til mit tidligere indlæg omkring LJ's ry i FCK - og derved igen konkludere, at det ved du vist ikke en pind om. Han ER IKKE populær i FCK truppen, hvor han skaber en generelt dårlig stemning, sammen med en anden rutineret herre - også i forhold til deres unge i truppen. Tro mig, eller la' være - men det et faktum jeg har direkte fra et medlem i deres trup..Last edited by manner; 16-05-2014, 07:42.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlægJeg kan kun referere til mit tidligere indlæg omkring LJ's ry i FCK - og derved igen konkludere, at det ved du vist ikke en pind om. Han ER IKKE populær i FCK truppen, hvor han skaber en generelt dårlig stemning, sammen med en anden rutineret herre - også i forhold til deres unge i truppen. Tro mig, eller la' være - men det et faktum jeg har direkte fra et medlem i deres trup..
Mvh
MaxHH
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Claus Se indlægHånden på hjertet, så er jeg fløjtende ligeglad med at der sidder nogle på Stiften, som ikke kan se ud over deres egen snude (og jeg forstår dem langt hen af vejen!) - faktum er, at han muligvis den bedste leder vi kan få i bestræbelserne på at få de unge kørt ind på holdet - det har han vist i FCK.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlægLars Jacobsen skal være mere end velkommen. Der er brug for rutine på holdet, og især hvis vi spiller med det unge, men talentfulde makkerpar i centerforsvaret. Lars ville være en god kaptajn for OB, tror jeg.
Vi skal nok ikke undervurdere AMC's betydning i OB. Mønstret har gentaget sig selv mange gange i de senere år, hvor fans også har været på nakken af Michael Hemmingsen, Chris Sørensen, HHA osv. udelukkende pga. deres høje alder. Men da de så stoppede eller skiftede klub opdagede man pludselig, hvor vigtige de faktisk var. Et halvt års forlængelse med AMC kunne godt komme på tale, men han skal indstille sig på, at det bliver hans rolle at få det ny midterforsvar til at virke, hvilket vil betyde en del tid på bænken.
Men Lars? Ja tak. Uanset hvor sur man var på ham tilbage i fucking 2004. Come on.. Det er tid til at komme videre for selv de mest mavesure fans med elefanthukommelse.
Fucking ærgeligt.
MvH ChrisOB
Leave a comment:
-
Punkt 1. Jeg tror ikke at Møller vil acceptere en plads på bænken, i givet fald vi forlænger.
Punkt 2. Møller virker ikke som den store motivator, der kan guide og støtte sine medspillere på den rigtige måde. Hverken i kamp eller på træningsbanen. Tværtimod er han den første til at pege fingre af de andre i forsvaret, når han selv laver graverende fejl.
Ang Lars J, så ser jeg ham gerne i klubben. Han kan tilføre noget rutine, og så er han mere afklaret i sit spil end Møller er.Last edited by sinus; 15-05-2014, 15:40.
Leave a comment:
-
Lars Jacobsen skal være mere end velkommen. Der er brug for rutine på holdet, og især hvis vi spiller med det unge, men talentfulde makkerpar i centerforsvaret. Lars ville være en god kaptajn for OB, tror jeg.
Vi skal nok ikke undervurdere AMC's betydning i OB. Mønstret har gentaget sig selv mange gange i de senere år, hvor fans også har været på nakken af Michael Hemmingsen, Chris Sørensen, HHA osv. udelukkende pga. deres høje alder. Men da de så stoppede eller skiftede klub opdagede man pludselig, hvor vigtige de faktisk var. Et halvt års forlængelse med AMC kunne godt komme på tale, men han skal indstille sig på, at det bliver hans rolle at få det ny midterforsvar til at virke, hvilket vil betyde en del tid på bænken.
Men Lars? Ja tak. Uanset hvor sur man var på ham tilbage i fucking 2004. Come on.. Det er tid til at komme videre for selv de mest mavesure fans med elefanthukommelse.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægJa, KL og Daniel er klar til at spille, men nu var præmissen jeg svarede på "videresalgspotentiale". Hvis et ungt forsvar bliver pryglet igennem en hel sæson, og konstant skal slås med nedrykningsspøgelset, så vil kritikken hurtigt hagle ned over dem. Hvis klubben har stenene til at stå ved dem, også selv om det skulle koste en nedrykning - jamen, så er det en helt anden sag. Så ville det være et konsekvent projekt, hvor man er villig til at betale omkostningerne; det kunne jeg sagtens støtte op om. Men den der med at sætte urutineret forsvar på slagtebænken, og så bagefter løbe fra dem; det er jeg nok bange for ville blive resultatet.
