Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB - Hobro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Men lad os da glæde os over, at det ikke bliver negligeret - Kent er jo ikke dum! Jeg tolker det sådan, at Kent, som den sympatiske fyr han i bund og grund fremstår over for holdet, har holdt hånden over offensiven, ved at beskytte den udadtil i medierne. Men det er klart, at på et tidspunkt bliver man nødt til at tage bladet for munden, når det råber til himlen. Jeg har respekt for, at KN venter længere tid med at gøre det, end mange herinde kunne ønske sig. Mange tror øjensynligt, at når han ikke siger det højt i pressen, så er det fordi han ikke kan se det. Det tror jeg på ingen måde er tilfældet.
    Jeg er langt hen ad vejen fuldstændig enig med dig, men jeg vil godt komme kritikerne lidt i møde. Jeg synes også det enerverende, at problemet ikke har været italesat mere tydeligt, når det har været så hamrende åbenlyst både i denne og sidste sæson (bortset fra den korte opblomstring i foråret). Jeg forstår udmærket, hvis man føler man bliver behandlet som en idiot, når det ikke bliver addreseret, selvom enhver med bare et enkelt øje kan se at vi ikke formår at blive farlige. Der bliver lidt Kejserens Nye Klæder over det, hvor alle kan se at de i virkeligheden ikke har noget tøj på. Og dermed er den sportslige ledelse selv med til at udhule deres egen troværdighed.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Tak

      Vi er mange der har ondt i armen Kent. Vi har siddet med den oppe siden sæsonstarten
      Hva’ ???

      Mangler vi kvalitet i det offensive .. det nægter jeg at tro . Det er da bare et fatamorgana som kritiske fans i ondskab har opbygget gennem et par sæsoner .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
        Jeg er langt hen ad vejen fuldstændig enig med dig, men jeg vil godt komme kritikerne lidt i møde. Jeg synes også det enerverende, at problemet ikke har været italesat mere tydeligt, når det har været så hamrende åbenlyst både i denne og sidste sæson (bortset fra den korte opblomstring i foråret). Jeg forstår udmærket, hvis man føler man bliver behandlet som en idiot, når det ikke bliver addreseret, selvom enhver med bare et enkelt øje kan se at vi ikke formår at blive farlige. Der bliver lidt Kejserens Nye Klæder over det, hvor alle kan se at de i virkeligheden ikke har noget tøj på. Og dermed er den sportslige ledelse selv med til at udhule deres egen troværdighed.
        Det er en hårfin balance - men jeg synes, at folk var meget hurtigt ude - det er fint at man er ude efter sagen (offensiven præsterer ikke) - men at gå efter manden er på en eller anden måde lidt naivt - at man i ramme alvor tror, at KN ikke kan se at offensiven ikke har præsteret i dette efterår - og samtidig at tro at han gerne vil udstille dette lige så hurtigt som omgivelserne er bare ikke sådan tingene foregår ikke alle klubber. Det er naturligvis et temperament-spørgsmål - jeg tror i bund grund, at det grunder i at vi ALLE herinde er mere eller mindre frustrerede over, at det ikke kan gå hurtigere fremad for vores eleskede klub - så har spillere, træner og JH bare ikke særlig lang snor. Men nogen gange skal man måske lige tænke over, at KN har en anden rolle end os mandagstrænere.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Nu skal der altid to til en tango - at Schalke fik den vendt skyldes i lige så høj grad et tilsvarende fald fra Dortmunds side, inklusiv en udvisning af holdets eneste stjerne og det faktum at derbys lever deres eget liv. Det er meget nemt at tilskrive den slags comebacks til god coaching - jeg vil immervæk påstå, at det er de færreste trænere, der vil gøre ondt værre ved at skælde ud på en ydmyget spillertrup, der er bagud med 4-0 ved halvleg mod ærkerivalen. De fleste ville sige som Tedesco.

          Nej - kunsten er at finde balancen imellem at stille (høje) krav og bygge spillere op fra bunden. Man kan diskutere om det Kent gør er for meget stillen krav og for lidt positiv coaching, men faktum er at en fodboldspillers hverdag er markant hårdere i Tyskland end den er i Danmark. Om det er retfærdigt eller ej, er det virkeligheden, og den skal man forholde sig til som en del af gamet, hvis man vil nå langt.

          Der er ikke tid til den evige søgen efter "det hele menneske" eller andet socialpsykologisk ævl og kævl, der er brug for handling og tagen sig selv ved nakken. Det gjorde Schalke i 2. Halvleg - hjulpet godt på vej af modstanderens nedsmeltning og kampens omstændigheder - De rejste sig fra en ydmygelse - fordi de igennem tiden er blevet mere hærdet af fodbold kulturen, inklusiv den rå stillen hårde krav - hvor 0-4 imod Dortmund er langt værre end hvis OB tilsvarende er bagud med samme cifre mod Hobro. F.eks.

