Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk + Gryte: Har FCK ikke et ansvar for dansk fodbold?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    For at svare helt kort: Nej, det mener jeg ikke de har. De har delvist et ansvar for deres samarbejdsklubber, men resten er i realiteten konkurrenter, og dem synes jeg principielt ikke, at man har noget ansvar for.

    Men den her problemstilling er så samtidig også et fremragende argument for, hvorfor mange af os klubfans ikke holder med de andre danske hold i Europa, selvom det fører til stor undren og nogle gange spot fra diverse journalister. De der helt imbecile påstande om, at det skulle komme os andre klubber tilgode, når FCK m.fl. gør det godt i Europa, er efterhånden så grundløse i argumentationen, at det burde føre til en straksindragelse af pressekortet, hvis man ytrer noget så tåbeligt. Hver eneste gang et dansk hold misser et europæisk gruppespil, kommer det OB tilgode, fordi at det i det mindste ikke forværrer den spinkle chance der er for, at vi en dag skulle vinde et mesterskab igen, og det er vel forhelvede det som det handler om, når man er en slumrende dansk fodbold klub. Vi har prøvet at være blinde passagerer i et Europa League-gruppespil, det glemmer man meget hurtigt igen.
    Bravo! Jeg har adskillige gange forsøgt at få svar fra diverse sportsjournalister på, hvorfor det skulle gavne en klub som OB, at FCK klarer sig godt europæisk. Jeg har stadig til gode at få et ordentligt svar. Det er det samme med de latterlige påstande om, at FCK's signing af Viktor Fischer var en gevinst for hele ligaen. Det er en gevinst for FCK og de kommercielle partnere muligvis, men det er måske også de i deres øjne eneste relevante parter.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      For at svare helt kort: Nej, det mener jeg ikke de har. De har delvist et ansvar for deres samarbejdsklubber, men resten er i realiteten konkurrenter, og dem synes jeg principielt ikke, at man har noget ansvar for.

      Men den her problemstilling er så samtidig også et fremragende argument for, hvorfor mange af os klubfans ikke holder med de andre danske hold i Europa, selvom det fører til stor undren og nogle gange spot fra diverse journalister. De der helt imbecile påstande om, at det skulle komme os andre klubber tilgode, når FCK m.fl. gør det godt i Europa, er efterhånden så grundløse i argumentationen, at det burde føre til en straksindragelse af pressekortet, hvis man ytrer noget så tåbeligt. Hver eneste gang et dansk hold misser et europæisk gruppespil, kommer det OB tilgode, fordi at det i det mindste ikke forværrer den spinkle chance der er for, at vi en dag skulle vinde et mesterskab igen, og det er vel forhelvede det som det handler om, når man er en slumrende dansk fodbold klub. Vi har prøvet at være blinde passagerer i et Europa League-gruppespil, det glemmer man meget hurtigt igen.
      Lige præcis.
      Vi har nu i de fleste ligaer én eller to klubber som dominerer og alle spiller kun om at være "Best øog the rest". Og det er de klubber som profiterer fra de europa-millioner og kan bruge de om at holde lige det system i gang. Den eneste chance at komme ind i det er at sælge klubbens sjæl til en sponsor som smider med millioner over flere år.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af ljp Se indlæg
        Jeg mener, at FCK har et ansvar som lokomotiv for dansk fodbold.
        Vi hører altid, at vi skal holde med dem i Europa, for de tjente penge bliver kanaliseret videre i dansk fodbold. Men det gør de jo ikke. De ryger til Tjekkiet, Sverige, Sydeuropa osv. Ikke til Danmark. Der er kommet lidt til Silkeborg for Robert Skov - men det var hverken en konkurrent, eller nogen vanvittig pris i forhold til en åbenlys god FCK handel. Danske handler er mere undtagelsen end regelen. Jeg lavede denne liste over danske FCK spillere for et par år siden, og nu kan Gryte så tilføjes (uden at være dansk):

        N. Boilesen (Brøndbymand) hentet i Ajax

        S. Andersen (Brøndbymand) hentet i Real Betis

        R. Falk (OBmand) hentet på fri transfer

        K. Kusk (AABmand) hentet i FC Twente

        P. Ankersen (Esbjergmand) hentet i Red Bull Salzburg

        J. Okoro (FCNmand) hentet i Aston Villa

        N. Thomsen (AABmand) hentet i Nantes

        V. Fischer (AGF/FCM mand) hentet i Mainz

        Det ligner et bevidst valg fra FCK, at de godt vil have danske spillere, men ikke give penge til danske klubber. Måske der en grund til, at jeg håber de taber alle kampe i Europa. Ja, fodbold er følelser :-)
        Det er nemlig fuldstændig rigtigt. Selvfølgelig er det fair nok, at de henter danskere hjem som ikke slog igennem i udlandet, men mange af de her spillere kunne de jo lige så godt have hentet, mens de spillede i Danmark og dermed betalt klubben for at have udviklet en dygtig spiller. På den måde er det jo en beskidt strategi, som de fører.
        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
          Så røg Grytebust, ligesom Falk, gratis til FCK. Tillykke til Gryte og tak for denne gang! Man kan sige, at det skyldes dårligt håndværk fra Jesper Hansen, at to af klubbens største profiler de seneste 10 år, smutter gratis til en anden dansk klub.

