Annoncering

Collapse
No announcement yet.

De værste ting ved "moderne fodbold"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Newcastles ejer har købt sig ind i Glasgow Rangers - og i dette transfervindue har han sørget for at udleje 5 spillere fra Newcastle til Rangers. Dem har han nu pålagt Rangers' træner at bruge fra start - hver gang! Det er grimt...

    http://www.bold.dk/nyt/rangers-chef-...uge-lejesvende
    Mike Ashley har alle dage været en cancer på fodbolden, og et genneført usympatisk menneske.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #32
      http://www.bt.dk/fodbold/fifa-praesi...l-vm-i-fodbold

      er der ikke et europæisk hold der holder af brassere?
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        http://www.bt.dk/fodbold/fifa-praesi...l-vm-i-fodbold

        er der ikke et europæisk hold der holder af brassere?
        Er det Portugal du tænker på?

        Mvh

        MaxHH

        Comment


          #34
          Nu snakker divisionsforeningen edderrølme om at indføre det tåbelige away-kort igen. Der er ingen beviser for at det medfører andet end besvær og udgifter for den almindelige fodboldfan.

          Det er groteskt, at man skal registreres for at gå til fodbold, for at stoppe 1% af fodboldfansene, der så bare flytter til neutrale afsnit i stedet.

          Det er symbolpolitik, fremsat for at man kan se handlekraftig ud over for politikerne, der snakker om at klubberne skal betale for politiindsatsen i forbindelse med fodboldkampe. Det løser ikke de reelle problemer, og generer den "menige" fan langt ud over hvad der er rimeligt.

          Mere info: http://www.fairfans.dk/2015/02/10/di...dansk-fodbold/
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Nu snakker divisionsforeningen edderrølme om at indføre det tåbelige away-kort igen. Der er ingen beviser for at det medfører andet end besvær og udgifter for den almindelige fodboldfan.

            Det er groteskt, at man skal registreres for at gå til fodbold, for at stoppe 1% af fodboldfansene, der så bare flytter til neutrale afsnit i stedet.

            Det er symbolpolitik, fremsat for at man kan se handlekraftig ud over for politikerne, der snakker om at klubberne skal betale for politiindsatsen i forbindelse med fodboldkampe. Det løser ikke de reelle problemer, og generer den "menige" fan langt ud over hvad der er rimeligt.

            Mere info: http://www.fairfans.dk/2015/02/10/di...dansk-fodbold/
            Udover at det ikke løser nogen som helst af de problemer, de mener skal til livs, så bliver det langt mere besværligt for den "menige" fan at følge sit hold. Jeg kan tage mig selv som eksempel: Langt de fleste udekampe, jeg tager til, bliver først besluttet på dagen, om jeg gider afsted...og ofte som en pludselig indskydelse. Det vil det her forhindre mig, idet der tilsyneladende er lagt op til, at der skal købes billet i stykke tid i forvejen. Så nej, ikke flere impulsive hygge-ture på udebane til mig....og der er med garanti andre, der har det på samme måde
            Mvh Kent

            Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
              Udover at det ikke løser nogen som helst af de problemer, de mener skal til livs, så bliver det langt mere besværligt for den "menige" fan at følge sit hold. Jeg kan tage mig selv som eksempel: Langt de fleste udekampe, jeg tager til, bliver først besluttet på dagen, om jeg gider afsted...og ofte som en pludselig indskydelse. Det vil det her forhindre mig, idet der tilsyneladende er lagt op til, at der skal købes billet i stykke tid i forvejen. Så nej, ikke flere impulsive hygge-ture på udebane til mig....og der er med garanti andre, der har det på samme måde
              Tror nok du "kun" skal forbi OBs kontor (eller et andet sted) og aflevere billede og oplysninger, hvorefter du får dit awaykort, som du kan købe med i "døren" på udestadion. Men det er muligt du ender med at have ret.

              Jeg er stor modstander, især fordi det ikke virker. Vi ser stadig masser af ballade (efter danske standarter) fra KB/03-fans, selvom de har haft kortet i årevis.

              Bliver det indført, har jeg været på min sidste udebanetur, plain and simple.

              Mvh

              MaxHH

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                Tror nok du "kun" skal forbi OBs kontor (eller et andet sted) og aflevere billede og oplysninger, hvorefter du får dit awaykort, som du kan købe med i "døren" på udestadion. Men det er muligt du ender med at have ret.

                Jeg er stor modstander, især fordi det ikke virker. Vi ser stadig masser af ballade (efter danske standarter) fra KB/03-fans, selvom de har haft kortet i årevis.

                Bliver det indført, har jeg været på min sidste udebanetur, plain and simple.

                Mvh

                MaxHH
                Det er allerede besluttet, så i kan lige så godt bruge foråret på at træne jer i at holde jer væk... og det ligger ikke i kortene at det kan droppes igen, ingen klubber er imod...

                ... men se en kommentar som denne:

                - Det er jeg ikke enig i. Det er forskelligt fra land til land, hvordan det har fungeret. I Holland går det udmærket, og alle hollandske fans skal have kortet. I Danmark er der erfaringer fra FCK, og her er det også gået udmærket. Jeg er overbevist om, at det på sigt vil have en gavnlig effekt. Og det er altså en meget lille ting, vi indfører og en forholdsvis begrænset operation, siger Thomsen.

                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...treres/5437093
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  De får mig ikke til at blive væk.

                  Jeg er ikke i tvivl om, at for mange af klubberne er det den skjulte dagsorden. Udebanefans er besværlige. De kræver kontrollører, politibeskyttelse, overvågning. Hvis man kan få så mange som muligt til at blive væk, gør man det "tryggere" at gå til fodbold for hjemmebanefansene (det vil man i hvert fald påstå), samtidigt med at man får mange af de hardcore fra udebaneholdene til at blive væk.

