Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transferønsker og muligheder sommeren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
    Måske ved at ændre kampbilledet, ved at skifte et skideskur ind, kunne der opstå muligheder for den anden angriber. Lige som vi så, da Zohore og Fester var superligaen farligste angribere ;-)
    Hvis trænerteamet syntes, at det var en god idé var Thomas Mikkelsen nok blevet bragt i en af de to første kampe.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Hvis trænerteamet syntes, at det var en god idé var Thomas Mikkelsen nok blevet bragt i en af de to første kampe.
      Jeg er ligeglad hvad trænerteamet synes, fakta er bare at i Zohore, AK og Festersen havde vi tre skarpe angribere, og det har vi ikke haft siden Zohore skiftede..

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
        Jeg er ligeglad hvad trænerteamet synes, fakta er bare at i Zohore, AK og Festersen havde vi tre skarpe angribere, og det har vi ikke haft siden Zohore skiftede..
        Det skal du være velkommen til, men selvom at jeg syntes, at vi skulle spille 2-2-6, så tror jeg ikke på, at det er et scenarie vi kommer til at se, ligesom, at jeg heller ikke tror, at vi leder efter et "stort skur", for hvis man var så forhippet på det, så tror jeg ærligt talt, at man havde prøvet ham man allerede har, der trods alt har vist, at han kan score imod hold på Lyngby og Silkeborgs niveau for nylig.

        Der er bare skabt en diskurs herinde over de sidste måneder, omkring at vi SKAL have en stor targetangriber, og at det er prioritet nr. 1, men synes i virkelig, at der er tegn på, at klubben også mener, at det er tilfældet? Jeg kan ikke få øje på det.

        Comment


          Det er lidt vildt at vi ikke kan skabe større chancer til sidst; men når Desler f.eks. er v baglinjen i deres felt, så er det for nemt at læse, at der kommer 1) et fladt indlæg, eller 2) cut-back. Lyngby lå konsekvent med 4-5 mand i området, og så bliver det svært, når der ikke er løb i boksen andre steder. Hvis et højt indlæg slet ikke er en mulighed, så bliver det for nemt at lukke ned. Savner indløb fra offensiv midt og modsat kant, f.eks. Det skal simpelthen trænes, for der var jo virkelig muligheder.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Det er lidt vildt at vi ikke kan skabe større chancer til sidst; men når Desler f.eks. er v baglinjen i deres felt, så er det for nemt at læse, at der kommer 1) et fladt indlæg, eller 2) cut-back. Lyngby lå konsekvent med 4-5 mand i området, og så bliver det svært, når der ikke er løb i boksen andre steder. Hvis et højt indlæg slet ikke er en mulighed, så bliver det for nemt at lukke ned. Savner indløb fra offensiv midt og modsat kant, f.eks. Det skal simpelthen trænes, for der var jo virkelig muligheder.
            Masser af hold i dag, har jo høje indlæg liggende længst nede i deres offensive værktøjskasse, der er ganske enkelt bare bedre måder at skabe store chancer på, men det kræver jo selvfølgelig også, at du har spiller der har de tekniske færdigheder til at udføre det, og her er vores helt store problem lige nu.

            Vores backs er ganske enkelt ikke gode nok til at slå bolde i feltet, om det så er høje indlæg, flade indlæg eller cutbacks, så er eksekveringen bare ikke god nok. Og så er de spillere vi har på midtbanen, ganske enkelt bare ikke intelligente eller afslutningsstærke nok til at gøre sig farlige på de muligheder der skal skabes for dem.

            Når vi spiller med to angribere der er så bevægelige og deltager så meget i spillet som de gør, så vil mindst én af dem som regel være en del af de kombinationer der skal spille en kant eller back fri, og så er de resterende midtbanefolk nødt til at kunne placere sig i og omkring feltet og gøre sig farlige. Det evner vores midtbanefolk ganske enkelt bare ikke at gøre kollektivt lige nu, og når der så endelig er kvalitet i de bolde, vi får i feltet over kanterne, så får vi ikke udbytte fordi, at folk er placeret forkert og afslutningerne i returområdet ikke har kvalitet nok.

            Vi mangler reelle målscoringsstrusler lige nu udover Festersen og AK. Det har helt sikkert være tiltænkt, at Jönsson skulle være en af dem, men i og med, at han deltager i så meget opspil, og mangler fart til at gøre ondt på modstanderen dybt, bliver det sjældent ham der fylder feltet op.

