Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - AGF 1/11/21

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    God ide af Frø, men det kan ikke være så længe siden.
    Det var i interviewet med Sfå.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Frø har jo udtalt sig om at han har en mentaltræner. Mon ikke OB har et samarbejde med en psykolog?

    Man behøver jo ikke direkte ansætte en mental coach på fuldtid til selve truppen, det er også lidt en shady branche, jeg har indtryk af at en del af dem, ikke har meget andet end en "coachuddannelse" der er det betydeligt bedre at koble noget mere faglig tyngde på.

    I forhold til akademiet giver det mening at knytte personale på der er opmærksomme på de unge menneskers trivsel og generelle udvikling.





    ​​​​​
    God ide af Frø, men det kan ikke være så længe siden.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg

    Jeg har jo længe ønsket en mentaltræner tilknyttet førsteholdet, jeg ved at en del af spillerne selv har tilknyttet deres egen mentaltræner.
    Men klubben forholder sig dog til det i deres strategi (uddrag fra side 13)

    Robusthed
    Evnen til at være mentalt forberedt og håndtere modgang!


    Så mon ikke en dygtig mentaltræner til førsteholdstruppen er lige på trapperne, hvis de skal følge strategien, man kan da håbe på det.
    Frø har jo udtalt sig om at han har en mentaltræner. Mon ikke OB har et samarbejde med en psykolog?

    Man behøver jo ikke direkte ansætte en mental coach på fuldtid til selve truppen, det er også lidt en shady branche, jeg har indtryk af at en del af dem, ikke har meget andet end en "coachuddannelse" der er det betydeligt bedre at koble noget mere faglig tyngde på.

    I forhold til akademiet giver det mening at knytte personale på der er opmærksomme på de unge menneskers trivsel og generelle udvikling.





    ​​​​​

    Leave a comment:


  • Faurskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Han blev åbenbart ansat 2011 for akademiet men ikke for førsteholdsspillere:
    https://fyens.dk/artikel/ob-tilknytter-mentalcoach
    Jeg har jo længe ønsket en mentaltræner tilknyttet førsteholdet, jeg ved at en del af spillerne selv har tilknyttet deres egen mentaltræner.
    Men klubben forholder sig dog til det i deres strategi (uddrag fra side 13)

    Robusthed
    Evnen til at være mentalt forberedt og håndtere modgang!


    Så mon ikke en dygtig mentaltræner til førsteholdstruppen er lige på trapperne, hvis de skal følge strategien, man kan da håbe på det.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Klokkeklart Se indlæg

    OB har da ansat en mentaltræner?
    Kenneth Philipsen.
    https://www.ob.dk/foersteholdet/#staben
    Han blev åbenbart ansat 2011 for akademiet men ikke for førsteholdsspillere:
    https://fyens.dk/artikel/ob-tilknytter-mentalcoach

    Leave a comment:


  • Klokkeklart
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    Klubben har mærkelig nok ikke ansat en mentaltræner. Men det kan den enkelte spiller med fordel selv gøre. Frø trænger til mental hjælp. Det samme med BK.
    OB har da ansat en mentaltræner?
    Kenneth Philipsen.
    https://www.ob.dk/foersteholdet/#staben

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg

    Klubben har mærkelig nok ikke ansat en mentaltræner. Men det kan den enkelte spiller med fordel selv gøre. Frø trænger til mental hjælp. Det samme med BK.
    1. Hvad ved du om det?
    2. Hvorfor citerer du mit indlæg, når du ikke forholder dig til det?

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Jeg synes Frø var en af vores bedre i går. Han har flere gode dybdebolde, og når vi kommer frem til noget, der ligner et godt opsat angreb med lidt tempo, er han ofte involveret. Afleveringen i dybden til Fenger i første halvleg er f. eks et eksempel på rigtig godt overblik og en god førstegangsaflevering, hvor stort set alle vores andre offensive spillere ville have taget den til sig, hvorefter chancen var løbet ud i sandet. Sabbis kæmpe friløber i anden halvleg er han også manden bag (hvor Sabbi og Fenger imo ikke gør banen bred nok og derfor gør det muligt for Nikolai Poulsen at forsvare den).
    Der kommer ikke mål og assists på i går, men det er ikke kun Frøkjærs skyld.
    Klubben har mærkelig nok ikke ansat en mentaltræner. Men det kan den enkelte spiller med fordel selv gøre. Frø trænger til mental hjælp. Det samme med BK.

    Leave a comment:


  • Striwetforlivet!
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    BK har en venstre fod som er fantastisk, men han har ikke længere fart, og er ikke den store dribler. Har svært ved at tro han får meget ud af det på kanten. Troels prøvede han som VB uden stor succes, måske gør alderen at det skulle tjekkes igen.
    Jeg ser ikke Bashkim på venstreback. Det er ikke der hans kompetencer ligger.

    Jeg ser ham tilgengæld som instrumental i vores offensiv. Han gjorde det rigtigt godt i kampen i Randers, hvor han ligger bolden tilbage til JJ der hakker den ind. Han gjorde det godt mod Vejle hvor han får bolden med og får den lagt tilbage til Frø der hakker den ind og han gjorde det igen mod FCN hvor han vinder bolden i feltet og får den lagt tilbage til Tverskov der afslutter og så scorer Sabbi med røven. Det er glimrende aktioner men også reel lederskab på banen, nu hvor det har været lidt svært at få relationerne til at køre.