          De seneste dage har jeg dog også gået og tænkt på, at FCK på en eller anden måde har et stort ansvar for dansk fodbold, når de som landets største klub på den måde røvrender (i dette tilfælde OB) andre danske klubber og henter deres profiler gratis.

          De tjener jo styrtende med penge fra dels europæisk fodbold og dels sponsorer - blandt andet på baggrund af de danske profiler hentet i andre klubber. Som den absolutte top i den danske fødekæde mener jeg, at de også har et stort ansvar for at sprede nogle af de penge til andre danske klubber, så de kan udvide deres talentarbejde og scouting (sandsynligvis til glæde for FCK på et senere tidspunkt).

          Det kræver jo ikke den store fantasi at forestille sig, at både Falk og Grytebust lang tid før deres kontraktudløb har fået et skjult hint om, at FCK er interesserede, hvis de lader deres kontrakter med OB løbe ud. På den måde bliver det også en umulig opgave at forlænge deres kontrakter for OB med vores beskedne resultater og økonomi.

          Selvfølgelig er jeg led og ked af, at OB skal sende sine bedste spillere gratis til FCK, men burde man ikke også kunne forvente, at landets suverænt største klub forstår sit ansvar for resten af dansk fodbold? Det havde jo ikke betydet noget for deres økonomi, hvis de havde hentet Grytebust eller Falk et halvt år før tid og lagt 10 millioner for dem. De ville stadig få nogle geniale spillere til billige penge, og OB kunne have udviklet sit talentarbejde eller fundet en ny Gryte et sted i udlandet.

          Jeg ved godt, at Solbakken er en stor idiot, og i København glæder man sig sikkert gevaldigt over at hente dem gratis, men når jeg tager de mest objektive briller på, så synes jeg godt nok, at det er et alvorligt dick move over for OB og resten af Superligaen - måske med undtagelse af BIF of FCM.

          Fodbold er kynisk, men i en klub som FCK bør man sgu tænke over, hvilken indflydelse ens handlinger har.
          Først og fremmest, så mener jeg ikke at det er dårligt håndværk af JH. Når interessen for Grytebust har været lunken - i det store billede - så er jeg glad for at han ikke solgte Grytebust, men beholdte ham på kassen af sportslige årsager. Om nogle få timer kan vi ligge nr. 3. Jeg har lidt svært ved at se noget pege på Jesper Hansen som syndebukken her. Grytebust har jo udtalt at han anså OB som værende en mellemstation. JH valgte at satse på det sportslige - og indtil videre ser det ud til at JH fik ret i den vurdering.

          Dernæst har FCK ikke andet ansvar end at sørge for deres egen økonomi og sportslige resultater. Det virker lidt for "tudefjæs" at begynde at klage over at FCK udnytter deres sportslige succés, brand og pengetank.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg

            Så hvis du blev tilbudt det samme job til den dobbelte løn, så ville du takke nej?
            Synes du det er så sært, Jacob? Og lad nu være med at sammenligne et kontorjob med at være fodboldspiller.

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

              Det er nemlig fuldstændig rigtigt. Selvfølgelig er det fair nok, at de henter danskere hjem som ikke slog igennem i udlandet, men mange af de her spillere kunne de jo lige så godt have hentet, mens de spillede i Danmark og dermed betalt klubben for at have udviklet en dygtig spiller. På den måde er det jo en beskidt strategi, som de fører.
              Jeg tror ikke de helt bevidst og konsekvent venter til danskerne fejler i udlandet også henter dem hjem.

              Som jeg ser det kender alle danske klubber til FCK's overlegene økonomi ligesom de nok hellere ser deres spillere skifte til udlandet, hvorfor de forsøger at presse prisen højere op når FCK henvender sig ift. en udenlandsk klub. Alt andet lige lyder det også bedre for den enkelte klub at have solgt til udlandet sammenlignet med FCK.

              Når spillerne så ikke slår igennem i udlandet og søger hjem igen, så er det vel klart at FCK forsøger at hente spilleren hvis de mener han stadig kan forstærke dem.