          MvH ChrisOB
          Læste ofte herinde at Kent er meget opmuntrede og positiv under træningen. Men hvorfor vælger ham en helt anden tilgang under kampene? For mig tilhører de verbale spark i i røven som skal uddeles til træning eller samtale med en spiller i forberedelse eller efter kampen. At jeg ser det ikke som meningsfuldt under kampen er ikke fordi vil forkæle prof. fodboldspillere. De må få kritik og den må ikke pakkes i vat, men under kampen må det ske i en form som hjælper fordi der er ikke tid at overveje og gemmengå det langt. Der må pushes og/eller instrukteres helt konkret - ikke som (måske nedgørende) bebrejdelse i hensigt af fejl som skete (hvad sket er sket) men for at hjælpe videre med det samme.
          Generelt ser jeg to trænertyper under kampen:
          - de "rolige", som sidder der, læser kampen og overvejer helt roligt hvilke taktiske forændringer de vil trække.
          - de "emotionale", som "arbejder" stenhårdt på sidelinjen med at pushe holdet og give instruktioner.
          Kender du en træner som er succesfuldt med at skænde og råbe mod (enkelte) egne spiller under kampen?

          I hensigt af Schalkes kamp siger spillere helt tydeligt at det var Tedescos tilgang i halvleg som var afgørende. Der ville være trænere som slår på holdet i sådan en situation, men at Tedesco forklarede roligt at det hvad skete er del af deres fælles vej og fandt en vej at give en fælles opgave og fælleskab tilbage til holdet.
          Du kan forklare kampens resultat med en nedsmeltning af Dortmund, men der bruges ja også en modstander som nedsmelter et hold som ligger 4:0 foran. Schalke var sikker heldig at Kehrer ikke blev udvist, men faktisk spillede de kun et par minutter i overtal, da Harit blev skadet og kunne ikke løbe mere lidt efter Aubamejangs udvisning, men de havde allerde skiftet ud tre mand.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            Men lad os da glæde os over, at det ikke bliver negligeret - Kent er jo ikke dum! Jeg tolker det sådan, at Kent, som den sympatiske fyr han i bund og grund fremstår over for holdet, har holdt hånden over offensiven, ved at beskytte den udadtil i medierne. Men det er klart, at på et tidspunkt bliver man nødt til at tage bladet for munden, når det råber til himlen. Jeg har respekt for, at KN venter længere tid med at gøre det, end mange herinde kunne ønske sig. Mange tror øjensynligt, at når han ikke siger det højt i pressen, så er det fordi han ikke kan se det. Det tror jeg på ingen måde er tilfældet.
            Så ville det klæde vores sportsdirektør at undlade at udstille os fans som værende uvidende .

            Hans nedladende kommentar i et kampprogram huskes stadig . Sammen med alle hans andre fadæser .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #51
              Startopstilling:
              Gryte
              Ryan KEP Tingager Barret
              Greve JJT Tverskov Jønsson
              AK Joan
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Startopstilling:
                Gryte
                Ryan KEP Tingager Barret
                Greve JJT Tverskov Jønsson
                AK Joan
                Hmm lidt ked af at se Joan og Jønne i start 11’eren
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #53
                  Nogen der ved hvorfor Desler er frasorteret? Er han ikke engang god nok til bænken mere...
                  Stop 'Hate' Mod Vore Egne Spillere. Opbakning til alle.
                  Kristian Morre

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                    Startopstilling:
                    Gryte
                    Ryan KEP Tingager Barret
                    Greve JJT Tverskov Jønsson
                    AK Joan
                    Håber satme at Greve kan lave noget ravage. Spændt på Tverskov på midten. Synes det er langt tid siden han har spillet en rigtig god kamp.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                      Nogen der ved hvorfor Desler er frasorteret? Er han ikke engang god nok til bænken mere...
                      Han er blevet opereret for blindtarmsbetændelse i nat

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Morre Se indlæg
                        Nogen der ved hvorfor Desler er frasorteret? Er han ikke engang god nok til bænken mere...
                        Ved intet men kan bare forestille mig at ham er syg eller skadet. At gå frivilligt uden ham i truppen i kampen ville være forfærdeligt. Hvis Ryan går i stykker eller får muskulære problemer igen så står vi ser uden hb.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #57
                          Havde gerne set festersen i startopstillingen. Synes han giver mere bevægelse og kommer altid til chancer.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Havde gerne set festersen i startopstillingen. Synes han giver mere bevægelse og kommer altid til chancer.
                            +1
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              +1
                              + 2
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Havde gerne set festersen i startopstillingen. Synes han giver mere bevægelse og kommer altid til chancer.
                                Og Fester gør generelt holdet bedre....
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                                OB - engang var vi gode

                                Comment

                                Working...
                                X