Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Vurdering af den sportslige ledelse siden 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Kaspernon
    replied
    Så får JH lige en

    "OB's professionelle selskab har mistet tålmodigheden med plads- og baneforholdene i Ådalen"

    http://www.mitfyn.dk/article/533981?shareid=17147&hash=173aa08eb126721461c09db0 a7d55007800a3f94


    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
    Du tegner et sponsorat til min.
    5000,- - så får du billet
    Billigste er 60.000 + moms og dyreste er 1 mio + moms ... http://www.ob.dk/files/pub/54403.pdf

    i øvrigt spændende læsning .. :

    TV & FANS
    OB har et gennemsnitligt tilskuertal i 2013 på 8.491, hvilket er over landsgennemsnittet og en stigning på 16% i forhold til sidste år. TREFOR Park er dermed det fjerde mest besøgte sta-dion i Danmark. Også i forhold til TV-tal er der stigende interesse. OB’s hjemmekampe dækkes på TV af Viasat. På Superligaens hovedkanaler, 3+ og TV3 Sport 1 ser de gennemsnitligeseertal for efterårssæsonen 2013 således ud:
    Fredagskamp: 86.000 (mod 71.000 i 2012)
    Lørdagskamp: 99.000 (mod 66.000 i 2012)
    Søndagskamp: 214.000 (mod 156.000 i 2012)
    Mandagskamp: 119.000 (mod 96.000 i 2012)

    Både Club OB/Club OB plus og OB’s officille facebookside har begge over 30.000 medlemmer, hvilket gør OB til Danmarks fjerde mest likede sportsklub
    Last edited by Plum; 19-08-2015, 21:14.

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bolaños Se indlæg
    Kirkeskov virker som en ny spiller (selvom sidste kamp var under niveau), så har vi nu for første gang i lang tid to backs, der virker både frem og tilbage i banen. Lund imponerer mig i den grad. Han giver sig 110% hver gang (noget Kirkeskov kunne lære af), samtidig har han styrket os både offensivt og defensivt - vi forsvarer langt bedre i luftrummet med ham i forsvaret.

    .
    Jeg er ikke kæmpe fan af Kirkeskov, og jeg synes han har nogle mangler (teknisk og taktisk), men til gengæld har jeg meget svært ved at se, at der skulle være noget galt med hans indstilling i kampene.

    Leave a comment:


  • Richard
    replied
    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Hvordan kan man købe billetter til "VIP-tribunen"? Der er jo masser af pladser derovre.

    Du tegner et sponsorat til min.
    5000,- - så får du billet

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg tror mere det handler om, at der kommer slutspil næste år, og man nok laver en opdeling, hvor vi får efterårs-kort, og forårskort, med forskellige priser alt efter om vi kommer i mesterskabsspil eller bundspil.
    Der er sgu rigtigt - den havde jeg ikke lige haft med i regnestykket :o)

    Leave a comment:


  • Københavnstinker
    replied
    Hvordan kan man købe billetter til "VIP-tribunen"? Der er jo masser af pladser derovre.

    Leave a comment:


  • Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Lille sjov iagttagelse: læg mærke til at 1887-kortene ikke umiddelbart kan fornyes til samme lave pris næste år. Noget man ellers har kunnet 2 sæsoner i træk. Jeg tror, at man er klar til at levere et så stærkt hold allerede næste sæson, at man mener, at det er på sin plads at det skal være dyrere at gå på stadion der. Man ved at dette første år under KN bliver ustabilt - så her skal man lokke folk på stadion med lave priser - snart skal det være med kvalitet. Min lille konspirationsteori ;o)
    Jeg tror mere det handler om, at der kommer slutspil næste år, og man nok laver en opdeling, hvor vi får efterårs-kort, og forårskort, med forskellige priser alt efter om vi kommer i mesterskabsspil eller bundspil.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Stærke betragtninger og med stort overblik, Plum.

    Men pointe var egentlig at prøve, at gøre debatten om hele OB mere nuanceret. Det er ikke et nemt emne at tage op. Der er mange år og mange sekvenser at holde styr på, men jeg synes ofte, at det hele kommer til at handle om, hvor ringe sportsdirektøren er, og det kan også være fair nok, når man så et et transfervindue som det med Lasse Kryger og Thomas Mikkelsen.

