Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tilskuerkrise - hvad er værdien ved at komme til en OB-kamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Faurskov
    replied
    Jeg har fulgt OB og været på stadion sådan lidt on off siden de gode dage i 1977 Jeg er passioneret OB fan, og jeg tager for tiden på stadion med en kammerat hvor vi hygger os med at se kampene. Men spillet for tiden irriterer også mig, det kedelige boldtrilleri bliver sjældent til noget, der mangler noget direkte spil, og først og fremmest fart over kanterne og af angriberne. Men det er dog fedt at se de unge spillere JJT, Desler og Greve få chancen. Boderne er dog ikke gode nok til den nutidige standard, der mangler mere mandskab, og så er det ret underligt i disse moderne tider at man ikke kan betale med Mobilepay.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
    Det, der skaber værdien er underholdning (fx sejre, godt spil og profiler). Det er på ingen måde noget som OB leverer, eller signalerer de vil levere. Man er i underholdningsbranchen, hvor der er så mange andre tilbud. Der er også masser af andre fodboldtilbud (primært på TV). Derfor jeg ikke er på stadion som førhen...
    Her har jeg det noget anderledes: for mig er det ikke underholdning - der findes ikke et alternativ, som jeg opsøger i stedet. Tilhørsforholdet til en fodboldklub er af en helt anden karakter.

    Jeg er OBer i hjertet - så meget at jeg aldrig har kunnet forstå, at nogen kan være fan af mere end en klub (engelske, spanske etc.) ved siden af en dansk klub. Det er mig naturstridigt som udgangspunkt. Jeg kan sagtens se andre hold spille og finde glæde i selve fodboldspillet - men jeg vil aldrig kunne brænde for en anden klub end OB.

    Så vil nogle sikkert kalde mig en dårlig fan, når jeg kan finde på at lade være med at komme på stadion mere. Dem om det. Jeg føler mig dog efterhånden så fremmedgjort i forhold til min klub, at det simpelthen smerter for meget at se spillet, som ligger så langt fra det, som fik mig til at holde med OB i sin tid for over 30 år siden. Jeg er (næsten) ligeglad med mesterskaber - det har man ligesom valgt, da man valgte OB til - så meget mindre kan også gøre det for mig - en pokaltitel i ny og næ, en medalje og et par spændende UEFA-runder - så er jeg tilfreds!

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Jeg bliver nød til at tilføje lidt mere ;)

    Når Lars Høgh pillede bolden en mod en.
    Når Moseby skraldede igennem i taklingerne.
    Når Per P elegant nettede.
    Elstrup i hans bedste dage.
    Nedergaards raids.
    Helveg som jeg ikke troede var til mere end OB i de første kampe - Hvor tog jeg fejl ;)
    Miraklet i Madrid
    Da Mads Timm kom hjem
    Da vi spillede 3:3 mod Aarhus Fremad. Der var kun nedrykning tilbage, men vi ville komme igen tænkte jeg.
    Mesterskabet i 1989 som et absolut højde at være med til for mig. Fyldt stadion og en enorm glæde da resultaterne flaskede sig.
    Areks galskab.
    Ustoppelige Djiby.
    Da vi signede DD.
    Falks tid på holdet.
    Tiden hvor Emil var bedst.
    Kadrii i offensiven med de 2 andre der lige er nævnt.
    Utaka 1 indhop - Man kunne se der var noget der.
    HHA da han var bedst.
    Leon er stadig en af favoriterne all time for mig.
    Richard, Roald, Bruce.......
    Sejre over BIF, FCK, GF og de gamle opgør mod Vejle.
    JJ's 2 mål mod Horsens.
    Når Jönne vågner og smækker den i 3eren.
    Når AK er bedst.
    Da Daniel Høegh endelig fik medgang.
    Når Desler fighter.
    Når Greve får tid og lykkes.
    Da Raben fik debut.
    Ja selv de 2 gange jeg har bandet Tøfting langt væk for at kaste med den eneste trøje der virkelig betyder noget.

    skulle bare lige ud med noget af det ;)

    Leave a comment:


  • ljp
    replied
    Det, der skaber værdien er underholdning (fx sejre, godt spil og profiler). Det er på ingen måde noget som OB leverer, eller signalerer de vil levere. Man er i underholdningsbranchen, hvor der er så mange andre tilbud. Der er også masser af andre fodboldtilbud (primært på TV). Derfor jeg ikke er på stadion som førhen...

