Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk + Gryte: Har FCK ikke et ansvar for dansk fodbold?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Tak for nogle gode svar. Jeg er stadigvæk ikke overbevist om, at FCK ikke har et ansvar for at skyde nogle af sine mange penge ud i resten af Danmark, når de suger spillere fra andre klubber. OB er jo ikke og bliver desværre nok aldrig igen en konkurrent for FCK. Så jeg forstår da måske godt, at de ikke smider 40 millioner for Paul i FCM, men det må da give mening for dem, at det kræver penge for en klub som OB, hvis man vil udvikle en spiller som Rasmus Falk eller finde en målmand som Grytebust i en mindre norsk klub.

    Nu kommer jeg måske til at lyde naiv, og det er jeg garanteret også, men det BURDE være i FCKs interesse, at de ikke vinder the double år efter år. Hvor meget er det værd, når de har gjort det 10 år i træk? Jubler klubbens fans virkelig lige så højt ved mesterskab nummer syv i træk, som hvis vi skulle gå hen og vinde en enkelt gang? Odense ville jo gå amok i jubel, om det skulle ske.

    Jeg har ikke noget imod, at FCK kan købe alle vores profiler, men jeg mener, at det ville være i deres interesse at lægge nogle penge hos os, så vi fortsat (desværre) kan være en fødekilde til dem. Når de bare venter og henter dem gratis, udvander de deres egne muligheder i fremtiden.
    OB praktiserede det samme da de hentede Joao i Sønderjyske med tilbuddet om at fordoble hans løn og igen med Helenius . I begge tilfælde overbød de på lønnen i sådan en grad at lønnen langt overstiger niveauet hos spilleren og de i dette tilfælde små klubber slet ikke kunne være med . Men efterfølgende kan sdj og SIF jo sidde tilbage og tænke på at det var godt de ikke gik med på den overbuds politik og holdt sig til en løn svarende til evnerne. Du kan også tage AK, Jønnson , KEP og vores forrige træner for den sags skyld, her legede OB også storklub over for AaB , som jo nok også i sidste ende så rigtigt ved at “lade” dem gå.

    Leave a comment:


  • StateTrooper
    replied
    Tak for nogle gode svar. Jeg er stadigvæk ikke overbevist om, at FCK ikke har et ansvar for at skyde nogle af sine mange penge ud i resten af Danmark, når de suger spillere fra andre klubber. OB er jo ikke og bliver desværre nok aldrig igen en konkurrent for FCK. Så jeg forstår da måske godt, at de ikke smider 40 millioner for Paul i FCM, men det må da give mening for dem, at det kræver penge for en klub som OB, hvis man vil udvikle en spiller som Rasmus Falk eller finde en målmand som Grytebust i en mindre norsk klub.

    Nu kommer jeg måske til at lyde naiv, og det er jeg garanteret også, men det BURDE være i FCKs interesse, at de ikke vinder the double år efter år. Hvor meget er det værd, når de har gjort det 10 år i træk? Jubler klubbens fans virkelig lige så højt ved mesterskab nummer syv i træk, som hvis vi skulle gå hen og vinde en enkelt gang? Odense ville jo gå amok i jubel, om det skulle ske.

    Jeg har ikke noget imod, at FCK kan købe alle vores profiler, men jeg mener, at det ville være i deres interesse at lægge nogle penge hos os, så vi fortsat (desværre) kan være en fødekilde til dem. Når de bare venter og henter dem gratis, udvander de deres egne muligheder i fremtiden.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    For at svare helt kort: Nej, det mener jeg ikke de har. De har delvist et ansvar for deres samarbejdsklubber, men resten er i realiteten konkurrenter, og dem synes jeg principielt ikke, at man har noget ansvar for.

    Men den her problemstilling er så samtidig også et fremragende argument for, hvorfor mange af os klubfans ikke holder med de andre danske hold i Europa, selvom det fører til stor undren og nogle gange spot fra diverse journalister. De der helt imbecile påstande om, at det skulle komme os andre klubber tilgode, når FCK m.fl. gør det godt i Europa, er efterhånden så grundløse i argumentationen, at det burde føre til en straksindragelse af pressekortet, hvis man ytrer noget så tåbeligt. Hver eneste gang et dansk hold misser et europæisk gruppespil, kommer det OB tilgode, fordi at det i det mindste ikke forværrer den spinkle chance der er for, at vi en dag skulle vinde et mesterskab igen, og det er vel forhelvede det som det handler om, når man er en slumrende dansk fodbold klub. Vi har prøvet at være blinde passagerer i et Europa League-gruppespil, det glemmer man meget hurtigt igen.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Det synes jeg egentlig ikke de har. De købte jo også Kadrii, og de købte jo også Rurik... ligesom de købte Robert Skov mfl.

    Det er klubbernes eget ansvar at få penge for deres spillere. Vi blev jo også tilbudt penge for Gryte på et tidspunkt, men takkede nej, og valgte at beholde ham fremfor at miste ham. Og vores sportsdirektør er glad for vi gjorde sådan.

