Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB-Vejle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Blot en af mange idiotiske tiltag Jack kommer med..
    Kunne vi så ikke også komme af med den ligegyldige og intetsigende Carl Nielsen indløbsmusik? Eller i det mindste finde et bedre stykke klassisk musik? Endda med Carl Nielsen, hvis det endelig skulle være.

    Den kobling var og er så søgt, at man med samme logik kunne foreslå Hist hvor vejen slår en bugt, fordi den har tekst af HCA. Og han er endda født i Odense. Carl Nielsen i Nr. Lyndelse.

    Jeg argumenterer ikke for Eye of The Tiger. Bare noget med noget mere "Humpf", lidt mere gennemslagskraft, som ikke er et led i et helt igennem søgt marketingsplot fra en fantast leder.

    Bare min personlige mening.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
      Det blev afskaffet efter den nye speakers ønske. Det daværende fanpanel blev så efterfølgende hevet indover for at spinne det som faninvolvering.

      Alle os, der var med dengang, var egentlig ret ligeglade med opråbet, så vi købte den, men det har så bare vist sig, at det er et meget vigtig element for mange andre, og derfor blev det besluttet at gå tilbage til tre opråb, men uden den famøse “tak-selvtak-velbekomme”-svada. Det kan man så kalde et kompromis eller en halv løsning alt efter temperament.

      De fleste i panelet, mig selv inklusiv, vil meget gerne undgå at ryge helt over i den halstemning, som jeg ved, at du og flere andre betragter som antitesen til ægte fodboldstemning, men det er tricky, når der er så modsatrettede holdninger til speakerens rolle. Jeg håber, flertallet kan leve med den nye løsning, for personligt synes jeg virkelig, der er langt mere interessante ting at diskutere i sådan et panel.
      Fin løsning. Og god pointe i forhold til det sidste. "Folket" går desværre mere op i at være fornærmede over at blive frataget deres jyske halbalstemning, end over langt mere essentielle ting.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Kunne vi så ikke også komme af med den ligegyldige og intetsigende Carl Nielsen indløbsmusik? Eller i det mindste finde et bedre stykke klassisk musik? Endda med Carl Nielsen, hvis det endelig skulle være.

        Den kobling var og er så søgt, at man med samme logik kunne foreslå Hist hvor vejen slår en bugt, fordi den har tekst af HCA. Og han er endda født i Odense. Carl Nielsen i Nr. Lyndelse.

        Jeg argumenterer ikke for Eye of The Tiger. Bare noget med noget mere "Humpf", lidt mere gennemslagskraft, som ikke er et led i et helt igennem søgt marketingsplot fra en fantast leder.

        Bare min personlige mening.

        MvH ChrisOB
        Det nye stykke musik fungerer glimrende, men er desværre dømt ude fra start af en stor gruppe tilskuere, der hellere vil have jysk håndboldstemning. Det er en skam, men vores fankultur er mindst lige så stor en grund som ledelsen til, at vi aldrig bliver en topklub i Danmark.

        Bare min personlige mening.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
          Det blev afskaffet efter den nye speakers ønske. Det daværende fanpanel blev så efterfølgende hevet indover for at spinne det som faninvolvering.

          Alle os, der var med dengang, var egentlig ret ligeglade med opråbet, så vi købte den, men det har så bare vist sig, at det er et meget vigtig element for mange andre, og derfor blev det besluttet at gå tilbage til tre opråb, men uden den famøse “tak-selvtak-velbekomme”-svada. Det kan man så kalde et kompromis eller en halv løsning alt efter temperament.

          De fleste i panelet, mig selv inklusiv, vil meget gerne undgå at ryge helt over i den halstemning, som jeg ved, at du og flere andre betragter som antitesen til ægte fodboldstemning, men det er tricky, når der er så modsatrettede holdninger til speakerens rolle. Jeg håber, flertallet kan leve med den nye løsning, for personligt synes jeg virkelig, der er langt mere interessante ting at diskutere i sådan et panel.
          Tak for info og helt enig i det sidste!

          Comment


            #50
            Skulle jeg vælge lige her og nu, mellem den såkaldte jyske håndboldstemning eller en halvdød forstokket fodboldstemning. Ja så valgte jeg det første.

            Man kan sige meget om håndboldkulturen, men de har sgu formået og få folk med og få en god stemning.

            Kulturen er sgu noget mere stiv i fodbold. Der skal helst ikke være for meget musik, og hvis der er, må det ikke være mere end højest nødvendigt, og det må ikke minde for meget om nogen anden sport.

            Stadion speakeren skal heller ikke sige mere end højest nødvendig, og når han gør, må det heller ikke minde om nogen anden sport.

            Du må gerne tage flag og halstørklæder og den slags med, men ikke mere end højest nødvendig. Det skulle jo nødig ende med at komme til at ligne en anden sport.

            Du må gerne synge med, nogen steder forlanges det faktisk, hvis du vil stå der, men du skal ikke synge så det minder om nogen anden sport.

            ... Og vi sejler ikke op ad åen her! Sæt dig hen på dit nummer, og gør som os eller hold din mund. Velkommen på stadion.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
              Start-11'er til i morgen?
              Jeg gætter på at man bytter JJ ud med Drachman og starter i 3-5-2. Men kan hurtigt skifte til 4-4-2 hvor Tverskov rykker op på midten

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                Kunne vi så ikke også komme af med den ligegyldige og intetsigende Carl Nielsen indløbsmusik? Eller i det mindste finde et bedre stykke klassisk musik? Endda med Carl Nielsen, hvis det endelig skulle være.

