Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Serie tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg vil gerne anbefale Peaky Blinders.

    Jeg er i fuld gang med sæson 2, der løfter det allerede høje niveau fra 1eren.

    Cillian Murphy (Scarecrow i Batman Begins) spiller lederen af en familie-gangsterbande i 20ernes Birmingham. Den er sgu god, hvis man godt kan li' gangstere, hurtige damer og korrupte strømere. Og så er den engelsk, så de ligner rigtige mennesker.

    Sæson et ligger på den danske netflix. 1+2 ligger på den amerikanske netflix.
    I second that! Rigtig god serie...

    Mvh

    MaxHH

    Leave a comment:


  • Onkel Riffel
    replied
    Jeg vil gerne anbefale Peaky Blinders.

    Jeg er i fuld gang med sæson 2, der løfter det allerede høje niveau fra 1eren.

    Cillian Murphy (Scarecrow i Batman Begins) spiller lederen af en familie-gangsterbande i 20ernes Birmingham. Den er sgu god, hvis man godt kan li' gangstere, hurtige damer og korrupte strømere. Og så er den engelsk, så de ligner rigtige mennesker.

    Sæson et ligger på den danske netflix. 1+2 ligger på den amerikanske netflix.

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Kunne godt fornemme det ikke var socialrealistiske dramaer du gik efter... ,o)
    Hvis noget bare har et myggekusssehår snert af at være realistisk, så bliver det uden mig

    Men jeg har da pløjet alle danske 'klassikere' såsom Matador, Taxa, Krønikken, Broen, Borgen, Forbrydelsen, Arvingerne.
    Criminal Minds, CSI (i starten), Sherlock go så bedste Inspector ever - Inspector Frost - er det også blevet til.

    Men er klar mest til fantasy/adventure/sci fi. Dem med følelser overlader jeg til kæresten, men har udstået min del af Greys Anatomy, Private Practise og den slags

    MvT

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Alphas ser da meget cool. Elsker urealistiske ting.

    Har set er par afsnit af Hemlock Grove. Ved ikke helt hvad jeg skal synes endnu. Nogle der har mening om den?

    MvT

    Kunne godt fornemme det ikke var socialrealistiske dramaer du gik efter... ,o)

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Nu ved jeg ikke om det er den slags du lige mener, har heller ikke fået den set selv, men den der "Flash Forward", kunne det være noget..?

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Alphas ser da meget cool. Elsker urealistiske ting.

    Har set er par afsnit af Hemlock Grove. Ved ikke helt hvad jeg skal synes endnu. Nogle der har mening om den?

    MvT

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Heps folkens.

    Jeg har set/ser: Fringe, Heros, The 4400, Supernatural, Grimm, Orphan Black, GoT, V (hvor fanden blev de næste sæsoner af!?), Marco Polo, Star Trek Next Gen.

    Håber i kan lure min smag. Hvad skal mit næste seriefix være? Please hjælp, for seriejunkien har abstier :O)

    MvT
    Alphas kunne være et bud? https://m.youtube.com/watch?v=v-FE0VhQLIo

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Heps folkens.

    Jeg har set/ser: Fringe, Heros, The 4400, Supernatural, Grimm, Orphan Black, GoT, V (hvor fanden blev de næste sæsoner af!?), Marco Polo, Star Trek Next Gen.

    Håber i kan lure min smag. Hvad skal mit næste seriefix være? Please hjælp, for seriejunkien har abstier :O)

    MvT

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Ville lige anbefale Black Sails sørøverserie glimrende serie, 3. sæson anonceret med deltagelse af Ray Stevenson som blackbeard

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Jeg synes bare der er nogle ting der kunne være fede omkring det... F.eks. er zombier jo egentlig kun farlige pga deres antal. En mod en vil et menneske nærmest altid vinde, eller kunne løbe væk. For at modvirke det ville jeg helt klart gå væk fra skydevåben, og i stedet genopfinde fallanksen... Skjolde, skulder ved skulder, spyd og korte sværd... Det burde virke... ,o)

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Ja, og det er sådan set spændende nok, da de, efter hvad jeg forstår, vil følge udviklingen fra start, i stedet for af "dumpe" ned midt i det, da sheriffen vågner fra komaet, og verden ER gået under. Men det er stadig samme præmis, alt er faldet sammen, og vi følger en lille flok overlevere, der løber. Det der var så fedt ved World War Z (bogen, ikke filmen), var at den tog sig af "modstandskampen", menneskelighedens modangreb og genrejsning, på den fedeste måde. Og DEN serie ville jeg gerne se...
    Har ikke læst bogen desværre(eller set filmen), og forstår godt du leder efter andet end den klassiske fortælling...

    Nu er det så godt nok ikke zombier, men rumvæsner i dette tilfælde, i serien Falling Skies, som jeg netop synes redder sig ved at slå over i modstandskampen og genopbygningen af "dagligdagen"... Den starter så også efter det hele er gået under, og begyndelsen på det hele fortælles i bidder hen af vejen i serien, men den bevæger sig forholdsvist hurtigt over i modstandskampen og genrejsningen, som bliver omdrejningspunktet i serien, sammen med de klassiske interne konflikter og dramaer, selvfølgelig... (Har ikke selv set den helt færdig endnu, hvis du skulle kende den og få lyst til at afsløre noget )

    Har aldrig været til zombier og den slags, men The Walking Dead har godt nok ændret på det, måske jeg skulle prøve den der Z-Nation...

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Ja, og det er sådan set spændende nok, da de, efter hvad jeg forstår, vil følge udviklingen fra start, i stedet for af "dumpe" ned midt i det, da sheriffen vågner fra komaet, og verden ER gået under. Men det er stadig samme præmis, alt er faldet sammen, og vi følger en lille flok overlevere, der løber. Det der var så fedt ved World War Z (bogen, ikke filmen), var at den tog sig af "modstandskampen", menneskelighedens modangreb og genrejsning, på den fedeste måde. Og DEN serie ville jeg gerne se...

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
    Nogen der ser Z-nation? Er to afsnit inde, og kan ikke rigtigt beslutte mig for om der er ok, eller blot Walking Dead light...

    umiddelbart synes jeg der er plads til en zombieserie mere, men så ville det rigtig spændende valg være World War Z... Og ikke som filmen med Brad Pitt, der nærmest kun havde navnet til fælles med den i øvrigt fantastiske bog.
    The Walking Dead 2 er lige på trapperne... "Fear The Walking Dead"... Samme katastrofe/udgangspunkt, bare et andet sted, med andre personer... hvad hedder sådan noget, et spin-off? på The Walking Dead... Skulle være lavet af de samme folk...

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Nogen der ser Z-nation? Er to afsnit inde, og kan ikke rigtigt beslutte mig for om der er ok, eller blot Walking Dead light...

    umiddelbart synes jeg der er plads til en zombieserie mere, men så ville det rigtig spændende valg være World War Z... Og ikke som filmen med Brad Pitt, der nærmest kun havde navnet til fælles med den i øvrigt fantastiske bog.

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Sons of Anarchy sæson 7... wow. Jeg var faktisk lidt skuffet. Ikke over slutningen, for det lå ligesom i kortene, men mere den totalt manglende realisme generelt, og ekstremt svage nye sheriff, som ødelagde meget for mig. Hvordan havde i andre det med den? (Og lad os passe på spoilers, for dem der ikke er med så langt)

    Mvh

    MaxHH

    Leave a comment:

Working...
X