Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokal: OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Pokal: OB-EfB

    OB er 1 kamp fra semifinalen, der spilles over to kampe. Og lidt lodtrækningsheld sender os i finalen. Det ville være for sindssygt!

    Men... Jeg håber alligevel, der prioriteres benhårdt og vi sparer på alle nødvendige pladser op til Brøndby-kampen. En semifinale eller en tabt finale er intet værd, hvis det på nogen måde giver os sværere vilkår ifht at nå top 6 for første gang i 7-8 år.

    Jeg ser MEGET gerne Gryte, Ryan, Ramon, Drachmann og Bash på bænken eller helt ude af truppen på onsdag. Og egentlig må de gerne tage JBL og Tver med.

    Hvad siger i? Fuld fokus på liga?

    #2
    Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
    OB er 1 kamp fra semifinalen, der spilles over to kampe. Og lidt lodtrækningsheld sender os i finalen. Det ville være for sindssygt!

    Men... Jeg håber alligevel, der prioriteres benhårdt og vi sparer på alle nødvendige pladser op til Brøndby-kampen. En semifinale eller en tabt finale er intet værd, hvis det på nogen måde giver os sværere vilkår ifht at nå top 6 for første gang i 7-8 år.

    Jeg ser MEGET gerne Gryte, Ryan, Ramon, Drachmann og Bash på bænken eller helt ude af truppen på onsdag. Og egentlig må de gerne tage JBL og Tver med.

    Hvad siger i? Fuld fokus på liga?
    Personligt håber jeg kun at vi bytter ud på positioner hvor vi har en udskifter der kan bruges. Så tænker Greve istedet for CN, Desler istedet for Ryan, JJ istedet for Drachmann, Eske istedet for Kløve, Helenius istedet for Bash. Er lidt i tvivl om "Gribben" skal have chancen på mål. Men ellers hvad lægestanden vurderer.

    Comment


      #3
      Jeg fatter ikke ikke en skid af, at der er nogle der seriøst gerne vil have, at vi sparer os ud af den her pokalturnering...

      Idéen om at en 4. plads skulle være federe end en dag i Parken med masser af folk samlet på tribunerne og muligheden for, at vi igen kan blive en klub der vinder noget, samt tage den plads i Europa det giver, den kan jeg på ingen tænkelig måde følge. AaB blev nr. 5 sidste sæson, og de synes de havde en sløj sæson som de absolut ikke vil huske for noget godt. Så er det heller ikke mere sensationelt og lykkegivende at komme i top 6.

      Vi skal selvfølgelig gå all in på at slå Esbjerg. Det er en gylden mulighed for at komme i semifinalen, og med FCK ude af turneringen og Brøndby på et tvivlsomt niveau, er chancen for at det bliver et andet hold end topholdene der vinder, større end den har været i mange år.

      Comment


        #4
        Pointen er, at der fortsat er langt til finalen - og kort til at skrive sig ud af top6 kampen. Der er større og bedre økonomi i at komme i top6 (rene placeringspenge plus mange flere seer-penge og kampvalgspenge) og det vil være med til at definere mulighederne i de kommende sæsoner.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Jeg fatter ikke ikke en skid af, at der er nogle der seriøst gerne vil have, at vi sparer os ud af den her pokalturnering...

          Idéen om at en 4. plads skulle være federe end en dag i Parken med masser af folk samlet på tribunerne og muligheden for, at vi igen kan blive en klub der vinder noget, samt tage den plads i Europa det giver, den kan jeg på ingen tænkelig måde følge. AaB blev nr. 5 sidste sæson, og de synes de havde en sløj sæson som de absolut ikke vil huske for noget godt. Så er det heller ikke mere sensationelt og lykkegivende at komme i top 6.