    Jeg ser ham, når vi ikke spiller med en stor fysisk 10'er ligge på en af kant positionerne. Hvor han kan ligge og lave det der gode arbejde, så er vi ikke så afhængige af han skal score mål, men for stadig hans fine arbejde og lederskab i angrebet, plus hans venstreben. Så kan vi rykke ham ind centralt når han kommer igang med målscoringen igen og vi får hentet en rigtig 9'er.

    Selvom jeg er enig i at vi godt kunne bruge en bedre venstreback.
    ​​​​​​
    Last edited by Striwetforlivet!; 03-11-2021, 15:15.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    BK har en venstre fod som er fantastisk, men han har ikke længere fart, og er ikke den store dribler. Har svært ved at tro han får meget ud af det på kanten. Troels prøvede han som VB uden stor succes, måske gør alderen at det skulle tjekkes igen.
    Det er rigtigt at farten ikke er hvad den har været, men i moderne fodbold er det i højere grad også backs der kommer til baglinjen og det er her jeg tror han vil have et bedre blik for hvornår vi skal over kanterne eller hvornår vi skal kombinerer gennem midten. Det overblik har spillere som Jebali og Sabbi ikke, da de i høj grad vil gøre tingene svært og fedt at se på end enkelt og effektivt

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jeg synes også en spiller som Sabbi ville det for meget selv i agf-kampen og kom lidt tilbage til den syg som jeg ellers synes han har lagt fra sig dette efterår.
    Ellers synes jeg mere det er fantasi vi mangler. Jeg synes vi forsøger at finde hinanden, men det er fortsat meget op igennem midten. Det spil synes jeg skal variere mere med at man også kommer til baglinjen engang imellem. Nico og Jørgen forsøger det engang imellem, men det er på egen hånd. Det vil have bedre effekt, hvis vi kunne lægge vores spil mere an på de kan lomme i overlap, så vi kan komme mere upresset derned og slå ordentlige cut-back afleveringer. Det ville give os en anden dimension, men stiller også krav til at vores kanter kan fornemme kampene og sætte sig i hovedet, hvad der i givne situationer vil gavne holdet mest. Derfor synes jeg også man skal forsøge Kadrii på en kant. Han har det her overblik normalt
    BK har en venstre fod som er fantastisk, men han har ikke længere fart, og er ikke den store dribler. Har svært ved at tro han får meget ud af det på kanten. Troels prøvede han som VB uden stor succes, måske gør alderen at det skulle tjekkes igen.

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
    Kampen i går viser igen de OB-svagheder vi har set flere gange i denne sæson. Bash. kalder det manglende relationer mellem spillerne, jeg kalder det, at vi har for mange spillere, som mere spiller for “Mig Selv A/S” end for holdet. Bortset fra en enkelt forsvarsspiller, gælder det især blandt de offensive spillere, som f.eks forsøger at drible sig igennem 5-6 AGF´ere i straffesparksfeltet eller en spiller, som forsøger sig med sit “kolde” venstreben i en presset situation i stedet for at spille bolden et par meter videre til en helt fri Kadri. Vi har talrige dårlige beslutninger i vores opspil. På enkelte spillere mangler vi ganske enkelt SL niveau. Endelig synes jeg, at AA har svært ved at finde sin idealopstilling.
    mvh pnl
    Jeg synes også en spiller som Sabbi ville det for meget selv i agf-kampen og kom lidt tilbage til den syg som jeg ellers synes han har lagt fra sig dette efterår.
    Ellers synes jeg mere det er fantasi vi mangler. Jeg synes vi forsøger at finde hinanden, men det er fortsat meget op igennem midten. Det spil synes jeg skal variere mere med at man også kommer til baglinjen engang imellem. Nico og Jørgen forsøger det engang imellem, men det er på egen hånd. Det vil have bedre effekt, hvis vi kunne lægge vores spil mere an på de kan lomme i overlap, så vi kan komme mere upresset derned og slå ordentlige cut-back afleveringer. Det ville give os en anden dimension, men stiller også krav til at vores kanter kan fornemme kampene og sætte sig i hovedet, hvad der i givne situationer vil gavne holdet mest. Derfor synes jeg også man skal forsøge Kadrii på en kant. Han har det her overblik normalt

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Kampen i går viser igen de OB-svagheder vi har set flere gange i denne sæson. Bash. kalder det manglende relationer mellem spillerne, jeg kalder det, at vi har for mange spillere, som mere spiller for “Mig Selv A/S” end for holdet. Bortset fra en enkelt forsvarsspiller, gælder det især blandt de offensive spillere, som f.eks forsøger at drible sig igennem 5-6 AGF´ere i straffesparksfeltet eller en spiller, som forsøger sig med sit “kolde” venstreben i en presset situation i stedet for at spille bolden et par meter videre til en helt fri Kadri. Vi har talrige dårlige beslutninger i vores opspil. På enkelte spillere mangler vi ganske enkelt SL niveau. Endelig synes jeg, at AA har svært ved at finde sin idealopstilling.
    mvh pnl

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg
    Men nøj hvor er Opondo altså bare en alibispiller. Kan ikke se hvorfor han er berettiget til spilletid? Nogen der ser ham til træning der kan vurdere om det er på baggrund af hans præstationer der?
    Det kan kun være et spørgsmål om tid før Breum sidder på den plads. Opondo passer bedre nede ved siden af Aron faktisk. Det gad jeg godt man turde, selvom han nok ikke har luft til mere end en time.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Men nøj hvor er Opondo altså bare en alibispiller. Kan ikke se hvorfor han er berettiget til spilletid? Nogen der ser ham til træning der kan vurdere om det er på baggrund af hans præstationer der?

    Leave a comment:

Working...
X