Annoncering

Collapse
No announcement yet.

VAR i Superligan fra næste sæson

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

    Det er dommeren, der laver fejlen. Han har fløjtet for offside inden bolden er gået i mål, og derfor kan han ikke dømme det mål, som der burde have været.
    Hvordan ved du det med sikkerhed?

    Men hvis vi siger det er tilfældet, hvilket godt kan være rigtigt, beviser det desværre bare endnu en gang, at dommerne ikke er klar til at tackle det. Nu er det ikke et dommerskøn der afgør, hvorvidt der er mål eller ej, det er hvor tidligt han fløjter som afgør det.

    Jesus Kristus.....

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg

    Det er dommeren, der laver fejlen. Han har fløjtet for offside inden bolden er gået i mål, og derfor kan han ikke dømme det mål, som der burde have været.
    Ja hvis det er tilfældet er det jo bare ham der er en hat, og gør noget han ikke skal. Ellers havde det været et glimrende eksempel på hvor godt VAR i mine øjne er. Situationen kan jo være meget afgørende for to hold

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Nu fik du lige et glimrende eksempel her i aftenens U21 landskamp. Danmark får et mål underkendt, det bliver først brugt 1½ minut på at finde ud af om dommeren skal kigge på det, så bliver der brugt 1½ minut hvor han går ud og kigger på det, og det ender så med stadig ikke at blive et mål pga. en offside!? som ingen kan se, hvor eller hvornår skulle have faldet.

    Så har vi fået dræbt kampens flow med flere minutters kævl over en dommerkendelser, der ender med at ingen af os bliver klogere. Forfærdeligt udført, og forfærdelig tilføjelse til fodbolden, i den udformning.
    Det er dommeren, der laver fejlen. Han har fløjtet for offside inden bolden er gået i mål, og derfor kan han ikke dømme det mål, som der burde have været.

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Nu fik du lige et glimrende eksempel her i aftenens U21 landskamp. Danmark får et mål underkendt, det bliver først brugt 1½ minut på at finde ud af om dommeren skal kigge på det, så bliver der brugt 1½ minut hvor han går ud og kigger på det, og det ender så med stadig ikke at blive et mål pga. en offside!? som ingen kan se, hvor eller hvornår skulle have faldet.

    Så har vi fået dræbt kampens flow med flere minutters kævl over en dommerkendelser, der ender med at ingen af os bliver klogere. Forfærdeligt udført, og forfærdelig tilføjelse til fodbolden, i den udformning.
    Jeg så det ja. I det her tilfælde mangler vi jo tydeligvis at få at vide hvorfor den dømmes, da det normalt er tydeligt i offside situationer. Så her må vi gætte. Rører Skov Olsen Bolden, spærer han udsynet, eller er det fordi dommeren har fløjtet inden bolden går i kassen. Så er det jo bare dårligt dommer arbejde, og kritikken af ham ville komme bagefter alligevel. Havde Danmark nu fået målet, tænker jeg bestemt det havde været ventetiden værd. Italien syntes lige pt. nok det samme

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

    Kan du ikke prøve at give nogle eksempler på hvor VAR har været helt forkert(jeg ved der findes et par).
    Nu fik du lige et glimrende eksempel her i aftenens U21 landskamp. Danmark får et mål underkendt, det bliver først brugt 1½ minut på at finde ud af om dommeren skal kigge på det, så bliver der brugt 1½ minut hvor han går ud og kigger på det, og det ender så med stadig ikke at blive et mål pga. en offside!? som ingen kan se, hvor eller hvornår skulle have faldet.

    Så har vi fået dræbt kampens flow med flere minutters kævl over en dommerkendelser, der ender med at ingen af os bliver klogere. Forfærdeligt udført, og forfærdelig tilføjelse til fodbolden, i den udformning.