          Vi skal selvfølgelig gå all in på at slå Esbjerg. Det er en gylden mulighed for at komme i semifinalen, og med FCK ude af turneringen og Brøndby på et tvivlsomt niveau, er chancen for at det bliver et andet hold end topholdene der vinder, større end den har været i mange år.
          Meget enig. Vi skal gå all in. Brøndby skal endda spille dagen efter os i Vendsyssel og får endnu mindre tid til at restituere med den lange tur.
          Vi skal stille det bedste hold på dagen og hvis 1 eller 2 hænger i bremsen med opløb til skader(Drachman/Ryan evt) har vi også truppen til at skifte et par enkelte

          Comment


            #6
            100% enig med Sheed og fmprOB.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Jeg fatter ikke ikke en skid af, at der er nogle der seriøst gerne vil have, at vi sparer os ud af den her pokalturnering...

              Idéen om at en 4. plads skulle være federe end en dag i Parken med masser af folk samlet på tribunerne og muligheden for, at vi igen kan blive en klub der vinder noget, samt tage den plads i Europa det giver, den kan jeg på ingen tænkelig måde følge. AaB blev nr. 5 sidste sæson, og de synes de havde en sløj sæson som de absolut ikke vil huske for noget godt. Så er det heller ikke mere sensationelt og lykkegivende at komme i top 6.

              Vi skal selvfølgelig gå all in på at slå Esbjerg. Det er en gylden mulighed for at komme i semifinalen, og med FCK ude af turneringen og Brøndby på et tvivlsomt niveau, er chancen for at det bliver et andet hold end topholdene der vinder, større end den har været i mange år.
              Nr. 6 over pokalfinalen og en mulig tur i Europa er lidt svært at forstå :D.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #8
                Vi skal stille stærkest muligt. Dog kan det sagtens indebære, at vi laver en del udskiftninger, også af hensyn til friskhed i truppen. Jeg synes i hvert fald det giver mening at få Ekse, JJT og muligvis også Greve i spil. Man kan vel også forestille sig at Oliver Lund eller Desler får højrebacken, hvis Ryan er slidt.

                Comment


                  #9
                  Helt enig med Sheed. Vi skal gå 100% efter at smaske Esbjerg. Hele idéen om et samlet fynsk indtog i Parken i Maj, er noget vi virkelig, virkelig hungrer efter. Det kan godt være vi ikke vinder pokalfinalen, men det må give blod på tanden endelig at være kandidat til en eller anden titel.

                  Og så er der altså først kamp 4 dage efter mod BIF. Det bør de sgu kunne holde til, spillerne.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                    Vi skal stille stærkest muligt. Dog kan det sagtens indebære, at vi laver en del udskiftninger, også af hensyn til friskhed i truppen. Jeg synes i hvert fald det giver mening at få Ekse, JJT og muligvis også Greve i spil. Man kan vel også forestille sig at Oliver Lund eller Desler får højrebacken, hvis Ryan er slidt.
                    Mon dog at Ryan er slidt. Vi har bare set så mange gange at det med at spille 2 kampe pr uge ikke er godt for ham. Det er der han skader opstår

                    Comment


                      #11
                      Naturligvis skal vi give os 100 procent på onsdag. Alt andet ville jo være pjat. Så ville der ikke have været nogen grund til at stille i stærkeste opstilling oppe i Hobro i november.

                      Jeg hører så også måske til en af de få, der hellere vil have en 7. plads og mulighed for Europa-kvalifikation den vej, end en placering som nummer 6, hvor vi bare spiller i pseudotilstand, uden at kunne nå det helt store.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                        Pointen er, at der fortsat er langt til finalen - og kort til at skrive sig ud af top6 kampen. Der er større og bedre økonomi i at komme i top6 (rene placeringspenge plus mange flere seer-penge og kampvalgspenge) og det vil være med til at definere mulighederne i de kommende sæsoner.
                        Vi er to kampe fra at stå i finalen, og i den første er vi på hjemmebane og store favoritter. Så er der ikke "langt" til finalen.

