Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-FCM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg hører til dem der mener, at en klub som OB selvfølgelig skal satse på pokalturneringen, og at det for os, ligesom den gamle kliché, er den korteste vej til Europa. Der er for mig 4 hold lige nu herhjemme der er klart et niveau over os (FCM, FCN, FCK & BIF). Vinder vi i aften, er der max 2 hold tilbage af de 4 i næste runde, og FCN har lige bevist, at de sagtens kan tabe i Hobro.

    Så selvfølgelig SKAL vi jagte den mulighed vi har for noget sportslig succes, for vi får den ikke i Superligaen i den her sæson. Om vi så lige får klemt røven med i top 6 eller om vi lander udenfor, kommer næppe til at gøre den store forskel. Den reelle forskel er nok, at i sidstnævnte scenarie har vi en spinkel chance for at kvalificere os til noget europæisk, og i det første scenarie skal vi bare spille om, hvorvidt vi ender med 10 eller 20 point op til top 4. Pokalen er vores mulighed for at lave noget stort i år, noget der vil blive husket, så alle kræfter skal bruges på de få kampe der er. Vi er i teorien 3 hjemmesejre fra at stå i Parken, så få kampe snakker vi om.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Hvorfor ikke?
      Det kan jeg ikke svare på :).
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Jeg hører til dem der mener, at en klub som OB selvfølgelig skal satse på pokalturneringen, og at det for os, ligesom den gamle kliché, er den korteste vej til Europa. Der er for mig 4 hold lige nu herhjemme der er klart et niveau over os (FCM, FCN, FCK & BIF). Vinder vi i aften, er der max 2 hold tilbage af de 4 i næste runde, og FCN har lige bevist, at de sagtens kan tabe i Hobro.

        Så selvfølgelig SKAL vi jagte den mulighed vi har for noget sportslig succes, for vi får den ikke i Superligaen i den her sæson. Om vi så lige får klemt røven med i top 6 eller om vi lander udenfor, kommer næppe til at gøre den store forskel. Den reelle forskel er nok, at i sidstnævnte scenarie har vi en spinkel chance for at kvalificere os til noget europæisk, og i det første scenarie skal vi bare spille om, hvorvidt vi ender med 10 eller 20 point op til top 4. Pokalen er vores mulighed for at lave noget stort i år, noget der vil blive husket, så alle kræfter skal bruges på de få kampe der er. Vi er i teorien 3 hjemmesejre fra at stå i Parken, så få kampe snakker vi om.
        Helt enig i den første del.

        Anden del er jeg også enig i Europascenariet, men jeg synes nu stadig, at der er stor forskel på Top-6 eller ej. For i det sidstnævnte scenarie vil der være en risiko for nedrykning, og den ser jeg gerne eliminieret så hurtigt som muligt.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Helt enig i den første del.

          Anden del er jeg også enig i Europascenariet, men jeg synes nu stadig, at der er stor forskel på Top-6 eller ej. For i det sidstnævnte scenarie vil der være en risiko for nedrykning, og den ser jeg gerne eliminieret så hurtigt som muligt.
          Ja, og der er mulighed for, at tjene mange flere penge med flere tilskuere mod FCK, BIF etc og TV-indtægter etc. hvis man ender i et slutspil. Kan man se en oversigt over hvad holdene tjente i alt på TV-penge placeringsbonus etc efter hele sæsonen et sted?

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Helt enig i den første del.

            Anden del er jeg også enig i Europascenariet, men jeg synes nu stadig, at der er stor forskel på Top-6 eller ej. For i det sidstnævnte scenarie vil der være en risiko for nedrykning, og den ser jeg gerne eliminieret så hurtigt som muligt.
            Ja i sidstnævnte scenarie, kan man ikke udelukke nedrykning, men man kan også godt komme ned og nærmest være på den sikre side fra start af. Hvis vi hypotetisk siger, at de næste 13 kampe giver samme pointfordeling, vil vi komme ned i en gruppe, hvor vi har 8, 10 og 20 point ned til AGF, Silkeborg og Randers, og der er to hold der skal passere os. Selvom det ikke kan udelukkes hypotetisk, vil jeg nu trække vejret rimeligt behersket med sådan en pointfordeling.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
              Ja, og der er mulighed for, at tjene mange flere penge med flere tilskuere mod FCK, BIF etc og TV-indtægter etc. hvis man ender i et slutspil. Kan man se en oversigt over hvad holdene tjente i alt på TV-penge placeringsbonus etc efter hele sæsonen et sted?
              Er der? Hvor har du set det regnestykke henne? Mig bekendt findes det ikke offentligt i hvert fald, og indtil nu har det været ren gætteleg omkring, hvad forskellen er, da ingen klubber endnu kan sammenligne forskellen, da ingen har prøvet begge dele.

