Annoncering

Collapse
No announcement yet.

JM skal væk.....Thorborg skal ransage sig selv.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

    Må jeg spørge hvad du bygger det på? Han havde en enkelt god sæson i Haderslev og er ellers kendt for mobning af spillere: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...mandskabspleje
    kildekritik (slå det op)

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg kan sagtens følge dig og jeg kan også godt se at situationen er virkelig kritisk for OB nu især når/hvis vi ikke komme op på 8. pladsen. Jeg synes dog stadig JM er en virkelig god træner og jeg synes også han er langt bedre til at ryste posen taktisk end eksempelvis Kent. Spillerne er pt ramt mentalt og jeg er sikker på Jacob, Henrik H., Tonni H og Hemmingsen og alle andre omkring truppen, arbejder på højtryk på den del. Det er ledelsen der har fejlet igen og det er her der skal ske ændringer hvis OB virkelig skal rykke sig. Et trænerskifte igen vil bare være som at tisse i bukserne for at holde varmen.....igen.
    Du har helt ret, og jeg kan ihvertfald heller ikke få øje på en dansk træner som har evnerne til at få noget ud af den middelmådige trup eller har nosser til at slå i bordet og forlange en omgående oprydning og indkøb af en anden kaliber end AJA, Kløve, Lieder og hvad de ellers hedder.
    Ikke før ledelsen og dportsudvalget vågner og og får så meget selverkendelse at det er kompetente folk som finder spillere og tager beslutninger vil vi komme ud af det grå triste middelmådige hamsterhjul vi er i nu.

    Leave a comment:


  • fynsland_85
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg kan sagtens følge dig og jeg kan også godt se at situationen er virkelig kritisk for OB nu især når/hvis vi ikke komme op på 8. pladsen. Jeg synes dog stadig JM er en virkelig god træner og jeg synes også han er langt bedre til at ryste posen taktisk end eksempelvis Kent. Spillerne er pt ramt mentalt og jeg er sikker på Jacob, Henrik H., Tonni H og Hemmingsen og alle andre omkring truppen, arbejder på højtryk på den del. Det er ledelsen der har fejlet igen og det er her der skal ske ændringer hvis OB virkelig skal rykke sig. Et trænerskifte igen vil bare være som at tisse i bukserne for at holde varmen.....igen.
    Må jeg spørge hvad du bygger det på? Han havde en enkelt god sæson i Haderslev og er ellers kendt for mobning af spillere: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...mandskabspleje

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Sidstnævnte er jeg absolut med. Førstnævnte...? Hvis du havde spørgt mig før 3 måneder, ja. Men JM virker mere og mere idéforladt og handlingslammet. Det lugter langsomt lidt som en Ove-P-udfordring i OB...
    Jeg kan sagtens følge dig og jeg kan også godt se at situationen er virkelig kritisk for OB nu især når/hvis vi ikke komme op på 8. pladsen. Jeg synes dog stadig JM er en virkelig god træner og jeg synes også han er langt bedre til at ryste posen taktisk end eksempelvis Kent. Spillerne er pt ramt mentalt og jeg er sikker på Jacob, Henrik H., Tonni H og Hemmingsen og alle andre omkring truppen, arbejder på højtryk på den del. Det er ledelsen der har fejlet igen og det er her der skal ske ændringer hvis OB virkelig skal rykke sig. Et trænerskifte igen vil bare være som at tisse i bukserne for at holde varmen.....igen.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Kom efter at have set den skræmmende statestik mod Sønderjyske til at tænke over hvordan det ser ud når man kigger på statestikken head to head over de sidste mange år, er det tilfældigt hvor vi henter point, hvor gode er vi mod de klubber vi sammenligner os med og er vi helt skidt mod topholdene?

    Jeg tog bare de seneste 25 indbyrdes så passer det noglelunde med at vi er tilbage i 2011 hvor vi startede "genopbygningen" dog færre kampe for de hold som har været en tur nede i 1.div

    Tallene i parantes er kampe i JH´s regeringstid

    FCM : 6 - 4 -15 .( 5-3-12 )
    FCK : 3 -4 -18 ( 3-1-16 )
    BIF : 7 - 6 - 12 ( 4-5-11 )
    AaB : 8 - 7 - 10 ( 6-7-7 )
    AGF : 5 - 5 - 10 ( 4-4-6 )
    RFC : 8 - 7 - 10 ( 7-4-9 )
    SDJ : 5 - 10 - 10 ( 2-9-9 )
    -----------------------------
    EfB : 9 - 2 - 9 ( 8-2-9 )
    ACH : 6 - 5 - 6 ( 6-3-3 )
    -----------------------------
    SIF : 7 - 9 - 4 ( 4-5-3)
    FCN : 12 - 5 - 8 (10-3-7 )
    HOB : 6 - 3 - 3
    LBK : 6 - 3 - 4 ( 3-3-2 )

    Det er godt nok ikke nogle imponerende hold vi har overtaget imod ..
    Last edited by Magge; 09-03-2020, 01:45.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

    Jeg synes vi skal forlænge kontrakterne med Jakob Michelsen og Henrik Hansen og så skal det der famøse sportsudvalg i OB kun bestå af de personer i klubben som har pro-træner- eller A-træner licens. Niels Thorborg og resten af bestyrelsen skal overdrage det sportslige ansvar til dem der har forstand på det og hvis de ikke mener Michael Hemmingsen kan stå i spidsen for den opgave så skal de finde en anden.
    Sidstnævnte er jeg absolut med. Førstnævnte...? Hvis du havde spørgt mig før 3 måneder, ja. Men JM virker mere og mere idéforladt og handlingslammet. Det lugter langsomt lidt som en Ove-P-udfordring i OB...

