Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kæmpe skuffelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Når man ser på andre hold ligger vi nok i nedre halvdel på fight, løb og vilje.. Det er helt klart Kent's ansvar..
    Men kan det ikke også delvis skyldes at der ikke reélt ikke er den store kamp om pladserne? Der mangler den konkurrence hvor folk skal yde 102% hver eneste dag til træning og hvert sekund i kampene.. Mange spillere mister simpelthen lige den sidste knivspids af det hele. Det er ikke noget man gør med vilje.. Det sker bare..

    Hvis man så bare alle var så gode som Makrini ville det ikke være det store problem. Han leverer 102% hver gang.
    Men hvis der virkelig havde været stor konkurrence om pladserne havde specielt Jönsson, AK og Desler havnet på bænken allerede.. Og skulle kæmpe ekstra ekstra meget for at komme på igen. Den er der bare ikke. Og det ses
    Stor tilhænger af egne talenter, men det er meget uhensigtmæssigt at Desler spiller og der ikke er et kompetent alternativ når han dykker kraftigt i en periode, Tror ikke det er god talentudvikling, at han ikke kan sættes af og vække hans konkurrence gen og kampgjest for at vinde pladsen tilbage.

    Er efterhånden også med på at vi skal prøve en ny sportsdirektør, JH har vel været har 3 år, og skåret til benet med udgifterne, varm kakao etc.
    3 år er vel fint nok, også er det OK at ledelsen prøver noget andet.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
      Syntes det ser rigtig godt ud. Som jeg har set Aab gennem en årrække, er det ikke lynhurtige kontra angreb efter pres og modstandernes boldtab der har været deres varemærke.

      Hvilket system spillede de under KN ?
      Det samme som os. Blot med bedre spillere.

      MvT
      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
        Måske forkert tråd, men når nu vi er ved 'OB og landsholdet', så kan jeg ikke lade være med at tænke over, hvad det har gjort, at landsholdet er skiftet fra den der 117 afleveringer i bagkæden 4-3-3 og den mere direkte 5-3-2.

        Vi fik ikke nogle nye spillere på sidstedagen af transfervinduet, men måske vi kan finde lidt godt i den nuværende trup. Jeg tænker:

        ...................Grytebust
        ..........KEP - Tverskov - Tingager
        Lund.........................................Barre tt
        .......Desler - Jönsson- BigMak
        .................Fester - AK

        Tverskov med samme fremskudte rolle som AC og måske vi ville få mere ud af Jönsson, hvis han kommer ind centralt og har nogle flere muligheder foran an sig, i stedet for han skal trække ind i banen - og så er det for sent.

        MvT
        Den ville jeg købe med det samme. Det er uforståeligt for mig at vi prøver nu årevis at presse spillere i en spillestil de er ikke succesfuld med - i stedet af at skabe en spillemåde som henter det bedste ud af truppen vi har.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
          Det samme som os. Blot med bedre spillere.

          MvT
          De rette nøgleord: Bedre spillere. Både af kvalitet og i forhold til spillestil.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            Det samme som os. Blot med bedre spillere.

            MvT
            Jeg er så ikke enig i det.

            Jeg mener ikke de spillere i Aab var bedre, muligvis en enkelt eller to, men ikke samlet set.

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Den ville jeg købe med det samme. Det er uforståeligt for mig at vi prøver nu årevis at presse spillere i en spillestil de er ikke succesfuld med - i stedet af at skabe en spillemåde som henter det bedste ud af truppen vi har.
              Det er så også svært at vide om en 3-5-2 (5-3-2) vil ramme vores spillere bedre.

              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              De rette nøgleord: Bedre spillere. Både af kvalitet og i forhold til spillestil.

              MvH ChrisOB
              Som jeg svarede MvT, så mener jeg ikke spillerne var bedre kvalitets mæssigt.
              De suttede jo også helt vildt meget i starten.

              Forskellen var bare at han ikke skulle hente så mange nye spillere ind de første 3-4 vinduer.

