Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - SønderjyskE 03/10/25 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Emilseir
    replied
    Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
    Hvem vil hjælpe mig med at forstå, hvad Grot bringer og hvorfor han er fast starter?
    Tror han taktisk har sin berettigelse. Han er den eneste vi har, der kan gå dybt og trække en forsvarsspiller med ned uden at blive kyst fysisk. Ganaus' instinkt i at løbe dybt og gøre modstanderen længere og bredere gør, at han skal være den forreste af de to. Arp ser man tydeligvis som bedst i den mere frie rolle.

Han kommer bare hurtigt til at se kluntet og ufarlig ud en dag som i dag, hvor han er så isoleret. Han havde ingen stødte og sjældent nogen at lægge den af på, når han fik spillet bolden op. Utaknemmeligt, når vi som hold ikke foretager flere dybe løb og øvrig støtte omkring ham.

Af dem vi har, synes jeg han har sin berettigelse. Men enig i, at det er en position, hvor vi godt kunne bruge et alternativ.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
    Hvem vil hjælpe mig med at forstå, hvad Grot bringer og hvorfor han er fast starter?
    fysik - han er generelt en god opspilsstation - modstanderne er også nødt til at bruge noget energi på ham. For mig at se er problemet lige så meget måden vi "bringer" bolden frem på - vi formår ikke at spille den frem - istedet tyr vi til lange bolde og forventer at Grot kan holde i dem, når så der ikke er en medspiller i miles omkreds, og Magnus Jensen får lov til at sidde på ryggen af ham - hvad er der så at gøre.

Leave a comment:

• Emilseir
    replied
    Er faktisk næsten lettet over vi ikke taber som kampen skred frem. Fik mere og mere følelsen af, at det her var en af de ikke-ventede bananskræller.

Der er en tydelig mangel på kvalitet i dag, når vi spiller som vi gør. Uendeligt mange fejlafleveringer på modstanderens banehalvdel, misforståelser, manglende pasningsmuligheder, indlæg som SJE er fuldstændigt klar på at parrere væk. Der mangler i dag virkelig nogen, der med lav spildprocent kan binde spillet sammen, når vi bevæger bolden frem, og som læser hvornår vi kan skabe små lokale overtal på banen, som kan skabe plads og muligheder. Vi bliver alt for rigide, og når fx en Adam Sørensen (som virkelig prøver i dag) får bolden, står han overfor 2-3 mand, og har en pasningsmulighed bagud eller op på Grot som godt nok er spilbar, men er totalt isoleret. Der manglede løb på tredjemanden, når vi fik etableret os på bolden i siderne.

Og så ender det igen med at blive en meget åben kamp, når vi smider bolden så let væk og gør os selv sårbare med den høje bagkæde.

Øv, for den spildte mulighed for 3 point. Det kan koste rigtigt dyrt senere.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
    Jeg vil gerne se en anden spiller en Grot næste gang. En med lidt fart i, som kan presse og ikke slår ud med armene, når han selv har en elendig dag.
    må erkende jeg syntes det er vildt så negative folk er omkring Grot. Han har Magnus Jensen siddende i ryggen hele kampen og man bliver ved med at hælde bolde op på ham, jeg syntes han spiller en ok kamp, og altså Hansborg ville da blive ædt op derinde.

Men jeg forstår ikke at man ikke prøver at få nogle medspillere til at lægge lidt tættere på Grot - så de måske kunne samle noget af nedfaldet op.

Leave a comment:

• kentini
    replied

Leave a comment:

• Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Lige præcis ham har vi ikke i truppen, desværre.
    Jeg synes nu ellers det er en beskrivelse der både passer på Niemiec og Hansborg.

Leave a comment:

• Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
    Jeg vil gerne se en anden spiller en Grot næste gang. En med lidt fart i, som kan presse og ikke slår ud med armene, når han selv har en elendig dag.
    Lige præcis ham har vi ikke i truppen, desværre.