              Der er ganske givet flere indtægter, i første omgang, forbundet med at ende i top 6, men såfremt du kommer op på det yderste mandat, hvilket det nok vil være i vores tilfælde, tvivler jeg på at der er være særligt stor tilskueropbakning til 10 kampe, hvor vi reelt kommer til at spille for, om vi går fra en 6. til en 5. plads og kan få nogle flere TV-penge. Muligheden for europæisk fodbold gennem ligaen, vil med stor sandsynlighed allerede være udspillet. Ligeledes vil kampe mod nr. 4 og 5 fra grundspillet, der måske heller ikke har super meget at spille for, næppe heller ryge særligt højt op i prioriteringen fra TV-selskaberne. Flere af kampene mellem FCN, Lyngby og SønderjyskE endte sidste forår med at blive 6. og 7. valg.

              Ryger man tilgengæld i den nedre halvdel, vil der muligvis også være umiddelbart ligegyldige kampe, men der vil også være meget afgørende kampe potentielt mod klubber som AGF, AaB og Randers der også kan ende med at ryge højt i TV-rangeringen og trække mange udefans til Odense. Og så er der en mulighed for at kvalificere sig til Europa, og de penge der kan hentes der, overstiger jo i hvert fald nok forskellen på top 6 og ikke top 6.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Er der? Hvor har du set det regnestykke henne? Mig bekendt findes det ikke offentligt i hvert fald, og indtil nu har det været ren gætteleg omkring, hvad forskellen er, da ingen klubber endnu kan sammenligne forskellen, da ingen har prøvet begge dele.

                Der er ganske givet flere indtægter, i første omgang, forbundet med at ende i top 6, men såfremt du kommer op på det yderste mandat, hvilket det nok vil være i vores tilfælde, tvivler jeg på at der er være særligt stor tilskueropbakning til 10 kampe, hvor vi reelt kommer til at spille for, om vi går fra en 6. til en 5. plads og kan få nogle flere TV-penge. Muligheden for europæisk fodbold gennem ligaen, vil med stor sandsynlighed allerede være udspillet. Ligeledes vil kampe mod nr. 4 og 5 fra grundspillet, der måske heller ikke har super meget at spille for, næppe heller ryge særligt højt op i prioriteringen fra TV-selskaberne. Flere af kampene mellem FCN, Lyngby og SønderjyskE endte sidste forår med at blive 6. og 7. valg.

                Ryger man tilgengæld i den nedre halvdel, vil der muligvis også være umiddelbart ligegyldige kampe, men der vil også være meget afgørende kampe potentielt mod klubber som AGF, AaB og Randers der også kan ende med at ryge højt i TV-rangeringen og trække mange udefans til Odense. Og så er der en mulighed for at kvalificere sig til Europa, og de penge der kan hentes der, overstiger jo i hvert fald nok forskellen på top 6 og ikke top 6.
                Jeg er overbevist om, at der kommer langt flere tilskuere til OB-FCK og OB-BIF end evt. mod RFC og Helsingør. Det må alt andet lige give flere indtægter - jeg kan ikke tro det anderledes. Der var 24.400 tilskuere til de 4 hjemmekampe i OBs slutspil sidste år. Et snit på 6.100 - det tror jeg simpelthen ikke kan blive ringere, hvis man skal møde FCK, BIF og FCM + det løse. Derudover er man sikker på 5 hjemmekampe og dermed vel i nærheden af 40.000 tilskuere. Så det kan alt andet lige kun give flere tilskuere samlet. Det er klart, at det nok er et problem, hvis man taber samtlige kampe modsat hvis man vinder samtlige i nedrykningspillet.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                  Jeg er overbevist om, at der kommer langt flere tilskuere til OB-FCK og OB-BIF end evt. mod RFC og Helsingør. Det må alt andet lige give flere indtægter - jeg kan ikke tro det anderledes. Der var 24.400 tilskuere til de 4 hjemmekampe i OBs slutspil sidste år. Et snit på 6.100 - det tror jeg simpelthen ikke kan blive ringere, hvis man skal møde FCK, BIF og FCM + det løse. Derudover er man sikker på 5 hjemmekampe og dermed vel i nærheden af 40.000 tilskuere. Så det kan alt andet lige kun give flere tilskuere samlet. Det er klart, at det nok er et problem, hvis man taber samtlige kampe modsat hvis man vinder samtlige i nedrykningspillet.
                  Det vil ganske givet give flere tilskuere samlet, men hvor mange flere, hvis det bare er noget ligegyldige kampe? Sidste år var der 5.825 og 5.815 til vores hjemmekampe mod FCK og Brøndby i efteråret, da vores chance for top 6 reelt var udspillet. Det er jo ingenting. Kommer der 3-4000 flere til kampe der er ligegyldige? Tvivler.

