Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med pillefyr?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OBservant
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Jeg kender en, der kender, der kender, der engang vendte ryggen til pillefyr...det skal man ikke gøre.

    Pillefyr kan være en lummer fætter.

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    esbye: Bortset fra at du selv skal fylde piller i en gang imellem, og tømme/rengøre en smule, så skulle det gerne passe sig selv. Det er i hvert fald det jeg hører fra svigerfar. (har ikke selv erfaringer med at fyre med piller)
    Lyder godt... så kom der også en smule konstruktivt ud af tråden i sidste ende... ,o)

    Mvh

    MaxHH (der ikke på nogen mulig måde havde forestillet sig at tråden kunne misforstås.. men i bagklogskabens ulideligt skarpe lys måske godt kan se hvorfor...)

    Leave a comment:


  • esbye
    Guest replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    MaxHH:
    THOMSEN: Har noget familie med sådan et fyr,og de brænder piller og affaldskorn i det.

    det brænder utroligt rent,men der skal tømmes en smule aske af hver dag.

    De er mega glade for det i forhold til det oliefyr de ellers havde
    Ved du om det bare kører "af sig selv", som de reklamerer med...? Altså tænder op når der bliver for koldt, og slukker når det bliver varmt nok?

    Mvh

    MaxHH
    Bortset fra at du selv skal fylde piller i en gang imellem, og tømme/rengøre en smule, så skulle det gerne passe sig selv. Det er i hvert fald det jeg hører fra svigerfar. (har ikke selv erfaringer med at fyre med piller)

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    THOMSEN: Har noget familie med sådan et fyr,og de brænder piller og affaldskorn i det.

    det brænder utroligt rent,men der skal tømmes en smule aske af hver dag.

    De er mega glade for det i forhold til det oliefyr de ellers havde
    Ved du om det bare kører "af sig selv", som de reklamerer med...? Altså tænder op når der bliver for koldt, og slukker når det bliver varmt nok?

    Mvh

    MaxHH

    Leave a comment:


  • MarkOB
    Guest replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Husstanden her valgte naturgas (igen). Det er ca. 15 år siden det gamle fyr blev sat op, og udviklingen er virkelig gået stærkt. Det nye fyr fylder kun halvt så meget som det gamle, og en væsentlig reducering i forbruget. Derfor skiftede vi ikke i denne omgang til nogle af de nye lidt alternative/mere miljøvenlige muligheder.

    Leave a comment:


  • THOMSEN
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Har noget familie med sådan et fyr,og de brænder piller og affaldskorn i det.

    det brænder utroligt rent,men der skal tømmes en smule aske af hver dag.

    De er mega glade for det i forhold til det oliefyr de ellers havde

    Leave a comment:


  • Storfod
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Vil gerne takke MaxHH for den sjoveste tråd i lang tid (selvom det ikke var meningen)..

    For satan en griner da

    Leave a comment:


  • Allan A.
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Kokken:
    MaxHH:
    esbye:HAHA ....... kæft det var et godt grin. Tak til MaxHH for en god start på dagen. :)
    De nada... altid glad for at skabe godt humør og glæde omkring mig... og har tilstrækkelig brede skuldre til at kunne bære at være til grin fra tid til anden... ,o)

    Ville dog stadig gerne høre om nogen har træpille... optændings- og opvarmnings-aggregat, og kan fortælle om fordele og ulemper ved samme...?

    Mvh

    MaxHH
    Jeg har sendt pm til dig mht til at finde en der ved meget om det.

    Men det kræver plads, til expansionstanke, bigbags med piller (som stadig kan købes med fordel i polen), der også noget med man skal på med at få piller der indeholder for meget lim. Det kommer meget an på hvor stor din hustand er og hvor meget forbrugs vand i skal varme op, til at bade opvask osv.

    Jeg valgte pille fyr fra da min hustand ikke brugte nok varmt vand til at det kunne svare sig, til gengæld kan jeg koble et solvarme panel på mit gasfyr når en dag regeringen finder på at give et fair tilskud til noget co2 neutralt alternativ energi.
    Der er visse ord man skal undgå at benytte herinde, for at undgå at tiltrække for mange BIF fans:)

    Allan A.



    Sorry

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Kokken: Jeg har sendt pm til dig mht til at finde en der ved meget om det.