                        Hvor meget økonomi der er i at komme i top 6, fremfor at ende lige udenfor, er vidst stadig noget tvivlsomt. For klubber på OBs niveau er det ofte nogle meget mere volatile indtægtskilder, som f.eks. spillersalg, der kommer til at gøre de store forskelle. AaB kom ikke i top 6 i 2017 og havde et overskud på knap 13 millioner. AaB kom i top 6 i 2018 og forventer et underskud på +20 millioner.

                        At en top 6 placering alene skulle give OB nogle væsentligt øgede økonomiske muligheder, der definerer de kommende sæsoner, tror jeg er noget af en overdrivelse. Gav en plads i top 6 SønderjyskE en væsentligt større økonomi der har flyttet dem sidenhen? Det har jeg svært ved at se, at det gjorde. Gav et sæt bronzemedaljer økonomi nok til at retfærdiggøre den investering Lyngby havde lavet i holdet? Det gjorde det vidst ret åbenlyst ikke.

                        Salget af Mathias Jørgensen kan være med til at definere OBs muligheder fremover. Eventuelle salg af folk som Tverskov og Ryan kan være med til at definere de muligheder. Det salg vi ikke lavede på Gryte, kunne have været med til at definere de muligheder. Og et europæisk eventyr med nogle store resultater, kan i den grad være med til at definerer de muligheder. Derfor skal vi selvfølgelig gå efter Pokalen, nu muligheden er historisk god.

                        Læg så dertil de helt bløde værdier, som stadig vægter mest hos mig. Hvad vil vi helst opleve som fans? At OB får en sekundær placering i Superligaen langt fra de bedste, eller at vi kan være samlet mange tusinde mennesker i Parken og hæve en pokal for første gang i mange år? Det er virkelig ikke svært at vælge for mig. Jeg savner at få en succesoplevelse med OB, som jeg vil huske resten af mit liv. Det er altså bare ikke en 3. plads i den her sæson, selv hvis det nu skulle komme så vidt.
                        Last edited by Sheed; 25-02-2019, 14:49.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
                          Naturligvis skal vi give os 100 procent på onsdag. Alt andet ville jo være pjat. Så ville der ikke have været nogen grund til at stille i stærkeste opstilling oppe i Hobro i november.

                          Jeg hører så også måske til en af de få, der hellere vil have en 7. plads og mulighed for Europa-kvalifikation den vej, end en placering som nummer 6, hvor vi bare spiller i pseudotilstand, uden at kunne nå det helt store.
                          Der er forskel på at give sig 100% eller at spare spillere. Dem der stiller op skal nok give alt

                          I år hvor det er så tæt 3-6 ville det da være hjernedødt at foretrække en 7. Plads. Vi spiller med om bronzen og får millioner ekstra i kassen
                          Du lever sgu op til dit navn

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            Nr. 6 over pokalfinalen og en mulig tur i Europa er lidt svært at forstå :D.
                            Enig! Det er bare ikke det, der er scenariet. Vi er ikke garanteret en sejr over Esbjerg uanset, og selv en sejr over Esbjerg giver ikke en finaleplads. Det kræver igen samlet avancement.

                            Var valget mellem en finale og en top6 placering ville jeg være enig. Det er det bare ingenlunde.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Jonss Se indlæg
                              Enig! Det er bare ikke det, der er scenariet. Vi er ikke garanteret en sejr over Esbjerg uanset, og selv en sejr over Esbjerg giver ikke en finaleplads. Det kræver igen samlet avancement.

                              Var valget mellem en finale og en top6 placering ville jeg være enig. Det er det bare ingenlunde.
                              Men absolut stærkeste opstilling mod BIF med et hold der er blevet sparet, er bare heller ingenlunde lig med en garanteret sejr. Og selv med en sejr er det ikke lig automatisk top 6-kvalifikation. Der er altså lige så mange hvis'er i din ligning, som der er hos dem der har den omvendte prioritet.

                              Comment

                              Working...
                              X