    Jeg synes, at det som fan kan være svært at skille dag-til-dag fodbold, med langsigtede løsninger. Jeg vil fx vove den påstand, at de fleste mente at Lucas Jensen var en rigtig god signing, da vi hentede ham, men det har efterfølgende vist sig ikke at være det. Hvilket på det tidspunkt vi hentede ham gav Jesper Hansen en masse ros, men på nuværende tidspunkt må betegnes som en fejl. Tingene ændrer sig løbende. Det er mennesker, som skal top-præstere, men der er så mange faktorer, som virkelig er svære at gardere sig imod.

    Min nuværende delkonklusion er dog, at klubben ser bedre ud, end den har gjort i længere tid, men resultaterne har vendt sig imod os over de seneste kampe. Jeg har selv været en af dem, som har stået klar med fakel og høtyv, når det hele sejlede, men det sejler ikke nu, og ser man tilbage på, klubbens forfatning har været, så ligner vi jo en klub, der er gået fra at være et galehus til at være noget, som har fint styr på sagerne.
    jeg syntes faktisk at Lucas var et fint køb på tidspunktet og han havde potentialet til at tage over for Falk dengang men dels blev Falk ikke solgt og dels så gik Lucas' udvikling i stå grundet omstændighederne ved nedrykningsspøgelset, trænerskifte m.m. og så har ikke mindst Desler og nok også Greve ... På tidspunktet en fin signing men han er blevet overhalet ...

    men jeg er fortsat ikke tilfreds med Jesper Hansen som sportsdirektør ...

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    En "medspiller" under KB og co. må også have været den nye TV-aftale, der kom der i 2007 hvor vi også startede opturen, og som satte helt nye standarter...

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Synes der er 3 ting der står klarest siden KB og co. blev fyret...

    Overordnet set synes jeg at der løbende dannede sig et billede i OB, at folk besad positioner hvor de egentlig ikke hørte hjemme... en anden ting der gik igen var at de personer alle havde meget svævende filosofier om tingene, og ofte skiftende retning, prøv lige at tænke tilbage på alle de ting vi skulle være de bedste/bedre til, alle de målsætninger vi ikke var i nærheden af, osv... Den sidste ting er den enorme udskifting af trænere/Sportschef, som jo selvfølgelig kommer sig bla. af det første punkt...

    Folk som TC, TB, PH, HC, er jo selvfølgelig ikke talentløse, men som sportsdirektør duede TC ikke andet end i det første vindue, som også skulle have været det eneste han skulle tage sig af, men sådan gik det jo ikke, jeg ved ikke om han fik smag for den del af det, men det var som om han var på vej op, mens resten af klubben var på vej ned, og det matchede kun i det første vindue, derefter blev det to forskellige verdener... TB duede ikke som manager, og det gjorde han også selv klart bagefter... PH fungerede ikke som sportschef, og HC ikke som træner for et suppehold... Samlet set har det hele været nødløsninger, godt nok talt op som en gennemtænkt og fremadrettet plan, men det ved vi alle at det er der intet af overstående ting der har været...

    Fra fyringen af KB, til ansættelsen af JH:

    TC = Administrerende direktør og Sportschef

    TB = Træner og Sportschef (Scout?)

    PH = Sportschef og Træner

    HC = U-træner, Assistent, og A-træner

    Uffe P = U-træner og A-træner

    -

    Og det hele er foregået på blot ca. 2½ år... det er jo nærmest pinligt...

    Man ville ikke køre stilen videre fra under KB og co. men man ville gerne stadig være med deroppe hvor det var sjovt, og vi fik et eller andet sted revet os selv midt over...
    Last edited by Kaspernon; 19-08-2015, 12:26.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Stærke betragtninger og med stort overblik, Plum.