              EDIT: Aab vandt en historisk dårlig superliga sæson.
              De fik 62 point, 62. Det er det laveste et hold har vundet ligaen med de sidste mange år.

              Vi skal også tage med at der er en ny struktur i ligaen i år, ikke at det er en undskyldning eller noget.
              Ydermere er det også en stærkere liga i år, end da Aab vandt.
              Last edited by QuesT; 07-09-2016, 08:17.

              Comment


                #97
                Hvis de ikke vil forlænge med Makrini må det være fordi han er en af de få der er for god til 1.division.😈
                Både i BIF og på landsholdet er det tydeligt hvad en træner der spiller bold efter de spillere han har, kan betyde.

                Enig i at god fysisk form er en forudsætning. Men også at kroppene er smidige. Det var de ikke før.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Det er så også svært at vide om en 3-5-2 (5-3-2) vil ramme vores spillere bedre.



                  Som jeg svarede MvT, så mener jeg ikke spillerne var bedre kvalitets mæssigt.
                  De suttede jo også helt vildt meget i starten.

                  Forskellen var bare at han ikke skulle hente så mange nye spillere ind de første 3-4 vinduer.

                  EDIT: Aab vandt en historisk dårlig superliga sæson.
                  De fik 62 point, 62. Det er det laveste et hold har vundet ligaen med de sidste mange år.

                  Vi skal også tage med at der er en ny struktur i ligaen i år, ikke at det er en undskyldning eller noget.
                  Ydermere er det også en stærkere liga i år, end da Aab vandt.
                  Det var de enkelte spillere, der gjorde hele forskellen, og der vil jeg så stadig mene at Ahlmann, Thelander, Kusk, Thomsen, Risgård, Dalsgaard, Würtz er et væsentligt bedre fold end dem, vi har. Både med hensyn til den generelle kvalitet og i forhold til spillestil. Det er rigtigt AaB vandt en dårlig Superliga sæson, men der var sammenhæng i kvalitet og spillestil, hvilket jeg synes er det helt store problem for os.

                  Det er muligt du er uenig, men jeg synes altså du tager fejl.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Det var de enkelte spillere, der gjorde hele forskellen, og der vil jeg så stadig mene at Ahlmann, Thelander, Kusk, Thomsen, Risgård, Dalsgaard, Würtz er et væsentligt bedre fold end dem, vi har. Både med hensyn til den generelle kvalitet og i forhold til spillestil. Det er rigtigt AaB vandt en dårlig Superliga sæson, men der var sammenhæng i kvalitet og spillestil, hvilket jeg synes er det helt store problem for os.

                    Det er muligt du er uenig, men jeg synes altså du tager fejl.

                    MvH ChrisOB
                    Super dejligt vi ikke allesammen er enige :)

                    Men at dem du nævner er bedre i en 4-4-2 med meget position og kan vinde et mesterskab har du meget muligt ret i.

                    Men hvis du tager dem allesammen og stiller op 1 mod 1, så er jeg ikke sikker på at Aab's hold var så meget bedre.
                    Jeg tror så bare at vi pt. mangler at se vores spiller vise de er på samme niveau, om det er på grund af KN ikke kan give dem motivationen til at præstere bedre, eller om det er fordi opstillingen er forkert, ved jeg ikke.

                    Men jeg ser ikke at som hold er dårligere end det hold KN havde da de blev mestre.

                    Men vi skal stadigvæk også huske på at KN var lige ved at rykke ned første sæson med Aab, det kan så være at vi er det i anden sæson med ham, og det så vender. Hvem ved ;)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                      Super dejligt vi ikke allesammen er enige :)

                      Men at dem du nævner er bedre i en 4-4-2 med meget position og kan vinde et mesterskab har du meget muligt ret i.