            Vi SKAL simpelthen have noget mere målfarlighed og/eller kreativitet fra Greves og Izunnas positioner, ellers er der simpelthen for få options i forhold til at lave mål i vores offensiv. Vores dødbolde er jo så absolut heller ikke et element der kan kompensere for dette. Det er for mig svært at pege på en spiller udover vores to angribere, der skal stå for bare 5 ligamål i denne sæson.
            Last edited by Sheed; 24-07-2016, 16:34.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Det skal du være velkommen til, men selvom at jeg syntes, at vi skulle spille 2-2-6, så tror jeg ikke på, at det er et scenarie vi kommer til at se, ligesom, at jeg heller ikke tror, at vi leder efter et "stort skur", for hvis man var så forhippet på det, så tror jeg ærligt talt, at man havde prøvet ham man allerede har, der trods alt har vist, at han kan score imod hold på Lyngby og Silkeborgs niveau for nylig.

              Der er bare skabt en diskurs herinde over de sidste måneder, omkring at vi SKAL have en stor targetangriber, og at det er prioritet nr. 1, men synes i virkelig, at der er tegn på, at klubben også mener, at det er tilfældet? Jeg kan ikke få øje på det.
              Vi har vel lov til at være uenige i de beslutninger der tages. Kan sagtens tænkes at Kent ikke tænker i de baner.....altså ikke ser behovet for en stor taget man. Det mener jeg så bare ville være et rart alternativ at have. Indlæg ind i feltet fra backs er ikke meget værd når vores folk derinde ikke kan gøre noget ved det. En angriber ala zohore ville give os et alternativ....det.så jeg gerne

              Comment


                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                Vi har vel lov til at være uenige i de beslutninger der tages. Kan sagtens tænkes at Kent ikke tænker i de baner.....altså ikke ser behovet for en stor taget man. Det mener jeg så bare ville være et rart alternativ at have. Indlæg ind i feltet fra backs er ikke meget værd når vores folk derinde ikke kan gøre noget ved det. En angriber ala zohore ville give os et alternativ....det.så jeg gerne
                +1

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Vi har vel lov til at være uenige i de beslutninger der tages. Kan sagtens tænkes at Kent ikke tænker i de baner.....altså ikke ser behovet for en stor taget man. Det mener jeg så bare ville være et rart alternativ at have. Indlæg ind i feltet fra backs er ikke meget værd når vores folk derinde ikke kan gøre noget ved det. En angriber ala zohore ville give os et alternativ....det.så jeg gerne
                  Ja, det har i da. Hvis du læser, hvad jeg skriver, er det jo netop også, at man skal have lov til at håbe, men nogle gange er man jo også nødt til at diskutere ud fra et realistisk sigte, og de sidste par måneder har det nærmest virket som om, at det var en endegyldig sandhed, at vi skulle have en targetman ind i truppen, på trods af, at hverken trænerne eller JH har givet udtryk for det taktisk eller verbalt.

                  Det ville i min optik klæde folk herinde, hvis de rent taktisk begyndte at kigge udover, at man kan smide høje bolde ind i feltet efter en stor angriber, som fodbolden jo i den grad bevæger sig væk fra i disse år, og i stedet kiggede lidt på og diskuterede, hvilke klare mangler holdet ellers har. Men det skal jeg jo som sagt ikke bestemme, men ligesom JH, har jeg vel lov at håbe.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                    Vi har vel lov til at være uenige i de beslutninger der tages. Kan sagtens tænkes at Kent ikke tænker i de baner.....altså ikke ser behovet for en stor taget man. Det mener jeg så bare ville være et rart alternativ at have. Indlæg ind i feltet fra backs er ikke meget værd når vores folk derinde ikke kan gøre noget ved det. En angriber ala zohore ville give os et alternativ....det.så jeg gerne
                    Jeg husker faktisk ikke Zohore som nogen stor vinder af luftdueller i feltet. Derimod brugte han ofte sin fysik til at holde på bolden og var god som targetman at spille op på. Ellers er Zohore jo faktisk hurtig, når han kommer op i fart, og det mindes jeg da, han har lavet flere mål på end på sit hovedspil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Jeg husker faktisk ikke Zohore som nogen stor vinder af luftdueller i feltet. Derimod brugte han ofte sin fysik til at holde på bolden og var god som targetman at spille op på. Ellers er Zohore jo faktisk hurtig, når han kommer op i fart, og det mindes jeg da, han har lavet flere mål på end på sit hovedspil.
                      Det var absolut heller ikke mit indtryk, at det var der han var stærkest, omend det selvfølgelig var en god trussel at have. Det tydede heller ikke på, at høje indlæg i feltet var en integral del af gameplanen, da man havde Zohore i værktøjskassen. http://www.b.dk/sport/obs-zohore-sco...a-forbudt-maal