    Men pointe var egentlig at prøve, at gøre debatten om hele OB mere nuanceret. Det er ikke et nemt emne at tage op. Der er mange år og mange sekvenser at holde styr på, men jeg synes ofte, at det hele kommer til at handle om, hvor ringe sportsdirektøren er, og det kan også være fair nok, når man så et et transfervindue som det med Lasse Kryger og Thomas Mikkelsen.

    Jeg synes, at det som fan kan være svært at skille dag-til-dag fodbold, med langsigtede løsninger. Jeg vil fx vove den påstand, at de fleste mente at Lucas Jensen var en rigtig god signing, da vi hentede ham, men det har efterfølgende vist sig ikke at være det. Hvilket på det tidspunkt vi hentede ham gav Jesper Hansen en masse ros, men på nuværende tidspunkt må betegnes som en fejl. Tingene ændrer sig løbende. Det er mennesker, som skal top-præstere, men der er så mange faktorer, som virkelig er svære at gardere sig imod.

    Min nuværende delkonklusion er dog, at klubben ser bedre ud, end den har gjort i længere tid, men resultaterne har vendt sig imod os over de seneste kampe. Jeg har selv været en af dem, som har stået klar med fakel og høtyv, når det hele sejlede, men det sejler ikke nu, og ser man tilbage på, klubbens forfatning har været, så ligner vi jo en klub, der er gået fra at være et galehus til at være noget, som har fint styr på sagerne.
    Helt enig - det kan være svært som fan at være "tilfreds", når det jo lige gik så godt - 6 point efter 2 kampe. Men vi skal minde os selv om, at holdet har spillet ad helvede til i flere år. Så kan KN / et par spillerkøb ikke vende skuden på 7 uger, selvom det måske så sådan ud i de første kampe i sæsonen.

    Vi må desværre væbne os med tålmod.

    Men jeg er isoleret set meget tilfreds med flere dispositioner på det sidste:
    - KN er en fantastisk signing - spillerne har stor respekt for ham og han har vist at han kan vinde mesterskaber med "små" hold
    - Festersen virker også som et scoop, selvom han jo ret beset vel ikke har scoret et "godt" mål endnu. Han har "bare" stået det rigtige sted på det rigtige tidspunkt - hvilket naturligvis også er en kæmpe kvalitet.
    - AK signet og endda hentet allerede nu - på papiret en supersigning, hvis man kigger på forårsformen blandt angriberne i ligaen.

    Læg mærke til at de alle 3 har fået meget lange kontrakter. De 3 skal være der, når holdet skal "toppe" om sandsynligvis ca. 2-3 år. I de år skal der så løbende hentes mere kvalitet, så der er kvalitet over hele linjen på det tidspunkt.

    Det er svært som fan at acceptere, hvorfor man ikke bare fremskynder "processen" med at opbygge et godt hold, så vi kan komme i gang med at kæmpe om EL pladser. Men jeg tror simpelthen at det skal bygges stille og roligt op, hvis det også skal holde om 10 og 15 år.

    Lille sjov iagttagelse: læg mærke til at 1887-kortene ikke umiddelbart kan fornyes til samme lave pris næste år. Noget man ellers har kunnet 2 sæsoner i træk. Jeg tror, at man er klar til at levere et så stærkt hold allerede næste sæson, at man mener, at det er på sin plads at det skal være dyrere at gå på stadion der. Man ved at dette første år under KN bliver ustabilt - så her skal man lokke folk på stadion med lave priser - snart skal det være med kvalitet. Min lille konspirationsteori ;o)

    Leave a comment:


  • NicolaiN
    replied
    Stærke betragtninger og med stort overblik, Plum.

    Men pointe var egentlig at prøve, at gøre debatten om hele OB mere nuanceret. Det er ikke et nemt emne at tage op. Der er mange år og mange sekvenser at holde styr på, men jeg synes ofte, at det hele kommer til at handle om, hvor ringe sportsdirektøren er, og det kan også være fair nok, når man så et et transfervindue som det med Lasse Kryger og Thomas Mikkelsen.

