Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-Horsens 28.4.17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Pointen var og er, at den udvikling kun har været mulig med det rette fokus: At vi endelig erkendte, at vi hang med røven i vandskorpen, og at vi derfor skulle til at spille på vores styrker noget mere: Omstillinger. Hvis vi ser på langt størstedelen af de mål, vi har scoret i denne halvsæson, inklusiv sejrsmålet igår, så har det været mål båret af de omstillinger. I min optik skal vi kun bruge det spilopbyggende som en slags defensiv foranstaltning; og så skal vi så slå til på omstillinger eller via løb fra midtbanen, som det, der førte til 1-0 målet imod Horsens.

    Udviklingen bestemmes også af, at vi kender vores styrker og især begrænsninger, og vores styrke er at gå på banen, som om vi ikke har vundet flere kampe i træk, forstået på den måde, at hver kamp skal behandles som en lille finale. Jeg tror, uden at være ekspert i sportspsykologi, at det var det, der f.eks gik galt i Randers. Vi gik på banen med en for høj selvforståelse - og mødte så et hold, der på dagen bare ville det mere.

    Og det så faktisk også sådan ud i alt for lange perioder imod Horsens igår, at Horsens ville det mere, indtil vi til sidst kastede nervøsiteten overbords og helhjertet gik efter den sejr - og fik den så.

    Der er kommet substans ind i holdet - og den, synes jeg, skal nu testes i playoffkampene imod det, der formodentlig bliver AaB. Vi skal ville det mere end AaB. Vi skal gå helhjertet efter at nå det usandsynlige - velvidende, at hvis det kikser, så går jorden ikke under. Men vi skal for alt i verden ikke bare læne os tilbage og tænke: Nå det var så det - sæsonen er slut. Nej. Vi skal bygge videre - og så skal vi gå efter chancen, som den forskruede struktur giver os.

    Og bortset fra Randers-kampen - hvem af de andre hold i nedrykningsspillet har overhovedet præsteret mere stabilt end os?

    Jeg frygter lidt, at vi mister fokus - og det bliver noget lal de næste 3 kampe i sæsonen, som vi skal spille. Som når anføreren går til klubbens ledelse for at bede om fri til at fejre, selv om sæsonen ikke er slut endnu. Sådan noget indikerer overfor mig, at de vel allerede er gået på sommerferie? Men nuvel, det kan jo også bare være et øjebliks eufori; for det var jo nærmest et lille mesterskab, der blev fejret.

    Men hvorfor ikke vente med fejringen til sæsonen er slut og vi f.eks står i Farum og fejrer en plads i Europa?

    MvH ChrisOB
    Lige i går bebrejder jeg ikke holdet for at spille forkrampet. De har lige tabt 4-0 og samtidig, vi har haft det rigtig svært mod Horsens og oven i det, så var det sæsonens med afgørende kamp.

    Men processen fra at går som medieudråbte medaljekanditater til at være et hold, som nu er sammenspillet med en stærk tillid på målmanden, forsvaret, midtbanen og til dels angrebet. Samtidig med det så er der en tydeligere plan for hvad vores styrker og svagheder er - som du skriver. Det er den proces, som begynder at kaste resultater af sig. Jeg tror helt personligt, at spillerne langt hen vejen mistede motivation i deres iver efter at komme i den forbandede top-6, som vi i starten af sæsonen ikke havde holdet til.

    Din frygt omkring badeferie i de næste tre(+/-) kampe kan jeg godt følge. Lige nu mener jeg dog, at vi har langt mere at vinde end at tabe, og vi er måske kun favoritter i vores hjemmekampe (minus kampen mod EfB). Det er en interessant tanke. For hver gang en hold har skulle ud og skabe kampene imod os, så er de blevet halshugget i vores omstillinger.

    Men generelt tror jeg vi er enige langt hen ad vejen.