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                        Vi har vel lov til at være uenige i de beslutninger der tages. Kan sagtens tænkes at Kent ikke tænker i de baner.....altså ikke ser behovet for en stor taget man. Det mener jeg så bare ville være et rart alternativ at have. Indlæg ind i feltet fra backs er ikke meget værd når vores folk derinde ikke kan gøre noget ved det. En angriber ala zohore ville give os et alternativ....det.så jeg gerne
                        Helt enig. Zohore - salg var sikker økonomisk en succes mem sportslig en skrid bag. Vi mangler nu en sund konkurrence mellem angriberne og muligheder at skifte taktiker og muligheder i offensiven. Det ser jeg som den vigtigste position at forstærke os nu.
                        Ville naturlig også gerne har en god 8er at stærke midtbanen. Og Jønsson var sikker skuffende idag men der var også gode momenter i sin spil og det var først sin anden kamp for os så vil jeg helt sikker give ham ikke op. Og håber også at JJT blomster op denne sæson nu. Så ser den højeste prioritet ved en god angriber, en stor fyr med helt andre spidskompetencer som Fester og AK.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Ja, det har i da. Hvis du læser, hvad jeg skriver, er det jo netop også, at man skal have lov til at håbe, men nogle gange er man jo også nødt til at diskutere ud fra et realistisk sigte, og de sidste par måneder har det nærmest virket som om, at det var en endegyldig sandhed, at vi skulle have en targetman ind i truppen, på trods af, at hverken trænerne eller JH har givet udtryk for det taktisk eller verbalt.

                          Det ville i min optik klæde folk herinde, hvis de rent taktisk begyndte at kigge udover, at man kan smide høje bolde ind i feltet efter en stor angriber, som fodbolden jo i den grad bevæger sig væk fra i disse år, og i stedet kiggede lidt på og diskuterede, hvilke klare mangler holdet ellers har. Men det skal jeg jo som sagt ikke bestemme, men ligesom JH, har jeg vel lov at håbe.
                          Endegyldig sandhed mener jeg ikke det er og tænker det heller ikke som en plan A....der har Kent nogle andre ideer og fint med det. Jeg så bare gerne vil havde en plan B når nu andet ikke lykkedes og her kan det nogle gange være fint med lidt mere "primitiv" bold. Syntes jeg ser det tit med langt bedre hold....eksempelvis Spanien og Tyskland ved det netop overståede EM....der mangler et alternativ når alt det flytten bold ikke hjælper.
                          Derfor ønsker jeg mig en targetangriber....til når der skal skabes lidt uro i feltet....

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                            Jeg husker faktisk ikke Zohore som nogen stor vinder af luftdueller i feltet. Derimod brugte han ofte sin fysik til at holde på bolden og var god som targetman at spille op på. Ellers er Zohore jo faktisk hurtig, når han kommer op i fart, og det mindes jeg da, han har lavet flere mål på end på sit hovedspil.
                            Det har du så nok ret i....Men hans fysik skabte altså noget uro i modstanderens felt og gav os nogle andre muligheder

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                              Det har du så nok ret i....Men hans fysik skabte altså noget uro i modstanderens felt og gav os nogle andre muligheder
                              Helt klart en god angriber, der fandt sin bedste form hos os. Vi var bare langt mindre i feltet dengang, end vi er nu. Jeg savner nok mere Zohore, fordi han også kunne sparke som en hest - vi mangler skudtrusler på halvdistancen.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                                Vi har vel lov til at være uenige i de beslutninger der tages. Kan sagtens tænkes at Kent ikke tænker i de baner.....altså ikke ser behovet for en stor taget man. Det mener jeg så bare ville være et rart alternativ at have. Indlæg ind i feltet fra backs er ikke meget værd når vores folk derinde ikke kan gøre noget ved det. En angriber ala zohore ville give os et alternativ....det.så jeg gerne
                                Hvis man altid var enige, var der jo ingen grund til at have et forum, så det er helt fint. Jeg elskede også Djiby Falls fysik, og det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod store, stærke angribere - det giver bare ikke så meget mening at ønske sig en (eller kritisere JH for ikke at hente en), hvis han alligevel bare ender med at rådne op på bænken, fordi han ikke rigtigt indgår i Kents planer.

                                Comment

                                Working...
                                X