Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Strategi 2026

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Kmlytthans
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

    Jeg er helt enig, og overvejede at inkludere det i det indledende indlæg, men ville hellere lade det fungere som et overblik. Jeg havde troet, at der ville være et adskillige sider langt dokument, der gik konkret til værks. For eksempel med hvordan skal vi kvalificere os til Europa? HVORDAN skal spillerrekruttering foregå? Hvilke klubber har fungeret som en inspiration?
    Den her strategi føltes mere som en præsentation af klubbens mål og kun i mindre grad hvordan de mål skal opnås. Jeg ved godt, at vi her på forum ses som en flok sure gamle mænd, men jeg er ikke mere sur end at jeg godt kan og vil rose klubben for endelig at gøre det klart, hvad vores mål og ambitioner er for de kommende sæsoner. Det er længe ventet og ønsket, og det skal klubben have kredit for endelig at fremlægge, så der endelig kan forventningsafstemmes mellem klub, fans og offentligheden generelt. Men jeg sidder alligevel tilbage med lidt skuffelse. Ikke over de prisværdige mål, men over, at klubben ikke gør særlig meget ud af, hvordan vi opfylder de her mål.
    Jeg er overbevist om, at det operationelle dokument findes, det får vi (vel meget forventeligt) ikke at se.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/klubbe...ning-mod-2026/
    Der tales desværre ikke om budgettet.
    Nope. Og vil man fast i top 6 skal budgetter også øges. Det gør alle de andre klubber omkring os jo til næste sæson. Randers. AaB. Sønderjyske MV

    Leave a comment:


  • Kmlytthans
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Jeg har læst den ‘ret professionelle præsentation’ - og den er tynd i anden potens. Jeg er lodret uenig i, at den på nogen måde er sammenlignelig med det man i øvrigt ser i erhvervslivet ved virksomheder med en lignende omsætning. Det er et område, jeg følger meget med i.

    Men lad det nu ligge. Vi må se, hvordan OB handler. Det er det, der tæller.
    Ja - jeg har arbejdet som aktieanalytiker i 13 år, så det kan man vist godt sige.
    Hvor synes du, at den er tynd - du havde vel ikke forventet at de beskrev den operationelle side inklusiv antal nyansættelser med videre, eller?

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kmlytthans Se indlæg

    Der er jo linket til en ret professionel præsentation på omkring 20 sider, der uddyber den korte version. Denne præsentation lever i høj grad op til hvad jeg normalt ser fra virksomheder både børsnoterede og større privatejede.
    Præsentationen er ikke operationel, men det kan vel heller næppe forventes.

    Alt i alt er jeg optimistik. Der er en række målepunkter udover det sportslige, som klubben kan holdes op på, og jeg synes derfor, at klubben har stukket næsen en anelse længere frem end de plejer.

    Jeg læser en fast del af top-6 som en målsætning, som skal opnås over strategiperioden, hvilket i min optik ikke peger på næste sæson, men snarere sæsonen efter
    Jeg har læst den ‘ret professionelle præsentation’ - og den er tynd i anden potens. Jeg er lodret uenig i, at den på nogen måde er sammenlignelig med det man i øvrigt ser i erhvervslivet ved virksomheder med en lignende omsætning. Det er et område, jeg følger meget med i.

    Men lad det nu ligge. Vi må se, hvordan OB handler. Det er det, der tæller.

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Strategien er helt som ventet. Det kan undre, at det skulle tage så længe. Det er jo knap en A4-side med helt generelle overskrifter.
    Det, der er interessant, er jo hvordan de konkret vil gøre disse ting. Tag udsagnet: "der skal investeres mere uden for banen".
    - Hvordan skal der investeres mere uden for banen?
    - Hvordan vil de konkret arbejde "mere med data"?
    - Hvilke profiler tænker de konkret at ansætte?

    Og sådan kunne man blive ved. Måske det bliver uddybet i den kommende tid. Det er først dér, det bliver interesant.