                      Men hvis du tager dem allesammen og stiller op 1 mod 1, så er jeg ikke sikker på at Aab's hold var så meget bedre.
                      Jeg tror så bare at vi pt. mangler at se vores spiller vise de er på samme niveau, om det er på grund af KN ikke kan give dem motivationen til at præstere bedre, eller om det er fordi opstillingen er forkert, ved jeg ikke.

                      Men jeg ser ikke at som hold er dårligere end det hold KN havde da de blev mestre.

                      Men vi skal stadigvæk også huske på at KN var lige ved at rykke ned første sæson med Aab, det kan så være at vi er det i anden sæson med ham, og det så vender. Hvem ved ;)
                      Jeg tager alle sammen 1 mod 1, og bortset fra de 3 spillere fra det hold, som vi har snuppet, så synes jeg stadig AaBs hold dengang havde større kvalitet, større talent. 4 af deres unge spillere kom alle på landsholdet, et par af dem står til at blive en fast del af landsholdet nu, men først og fremmest synes jeg det er det med sammenhængen, der er vigtigst. Izunna er ikke en 8er, men spiller det alligevel. Og han spillede ikke på et boldfikseret FCM hold, men på et højt pressende omstillingshold. Som oprydder. El Mak tackler og løber, men kan ikke styre et spil. I AaB havde man, har man en central akse med Würtz/Risgård som passer til Kents stil. Würtz løber og tackler, men kan stadig styre et opspil. Risgård løber og tackler, men er en rigtig 8er, en felt til felt spiller. Og begge synes jeg er bedre end alle vores centrale emner, ikke mindst i forhold til spillestil. Måske med undtagelse af El Mak.

                      Selv i en dårlig Superliga er 62 points godt. Og de spillede altså god fodbold til tider.

                      Summa summarum: 1-1 synes jeg ikke vi overmatcher en eneste af de spillere AaB vandt guld med, men som du siger, så er det kun godt, vi ikke kan være enige om alt.

                      :-)

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Jeg tager alle sammen 1 mod 1, og bortset fra de 3 spillere fra det hold, som vi har snuppet, så synes jeg stadig AaBs hold dengang havde større kvalitet, større talent. 4 af deres unge spillere kom alle på landsholdet, et par af dem står til at blive en fast del af landsholdet nu, men først og fremmest synes jeg det er det med sammenhængen, der er vigtigst. Izunna er ikke en 8er, men spiller det alligevel. Og han spillede ikke på et boldfikseret FCM hold, men på et højt pressende omstillingshold. Som oprydder. El Mak tackler og løber, men kan ikke styre et spil. I AaB havde man, har man en central akse med Würtz/Risgård som passer til Kents stil. Würtz løber og tackler, men kan stadig styre et opspil. Risgård løber og tackler, men er en rigtig 8er, en felt til felt spiller. Og begge synes jeg er bedre end alle vores centrale emner, ikke mindst i forhold til spillestil. Måske med undtagelse af El Mak.

                        Selv i en dårlig Superliga er 62 points godt. Og de spillede altså god fodbold til tider.

                        Summa summarum: 1-1 synes jeg ikke vi overmatcher en eneste af de spillere AaB vandt guld med, men som du siger, så er det kun godt, vi ikke kan være enige om alt.

                        :-)

                        MvH ChrisOB
                        Du har muligvis ret, jeg mener bare ikke at alle de spillere i Aab 1-1 er bedre end vores.
                        Målmanden var i hvert fald ikke, vil hellere have Sten end Nikolaj Larsen (eller hvad han nu hedder).

                        Men kigger vi på 1-1 i forhold til taktikken 4-4-2, så har du ret.
                        Men det ændrer ikke på at jeg ikke mener at 4-4-2 nødvendigvis er det rigtige for os, i hvert fald ikke med en masse bold besiddelse.

                        Men det er i øjeblikket for tidligt at vurdere det på, havde man vurderet Aab's hold i den sæson de var minutter fra at rykke ned, var der ingen der havde regnet med at de 2 år senere blev mestre.

                        Comment

                        Working...
                        X