                  Jeg er bange for at man bare ser flere episoder, som dem især FCK (ironisk nok) har måttet slås med, hvor fans fra udeholdet blander sig med hjemmebanefans på "neutrale" afsnit, med ballade til følge.

                  Det er en kortsigtet og uigennemtænkt løsning, der ikke vil afhjælpe problemerne.

                  Men hvis man bliver væk, spille man med på deres præmisser. Det er jeg overbevist om.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    De får mig ikke til at blive væk.

                    Jeg er ikke i tvivl om, at for mange af klubberne er det den skjulte dagsorden. Udebanefans er besværlige. De kræver kontrollører, politibeskyttelse, overvågning. Hvis man kan få så mange som muligt til at blive væk, gør man det "tryggere" at gå til fodbold for hjemmebanefansene (det vil man i hvert fald påstå), samtidigt med at man får mange af de hardcore fra udebaneholdene til at blive væk.

                    Jeg er bange for at man bare ser flere episoder, som dem især FCK (ironisk nok) har måttet slås med, hvor fans fra udeholdet blander sig med hjemmebanefans på "neutrale" afsnit, med ballade til følge.

                    Det er en kortsigtet og uigennemtænkt løsning, der ikke vil afhjælpe problemerne.

                    Men hvis man bliver væk, spille man med på deres præmisser. Det er jeg overbevist om.
                    Det er jeg ikke helt sikker på.

                    Selvom det er besværligt med "mange" udefans (kontrollører, ødelagte stoler, evt. bøder osv.) så tror jeg stadig det er en god forretning for klubberne, at de kommer.

                    Der kommer altså bare flere til kampe mod Brøndby end SønderjyskE. Og det gør der ikke fordi folk hellere vil se OB spille mod Brøndbys superhold, men fordi atmosfæren til kampene bare er så meget bedre. Hele stadion kommer bare mere igang når der er mange (Brøndby)fans.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                      Det er jeg ikke helt sikker på.

                      Selvom det er besværligt med "mange" udefans (kontrollører, ødelagte stoler, evt. bøder osv.) så tror jeg stadig det er en god forretning for klubberne, at de kommer.

                      Der kommer altså bare flere til kampe mod Brøndby end SønderjyskE. Og det gør der ikke fordi folk hellere vil se OB spille mod Brøndbys superhold, men fordi atmosfæren til kampene bare er så meget bedre. Hele stadion kommer bare mere igang når der er mange (Brøndby)fans.
                      Jeg er meget enig i at awayfans gør stadionbesøg bedre. Jeg er bare ikke overbevist om, at klubberne er enige. Hvis de kunne slippe for at få FCK og Brøndbyfans på besøg, tror jeg de ville de gøre det. Tilskuere på stadion er eftehånden kun en lille del af klubbernes omsætning, og awayfans to gange om året rykker ikke noget økonomisk.

                      Jeg tiltror sagtens lederne i de danske fodboldklubber kortsynethed nok til at pisse i bukserne for at holde varmen på den her måde.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Det er jeg ikke helt sikker på.

                        Selvom det er besværligt med "mange" udefans (kontrollører, ødelagte stoler, evt. bøder osv.) så tror jeg stadig det er en god forretning for klubberne, at de kommer.

                        Der kommer altså bare flere til kampe mod Brøndby end SønderjyskE. Og det gør der ikke fordi folk hellere vil se OB spille mod Brøndbys superhold, men fordi atmosfæren til kampene bare er så meget bedre. Hele stadion kommer bare mere igang når der er mange (Brøndby)fans.
                        Enig... Og ser man ud fra de østjyske byer her som Horsens og Vejle, så kan de kampe ofte også løfte byen sådan en dag, hvor butikker, cafeer osv, kører med på/giver til stemningen... i sidste ende en fordel for klubberne... Når ikke de lige er i 1. Division selvfølgelig...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #42
                          Hold da op, jeg ville synes at det her var pinligt, hvis OB havde lavet noget lignende:

                          https://twitter.com/smoelle/status/639023335041540096

                          Jeg tror egentlig, at det en fin ide at have repræsentation i København for en klub, som gerne vil være en storklub, men måske skulle man være lidt mere ærekær, når man vælger partner...

                          Comment


                            #43
                            Jeg følger tydeligvis ikke nok med i Ikast/Herning...

                            Skal den forstås sådan, at du mener det er pinligt, at Ikast/Herning har hyret en, tilsyneladende, erklæret KB/03-fan til at arbejde for sig, i København?

                            Mvh

                            MaxHH

                            Comment


                              #44
                              Jeg vil mene, at det er mere pinligt, at hun kalder sig "fan" og så arbejder for at styrke en direkte konkurrent. Det er jo ikke fordi hun sælger pølser, eller står i fanshoppen. Hun skal aktivt kapre kunder fra FCKs opland. Jeg håber sgu ikke, at der nogle OBere, der ville tage et tilsvarende job.

                              (Jeg hører at FCKs kommunikationschef er gammel hardcore-OBer, btw.)
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

                              Comment


                                #45
                                Der ER vel forskel på hobby og erhverv... Jeg vil betegne mig selv som hardcore-fan, men jeg har da lagt erhvervskroner i andre klubber end OB, fordi det gav et større udbytte for mig erhvervsmæssigt... uden at have problemer med at skille de to ting ad.

                                Mvh

                                MaxHH

                                Comment

                                Working...
                                X