Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Michael Hemmingsen AKA Generalen ny sportschef i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg håber virkelig det bliver godt, men som lægmand er det i hvert fald ikke særligt tydeligt hvilke områder han umiddelbart skulle kunne forbedre os på.

    Netværk? De sidste 7 år har budt på kortere ophold i Vestsjælland og Næstved. Det er vel næppe der man henter det store netværk.

    Køb/salg og kontraktforhandlinger? Ja, her kan han vel heller ikke have den store erfaring.

    Kendskab til talentarbejde? Ingen af de klubber han har været i, har jo ligefrem været kendte for noget særligt blomstrende talentarbejde, så han kommer jo nok ikke med knowhow fra nogle af de bedste talentmiljøer herhjemme som Tonny H.

    Strategisk tænkning og arbejde? Umuligt at vurdere igen, da han jo reelt ingen praktisk erfaring har med at skulle eksekvere en strategi på øverste leder niveau.

    Kommunikation? Tja, jeg har aldrig syntes at Hemmes eksterne kommunikation var hans allerstærkeste side, men det er næppe et skridt ned fra JH. Måske er hans stærk på kommunikationen internant.

    Kendskab til klubben og klub DNA? Ja her bonger han jo ret meget ud må man sige. Hvor meget det så rent faktisk er værd, når det handler om at træffe overordnede ledelsesbeslutninger og udføre en strategi, er jo så noget mere skeptisk overfor. JHs manglende forhold til klubben og øen/byen, har aldrig været nogen reel bekymring for mig.

    Jeg håber som sagt virkelig det bliver godt, men det er sgu ikke lige et af de tilfælde, hvor det er let at pege specifikt på, hvorfor det skulle blive godt. Men som sådan er det jo ikke en bizar beslutning, af en eller anden grund så er det jo helt normalt i fodboldverdenen, at man udpeger ex-spillere som sportschefer, uden ret mange andre forudsætninger end trænererfaring, og det kan vitterligt både ende med at blive en dreng og en pige.

    Én ting er jeg dog sikker på. OBs bestyrelse og øverste ledelse er fuldstændigt ligeså forudsætningsløse som vi andre, når det kommer til at træffe sådan nogle beslutninger her, det ses med al tydelighed. Der bliver trukket et navn op af en hat, og så håber man på det bedste.
    Generelt enig her men man kan måske håbe på at NT er klar til at skrue op for scouting igen og hente f.eks. Steen Nedergaard tilbage ... hvad laver Gaxe og Schønbjerg?

    Leave a comment:


  • Jonss
    replied
    Hvis hans stærke side er kommunikation er det godt nok en skidt sammenklippet video. Han virker nærmest uforberedt og siger absolut intet bare tilnærmelsesvist overbevisende?

    Nuvel. Jeg håber det bliver godt!

    Leave a comment:


  • Århusianer
    replied
    Jeg hæfter mig ved, at det er en tidligere træner, der kommer ind på denne post. Det må være en fordel at have en mand mere (udover Michelsen) med inde over transfers, som rent faktisk ved mere end en lille smule om den sport, det hele handler om. Hvad han har af forbindelser og lederegenskaber, aner jeg intet om. Men jeg formoder at manden har en bedre forståelse end Jesper Hansen, i forhold til hvordan man sammensætter et homogent hold.

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg er overrasket over hvor lidt i vurderer/spekulerer i kvalifikationerne, bortset fra Sheed, det er vel med det afsæt en sådan stilling skal besættes.
    Fuldstændig enig. Det er ikke en kvalitet nok i sig selv, at være Fynsk. Der har været emner med et mere spændende cv, mere erfaring, og bedre resultater. Jeg klapper ikke, over den her ansættelse.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Interview med Hemmingsen og Thorborg

    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/glad-f...l-af-familien/

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Jeg er overrasket over hvor lidt i vurderer/spekulerer i kvalifikationerne, bortset fra Sheed, det er vel med det afsæt en sådan stilling skal besættes.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
    Det er ligegyldigt, hvis leverpostejen er lavet med de forkerte ingredienser
    Og det er du sikker på den er? Jeg er ikke

    Men det er klart med hvilken som helst sportslig ansættelse er der forbundet en risiko for at det ikke går. Den havde også været der hvis vi havde hente Frank Arnesen eller et andet stort udenlandsk navn

    Leave a comment:


  • Hustler
    replied
    Det er ligegyldigt, hvis leverpostejen er lavet med de forkerte ingredienser

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Hustler Se indlæg
    Det kan beskrives med et ord: Leverpostej
    Men i det mindste er den hjemmelavet

    Leave a comment:


  • Hustler
    replied
    Det kan beskrives med et ord: Leverpostej

    Leave a comment:


  • marle
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Jeg håber virkelig det bliver godt, men som lægmand er det i hvert fald ikke særligt tydeligt hvilke områder han umiddelbart skulle kunne forbedre os på.

    Netværk? De sidste 7 år har budt på kortere ophold i Vestsjælland og Næstved. Det er vel næppe der man henter det store netværk.

    Køb/salg og kontraktforhandlinger? Ja, her kan han vel heller ikke have den store erfaring.

    Kendskab til talentarbejde? Ingen af de klubber han har været i, har jo ligefrem været kendte for noget særligt blomstrende talentarbejde, så han kommer jo nok ikke med knowhow fra nogle af de bedste talentmiljøer herhjemme som Tonny H.