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    OB er lige nu en seriøs nedrykningskandidat. Det er så vanvittigt langt ude, men ikke desto mindre den skinbarlige sandhed. 9 kampe i streg uden sejr, fire uafgjorte. Siden vinterpausen har OB ikke skabt en eneste farlig chance, ikke et mål i åbent spil, kun to straffespark har givet mål. Vi ser et hold der ikke ændrer noget som helst, men fortsætter ufortrødent, JM har mistet følingen med holdet, der mangler ideer, løsninger, og der mangler i høj grad glæde på holdet. Jeg synes det lugter af, at JM har mistet omklædningsrummet.

    Betyder det så, at jeg mener JM har hele skylden? nej naturligvis ikke. Men vi kan heller ikke frikende ham. Han haft god tid til at sætte sit præg på holdet, og med JHs trænervenlige indkøbsstil, har JM fået lov til at foretage nogle valg, f.eks. købet af Jebali, som må siges at være en mildest talt elendig beslutning. JM har desværre vist sig at være for tynd en øl til OB.

    Men der er massive problemer i organisationen. En ejer der vil bestemme alting, og som konsekvent hyrer rygklappere der ikke siger ham imod, og som tilmed også ansætter tvivlsomme typer på ledende poster, der på ingen måde har formatet til at styre en sådan organisation, og her taler jeg ikke kun om Jesper Hansen. Men den totale mangel på retning og strategi bliver vi straffet af gang på gang, og ingen træner kan rette op på det ene mand. OB gør sig selv ekstremt sårbare, når man ikke har en klar strategi for, hvordan man vil spille og hvilke typer man vil rekruttere. Alt bliver lagt over i en tilfældig træners kurv, og hvis han ikke lykkedes står man med aben. Derfor fik vi aldrig udnyttet Kent Nielsens kvalifikationer, og derfor ser vi gang på gang en OB trup der kalder på oprydning og udrensning. Jesper Hansens totale fiasko som sportslig leder af klubben er desværre en byrde, som vi må hænge på i årevis nu, og som reelt sætter klubben ti år tilbage. Men det er i sidste ende Thorborgs ansvar at hyre de rette folk, og skabe en organisation med know how og visioner, hvor man tør udfordre lederen, tør tænke dynamisk og helhedsorienteret, og ikke en kultur hvor den enkelte blot beskytter sin egen røv.

    Men JM skal væk nu så Hemme kan redde sæsonen fra trænerbænken, og så må hele organisationen gå i terapi i sommerpausen. Ellers er OB som klub simpelthen doomed til permanent middelmådighed og nedrykningsfare.
    Jeg synes vi skal forlænge kontrakterne med Jakob Michelsen og Henrik Hansen og så skal det der famøse sportsudvalg i OB kun bestå af de personer i klubben som har pro-træner- eller A-træner licens. Niels Thorborg og resten af bestyrelsen skal overdrage det sportslige ansvar til dem der har forstand på det og hvis de ikke mener Michael Hemmingsen kan stå i spidsen for den opgave så skal de finde en anden.

    Leave a comment:


  • fynsland_85
    replied
    Er det Thorborg og Jacks forsøg på en troldehær? Gud fanden vil jeg ej respektere at en institution som OB køres i sænk af en milliardær, der enten burde åbne for pengekassen eller lade andre komme til. Og så i øvrigt holde sig langt væk fra de daglige beslutninger i OB.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af lkh1976 Se indlæg

    Ja det er svært at gætte på hvordan det ville være gået uden Thorborgs mønter. Der var da sikkert kommet nogle andre ind i billedet. Tror såmænd Thorborg og ledelsen har ambitioner, men han har nok sat en grænse for hvor mange penge han vil bruge årligt. Det må man respekterer selvom men kan være uenig i beløbet og den måde pengene bliver forvaltet på
    ​​​​​​

    Er du sikker på at det er ren sludder eller kunne der være en lille smule sandhed i det?
    Lad mig hjælpe dig dér, makker: Det sidste du siger er ren sludder og bullshit. Selvindbildt arrogant bræk.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af lkh1976 Se indlæg

    Så OB kan ikke lære bare en lille smule af GOG's talentudvikling?