    Men det kræver plads, til expansionstanke, bigbags med piller (som stadig kan købes med fordel i polen), der også noget med man skal på med at få piller der indeholder for meget lim. Det kommer meget an på hvor stor din hustand er og hvor meget forbrugs vand i skal varme op, til at bade opvask osv.

    Jeg valgte pille fyr fra da min hustand ikke brugte nok varmt vand til at det kunne svare sig, til gengæld kan jeg koble et solvarme panel på mit gasfyr når en dag regeringen finder på at give et fair tilskud til noget co2 neutralt alternativ energi.
    Ja, har læst den, men er egentlig mere interesseret i at høre fra folk med personlig (og ikke proffesionel) erfaring med piller... da jeg får meget varierende råd fra de proffesionelle, alt efter hvad de selv har lyst til at sælge mig... ,o)

    Går mest og tumler med om jeg skal beholde mit nuværende brændefyr, og koble det op til en akkumuleringstank, eller købe et kombi pille/brænde fyr i stedet for... nogen siger piller er nemt (passer sig selv, tænder og slukker efter behov, skal kun fyldes en gang om ugen), andre at det kræver mere velligeholdelse, er dyrere og generelt mere træls...

    Mvh

    MaxHH

    Leave a comment:


  • Kokken
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    MaxHH:
    esbye:HAHA ....... kæft det var et godt grin. Tak til MaxHH for en god start på dagen. :)
    De nada... altid glad for at skabe godt humør og glæde omkring mig... og har tilstrækkelig brede skuldre til at kunne bære at være til grin fra tid til anden... ,o)

    Ville dog stadig gerne høre om nogen har træpille... optændings- og opvarmnings-aggregat, og kan fortælle om fordele og ulemper ved samme...?

    Mvh

    MaxHH
    Jeg har sendt pm til dig mht til at finde en der ved meget om det.

    Men det kræver plads, til expansionstanke, bigbags med piller (som stadig kan købes med fordel i polen), der også noget med man skal på med at få piller der indeholder for meget lim. Det kommer meget an på hvor stor din hustand er og hvor meget forbrugs vand i skal varme op, til at bade opvask osv.

    Jeg valgte pille fyr fra da min hustand ikke brugte nok varmt vand til at det kunne svare sig, til gengæld kan jeg koble et solvarme panel på mit gasfyr når en dag regeringen finder på at give et fair tilskud til noget co2 neutralt alternativ energi.

    Leave a comment:


  • MaxHH
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    esbye:HAHA ....... kæft det var et godt grin. Tak til MaxHH for en god start på dagen. :)
    De nada... altid glad for at skabe godt humør og glæde omkring mig... og har tilstrækkelig brede skuldre til at kunne bære at være til grin fra tid til anden... ,o)

    Ville dog stadig gerne høre om nogen har træpille... optændings- og opvarmnings-aggregat, og kan fortælle om fordele og ulemper ved samme...?

    Mvh

    MaxHH

    Leave a comment:


  • esbye
    Guest replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    HAHA ....... kæft det var et godt grin. Tak til MaxHH for en god start på dagen. :)

    Leave a comment:


  • boesbye
    Guest replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Albani:
    MaxHH: Går og tumler med at skifte fyr, og tænkte på om der er nogen der har erfaringer med pillefyr, som de kunne tænkte sig at dele...? Både gode og dårlige erfaringer er velkomne... ,o)
    For satan mand.... man skal ikke være meget afsporet for at kunne læse den tekst som dybt underholdende! :-)
    Hahahaha fantastisk læsning og starte dagen på. Var ved og falde af stolen af grin, flere af den slags tak

    Leave a comment:


  • Odense Dreng
    Guest replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?



    "Varme i radiatoren hiihii" kunne lige forestille mig en dansk udgave af Freinds, hvor Joey stadig ikke har fattet hvad derbliver snakket om :)

    Leave a comment:


  • Lestat
    replied
    Re: Erfaringer med pillefyr?

    Albani:
    MaxHH:Går og tumler med at skifte fyr, og tænkte på om der er nogen der har erfaringer med pillefyr, som de kunne tænkte sig at dele...? Både gode og dårlige erfaringer er velkomne... ,o)


    For satan mand.... man skal ikke være meget afsporet for at kunne læse den tekst som dybt underholdende! :-)
    For faen jeg er færdig af grin

    Leave a comment:

Working...
X