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Nå, nu til jeres tur. Hvad skaber værdi for jer, for at det har været en sublim oplevelse, at komme på Odense Stadion?

    Hvad er det afgørende for, at I tager på Stadion?

    Hvad gør det til en fed oplevelse inden, under og efter?

    Hvad skal OB gøre for at du tænker - det gør jeg igen en anden dag - uanset resultatet?

    Hvad skal dine medfans gøre for at du kommer igen - uanset resultatet?

    Og nej, jeg er ikke en muldvarp, som er ansat af OB til at undersøge det. Jeg er oprigtigt interesseret, for det undrer mig helt enormt, at vi (jeg) er blevet så ringe til at tage på stadion.
    Jeg er OB fan. Det er mit hold. Det er min passion. Det er kort sagt derfor jeg kommer. Ja jeg kan være ked af dårlige præstationer og bliver vred over alt det dårlige, men der er ikke meget der er bedre end en god OB sejr og/eller præstation (Hvis vi er oppe mod overmagten). En dårlig periode på 6 år er langtfra nok for at skræmme mig væk :)

    Jeg kan godt lide når det er klassisk og let genkendeligt, så jeg havde det svært med ju-hu-pigerne/cheerleaders, ham saxofon-fyren osv, men det skal vel prøves af. Det jeg kommer for er fodbolden! Ja gu fanden savner jeg medgang, mesterskaber og de der kampe hvor man er på tæerne i 120 minutter plus straffespark, men det er OB jeg først og fremmest kommer for at se - I med og modgang

    Det er så fedt at skrive det :)

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    slet
    Last edited by Oblisk; 15-08-2017, 14:52.

    Leave a comment:


  • CCR
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Jeg har længe siddet og kløet mig selv i hovedbunden over hvorfor, at der kommer så få tilskuere til vores kampe.

    Jeg har spurgt mig selv hvorfor, at jeg ikke rigtig gider at tage på stadion mere, som jeg gjorde i gamle dage - og jeg er stadig ikke blevet klogere - bare på mere forvirret på et højere niveau.

    Jeg vil starte med at sætte scenen op og sige, at værdi skabes ikke internt i virksomheder. Det skabes hos de kunder, der modtager et produkt/en service eller de to i samspil.

    Meget forskning har vist, at værdiskabelsen starter allerede inden, at man har købt et produkt. Så for OBs vedkommende, så er man så godt stillet, at der hver anden uge starter en ny proces - dog med det in mente, at den historiske kontekst og ens livssituation også influerer værdiskabelsen.

    Så lige nu er der hjemmebanekamp mod FCM på søndag, og jeg er tilfældigvis hjemme på Fyn til fødselsdag, men jeg er endnu ikke støt på noget der "trigger" min lyst til at købe en billet. Nysgerrigheden er faldet til et minimum. Mine forventninger stiller ikke overens med det, jeg forventer. Der er ingen der fortæller mig, at jeg skal tage på stadion.

    Man kender det måske omvendt set, når man skal på ferie, og går ind på en hjemmeside og ser på en by og et hotel. Forhører sig ved sine venner og familie, man ser lidt billeder, tjekker vejret for den givende destination - og pludselig er man solgt.

    Det jeg gør inden hver runde er, at jeg ser Abiltrup & Rasmussen, hører Stemmer Fra Ådalen og læser Fyens Stiftidende og kigger lidt på twitter og skrevne medier, hvad der står. Det er ikke lige nøjagtig dét, som får mig på stadion - det vækker min lyst, men overbeviser mig ikke.

    Samtidig med det så forbedreder OB sig på, at der skal komme tilskuere på søndag. Vi regner jo ikke med der kommer nul tilskuere. Hvad gør de? Der kommer en spillerudtagelse på OB.dk, der kommer en kommentar fra spiller X, som udtaler Y. I andre tilfælde kommer der en lille video med et kedeligt interview, hvor en spiller kommer med standardudtalelser. Hvad ellers? Noget med en McDonalds-menu, som ikke siger mig det store. Noget med at man kan tage et billede, som er sponsoreret af Merrild, og man kan vinde en kasse sodavand - siger mig heller ikke det store. Kampen er i øvrigt kl. 12, så man skal jo op før fanden har fået sko på, for at kunne nå det.

    FCM hader jeg da sådan rimeligt meget med deres irriterende væremåde, og deres identitet som fusionsklub og talenttyv. Ikke noget stort had som BIF, men på det mere jævne. I øvrigt keder det mig voldsomt, når en spiller som Kian Hansen skal tage indkast.