I tilbage til præmissen: hvis vi inkasserer 50+ mål og ender i bunden af rækken, så tvivler jeg stærkt på, at der bliver mange penge ud af salg af egne talenter; det er altså svært at shine, hvis holdet ikke fungerer. Og her kunne Lars Jacobsen, ludersøn eller ej, være typen, der kunne spille en vigtig rolle. Jeg så stadig hellere en anden, men jeg ved ikke lige, hvem det skulle være.
Jeg synes både Høegh og KL er gode spillere. De er begge gode nok og spiller bedre (laver færre personlige fejl) end AMC. Som fan er jeg også vild med at se dem spille sammen i midterforsvaret - to spillere fra egne rækker. Man kan jo nærmest heller ikke andet end at være vild med en spiller som Daniel, der flere gange tydeligt har vist, at det virkelig betyder noget for ham at spille i OB.
Samlet set synes jeg dog alligevel, at vores forsvar ser mere overbevisende ud når AMC er med. Stærkest var det i mine øjne i perioden med AMC og KL. AMC laver personlige fejl. Han mistimer indgreb og får dumme advarsler (lige for tiden i hvert fald). Men han spiller stadig med autoritet og lederskab som jeg synes vi mangler i defensiven når han sidder ude. Daniel Høegh er viceanfører, men jeg har ærlig talt svært ved at se ham som anfører. Som ham der for alvor går forrest, tager ansvar i defensiven og formår at trække de andre med op i de svære perioder.
Som fan ville jeg have det fint med hvis man fulgte strategien og gik all-in på Høegh og KL til midterforsvaret. Det ville glæde mig at se dem på banen sammen hver uge. Men hvis jeg sad som sportsdirektør med opgaven at få samlet et hold med bedst mulig chance for at vinde fodboldkampe - så ville jeg nok tænke, at en af de måder jeg nemmest kunne forbedre holdet på var at hente en rutineret vindertype ind til (midter)forsvaret.
Hvis jeg gik all-in på de to så ville jeg i den grad frygte, at vi fik en dårlig start, indkasserede en masse mål og presset udefra ville vokse. En pres som de to ikke ville kunne holde til hvilket ville betyde, at vores defensiv ville falde til et hidtil uset lavt niveau.
Det bliver i hvert fald rigtig spændende at se hvad det ender med. Der er som jeg ser det tre muligheder:
- Vi forlænger med AMC og fortsætter stort set som nu. Det er denne jeg tror mest på (eller dvs. den jeg frygter, for jeg håber det ikke).
- Der forlænges ikke med AMC og man henter en ny forsvarsstyrmand ind udefra. En man virkelig forventer kan gå ind på holdet og gøre en forskel.
- Man forlænger ikke med AMC og satser istedet på Høegh og Larsen. Det vil dog stadig være nødvendigt at hente en ekstra ind. Det ville være alt for satset kun at have Diarra og EPJ (der sammen har stort set inden minutter i midterforsvaret på dette niveau) som de eneste reserver som de to. Man må kunne finde en rutineret spiller i 1. division som man ved hvad man får fra. Mathias Tauber fra Lyngby f.eks.
Hvilke af de to sidste der vælges må andre bestemme. Det er en stor beslutning og jeg er fint tilfreds med, at jeg ikke skal tage den.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlægJa, KL og Daniel er klar til at spille, men nu var præmissen jeg svarede på "videresalgspotentiale". Hvis et ungt forsvar bliver pryglet igennem en hel sæson, og konstant skal slås med nedrykningsspøgelset, så vil kritikken hurtigt hagle ned over dem. Hvis klubben har stenene til at stå ved dem, også selv om det skulle koste en nedrykning - jamen, så er det en helt anden sag. Så ville det være et konsekvent projekt, hvor man er villig til at betale omkostningerne; det kunne jeg sagtens støtte op om. Men den der med at sætte urutineret forsvar på slagtebænken, og så bagefter løbe fra dem; det er jeg nok bange for ville blive resultatet.
I tilbage til præmissen: hvis vi inkasserer 50+ mål og ender i bunden af rækken, så tvivler jeg stærkt på, at der bliver mange penge ud af salg af egne talenter; det er altså svært at shine, hvis holdet ikke fungerer. Og her kunne Lars Jacobsen, ludersøn eller ej, være typen, der kunne spille en vigtig rolle. Jeg så stadig hellere en anden, men jeg ved ikke lige, hvem det skulle være.
Mvh
MaxHH
Leave a comment:
-
Jeg er enig med dig i at prisen bestemt ikke bliver bedre af at et hold ender i bunden eller bliver prügelknabe.
Leave a comment:
-
i den trykte udgave af "Stiften" siges det at i flg. flere medier er LJ tæt på at lave en aftale med Guingamp FC fra Frankring, der dels har sikret deres eksistens i Ligue 1 og yderligere har vundet den franske pokalturnering (Rennes 2-0), så der bydes også på europæisk fodbold på de kanter.
Leave a comment:
Leave a comment: