Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Det 'nye OB' og talenterne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Re: Det 'nye OB' og talenterne

    fmprOB:
    Mågen: Fedt fedt - velkommen til Anders Thomsen

    http://www.ob.dk/artikel/ob-skriver-kontrakt-med-ungt-talent.aspx
    Bliver spændende at følge
    Bestemt , glædeligt at vi henter unge talenter og ikke bare lader FCM el andre hapse dem.

    Comment


      Re: Det 'nye OB' og talenterne

      http://www.ob.dk/artikel/radza-paa-u19-landsholdet.aspx

      "..., der næste sommer rykker op i Superligatruppen på en fuldtidskontrakt"

      ja tak - dette er nyt for mig, men positivt at man allerede nu har en plan for at rykke ham op i superligatruppen. Men det efterlader så en målmand for meget i form af enten Toppel eller N.Jørgensen

      Havde selv den overbevisning, at det næste skulle man evaluere Radza og Jørgensen for at finde frem til hvem der skal satses på af de to

      Comment


        Re: Det 'nye OB' og talenterne

        Nicolais kontrakt udløber til sommer....
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Re: Det 'nye OB' og talenterne

          Plum:Nicolais kontrakt udløber til sommer....
          ja, det ved jeg. Ligesåvel løber Toppels til sommeren '13. Er som sagt bare positivt overrasket over, at man allerede nu ved Radza bliver rykket op i superligatruppen. Hvilket så efterlader NJ og MT som en af dem, der trækker sorteper

          Comment


            Re: Det 'nye OB' og talenterne

            Mon ikke Radza bliver 3. valg efter Toppel mens NJ smutter...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Re: Det 'nye OB' og talenterne

              Plum:Mon ikke Radza bliver 3. valg efter Toppel mens NJ smutter...
              Jeg tror umiddelbart det er Toppel der ryger. Han har alderen imod sig, og han har ikke vist noget der skulle berettige ham til en plads på holdet. Han er en hæderlig andenmålmand, men det ville da være mærkeligt ikke at satse på Jørgensen frem for ham.

              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
              Kluden Krew - O'ense Internationals

              Comment


                Re: Det 'nye OB' og talenterne

                http://www.bold.dk/nyt/Marienlyst-henter-ung-OBer

                Skal lige høre folk, der har mere forstand på det: sker f.eks. dette skifte og spillerne til Middelfart, fordi man ganske enkelt vurderer, at de ikke er gode nok? Synes da man har hørt positive ting om Esben, selvom de offensivpladser, han kunne bejle til naturligvis er godt besat pt.

                Comment


                  Re: Det 'nye OB' og talenterne

                  Ja, jeg er meget sikker på at han er vejet og fundet for let.

                  Hans sidste sæson hér var ikke specielt imponerende. Har har en masse teknik, klart, men han er meget svær at passe ind som andet en 10'er i en 4-2-3-1 eller 4-4-1-1. Han bliver en god divisionsspiller, men det er nok også dét.

                  Det var et problem specielt her i foråret, at trænerne ikke rigtig kunne finde en plads på ynglingeholdet, hvor han præsterede optimalt (de spiller 4-4-2). Ikke disciplineret nok til at spille central midt, ikke hurtig og udfordrende nok til en kant, ikke målfarlig og arbejdsom nok til at spille helt på toppen. Og det kræver rigtig meget at slå igennem på vores førstehold. Hvis en offensivspiller ikke virkelig dominerer på ynglingeholdet, har jeg meget svært ved at se dem tage springet - og selv hvis de gør, er det ingen garanti (eksempelvis Feldballe, AKJ og Jens DK var exceptionelle som ungdomsspillere. Jakob Rasmussen var fremragende i sin tid, osv. osv. ).

                  Vores mål må være at 1-2 spillere fra hver årgang får kontrakt. Mere tror jeg ikke er realistisk.



                  Comment


                    Re: Det 'nye OB' og talenterne

                    nixcha:http://www.bold.dk/nyt/Marienlyst-henter-ung-OBer

                    Skal lige høre folk, der har mere forstand på det: sker f.eks. dette skifte og spillerne til Middelfart, fordi man ganske enkelt vurderer, at de ikke er gode nok? Synes da man har hørt positive ting om Esben, selvom de offensivpladser, han kunne bejle til naturligvis er godt besat pt.
                    Tror faktisk også han blev vejet og fundet for let i Næsby, her han været til prøvetræning og spillet enkelte træningskampe

                    Comment


                      Re: Det 'nye OB' og talenterne

                      Alter Evil:Ja, jeg er meget sikker på at han er vejet og fundet for let.

                      Hans sidste sæson hér var ikke specielt imponerende. Har har en masse teknik, klart, men han er meget svær at passe ind som andet en 10'er i en 4-2-3-1 eller 4-4-1-1. Han bliver en god divisionsspiller, men det er nok også dét.

                      Det var et problem specielt her i foråret, at trænerne ikke rigtig kunne finde en plads på ynglingeholdet, hvor han præsterede optimalt (de spiller 4-4-2). Ikke disciplineret nok til at spille central midt, ikke hurtig og udfordrende nok til en kant, ikke målfarlig og arbejdsom nok til at spille helt på toppen. Og det kræver rigtig meget at slå igennem på vores førstehold. Hvis en offensivspiller ikke virkelig dominerer på ynglingeholdet, har jeg meget svært ved at se dem tage springet - og selv hvis de gør, er det ingen garanti eksempelvis Feldballe, AKJ og Jens DK var exceptionelle som ungdomsspillere. Jakob Rasmussen var fremragende i sin tid, osv. osv. ).

                      Vores mål må være at 1-2 spillere fra hver årgang får kontrakt. Mere tror jeg ikke er realistisk.


                      Fulgte også Esben Petersen tæt i foråret, og dommen er som prinsessen i eventyret "dur ikke væk". Synes han var meget skuffende, og helt enig i vurderingen her, ikke rigtig god til nogen af tingene, men fin all-round midtbane/angriber, som sikkert kan gøre det godt i. 2.division, men springet fra 2,division til superliga er altså abnormt stort.

                      Så kan ikke begræde dette. Udover Kasper Larsen, der skulle forlænges med, kunne jeg godt have ønsket mig, at vi havde set lidt mere til Mikkel Knudsen, og evt. Marco Storm, men sådan blev det ikke, vores u-19 holds 2.årsspillere var bare ikke særligt store individualister, men gode fyre der nok skal klare sig fint i livet.

                      Comment


                        Re: Det 'nye OB' og talenterne

                        Syntes de 4 gutter der sammen har valgt Middelfart er de bedste fra OB U19 hold.Middelfart forventer ikke at have dem mere en maks. et år før de ryger videre.Chancen er der for at Middelfart laver en B1913 med Absalonsen Borring og Vingaard.Alle er gode holdspillere og undlader ofte muligheden for at vise sig individuelt, at spille for holdets bedste

                        Comment


                          Re: Det 'nye OB' og talenterne

                          Krabbe:Syntes de 4 gutter der sammen har valgt Middelfart er de bedste fra OB U19 hold.Middelfart forventer ikke at have dem mere en maks. et år før de ryger videre.Chancen er der for at Middelfart laver en B1913 med Absalonsen Borring og Vingaard.Alle er gode holdspillere og undlader ofte muligheden for at vise sig individuelt, at spille for holdets bedste
                          Nikolaj Kristensen er også en glimrende spiller, stærk midtbanemand, ham så jeg egentligt også gerne, at de fortsat havde tilknyttet, havde lige glemt ham, så du kan meget vel få ret i, at vi kan risikere at have givet slip på tre rigtigt stærke spillere til Middelfart. Dog har jeg aldrig set noget stort lys i Mads Rasmussen.

                          Comment


                            Re: Det 'nye OB' og talenterne

                            SU1978:
                            Krabbe:Syntes de 4 gutter der sammen har valgt Middelfart er de bedste fra OB U19 hold.Middelfart forventer ikke at have dem mere en maks. et år før de ryger videre.Chancen er der for at Middelfart laver en B1913 med Absalonsen Borring og Vingaard.Alle er gode holdspillere og undlader ofte muligheden for at vise sig individuelt, at spille for holdets bedste
                            Nikolaj Kristensen er også en glimrende spiller, stærk midtbanemand, ham så jeg egentligt også gerne, at de fortsat havde tilknyttet, havde lige glemt ham, så du kan meget vel få ret i, at vi kan risikere at have givet slip på tre rigtigt stærke spillere til Middelfart. Dog har jeg aldrig set noget stort lys i Mads Rasmussen.
                            Mads Rasmussen er utroligt meget plaget af skader, det har præget hans udvikling de sidste år, tror også det bliver svært for ham at komme op på et højt plan.

                            Projektet Middelfart er meget spændende ud over de 4 nye u19 spillere, er der også tog fra den gamle 92 årgang Nikolaj Jacobsen og Kirk, samt en masse andre 19 til 21 årige spillere, så dem mod Marienlyst, var bagud 2-0 i pausen, fik de lidt ældre spillere skiftet ud, og styr på midtbanen, herefter spillede de flot fodbold og kunne ikke være med.Det har været en tæt afgørelse om fortsættelse i OB for et par stykker af spillerne, men fremover vil OB ikke havde en udviklingstrup tilknyttet reserveholdet, og så har man valgt en ung udenlandsk midtbane spiller, og en ditto angrebs spiller da man mener deres øjebliklige nivau er højere.Men hvis det går supert godt for de unge spillere, og de er suveræne i 2. division - så kan OB bare kalde de er parate

                            Comment


                              Re: Det 'nye OB' og talenterne

                              troede egentlig at de bare var lejet ud...
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Re: Det 'nye OB' og talenterne

                                Krabbe:
                                SU1978:
                                Krabbe:Syntes de 4 gutter der sammen har valgt Middelfart er de bedste fra OB U19 hold.Middelfart forventer ikke at have dem mere en maks. et år før de ryger videre.Chancen er der for at Middelfart laver en B1913 med Absalonsen Borring og Vingaard.Alle er gode holdspillere og undlader ofte muligheden for at vise sig individuelt, at spille for holdets bedste
                                Nikolaj Kristensen er også en glimrende spiller, stærk midtbanemand, ham så jeg egentligt også gerne, at de fortsat havde tilknyttet, havde lige glemt ham, så du kan meget vel få ret i, at vi kan risikere at have givet slip på tre rigtigt stærke spillere til Middelfart. Dog har jeg aldrig set noget stort lys i Mads Rasmussen.
                                Mads Rasmussen er utroligt meget plaget af skader, det har præget hans udvikling de sidste år, tror også det bliver svært for ham at komme op på et højt plan.

                                Projektet Middelfart er meget spændende ud over de 4 nye u19 spillere, er der også tog fra den gamle 92 årgang Nikolaj Jacobsen og Kirk, samt en masse andre 19 til 21 årige spillere, så dem mod Marienlyst, var bagud 2-0 i pausen, fik de lidt ældre spillere skiftet ud, og styr på midtbanen, herefter spillede de flot fodbold og kunne ikke være med.Det har været en tæt afgørelse om fortsættelse i OB for et par stykker af spillerne, men fremover vil OB ikke havde en udviklingstrup tilknyttet reserveholdet, og så har man valgt en ung udenlandsk midtbane spiller, og en ditto angrebs spiller da man mener deres øjebliklige nivau er højere.Men hvis det går supert godt for de unge spillere, og de er suveræne i 2. division - så kan OB bare kalde de er parate
                                Ja, sådan havde jeg også forstået at taktikken var: væk med u-trup, lad dem modne i divisionsklubberne. Håber bare, at man fastholder dialogen med spillerne og følger dem tæt, så de også gerne vil til OB. Der har jo været tendenser tidligere i OB til, at når man først havde ladet en spiller gå, var man ikke meget for at hente ham igen pga. stolthed. Det er vigtigt, at spillerne forstår, at de stadig er en slags skygge OB spillere.

                                Comment

                                Working...
                                X