    Rent fanmæssigt, så vil jeg nok sidde på langsiden - og jeg synes prisen er fair. Jeg vil kigge over på Stiften. Stemningen er faldet siden de glade sølvdage - ja, det er en selvforstærkende effekt. Men det er forventeligt.

    Når jeg så kommer til stadion, så er jeg som sædvanlig ved at køre lidt cyklister ned fordi, man ikke kan se en skid, når man vil parkere inde bag ved GASA. Gåturen til stadion er fed - som sædvanlig. Min billet er formentlig købt hjemmefra, og der er sikkert et gebyr på (nu skal jeg passe på, hvad jeg siger). Derfra skal jeg selv scanne min billet - det virker forhåbentlig. Så skal jeg kropsvisiteres. Det skal man nu en gang, når man er skaldet. Jeg har aldrig gjort noget ulovligt på Stadion, og kommer heller ikke til det. Det var så dén service. Mad eller drikkelse i boderne køber jeg ikke, da jeg altid vil se hele kampen, og det at købe mad i pausen, har jeg for længst opgivet - men det kan jo være, at det kan lade sig gøre, nu hvor vi er så få. Så skal jeg ind på stadion, her skal min billet sikkert tjekkes igen, jeg ved ikke hvorfor, men sådan er det bare.

    Så kommer vi til spillet på banen. Jeg forventer jo en omgang kønsløst boldmassage, nogle lidt tamme spillere, som nyder at spille til nul (det er åbenbart det nye i OB), en træner der råber af sine spillere, og en bestyrelse og en direktion, som siger INTET. Ikke meget der kan overraske mig dér, men det ville om ikke andet leve op til mine forventninger. Der kommer ikke nogle nye transfers, som jeg skal ind og se. Jeg ved, at jeg ikke får Julius Eskesen eller en anden spændende ung spiller at se - måske Mathias Greve og JJT er dem, som jeg på nuværende tidspunkt finder mest interessante. Hvis jeg er rigtig uheldig, så spiller Ida Corr i pausen. I øvrigt er Dennis Ravn stoppet som stadionspeaker, hvilket er mega ærgerligt, da han er passioneret OB'er, og på en eller anden måde kunne få folk med.

    Efter kampen måske er jeg sur, måske er jeg ligeglad, måske er jeg glad. Det kommer jo selvfølgelig helt an på resultatet. Så sætter jeg mig ud i bilen, og skal holde i kø for at komme hjem fra stadion. Taler med dem som jeg er på stadion med.

    Når jeg så kommer hjem læser jeg lidt på OB.dk og på forum. På OB.dk kommer der lidt lala-udtalelser på forum er der sure opstød, og så er jeg ligesom skræmt væk de næste 6-12 måneder igen.

    Nå, nu til jeres tur. Hvad skaber værdi for jer, for at det har været en sublim oplevelse, at komme på Odense Stadion?

    Hvad er det afgørende for, at I tager på Stadion?

    Hvad gør det til en fed oplevelse inden, under og efter?

    Hvad skal OB gøre for at du tænker - det gør jeg igen en anden dag - uanset resultatet?

    Hvad skal dine medfans gøre for at du kommer igen - uanset resultatet?

    Og nej, jeg er ikke en muldvarp, som er ansat af OB til at undersøge det. Jeg er oprigtigt interesseret, for det undrer mig helt enormt, at vi (jeg) er blevet så ringe til at tage på stadion.
    Du rammer det jo meget godt ind! Driveren for mig er sejre!! Ikke nødvendigvis godt spil, men sejre. Kommer sejre kommer der også godt spil. For mig er det totalt ligegyldigt hvor mange konkurrencer, cheearleaders, madboder etc. der diskes op med, det er produktet på banen der tæller. Efter at have set de sidste 3 kampe, må jeg bare konstatere, at der er enormt langt igen.
    Holdet er også blottet for spændende spillere. Min 13-årige søn gider faktisk ikke rigtigt med, for ham er det vigtigt med profiler. Dagligt skal jeg høre om nye spændende spillere i Tyskland eller England ( jeg kender ikke deres navne ) men det gør han. Han ved alt om de spillere, følger dem på instagram mv. OB-spillerne...dem kan han dårligt navnene på. Han bliver ikke OB'er i fremtiden, som jeg gjorde da min far trak mig med på stadion..