    Strategisk tænkning og arbejde? Umuligt at vurdere igen, da han jo reelt ingen praktisk erfaring har med at skulle eksekvere en strategi på øverste leder niveau.

    Kommunikation? Tja, jeg har aldrig syntes at Hemmes eksterne kommunikation var hans allerstærkeste side, men det er næppe et skridt ned fra JH. Måske er hans stærk på kommunikationen internant.

    Kendskab til klubben og klub DNA? Ja her bonger han jo ret meget ud må man sige. Hvor meget det så rent faktisk er værd, når det handler om at træffe overordnede ledelsesbeslutninger og udføre en strategi, er jo så noget mere skeptisk overfor. JHs manglende forhold til klubben og øen/byen, har aldrig været nogen reel bekymring for mig.

    Jeg håber som sagt virkelig det bliver godt, men det er sgu ikke lige et af de tilfælde, hvor det er let at pege specifikt på, hvorfor det skulle blive godt. Men som sådan er det jo ikke en bizar beslutning, af en eller anden grund så er det jo helt normalt i fodboldverdenen, at man udpeger ex-spillere som sportschefer, uden ret mange andre forudsætninger end trænererfaring, og det kan vitterligt både ende med at blive en dreng og en pige.

    Én ting er jeg dog sikker på. OBs bestyrelse og øverste ledelse er fuldstændigt ligeså forudsætningsløse som vi andre, når det kommer til at træffe sådan nogle beslutninger her, det ses med al tydelighed. Der bliver trukket et navn op af en hat, og så håber man på det bedste.
    Jeg er meget, meget enig her. Det er en klassisk OB-ansættelse - godt med schwung på klubmand og tidligere meritter, men for helvede hvor man dog savner noget der ligner en strategi med de beslutninger, der bliver taget. Hvad er det OB ser som MHs styrke, som skal bringe os foran vores konkurrenter? Er det i 2020 virkelig tilstrækkeligt at have stærkt kendskab til klubkulturen og noget 1.-div-netværk? Jeg kan ikke se det.

    Men jeg ønsker med hele mit hjerte, at han bliver en succes.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    I meddelelsen fra OB lægges der vægt på at MH skal udvikle et netværk for at kunne købe og sælge spillere. Det må vi så håbe han kan.

    Jeg havde ikke set den komme, men hvorfor ikke. Og med færre opgaver og en mere aktiv EA kan det lykkes fint.
    Jeg tror den største udfordring kan blive hvordan han blander sig i cheftrænerens arbejde. Det er jo der MH har sin kompetence.
    Omvendt kan det også være cheftræneren får endnu mere medindflydelse på sportschefarbejdet. Det bliver spændende med Hemmingsen tilbage i OB.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Fra OB.dk:
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/michae...ortschef-i-ob/

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Ja, jeg her ikke rigtigt nogle forudsætninger for at bedømme EAs evner til at skulle træffe ledelsesbeslutninger på OBs vegne, hvis han altså skal til at gøre det i højere grad, men grundlæggende synes jeg ikke det er usundt, hvis nogle af JHs arbejdsopgaver bliver delt op. Jeg har aldrig syntes, at det burde være en sportslig leders ansvar at tage slagsmål med kommune, amatørklubber og andre instanser, når det kommer til banefordelinger, tilskud, tilladelser osv. Det er for mig at se administrative opgaver, som selvfølgelig har indflydelse på det sportslige, men som for mig at se ikke har noget med sportslig ledelse at gøre, så det vil passe mig fint, hvis det fremover ikke ligger indenfor sportschefens opgaver, og at arbejdstimerne i den rolle fuldt ud advokeres til ting der kræver fodboldmæssig viden. Om Enrico og Hemme så er de rigtige folk til at løfte de opgaver hver især, skal jeg ikke kunne bedømme.
    Det var da fandens så enige vi er idag Sheed

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Ikke alle kan lide EA fordi han fylder vildt meget(hører jeg), men det er så hans stil og det er hans opgave at lede OSE/OB efter bedst mulig evne. Ikke at være venner med alle og være elsket af alle. Det er oftest en direktørs lod.
    Men det jeg hører enstemmigt er at han er respekteret og ingen tvivler på hans evner som leder og direktør. Han skaber resultater.
    Og det er vel hans største opgave
    Ja, jeg her ikke rigtigt nogle forudsætninger for at bedømme EAs evner til at skulle træffe ledelsesbeslutninger på OBs vegne, hvis han altså skal til at gøre det i højere grad, men grundlæggende synes jeg ikke det er usundt, hvis nogle af JHs arbejdsopgaver bliver delt op. Jeg har aldrig syntes, at det burde være en sportslig leders ansvar at tage slagsmål med kommune, amatørklubber og andre instanser, når det kommer til banefordelinger, tilskud, tilladelser osv. Det er for mig at se administrative opgaver, som selvfølgelig har indflydelse på det sportslige, men som for mig at se ikke har noget med sportslig ledelse at gøre, så det vil passe mig fint, hvis det fremover ikke ligger indenfor sportschefens opgaver, og at arbejdstimerne i den rolle fuldt ud advokeres til ting der kræver fodboldmæssig viden. Om Enrico og Hemme så er de rigtige folk til at løfte de opgaver hver især, skal jeg ikke kunne bedømme.

    Leave a comment:

Working...
X