                  Min pointe er bare, at vi skal passe på med at gøre forskellen på top 6 eller ej, til pokal eller hospital. I første omgang vil det nok føles som en stor sejr, hvis vi redder en plads i top 6 hjem i en af de sidste runder, mere overbevisende bliver vores kvalifikation til top 6 næppe, men derefter vil vi så meget sandsynligt kunne se frem til 10 næsten ligegyldige kampe, hvor vi kun har æren og udviklingen at spille for. Det forestiller jeg mig virkelig ikke bliver særligt underholdende eller noget der trækker mange folk på stadion. Ender vi udenfor top 6, vil de fleste kampe derefter fortsat være vigtige, først og fremmest ift. at sikre den endelige overlevelse, og derefter for at positionere os til at spille for en plads i Europa.

                  Kvalifikation til top 6 og mesterskabsslutspillet er målsætningen og det holdet skal måles på, men at det skulle gøre nogen kæmpe stor sportslig og økonomisk forskel, om man ender på den ene eller anden side af den streg, har jeg stadig tilgode at se.
                  Last edited by Sheed; 25-10-2017, 15:52.

                  Comment


                    #24
                    Izunna, Greve og AK er sat på bænken... Midtbanen består af JJT, Thrane, CN og Tverskov... Jeg hopper lige ud fra en bro en gang.

                    Comment


                      #25
                      FCM roterer lidt, men ikke ligeså meget som de gjorde sidst vi havde besøg af dem, og der vandt de jo let.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Izunna, Greve og AK er sat på bænken... Midtbanen består af JJT, Thrane, CN og Tverskov... Jeg hopper lige ud fra en bro en gang.

                        Tja, vi går åbenbart stenhård efter sejren...
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #27
                          http://www.ob.dk/artikel/greve-utrol...rneringen.aspx

                          http://www.ob.dk/artikel/izunna-der-...r-taeller.aspx

                          Vi vælger da lige at lave pokaloptakter med nogle af vores vigtige spillere der fortæller, hvor fedt det er at spille pokalkampe, og at det er nogle vigtige kampe, for så at sætte dem af... Forklar mig gerne logikken bag at sætte vores to bedste offensive spillere i denne sæson af til den her kamp. Chancen for at vi holder det her hold fra at score, er jo forsvindende lille som de spiller for tiden, og chancen for at vi scorer med den her offensiv er, tjaaa.

                          Comment


                            #28
                            Helenius er med for at styrke os på deffensive standarter. Lidt pindsvin, men ok, vi må brokke os bagefter:-) umiddelbart ligner dette et exit

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                              Helenius er med for at styrke os på deffensive standarter. Lidt pindsvin, men ok, vi må brokke os bagefter:-) umiddelbart ligner dette et exit
                              Så vil jeg gerne brokke mig på forhånd og sige, at jeg synes det er enormt uambitiøst af Kent at sætte sådan et hold på banen, der stor set er blottet for kreativitet og boldfasthed på midtbanen, og et angreb der har scoret 1 mål (der i realiteten nok var et selvmål) i 1.428 minutter i denne Superligasæson. Det er sgu en trist måde at sælge vores mulighed for pokalsucces på.

                              Bare så der ikke er nogle der kommer og beskylder mig for at være bagklog.

                              Comment


                                #30
                                Klinger hult at der udtales at man går benhårdt efter sejren også ser man så mange af vores profiler på bænken...

                                Comment

                                Working...
                                X