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    Jamen, jeg siger ikke, at det er dårligt. Det er bare ikke pengene værd, med mindre man sidder og nitpicker de mest oplagte situationer frem. Og hver gang VAR kan notere en korrekt dom, så er der 3-4 andre situationer i samme kamp, der er lige så afgørende, men hvor VAR ikke tages i brug - f.eks. forkert dømte frispark, off-side kendelser, der ikke burde have været dømt, mm.
    Man kan måske diskutere om det er pengene værd i suppen. Vil dog gerne se et regnestykke der beviser, at det for ligaen ikke er pengene værd, og hvordan skal man regne det ud?
    Et forkert dømt frispark lever folk nok med, ligesom vi nok også overlever et forkert dømt indkast:-)
    Men kan ikke lige følge dig i de forkert dømte offside kendelser. det er jo netop det, man undgår. Hvis en dommer kigger VAR, dømmer en forkert offside, ja så vil der være kritik af ham bagefter, præcis som der ville være uden VAR. Men de gange hvor den kritik vil komme, tror jeg kan tælles på under en hånd.

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg

    Kan du ikke prøve at give nogle eksempler på hvor VAR har været helt forkert(jeg ved der findes et par). Men overall syntes jeg ikke det er det generelle indtryk for mig, at det ikke fungere i praksis. Jeg holder med Hertha Berlin i Tyskland, og har set alle deres kampe i sidste sæson. Der har været flere VAR kendelser for og imod. Alle har været dømt korrekt, og har ikke taget lang tid. Kan simpelthen ikke se hvorfor det skulle være dårligt. Jeg har lige været i Porto og se en kamp, hvor et gult kort blev lavet om til rødt, ligesom et mål blev annulleret. Begge korrekte kendelser, der havde betydning for kampens udfald. Det er da en kæmpe fordel i forhold til offside kendelser, straffespark, og røde kort. Kampene mod BIF kunne måske have givet os mange millioner i EL penge, jeg tænker bestemt vi er mange der syntes det havde været pengene værd med VAR.
    Jamen, jeg siger ikke, at det er dårligt. Det er bare ikke pengene værd, med mindre man sidder og nitpicker de mest oplagte situationer frem. Og hver gang VAR kan notere en korrekt dom, så er der 3-4 andre situationer i samme kamp, der er lige så afgørende, men hvor VAR ikke tages i brug - f.eks. forkert dømte frispark, off-side kendelser, der ikke burde have været dømt, mm.

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

    Det er altid samme argumentation for VAR: man piller lige præcist de klareste dommerfejl ud fra den seneste sæson - og vupti: alt ville være bedre med VAR. Når man så ser det i aktion, så er det mindre imponerende. Det største problem er for mig at se understreget i dag af Kenn Hansen: http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-06-...er-kenn-hansen
    Der bliver ikke mindre fokus på dommeren, men mere. Fordi nu er VAR jo kommet fra himlen, og teknologi løser jo alle problemer, som vi alle ved. Det skaber en kunstig forventning om absolut retfærdighed, og det giver bare dommerne mere pres.

    Forhåbentlig falder tingene ned efter et par sæsoner; og så vil folk måske begynde seriøst at diskutere, om det er 10-12 mio om året værd. Det er mange penge i superligaen, især for de mindre klubber.
    Kan du ikke prøve at give nogle eksempler på hvor VAR har været helt forkert(jeg ved der findes et par). Men overall syntes jeg ikke det er det generelle indtryk for mig, at det ikke fungere i praksis. Jeg holder med Hertha Berlin i Tyskland, og har set alle deres kampe i sidste sæson. Der har været flere VAR kendelser for og imod. Alle har været dømt korrekt, og har ikke taget lang tid. Kan simpelthen ikke se hvorfor det skulle være dårligt. Jeg har lige været i Porto og se en kamp, hvor et gult kort blev lavet om til rødt, ligesom et mål blev annulleret. Begge korrekte kendelser, der havde betydning for kampens udfald. Det er da en kæmpe fordel i forhold til offside kendelser, straffespark, og røde kort. Kampene mod BIF kunne måske have givet os mange millioner i EL penge, jeg tænker bestemt vi er mange der syntes det havde været pengene værd med VAR.