    Og så er jeg nødt til at bemærke, at det kun er en fodboldklub, der kan slippe af sted med at lave så letbenet en PDF og samtidig kalde det en strategi. Den slags foregår ganske anderledes i det øvrige erhvervsliv.
    Jeg er helt enig, og overvejede at inkludere det i det indledende indlæg, men ville hellere lade det fungere som et overblik. Jeg havde troet, at der ville være et adskillige sider langt dokument, der gik konkret til værks. For eksempel med hvordan skal vi kvalificere os til Europa? HVORDAN skal spillerrekruttering foregå? Hvilke klubber har fungeret som en inspiration?
    Den her strategi føltes mere som en præsentation af klubbens mål og kun i mindre grad hvordan de mål skal opnås. Jeg ved godt, at vi her på forum ses som en flok sure gamle mænd, men jeg er ikke mere sur end at jeg godt kan og vil rose klubben for endelig at gøre det klart, hvad vores mål og ambitioner er for de kommende sæsoner. Det er længe ventet og ønsket, og det skal klubben have kredit for endelig at fremlægge, så der endelig kan forventningsafstemmes mellem klub, fans og offentligheden generelt. Men jeg sidder alligevel tilbage med lidt skuffelse. Ikke over de prisværdige mål, men over, at klubben ikke gør særlig meget ud af, hvordan vi opfylder de her mål.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

    Det kunne godt lyde som, at top-6 allerede forventes næste sæson. Europa og pokalfinale-ambitionerne er konkret formuleret "inden for de næste fem år", hvorimod vi "skal være en fast del af mesterskabsspillet". Vi skal ikke "blive en fast del" (henover en periode), men "være det". Måske lægger jeg for meget i de enkelte ord, der bliver brugt.
    Læser det lige som dig, jeg havde også set mere realistisk på det hvis de fremfor at skrive " være en fast del" havde skrevet "blive en fast del"
    Som de fremlægger det ser ud som om de stædigt fastholder troen på at den nuværende trup er en top 6 trup, det ligner ikke at de tager sig en gardering og melder ud at vi er åbne for 1-2 mellemsæsoner for at nå frem til målet.
    Jeg ser det som de lægger et unødigt pres på sig selv, den nye træner og truppen.
    Måske køber de sig tid indtil næste grundspil er overstået og vi atter engang står med en misset målsætning.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Der er netop kommet en SFÅ-podcast, hvor MD stiller spørgsmål til ledelsen.

    Leave a comment:


  • Kmlytthans
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
    Strategien er helt som ventet. Det kan undre, at det skulle tage så længe. Det er jo knap en A4-side med helt generelle overskrifter.
    Det, der er interessant, er jo hvordan de konkret vil gøre disse ting. Tag udsagnet: "der skal investeres mere uden for banen".
    - Hvordan skal der investeres mere uden for banen?
    - Hvordan vil de konkret arbejde "mere med data"?
    - Hvilke profiler tænker de konkret at ansætte?

    Og sådan kunne man blive ved. Måske det bliver uddybet i den kommende tid. Det er først dér, det bliver interesant.

    Og så er jeg nødt til at bemærke, at det kun er en fodboldklub, der kan slippe af sted med at lave så letbenet en PDF og samtidig kalde det en strategi. Den slags foregår ganske anderledes i det øvrige erhvervsliv.
    Der er jo linket til en ret professionel præsentation på omkring 20 sider, der uddyber den korte version. Denne præsentation lever i høj grad op til hvad jeg normalt ser fra virksomheder både børsnoterede og større privatejede.
    Præsentationen er ikke operationel, men det kan vel heller næppe forventes.

    Alt i alt er jeg optimistik. Der er en række målepunkter udover det sportslige, som klubben kan holdes op på, og jeg synes derfor, at klubben har stukket næsen en anelse længere frem end de plejer.

    Jeg læser en fast del af top-6 som en målsætning, som skal opnås over strategiperioden, hvilket i min optik ikke peger på næste sæson, men snarere sæsonen efter

    Leave a comment:


  • Polle
    replied
    Spillestil. Dynamisk, fremadrettet og målsøgende.....

    Godt nok en blød formulering. Det gør Horsens vel også, hvis man spørger dem selv.......

    Men positivt med en formulering om ensartethed mellem førstehold og ungdomshold.

