Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Han er et "emne" i aftenens onside til jer der gider se det.
    Må indrømme at Bomberne over Bornholm, og Rick Steins franske fristelser, tiltaler mig mere end Onesides såkaldte eksperter. Bliver sikkert også et ultra kort indslag, da vi jo skal have alle detaljer fra københavner derbyet.

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Måske ikke den værste idé. :-)
    https://m.youtube.com/watch?v=rRlnxn24NFg
    Han har spillet for GAIS ;)

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af StevenG Se indlæg

    Hvis Alm får indflydelse kunne han måske lokke Daleho Irandust med - Svensk U21 spiller som fik landsholdsdebut for Sverige sidste år med udløb til vinter.

    Kender intet til ham - men umiddelbart det mest spændende hos Häcken
    Måske ikke den værste idé. :-)
    https://m.youtube.com/watch?v=rRlnxn24NFg

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Han er et "emne" i aftenens onside til jer der gider se det.

    Leave a comment:


  • StevenG
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Vi kommer til at hente mindst 2 spillere fra den svenske liga eller som har spillet i den inden for de sidste par år, i det kommende transfervindue. Mindst 2!
    Hvis Alm får indflydelse kunne han måske lokke Daleho Irandust med - Svensk U21 spiller som fik landsholdsdebut for Sverige sidste år med udløb til vinter.

    Kender intet til ham - men umiddelbart det mest spændende hos Häcken

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg

    Og var en anelse mere positiv. Men godt kaldt
    Jeg konstaterede bare dengang, at han havde leveret nogle flotte resultater i Häcken, og det har han sådan set stadigvæk, selvom resultaterne har været sløje siden da. Jeg er bare ikke så naiv, at jeg render rundt med armene over hovedet, fordi at OB har lavet den samme træneransættelse de har gjort de sidste mange gange. Om det var Troels Bech, Kent Nielsen, Jakob Michelsen osv. så kom de alle med flotte resultater i bagagen og noget der kunne give forhåbninger. Men det er bare slet ikke nok.

    Alm kan være nok så dygtig eller dårlig, hvis OB ikke får en klar retning og der er nogle dygtige folk omkring ham til at tage ansvar og træffe beslutninger, så kan det være lige meget. Den første prøve bliver her i sommerens transfervindue. Hvis det bliver sådan et vindue, hvor vi bare går ud og henter nogle spillere der har været i Allsvenskan fordi, at det er nogle træneren lige kender, så begynder alarmklokkerne at ringe hos mig. Det må ikke være træneren der styrer den proces og hvis kvaliteter vi er afhængige af, det er vi blevet straffet for med de sidste par trænere. Hvis vi gør det en gang til, har man tydeligvis ikke lært noget.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
    Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
    JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
    Jeg tror ikke på diamanten i sig selv var årsagen. AaB har længe været et dag/nat hold. En enkelt svale gør ingen sommer.
    generelt er der meget bungyjump stemning her på Forum (mig selv inkl). Det bliver hurtigt meget positivt efter en sejre. Og modsat også meget negativt efter nederlag, men det sidste er nok meget naturligt med den komiske Ali kommunikation der til tider er kommet fra klubben.
    jeg må også tage mig selv i, at være skeptisk over for Alm selvom han endnu ikke har haft den første træning. Men mistillid til Gaarde, Niels og Hemme, gør at man på forhånd forventer endnu et fejlskud.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Okay. Man må håbe at OB har truffet der rigtige valg i så fald
    OB kan ikke være specielt attraktivt for de helt gode trænere, som så ønsker en høj løn i stedet. Det kan godt være grunden tli Alm.
    Men jeg er ok optimist. Og synes generelt der har været mange gode svenskere i Superligaen.

    Leave a comment:


  • Jungledyret
    replied
    Nu har jeg grublet lidt mere over det. Det er svært ikke at være lidt undervældet. Har det virkelig været nødvendigt med så lang tid og ekstern konsulenthjælp for at finde netop den træner?

    Jeg havde jo nok håbet på et trænertalent. Det ville også være i tråd med den påståede strategi om fokus på talentarbejde. Hvorfor ikke applicere dette på trænerpositionen også?

    Og vi ved jo, at der er søgt i dén retning.

    Men sådan blev det ikke.

    Og den nye træner skal selvsagt have chancen.

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Kaldte den allerede i december. I kunne jo bare have ringet OB, i stedet for at skulle vente et halvt år og spilde penge på Allan Gaarde.

    https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...934#post269934
    Og var en anelse mere positiv. Men godt kaldt

    Leave a comment:


  • StevenG
    replied
    Velkommen.

    En mand der har en smule mere erfaring end andre nævnte navne som Tobiasen og Gustafsson. Fine resultater, og generelt rosende ord fra Sverige, når man lure lidt rundt på diverse fora.

    I bund og grund handler det jo om ledelsen er indstillet på at følge den nye strategi hele vejen rundt og købe kvalitet der rent faktisk kan gøre en forskel på den plads de er indkøbt til - det er her jeg er mest nervøs.. Én ting er sikkert - træneren gør det ikke alene!

    Håber det bedste, men frygter allerede det værste - for det er jo det vi OB fans er gode til, det er heldigt vi til gengæld har en ufattelig tålmodighed - 10 år er længe
    Last edited by StevenG; 15-05-2021, 23:29.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Ligesom KN havde ført AaB til guld og JM havde ført SjE til sølv?
    Tidligere positive resultater på CV’et er vel altid et bedre tegn end ingen resultater? Det sagt er både KN og JM rigtigt nok glimrende eksempler på at man ikke bare kan hente en tidligere succestræner og forvente at det giver gode resultater.

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
    Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
    JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
    Ligesom KN havde ført AaB til guld og JM havde ført SjE til sølv?

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
    Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
    JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..
    Nu siger formationen selv ja ikke så meget mere i den moderne fodbold. Den skiftes ofte under kampen og spilles med hybridsystemer. Og det bliver ja også mere og mere forskellige formationer man bruger om at beskrive en taktisk tilgang til en fodboldkamp. Tror det var Guardiola som kaldte det "telefonnummerer" som siger faktisk ikke meget om den måde et hold spiller. Det går mere om hvilken pressing man vælger og hvilke pressing/genpressingmønster indøves. Om man spiller med forsvars-, midtbane- eller højt press. Og hvordan man sætter offensiven i gang, om man vælger lange bolde og jagter andenbolde eller hurtige kombinationer om at spille sig ud af pressituationer. Og hvordan man bygger op og sætter spillet i gang ved boldbesiddelse. Faktisk kan man bruge hver formation for hvert udtryk. Hæfter mig ved at vi vil spille "fysisk" og "fremadrettet" og tolker det som et hold med aggressivt udtryk, løbevillighed, højt press og direkt spil ved boldbesiddelse. Og det lyder fint til mig.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Kender ham heller ikke og husker ham ikke fra Vejle men hæfter mig ved at han trods alt har formået at føre sit seneste hold frem til noget ..
    Mangler nok noget svar på om han skal føre 4-3-3 videre eller om der ligger et ønske i strategien om en bestemt måde at spille på .. på U-holdene tænker de vist ikke så meget i opstilling men i løbemønstre og måder at agere på alt efter hvem der har bolden, hvor på banen ..
    JM famlede lidt rundt efter hvem modstanderen var og MH famler vist bare lidt rundt og er endt i en acceptabel 4-4-2 med diamant ..

    Leave a comment:

Working...
X