    Leave a comment:


  • nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Jeg tror på VAR i superligaen.
    Lad os tage et par situationer fra seneste sæson. I OB`s sidste kamp i Odense mod Brøndby var deres første mål offside, ikke meget, men offside til trods for ekstra måldommere i den kamp . I Brøndby`s efterfølgende kamp om Europa mod Randers var deres 3. mål 2 meter offside. I OB`s pokalkamp i Herning scorer store Poul 2 hovedstødsmål, som begge var offside. Og så var der også lige en OB mod Esbjerg, hvor en Esbjerg spiller tydeligt scorer med armen, og vinder kampen på den scoring. Derudover synes jeg, at det er tankevækkende, hvor meget dommer-medvind FCK, FCM og BIF har især på hjemmebane.
    Mvh PNL
    Det er altid samme argumentation for VAR: man piller lige præcist de klareste dommerfejl ud fra den seneste sæson - og vupti: alt ville være bedre med VAR. Når man så ser det i aktion, så er det mindre imponerende. Det største problem er for mig at se understreget i dag af Kenn Hansen: http://sport.tv2.dk/fodbold/2019-06-...er-kenn-hansen
    Der bliver ikke mindre fokus på dommeren, men mere. Fordi nu er VAR jo kommet fra himlen, og teknologi løser jo alle problemer, som vi alle ved. Det skaber en kunstig forventning om absolut retfærdighed, og det giver bare dommerne mere pres.

    Forhåbentlig falder tingene ned efter et par sæsoner; og så vil folk måske begynde seriøst at diskutere, om det er 10-12 mio om året værd. Det er mange penge i superligaen, især for de mindre klubber.

    Leave a comment:


  • ForzaLazio
    replied
    Nu har jeg ligesom i andre sikkert også har, set en del fodbold. Og ud over de første år hvor VAR begyndte i Italien og Tyskland. Så syntes jeg det fungere godt. Jeg kan ikke huske en kamp hvor VAR dommen har været forkert. Der har været ganske få hvor der har skulle tolkes på fodbold loven, men sådan har det altid været. Jeg kan ikke forstå, at man kan være uenig i noget, som bringer den del af spillet der handler om regler, tættest på det fejlfrie. Som der bliver listet op af Pnl, så har vi mange situationer hvor vi bliver snydt. Ligesom vi selv har fået noget med os.
    Men den latterlige floskel om at det hele går lige op til sidst, vil jeg personligt ikke sætte min lid til. Jeg er kæmpe fan af at dommerne kommer tættere på at dømme de rigtige ting.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

    Jeg tror på VAR i superligaen.
    Lad os tage et par situationer fra seneste sæson. I OB`s sidste kamp i Odense mod Brøndby var deres første mål offside, ikke meget, men offside til trods for ekstra måldommere i den kamp . I Brøndby`s efterfølgende kamp om Europa mod Randers var deres 3. mål 2 meter offside. I OB`s pokalkamp i Herning scorer store Poul 2 hovedstødsmål, som begge var offside. Og så var der også lige en OB mod Esbjerg, hvor en Esbjerg spiller tydeligt scorer med armen, og vinder kampen på den scoring. Derudover synes jeg, at det er tankevækkende, hvor meget dommer-medvind FCK, FCM og BIF har især på hjemmebane.
    Mvh PNL
    Tror bare fordele og ulemper et hold fpr pga af dommerfejl udligner sig mere eller mindre over sæsonen til mindst i hensigt af de "store" dommerfejl. De "storklubber" profiterer vel fordi dommere går vel "instinktivt" mindre hård mod stjerne- og landholdsspiller og ved vel også at de "mægtige" klubber kan tage indflydelse til dommeransættelse. Men tror denne "pro-store-holdning" viser sig ikke så særligt i de situationer hvor VAR spiller en rolle. Ingen dommer vil bel bevidst står der som idioten efter kampen og indrømme kæmpe brøler. Synes det sker mere i hensigt af mange "lille" beslutninger under kampen.

    Derudover er det vel også en del af "kampen" at leve med, glæde sig om, diskutere om eller være vred om dommerbeslutninger. Selv hvis vi kunne skabe et system som aldrig ville fejle: ville det være et fremskridt eller ville det stjæle emotioner og gøre fodbolden klinisker - og derned mindre emotionel men kedeliger?