Leave a comment:

• bengaard
    replied

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
    Det hele er jo bare ob værende ob….intet nyt under solen og mon ikke det er det samme resten af sæsonen…de sædvanlige expected fuck up’s….mon ikke Fyens Finder kriseskiltet frem fra kælderen nu….
    Og det er netop min pointe. I kampen i dag - og de fleste andre - kunne træneren lige så vel have været Alm eller SK. Der var intet særegent over vores udtryk. Det var bare… ja, som OB har set ud i årevis.

Jeg havde et naivt håb om, at AZ - også i en ikke ret bred trup - kunne gå forrest med vilje, fysik og presspil.

Nu er vi 1/3 inde, og det ser ikke sådan ud. Så må vi håbe, at han ser bedre ud med en forhåbenligt styrket trup i næste halvsæson…

Leave a comment:

• Maddog Murdock
    replied
    Det hele er jo bare ob værende ob….intet nyt under solen og mon ikke det er det samme resten af sæsonen…de sædvanlige expected fuck up’s….mon ikke Fyens Finder kriseskiltet frem fra kælderen nu….

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Askou gjorde det rigtig godt.
    Bjørn er en bjørn.
    Buergy ringeste i bagkæden, det er bekymrende
    Mccoy med en god første halvleg og med en energi som vinder hjerter - og et teknisk niveau som taber bolde.
    Owuzu gjorde det i k. i første halvleg men dumpede i anden.
    Ouedraogo synes vores bedste. Leverer på stabil niveau siden han kom til og viser sig som stærk transfer.
    Adam langt bedre end sidste uge,
    Arp manglede en legekammerat, taber for mange bolde. Men fed hvad han løber og hvordan han tager også de defensive pligter. Ville være fint hvis der findes dommere i Danmark som beskytter ham lidt mere. Han får hård på knoglerne hver kamp, de jagter ham.
    Ganaus med en off-day.
    Grot som opspilstation kan alt for ofte ikke holde fast i bolden eller kommer med ringe afleveringer der. Og som angriber skal du bare score indimellem.
    Niemiec arbejdede god med defensivt, i offensiven en stærk aktion hvor han løb fra vores til deres felt med bolden men sparkede over målet. Ellers var det ikke nok i offensiven.

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Vores hold er åbenbart bare ikke bedre. Jeg tror ikke på vores problem er målmanden (Theo/Myhra), træneren eller om vi spiller 352 eller 442. Det handler simpelthen om at vi ikke har nok kvalitet i vores trup (hej Bech og Thorborg).
    Jeg er hverken helt enig eller helt uenig.

Nej, truppen er ikke bred nok, men fra minut 46 stiller vi os bare ned og er passive uden skyggen af plan. Træneren spiller en rolle hér.

Jeg kan i øvrigt godt lide AZ. Jeg ønsker at han bliver en succes. Jeg tror bare, han er over the hill og læst hundrede gange her i 2025.

Leave a comment:

• Stigekongen
    replied
    Hvad er grunden til at forsvaret ikke kommer med frem i 2.halvleg????
    Det gør de jo ok i første. Men jo længere tid der går jo større bliver afstanden mellem kæderne. Og så skal midtbanen dække alt for stor område. Der bliver alt for meget plads.

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Altså det havde da sikkert set bedre ud med et par kvalitetsspillere mere i truppen, men det kan vel ikke være forklaringen på at vi fra minut 46 slet ikke ligner et fodboldhold mod et hold, der ikke ligefrem pressede os fysisk før pausen. Og det har været det samme i mange andre kampe. Vi er usammenhængende langt før vi “burde” være det, hvis det bare handlede om flade batterier. Og jeg synes desværre det virker som om tendensen peger den forkerte vej på den konto.
    nej - men havde vi lidt at skyde med fra bænken så havde Zorniger haft muligheden for at ændre noget. Nu skiftede han Ganuas ud i pausen, ind med Niemich og det var ca det han havde at skyde med.

Leave a comment:

• Ruben
    replied
    Det gik jo uden Falk. Det var en bundkamp.Om Z er en Uwe Røsler.. Måske.. Umuligt at sige. Holdet ER for dårligt..

Leave a comment:

Working...
X