    Leave a comment:


  • neverland
    replied
    Har det meget på samme måde - kommer kun på stadion for 2 ting, se et OB hold der enten fighter så guderne syger (og gerne vinder) el. spiller sprudlende flot fodbold (og gerne vinder) - og for at opleve stemningen på stadion.
    Det er længe siden jeg har været der.... Og det er ikke fordi at stemningen ikke har været OK, der skal ikke så meget til at gøre mig tilfreds der - men spillet.... det siger mig desværre intet - og hvor er det egentlig trist.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Jeg vil gøre det meget kortere end dig :o) - grundene til at jeg ikke kommer på stadion mere er:

    - Jeg oplever ikke et OB-hold, som fighter fra første til sidste sekund (det kan godt være at man ikke var fan af OB-spillestilen i sølvsæsonerne - men der blev sgu fightet fra første til sidste sekund!) Det bliver næsten værre af at være vidne til en sekvens på 1 minut, hvor holdet faktisk udøver genpres, for så ikke at gøre det de næste 60 minutter - det er simpelthen en provokation!

    - Jeg fornemmer ikke et OB-hold som sådan rigtigt vil vinde(kun enkeltspillere til tider) - det virker som om at spillerne har det fint i deres ansættelse i virksomheden OB - lønnen går ind - ingen omkring holdet er umiddelbart utilfredse - så er alt jo fint og godt - virker som om at man stadig tænker at man kan dække sig ind under prædikatet "ikke helt sammenspillet endnu, med en ny træner og en ny spillestil."

    - Jeg oplever et OB-hold, som praktisk ikke er i stand til at skabe chancer i det etablerede spil - det kan ALLE andre hold i ligaen - det er bare kedeligt at se på boldflytteriet og når den sidste chance-skabende aflevering skal udføres, kikser den 9 ud af 10 gange.

    - Der sker INTET "ekstraordinært" på transferfronten - så intet spændende i vente, når sæsonen starter på den front

    Jeg er FULDSTÆNDIG ligeglad med øl, pølser, parkeringsforhold, lukkede hjørner på stadion, halvlegsunderholdning, gæt første målscorer og alt det gøgl - når spillet på banen er så gabende kedeligt - alt det andet kan på ingen måde styrke produktet og oplevelsen, når kerneydelsen er så fornærmende ringe. Det svarer jo til at gå på restaurant, hvor møbler, service og akustik bare er topklasse - men maden er det argeste sjask!

    Undskyld glemte helt at svare på det overordnede spørgsmål: værdien er tæt på nul, når kerneydelsen er tæt på den ringeste i ligaen. Mange af holdene under OB i ligaen spiller væsentligt mere seværdig fodbold.
    Last edited by claudes1; 15-08-2017, 12:42.

    Leave a comment:


  • Tilskuerkrise - hvad er værdien ved at komme til en OB-kamp?

    Jeg har længe siddet og kløet mig selv i hovedbunden over hvorfor, at der kommer så få tilskuere til vores kampe.

    Jeg har spurgt mig selv hvorfor, at jeg ikke rigtig gider at tage på stadion mere, som jeg gjorde i gamle dage - og jeg er stadig ikke blevet klogere - bare på mere forvirret på et højere niveau.

    Jeg vil starte med at sætte scenen op og sige, at værdi skabes ikke internt i virksomheder. Det skabes hos de kunder, der modtager et produkt/en service eller de to i samspil.

    Meget forskning har vist, at værdiskabelsen starter allerede inden, at man har købt et produkt. Så for OBs vedkommende, så er man så godt stillet, at der hver anden uge starter en ny proces - dog med det in mente, at den historiske kontekst og ens livssituation også influerer værdiskabelsen.

    Så lige nu er der hjemmebanekamp mod FCM på søndag, og jeg er tilfældigvis hjemme på Fyn til fødselsdag, men jeg er endnu ikke støt på noget der "trigger" min lyst til at købe en billet. Nysgerrigheden er faldet til et minimum. Mine forventninger stiller ikke overens med det, jeg forventer. Der er ingen der fortæller mig, at jeg skal tage på stadion.

    Man kender det måske omvendt set, når man skal på ferie, og går ind på en hjemmeside og ser på en by og et hotel. Forhører sig ved sine venner og familie, man ser lidt billeder, tjekker vejret for den givende destination - og pludselig er man solgt.

    Det jeg gør inden hver runde er, at jeg ser Abiltrup & Rasmussen, hører Stemmer Fra Ådalen og læser Fyens Stiftidende og kigger lidt på twitter og skrevne medier, hvad der står. Det er ikke lige nøjagtig dét, som får mig på stadion - det vækker min lyst, men overbeviser mig ikke.