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kasper Se indlæg
    Bliver spændende at se de konkrete initiativer. De sportslige ambitioner, kan nemt komme til at være selvmodsigende. Tænker ikke vores trup er god nok til at være en fast del af top 6 og at talenter ikke på den korte bane vil gøre truppen top 6 klar. Men top 6 skal måske forstås som i løbet af perioden?
    Det kunne godt lyde som, at top-6 allerede forventes næste sæson. Europa og pokalfinale-ambitionerne er konkret formuleret "inden for de næste fem år", hvorimod vi "skal være en fast del af mesterskabsspillet". Vi skal ikke "blive en fast del" (henover en periode), men "være det". Måske lægger jeg for meget i de enkelte ord, der bliver brugt.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/klubbe...ning-mod-2026/
    Der tales desværre ikke om budgettet.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Strategien er helt som ventet. Det kan undre, at det skulle tage så længe. Det er jo knap en A4-side med helt generelle overskrifter.
    Det, der er interessant, er jo hvordan de konkret vil gøre disse ting. Tag udsagnet: "der skal investeres mere uden for banen".
    - Hvordan skal der investeres mere uden for banen?
    - Hvordan vil de konkret arbejde "mere med data"?
    - Hvilke profiler tænker de konkret at ansætte?

    Og sådan kunne man blive ved. Måske det bliver uddybet i den kommende tid. Det er først dér, det bliver interesant.

    Og så er jeg nødt til at bemærke, at det kun er en fodboldklub, der kan slippe af sted med at lave så letbenet en PDF og samtidig kalde det en strategi. Den slags foregår ganske anderledes i det øvrige erhvervsliv.
    Last edited by Jungledyret; 27-05-2021, 08:45.

    Leave a comment:


  • Kasper
    replied
    Bliver spændende at se de konkrete initiativer. De sportslige ambitioner, kan nemt komme til at være selvmodsigende. Tænker ikke vores trup er god nok til at være en fast del af top 6 og at talenter ikke på den korte bane vil gøre truppen top 6 klar. Men top 6 skal måske forstås som i løbet af perioden?

    Leave a comment:


  • El Profesor
    started a topic Strategi 2026

    Strategi 2026

    Dias nummer 1 (ob.dk)

    Så er den her! Strategien for de næste 5 år, hvor klubben har ambitioner om at blive en fast del af top 6, kvalificere os til Europa i løbet af perioden, og nå pokalfinalen.

    Sportslige ambitioner:

    Fast del af mesterskabsspillet
    Europakvalifikation mindst én gang
    Pokalfinale mindst én gang

    Trupsammensætning:

    Minimum 30% af truppen skal være akademispillere, og som skal have minimum en fjerdedel af spilletiden.

    4-6 u-21 spillere på førsteholdet.

    Spillestilen: Dynamisk, fremadrettet, målsøgende.

    Økonomi: Der bliver investeret mere uden for banen (endelig!), men der understreges, at der skal være balance i økonomien.


    OBs hjemmeside virker til at være gået ned, så kan ikke læse den mere detaljerede beretning. Men hvis vi skal udlede noget herfra, så er det, at spillerbudgettet ikke øges, men at vi satser på at akademispillere og investeringer i staben kan gøre forskellen sportsligt og økonomisk (spillersalg). Ambitionerne er høje (fast del af top-6), og det kræver virkelig, at vi rammer plet med de indkøb, vi gør og at talentmassen er god nok.

    Spørgsmål:

    Levner de sportslige ambitioner plads til, at en træner tør bruge unge akademispillere af vores standard? Det er naturligvis ikke en modsætning (se bare på FCN, som kontinuerligt er i top-6), men for at de sportslige ambitioner skal indfries, kræver det at talentmassen er god nok - ikke blot en enkelt eller to, men at 4-5 talenter kan hives op og gå ind i eller konkurrere om en plads i start-elleveren. Det er ingen hemmelighed, at vi trods betydelige skridt fremad, stadigvæk er et pænt stykke fra FCNs talentudvikling. Det kan fmprOB måske give et svar på.

    Klubben sigter efter, at knap en tredjedel af truppen skal være akademispillere, samtidig med at der ingen indikationer er omkring en forøgelse af spillerbudgettet. Selvom det nok betyder et farvel til trupspillere som AJA og Lieder, hvad betyder det for spillere som Kløve (der svinger mellem genial og usynlig), Okusun, Jens Jakob og Sander?

    Inkluderer investeringer i staben talentspejdere/scouts og en mere systematisk tilgang til spillerindkøb på?
    Last edited by El Profesor; 27-05-2021, 08:46.
Working...
X