    ​​​​​​Nu er vi vel ikke selvfede....
    Jeg ved ærligt talt ikke, hvad OB skulle kunne lære af, at man høster frugterne af at ligge klods op af Danmarks (måske verdens) største samling af håndboldtalenter i teenagealderen. Det de kunne gøre er, at forsøge at starte noget lignende, som FC Midtjylland nu gør med Guldminen, men det kræver helt sikkert meget kapital og en masse medarbejdere og infrastruktur, og nu snakkede du om fans og store forventninger tidligere, og det tillader jeg mig faktisk ikke at forvente, at OB gør. Jeg forventer sådan set bare, at man starter med at tage fat om den professionelle afdeling i OB og får lavet en gennemtænkt og visionær strategi for den del af butikken, så man kan starter med at plukke nogle af de lidt lavere hængende frugter.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af lkh1976 Se indlæg

    Ja det er svært at gætte på hvordan det ville være gået uden Thorborgs mønter. Der var da sikkert kommet nogle andre ind i billedet. Tror såmænd Thorborg og ledelsen har ambitioner, men han har nok sat en grænse for hvor mange penge han vil bruge årligt. Det må man respekterer selvom men kan være uenig i beløbet og den måde pengene bliver forvaltet på
    ​​​​​​

    Er du sikker på at det er ren sludder eller kunne der være en lille smule sandhed i det?
    Min kritik går slet ikke på, hvor mange penge Thorborg bruger eller ikke bruger, min kritik går på, at han ikke kan udstikke en sportslig strategi eller ansætte nogle der kan lave den for ham, og at han er magtfuldkommen og tror, at han skal blande sig i sportslige beslutninger, ved bl.a. at gøre sig selv til formand i et sportsligt udvalg, som han overhovedet ikke burde være en del af.

    Det er der rigeligt empiri til at sige, at det burde han holde op med.

    Leave a comment:


  • lkh1976
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Fedt for GOG, heller ikke svært når der er ca. 3 lande i verden, hvor man for alvor går op i håndbold, og i alle andre lande er håndbold højest den 6-7. mest populære sport og noget man dyrker, hvis man ikke er dygtig nok til det andet. GOG ligger klods op af Oure og kan suge alle de store håndboldtalenter der går der. De kan have succes med det fordi, at Danmark er et af de få lande, hvor folk faktisk synes at håndbold er fedt, og hvor der er en reel talentmasse og skoling. Det er fuldstændigt usammenligneligt med fodbold, her skal OB konkurrere med klubber og akademier i hele verden, hvor der findes millioner af mennesker, hvis eneste chance for at komme ud af fattigdom, er ved at være dygtige til fodbold. Steder hvor man aldrig har hørt om håndbold, og hvor harpiks er et værdifuldt grundstof, og ikke noget man bare tager i en bøtte og smører på en bold, som man kaster rundt til noget elendig eurodance.
    Så OB kan ikke lære bare en lille smule af GOG's talentudvikling?

    ​​​​​​Nu er vi vel ikke selvfede....

    Leave a comment:


  • lkh1976
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Den største grund til at så tung kapitaltilførsel har været nødvendig, er Thorborg selv. Der er aldrig nogle der har tvunget ham til at banke budgetterne op på et niveau, hvor indtægterne ikke har kunne følge med. OB havde levet fint uden Thorborgs penge, og med undtagelse af årene 2008-2011, sikkert haft lignende resultater gennem årene. Måske havde fraværet af Thorborg endda givet plads til, at der faktisk kunne være kommet nogle folk til med visioner og viden om fodbold, og ikke bare nogle der tror de ved noget om det, som faktisk kunne have skabt en udvikling på en eller anden front i OB, så man ikke var blevet sportsligt distanceret af FC-klubber som ingen havde hørt om for 20 år siden.

    Det er det vildeste sludder at skrive, at fans mener, at det er OBs ret at spille med om medaljer. De fleste fans mener, at det er vores ret ikke at få serveret lort og blive fortalt at det er chokolade.
    Ja det er svært at gætte på hvordan det ville være gået uden Thorborgs mønter. Der var da sikkert kommet nogle andre ind i billedet. Tror såmænd Thorborg og ledelsen har ambitioner, men han har nok sat en grænse for hvor mange penge han vil bruge årligt. Det må man respekterer selvom men kan være uenig i beløbet og den måde pengene bliver forvaltet på
    ​​​​​​

    Er du sikker på at det er ren sludder eller kunne der være en lille smule sandhed i det?

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Hvordan plejer det at gå når vi efter en føring holder op med at angribe og forsøger at køre den hjem ved at spille bilden rindt omkring midten af banen?
    Kender ikke statistik for det, men det lykkedes ikke hver gang. Men i dag satte han den eneste hurtige spille ind da SDr skulle frem. Desværre er det jo ikke en superliga spiller der kom på banen.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Men vi føre 1-0 i en vigtig kamp så er det vel ok at ville køre den hjem. En dårlig beslutning gør at vi ikke ligge nr 8 og have haft mere håb.
    Hvordan plejer det at gå når vi efter en føring holder op med at angribe og forsøger at køre den hjem ved at spille bilden rindt omkring midten af banen?

    Leave a comment:

Working...
X