    Samtidig med det så forbedreder OB sig på, at der skal komme tilskuere på søndag. Vi regner jo ikke med der kommer nul tilskuere. Hvad gør de? Der kommer en spillerudtagelse på OB.dk, der kommer en kommentar fra spiller X, som udtaler Y. I andre tilfælde kommer der en lille video med et kedeligt interview, hvor en spiller kommer med standardudtalelser. Hvad ellers? Noget med en McDonalds-menu, som ikke siger mig det store. Noget med at man kan tage et billede, som er sponsoreret af Merrild, og man kan vinde en kasse sodavand - siger mig heller ikke det store. Kampen er i øvrigt kl. 12, så man skal jo op før fanden har fået sko på, for at kunne nå det.

    FCM hader jeg da sådan rimeligt meget med deres irriterende væremåde, og deres identitet som fusionsklub og talenttyv. Ikke noget stort had som BIF, men på det mere jævne. I øvrigt keder det mig voldsomt, når en spiller som Kian Hansen skal tage indkast.

    Rent fanmæssigt, så vil jeg nok sidde på langsiden - og jeg synes prisen er fair. Jeg vil kigge over på Stiften. Stemningen er faldet siden de glade sølvdage - ja, det er en selvforstærkende effekt. Men det er forventeligt.

    Når jeg så kommer til stadion, så er jeg som sædvanlig ved at køre lidt cyklister ned fordi, man ikke kan se en skid, når man vil parkere inde bag ved GASA. Gåturen til stadion er fed - som sædvanlig. Min billet er formentlig købt hjemmefra, og der er sikkert et gebyr på (nu skal jeg passe på, hvad jeg siger). Derfra skal jeg selv scanne min billet - det virker forhåbentlig. Så skal jeg kropsvisiteres. Det skal man nu en gang, når man er skaldet. Jeg har aldrig gjort noget ulovligt på Stadion, og kommer heller ikke til det. Det var så dén service. Mad eller drikkelse i boderne køber jeg ikke, da jeg altid vil se hele kampen, og det at købe mad i pausen, har jeg for længst opgivet - men det kan jo være, at det kan lade sig gøre, nu hvor vi er så få. Så skal jeg ind på stadion, her skal min billet sikkert tjekkes igen, jeg ved ikke hvorfor, men sådan er det bare.

    Så kommer vi til spillet på banen. Jeg forventer jo en omgang kønsløst boldmassage, nogle lidt tamme spillere, som nyder at spille til nul (det er åbenbart det nye i OB), en træner der råber af sine spillere, og en bestyrelse og en direktion, som siger INTET. Ikke meget der kan overraske mig dér, men det ville om ikke andet leve op til mine forventninger. Der kommer ikke nogle nye transfers, som jeg skal ind og se. Jeg ved, at jeg ikke får Julius Eskesen eller en anden spændende ung spiller at se - måske Mathias Greve og JJT er dem, som jeg på nuværende tidspunkt finder mest interessante. Hvis jeg er rigtig uheldig, så spiller Ida Corr i pausen. I øvrigt er Dennis Ravn stoppet som stadionspeaker, hvilket er mega ærgerligt, da han er passioneret OB'er, og på en eller anden måde kunne få folk med.

    Efter kampen måske er jeg sur, måske er jeg ligeglad, måske er jeg glad. Det kommer jo selvfølgelig helt an på resultatet. Så sætter jeg mig ud i bilen, og skal holde i kø for at komme hjem fra stadion. Taler med dem som jeg er på stadion med.

    Når jeg så kommer hjem læser jeg lidt på OB.dk og på forum. På OB.dk kommer der lidt lala-udtalelser på forum er der sure opstød, og så er jeg ligesom skræmt væk de næste 6-12 måneder igen.

    Nå, nu til jeres tur. Hvad skaber værdi for jer, for at det har været en sublim oplevelse, at komme på Odense Stadion?

    Hvad er det afgørende for, at I tager på Stadion?

    Hvad gør det til en fed oplevelse inden, under og efter?

    Hvad skal OB gøre for at du tænker - det gør jeg igen en anden dag - uanset resultatet?

    Hvad skal dine medfans gøre for at du kommer igen - uanset resultatet?

    Og nej, jeg er ikke en muldvarp, som er ansat af OB til at undersøge det. Jeg er oprigtigt interesseret, for det undrer mig helt enormt, at vi (jeg) er blevet så ringe til at tage på stadion.
Working...
X