              Som nævnt af flere i tråden, så har FCK trods alt også hentet (og betalt) for spillere i andre danske klubber - men præcis som vi selv gør, så forsøger man vel altid at hente spillerne så billigt som muligt og hvis det endda er på fri transfer, ja så er det jo bare om at slå til!

              Om FCK har et ansvar for dansk fodbold... Nej og jo, men det betyder vel ikke at de skal betale for spillere (som kan hentes på fri et halvt år senere), bare fordi de er FCK. Når spilleren er på fri transfer, risikerer FCK også at spilleren skifter til anden side.

              For mig at se, så har FCK ét ansvar overfor dansk fodbold - og det er at komme i europæisk grundspil og tjene koefficient point til Danmark - ikke at betale for spillere som kan hentes gratis et halvt år efter.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg

                Det er nemlig fuldstændig rigtigt. Selvfølgelig er det fair nok, at de henter danskere hjem som ikke slog igennem i udlandet, men mange af de her spillere kunne de jo lige så godt have hentet, mens de spillede i Danmark og dermed betalt klubben for at have udviklet en dygtig spiller. På den måde er det jo en beskidt strategi, som de fører.
                Men de udenlandske klubber betaler jo for at hente disse spillere i de danske klubber. Er det bedre at det er FcK's penge de danske klubber får? Eller hvordan? Og forventes det at FcK bare skal overbyde? Oftest vil spilleren jo også helst til udlandet. Og hvad nu hvis FcK ikke står og mangler den givne spiller på daværende tidspunkt?

                Det må da være bedre for Suppen, at få penge ind udefra, fremfor at de penge som allerede er her, skifter mellem klubberne!?

                Det er jo heller ikke sådan at de henter dem alle gratis hjem fra udlandet.
                Og så igen. FcK smider altså stadig en del millioner til andre Suppe klubber.

                Synes kritikken er skudt helt ved siden af.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af TheReturnOfGorm Se indlæg

                  Først og fremmest, så mener jeg ikke at det er dårligt håndværk af JH. Når interessen for Grytebust har været lunken - i det store billede - så er jeg glad for at han ikke solgte Grytebust, men beholdte ham på kassen af sportslige årsager. Om nogle få timer kan vi ligge nr. 3. Jeg har lidt svært ved at se noget pege på Jesper Hansen som syndebukken her. Grytebust har jo udtalt at han anså OB som værende en mellemstation. JH valgte at satse på det sportslige - og indtil videre ser det ud til at JH fik ret i den vurdering.

                  Dernæst har FCK ikke andet ansvar end at sørge for deres egen økonomi og sportslige resultater. Det virker lidt for "tudefjæs" at begynde at klage over at FCK udnytter deres sportslige succés, brand og pengetank.
                  Det er stadig gætværk at påstå at vi ville have klaret os dårligere hvis vi havde solgt Gryte.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                    Det er stadig gætværk at påstå at vi ville have klaret os dårligere hvis vi havde solgt Gryte
                    Men til sidste er det ja alt gætværk:
                    om vi havde klaret os dårligere uden Bashkim eller uden Drachmann eller uden Leeuwin hvis vi havde en anden tilgang derfor. Vi må bare konstatere at Gryte leverede på højt niveau og har dermed del i den aktuelle succes. Vi har opnået top6 målsætning og står ved at hente bronze. Succesen giver ret så svært at klandre JH denne gang
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Robert skov betalte de vidst 7,5 mill for. Joronen 5-6 mill. Så helt holder den ikke.

                      Men generelt er jeg enig i at de gerne undgår at kanalisere penge ned igennem systemet i DK
                      Jeg havde satme gerne betalt 7,5 for Skov ... R.Ø.V.E.R.K.Ø.B.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Det er stadig gætværk at påstå at vi ville have klaret os dårligere hvis vi havde solgt Gryte.
                        Ja det sgu nok uden grund, han har to gyldne bure

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                          Jeg havde satme gerne betalt 7,5 for Skov ... R.Ø.V.E.R.K.Ø.B.
                          I de gode gamle Brink dage var han nok hentet til Odense men i dagens danmark var han urealistisk. Mon ikke også at SIF får 10-20% i videresalg?

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                            Ja det sgu nok uden grund, han har to gyldne bure
                            Næ det er fuldt berettiget , men om han så var kåret til verdens bedste ved du intet om hvordan det var gået hvis Gryte var blevet afsløst af Oliver.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Næ det er fuldt berettiget , men om han så var kåret til verdens bedste ved du intet om hvordan det var gået hvis Gryte var blevet afsløst af Oliver.
                              På samme plan som vejrudsigter.

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

                                På samme plan som vejrudsigter.
                                Jep, der kan man også blive overrasket både til det gode og til det dårlige ;-)
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X