    Jeg synes, at det som fan kan være svært at skille dag-til-dag fodbold, med langsigtede løsninger. Jeg vil fx vove den påstand, at de fleste mente at Lucas Jensen var en rigtig god signing, da vi hentede ham, men det har efterfølgende vist sig ikke at være det. Hvilket på det tidspunkt vi hentede ham gav Jesper Hansen en masse ros, men på nuværende tidspunkt må betegnes som en fejl. Tingene ændrer sig løbende. Det er mennesker, som skal top-præstere, men der er så mange faktorer, som virkelig er svære at gardere sig imod.

    Min nuværende delkonklusion er dog, at klubben ser bedre ud, end den har gjort i længere tid, men resultaterne har vendt sig imod os over de seneste kampe. Jeg har selv været en af dem, som har stået klar med fakel og høtyv, når det hele sejlede, men det sejler ikke nu, og ser man tilbage på, klubbens forfatning har været, så ligner vi jo en klub, der er gået fra at være et galehus til at være noget, som har fint styr på sagerne.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Den vinkel havde jeg slet ikke tænkt i; good point. Så det er ikke bare for byens stolthed og mine blå øjnes skyld forretningsfolk går til fodbold? hm, naive mig.
    Jeg håber naturligvis du har ret mht Thorborgs engagement - han har jo også investeret i det, må man sige.
    Den eneste del af stadion OB ejer er tilfældigvis hovedtribunen der i 2005 blev ud- og ombygget til bedre VIP og sponserfaciliteter ..

    lidt om OB og byen samt ca. 1000 sponsorer i VIP http://www.djoefbladet.dk/temaer/por...oldmagten.aspx

    Meget lidt om ejerforholdene ... http://www.fyens.dk/erhverv/Hvem-eje...artikel/806736

    det er jo ikke et spørgsmål om naivitet .. Jeg kan ikke huske hvad du laver til dagligt men mange af disse ting arbejder jeg med til dagligt og er bare mere opmærksom på forholdene ... Mekanismerne bag er relevant i mit virke og for at være god til det jeg laver skal kunne udnytte det ..
    Last edited by Plum; 19-08-2015, 07:53.

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Jeg er ikke så bekymret omkring Thorborg og sugardaddytingen ... Han bliver ikke træt af OB som sådan, men en af ideerne med fusionen var at koncernen samlet set skulle blive rentabel og selvfinansierende efter PS&E som eksempel. Det er så ikke lykkedes endnu bla. grundet finanskrisen som satte en opbremsning igang på mange områder f.eks, hotel og konference ... I dag er det dog bolddelen der bløder men det skulle der ved at være balance i jfr sportsdirektøren.

    grunden til at mange erhvervsfolk går ind i bold er at det er et supergodt netværksområde og tag ikke fejl .. Netværk er penge .. Har du mulighed for det så tag f.eks, til et BNI netværksmøde som gæst ... Masser af visitkort og arbejdsopgaver skifter hænder ...

    FCM er jo også på baggrund af Ejner Hessel der er Danmarks største Mercedesforhandler ...

    Den vinkel havde jeg slet ikke tænkt i; good point. Så det er ikke bare for byens stolthed og mine blå øjnes skyld forretningsfolk går til fodbold? hm, naive mig.
    Jeg håber naturligvis du har ret mht Thorborgs engagement - han har jo også investeret i det, må man sige.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Jeg er ikke så bekymret omkring Thorborg og sugardaddytingen ... Han bliver ikke træt af OB som sådan, men en af ideerne med fusionen var at koncernen samlet set skulle blive rentabel og selvfinansierende efter PS&E som eksempel. Det er så ikke lykkedes endnu bla. grundet finanskrisen som satte en opbremsning igang på mange områder f.eks, hotel og konference ... I dag er det dog bolddelen der bløder men det skulle der ved at være balance i jfr sportsdirektøren.

    grunden til at mange erhvervsfolk går ind i bold er at det er et supergodt netværksområde og tag ikke fejl .. Netværk er penge .. Har du mulighed for det så tag f.eks, til et BNI netværksmøde som gæst ... Masser af visitkort og arbejdsopgaver skifter hænder ...

    FCM er jo også på baggrund af Ejner Hessel der er Danmarks største Mercedesforhandler ...

    Leave a comment:

Working...
X