    Og så vil jeg også mene, at OB(fans) måske ikke lige er de rigtige til at "brokke" sig over at andre fisker gratis spillere/profiler. Det har jo sådan set været vores overordnede taktik i en del år nu.
    Jeg er massiv tilhænger af dobbeltmoral/smålighed, når det gælder ens eget hold...

    For mig gør dét det at være fodboldfan tilpas åndssvagt og ulogisk. Just the way I like it.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Du forventer for meget. Fodbold er en forretning og de store klubber gør alt at blive de stor klubber og det kræver at ødelægger udviklingen hos de andre for at undgå konkurrence.
    Sådan er det vel i alle ligaer. Her i Tyskland er det Bayern München som er den sportslig og økonomisk succesfuldste klub men som ødelægger andre klubbers arbejde siden 40 år. Kunne altid kaste op når nogeb siger de bringer fodbolden fremad. Tværtimod, de er det værste for udviklingen af fodbold her i Tyskland.
    Du forventer ansvarlig og moralsk handling men de ser sig kun ansvarlig for deres forretning. Og penge slagter moral.
    Sådan er det og vi kan ikke ændre det, kun hade det.
    Det eneste vi kan få ud af det er hadeklubber.

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Det synes jeg egentlig ikke de har. De købte jo også Kadrii, og de købte jo også Rurik... ligesom de købte Robert Skov mfl.

    Det er klubbernes eget ansvar at få penge for deres spillere. Vi blev jo også tilbudt penge for Gryte på et tidspunkt, men takkede nej, og valgte at beholde ham fremfor at miste ham. Og vores sportsdirektør er glad for vi gjorde sådan.

    Og så vil jeg også mene, at OB(fans) måske ikke lige er de rigtige til at "brokke" sig over at andre fisker gratis spillere/profiler. Det har jo sådan set været vores overordnede taktik i en del år nu.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    OB må da selv stå på mål for sine handlinger og sine evner til enten at sælge rettidigt eller forlænge kontrakterne, det kan andre klubber ikke drages til ansvar over for. Der må jo være noget galt et sted når historien gentager sig og vores sportsdirektør stolt beretter at vi nu igen leverer den på tidspunktet klart største profil til FCK, det generer tydeligvis ikke vores ledelse, selvom det pisser os fans, Øhh undskyld kunder af.
    Last edited by Magge; 09-05-2019, 11:27.

    Leave a comment:


  • Falk + Gryte: Har FCK ikke et ansvar for dansk fodbold?

    Så røg Grytebust, ligesom Falk, gratis til FCK. Tillykke til Gryte og tak for denne gang! Man kan sige, at det skyldes dårligt håndværk fra Jesper Hansen, at to af klubbens største profiler de seneste 10 år, smutter gratis til en anden dansk klub.

    De seneste dage har jeg dog også gået og tænkt på, at FCK på en eller anden måde har et stort ansvar for dansk fodbold, når de som landets største klub på den måde røvrender (i dette tilfælde OB) andre danske klubber og henter deres profiler gratis.

    De tjener jo styrtende med penge fra dels europæisk fodbold og dels sponsorer - blandt andet på baggrund af de danske profiler hentet i andre klubber. Som den absolutte top i den danske fødekæde mener jeg, at de også har et stort ansvar for at sprede nogle af de penge til andre danske klubber, så de kan udvide deres talentarbejde og scouting (sandsynligvis til glæde for FCK på et senere tidspunkt).

    Det kræver jo ikke den store fantasi at forestille sig, at både Falk og Grytebust lang tid før deres kontraktudløb har fået et skjult hint om, at FCK er interesserede, hvis de lader deres kontrakter med OB løbe ud. På den måde bliver det også en umulig opgave at forlænge deres kontrakter for OB med vores beskedne resultater og økonomi.

    Selvfølgelig er jeg led og ked af, at OB skal sende sine bedste spillere gratis til FCK, men burde man ikke også kunne forvente, at landets suverænt største klub forstår sit ansvar for resten af dansk fodbold? Det havde jo ikke betydet noget for deres økonomi, hvis de havde hentet Grytebust eller Falk et halvt år før tid og lagt 10 millioner for dem. De ville stadig få nogle geniale spillere til billige penge, og OB kunne have udviklet sit talentarbejde eller fundet en ny Gryte et sted i udlandet.

    Jeg ved godt, at Solbakken er en stor idiot, og i København glæder man sig sikkert gevaldigt over at hente dem gratis, men når jeg tager de mest objektive briller på, så synes jeg godt nok, at det er et alvorligt dick move over for OB og resten af Superligaen - måske med undtagelse af BIF of FCM.

    Fodbold er kynisk, men i en klub som FCK bør man sgu tænke over, hvilken indflydelse ens handlinger har.
Working...
X