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Så længe fodboldloven er så upræcis på visse områder, og brugen af VAR er så tilfældig, er det tåbeligt at indføre det. Det kommer ikke til at give færre problemer desværre.

    Leave a comment:


  • pnl
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    VAR ødelægger kampens flow fuldstændigt. Det er bare ærgerligt når alle står der på banen og på lægterne og venter og vebter mens de beslutter sig. Det bruger mest flere minutter. Vi havde en situation hvor holdene var allerede i omklædningsrummet efter første halvleg og måtte komme tilbage pga af en VAR-beslutning.
    Derudover er der mange dumme situationer omkring VAR her i Tyskland hvor du bare kan ikke forklare folk hvornår VAR bruges og hvornår ikke.
    VAR må indsættes kun i kampafgørende situationer, men hvilke er det? Hvornår er en dom kampafgørende? Og hvad med de mange "små" dommerfejl, kan de ikke afgøre en kamp??? Synes selvfølgelig kan de. Hvis dommeren fløjter hele tid tendentielt mod et hold eller giver alle 50-50-situationer til fordel af ét hold så bliver det hurtigt kampafgørende.
    Der opstår kun nye uretfærdigheder.
    Og der opstår også fejl med VAR: pokalsemifinalen her i Tyskland sluttede til fordel af Bayern pga af en forkert VAR-dom.
    Kan virkeligt forstår at man ikke er tilfreds med de dommere i Danmark. De er virkelig ikke på niveau og ret dårlige. Men løsningen af problemet er en bedre uddannelse for dommere og ikke et system de vil vel også fejle med og som ødelægger kampene.
    Jeg tror på VAR i superligaen.
    Lad os tage et par situationer fra seneste sæson. I OB`s sidste kamp i Odense mod Brøndby var deres første mål offside, ikke meget, men offside til trods for ekstra måldommere i den kamp . I Brøndby`s efterfølgende kamp om Europa mod Randers var deres 3. mål 2 meter offside. I OB`s pokalkamp i Herning scorer store Poul 2 hovedstødsmål, som begge var offside. Og så var der også lige en OB mod Esbjerg, hvor en Esbjerg spiller tydeligt scorer med armen, og vinder kampen på den scoring. Derudover synes jeg, at det er tankevækkende, hvor meget dommer-medvind FCK, FCM og BIF har især på hjemmebane.
    Mvh PNL

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Ærgerligt! Hader det kunstige skidt. Følelsen af at blive snydt på en VAR dom er endnu værre end en almindelig fejlkendelse.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    VAR ødelægger kampens flow fuldstændigt. Det er bare ærgerligt når alle står der på banen og på lægterne og venter og vebter mens de beslutter sig. Det bruger mest flere minutter. Vi havde en situation hvor holdene var allerede i omklædningsrummet efter første halvleg og måtte komme tilbage pga af en VAR-beslutning.
    Derudover er der mange dumme situationer omkring VAR her i Tyskland hvor du bare kan ikke forklare folk hvornår VAR bruges og hvornår ikke.
    VAR må indsættes kun i kampafgørende situationer, men hvilke er det? Hvornår er en dom kampafgørende? Og hvad med de mange "små" dommerfejl, kan de ikke afgøre en kamp??? Synes selvfølgelig kan de. Hvis dommeren fløjter hele tid tendentielt mod et hold eller giver alle 50-50-situationer til fordel af ét hold så bliver det hurtigt kampafgørende.
    Der opstår kun nye uretfærdigheder.
    Og der opstår også fejl med VAR: pokalsemifinalen her i Tyskland sluttede til fordel af Bayern pga af en forkert VAR-dom.
    Kan virkeligt forstår at man ikke er tilfreds med de dommere i Danmark. De er virkelig ikke på niveau og ret dårlige. Men løsningen af problemet er en bedre uddannelse for dommere og ikke et system de vil vel også fejle med og som ødelægger kampene.

    Leave a comment:

Working...
X