    Comment


      #17
      Oliver Lund satte i den grad skub i tingene, da han kom på banen. To gange satte han sig i den grad igennem på højrekanten, hvor afdriblede Horsensbacken og kom fri mod mål. Det havde næsten været som skrevet til historiebøgerne, hvis han havde scoret og reddet os en sæson til i Superligaen, hvorefter vi nærmest verfer ham ud af bagdøren.. Det gjorde han så ikke, med 2xukvalificerede afslutninger, og med Tomasens klassekasse, så røg de to situationer i glemmebogen. Jeg synes dog at de er relevante at hive op igen fra glemslen! Hvorfor?.. Fordi de at jeg kunne tænke mig at spørge, stod der en spidsangriber helt blank i nogen af situationerne, hvor vi og vedkommende med rette kunne stå og rive os i håret, for at Lund ikke spillede den istedet? hmm, husker ikke helt, så derfor jeg spørger.. Dog husker jeg at begge situationer var af en karakter, som totalt lammer en modstanders forsvarsorganisation. Der SKAL simpelthen i BEGGE situationer blive en TOTALTBLANK OB-spiller, ellers bliver Lunds fine forarbejde ikke af medspillere (primært angriberne, giver vist sig selv) forvaltet efter fortjeneste.. Og så rammer vi netop et af OBs svage punkter! Bevægelsesmønstre af vores to forreste.. Der var ligeledes mange situationer i efteråret, hvor vi ikke får slået kapital af meget lovende angrbsmønstre, fordi at de sigende løb af angrebskæden ret og slet udeblev!

      Comment


        #18
        Kort: Det er noget galt, når Jønne igen og igen fik lov at stå for hjørnespark, som ALLE var dårlige. En eller anden burde da have kunnet sætte en anden til det.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #19
          Jeg tror på, at AK nok skal finde målformen igen. Han har i den grad været ramt på selvtilliden og en dum sæson med hans ryg. Han har bestemt kvaliteterne til at blive en topangriber (hurtighed og afslutninger). Tror det er fornuftigt at kugleramme starter på nul og så er jeg sikker på målene nok skal komme igen! For at være ærlig tror jeg at makkerparret AK - Fester fylder for lidt. De har lidt samme kvaliteter. Vi mangler en tanker som bibhavdeni zohore. Måske helenius kan udfylde den rolle.?

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
            J

            1. Hvorfor vil vores backs altid modtage bolden foran deres direkte modspiller i stedet for at løbe bag denne og modtage bolden i dybden. Er det virkelig Kents ønske? Jeg har simpelthen lyst til at spørge ham en dag til træning!

            Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor disse to ting optræder så markant i OBs spil?
            Jeg ved ikke, om jeg kan forklare det, men jeg ser det som en naturlig konsekvens af, at vores "kanter" trækker ind så tidligt, at modstanderens back primært skal koncentrere sig om vores back. Det gør det sværere at løbe i ryggen på dem. Derfor kommer vi primært bag om dem ved hurtige sideskift og i omstillinger.
            Da Lund kommer ind, spiller han med Desler foran sig, som spiller en lidt mere traditionel kant (ikke fuldstændig), og det er som jeg ser det med til at give Lund lidt mere plads til at lave sine flotte offensive aktioner - hvis man altså lige ser bort fra kvaliteten i afslutningerne.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
              Oliver Lund satte i den grad skub i tingene, da han kom på banen. To gange satte han sig i den grad igennem på højrekanten, hvor afdriblede Horsensbacken og kom fri mod mål. Det havde næsten været som skrevet til historiebøgerne, hvis han havde scoret og reddet os en sæson til i Superligaen, hvorefter vi nærmest verfer ham ud af bagdøren.. Det gjorde han så ikke, med 2xukvalificerede afslutninger, og med Tomasens klassekasse, så røg de to situationer i glemmebogen. Jeg synes dog at de er relevante at hive op igen fra glemslen! Hvorfor?.. Fordi de at jeg kunne tænke mig at spørge, stod der en spidsangriber helt blank i nogen af situationerne, hvor vi og vedkommende med rette kunne stå og rive os i håret, for at Lund ikke spillede den istedet? hmm, husker ikke helt, så derfor jeg spørger.. Dog husker jeg at begge situationer var af en karakter, som totalt lammer en modstanders forsvarsorganisation. Der SKAL simpelthen i BEGGE situationer blive en TOTALTBLANK OB-spiller, ellers bliver Lunds fine forarbejde ikke af medspillere (primært angriberne, giver vist sig selv) forvaltet efter fortjeneste.. Og så rammer vi netop et af OBs svage punkter! Bevægelsesmønstre af vores to forreste.. Der var ligeledes mange situationer i efteråret, hvor vi ikke får slået kapital af meget lovende angrbsmønstre, fordi at de sigende løb af angrebskæden ret og slet udeblev!
              Jeg mener faktisk at enten AK eller Fester står helt blank foran mål ved den sidste af Lunds aktioner - hvis han blot havde spillet den lidt skråt bagud........men er ikke helt sikker.

              Comment

              Working...
              X