                Den kobling var og er så søgt, at man med samme logik kunne foreslå Hist hvor vejen slår en bugt, fordi den har tekst af HCA. Og han er endda født i Odense. Carl Nielsen i Nr. Lyndelse.

                Jeg argumenterer ikke for Eye of The Tiger. Bare noget med noget mere "Humpf", lidt mere gennemslagskraft, som ikke er et led i et helt igennem søgt marketingsplot fra en fantast leder.

                Bare min personlige mening.

                MvH ChrisOB
                Indløbssangen skulle være 'Sons of Odin' med Manowar. Jeg er sgu lidt træt af den lade indstilling - og det starter med musikken. Man bør ikke tabe 6-1 til FCK uden at have knækken benene på dem og hevet 2 røde. Men på den anden side, hvis det var indstillingen, så ville man heller ikke tabe 6-1

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                  Indløbssangen skulle være 'Sons of Odin' med Manowar. Jeg er sgu lidt træt af den lade indstilling - og det starter med musikken. Man bør ikke tabe 6-1 til FCK uden at have knækken benene på dem og hevet 2 røde. Men på den anden side, hvis det var indstillingen, så ville man heller ikke tabe 6-1
                  Jeg tror godt vi kunne tabe 6-1, hvis vi var to mand i undertal.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                    Skulle jeg vælge lige her og nu, mellem den såkaldte jyske håndboldstemning eller en halvdød forstokket fodboldstemning. Ja så valgte jeg det første.

                    Man kan sige meget om håndboldkulturen, men de har sgu formået og få folk med og få en god stemning.

                    Kulturen er sgu noget mere stiv i fodbold. Der skal helst ikke være for meget musik, og hvis der er, må det ikke være mere end højest nødvendigt, og det må ikke minde for meget om nogen anden sport.

                    Stadion speakeren skal heller ikke sige mere end højest nødvendig, og når han gør, må det heller ikke minde om nogen anden sport.

                    Du må gerne tage flag og halstørklæder og den slags med, men ikke mere end højest nødvendig. Det skulle jo nødig ende med at komme til at ligne en anden sport.

                    Du må gerne synge med, nogen steder forlanges det faktisk, hvis du vil stå der, men du skal ikke synge så det minder om nogen anden sport.

                    ... Og vi sejler ikke op ad åen her! Sæt dig hen på dit nummer, og gør som os eller hold din mund. Velkommen på stadion.
                    Har håndboldkulturen nu også det? Tænker du på VM-turneringen for nylig afholdt i Danmark? Altså det absolut ypperste inden for den verden og med et hold der smadrede alt og alle? Altså sammenlignet med OB, et hold i en absolut middelmådig liga, der ikke har været i den bedste halvdel i 7 år?
                    Tror du virkelig at klappølser og Volbeat hver tredje minut ville øge stemningen?

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                      Det nye stykke musik fungerer glimrende, men er desværre dømt ude fra start af en stor gruppe tilskuere, der hellere vil have jysk håndboldstemning. Det er en skam, men vores fankultur er mindst lige så stor en grund som ledelsen til, at vi aldrig bliver en topklub i Danmark.

                      Bare min personlige mening.
                      Sådan ser vi forskelligt på det - også på hvad ordet "glimrende" kan dække over. Det er muligt at dømme noget ude, uden at man af den grund ønsker "jysk håndboldstemning". Og så er det med flere længder ledelsens skyld og ansvar at vi ikke har en bedre og større fankultur. De skal skabe begejstring - og resultater. Ingen af delene leverer de sådan rigtigt; men der skal jo altid være velvillige nyttige personer, som f.eks dig til at forsvare dem, lave undskyldninger for dem, negligere deres ansvar og i det hele taget lade som om at OSE slænget ikke er så slemme, som mange af os synes de er. Som de er og har været alt for længe.

                      Den indløbsmusik er totalt intetsigende og ligegyldig. Den fungerer aldeles ikke "glimrende". Som jeg også skrev dengang der var "valg" online; så handlede det lige så meget om det aldeles tynde udvalg - hvor man til sidst blev nødsaget til at stemme på det mindst ligegyldige og intetsigende.

                      Men det ændrer ikke på udgangspunktet. Der var endda nogen der fandt et par andre stykker af Carl Nielsen der var meget bedre end de udvalgte sange.

                      Dem kunne jeg ha levet mere med. Ligesom jeg levede med Eye Of The Tiger.

                      Den havde alle dage mere "Humpf" end det nuværende; men havde udtjent sin værnepligt. Men det nytter ikke at udskifte en udslidt traver med en tørvetriller. Så er det ikke et step up.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        Har håndboldkulturen nu også det? Tænker du på VM-turneringen for nylig afholdt i Danmark? Altså det absolut ypperste inden for den verden og med et hold der smadrede alt og alle? Altså sammenlignet med OB, et hold i en absolut middelmådig liga, der ikke har været i den bedste halvdel i 7 år?
                        Tror du virkelig at klappølser og Volbeat hver tredje minut ville øge stemningen?
                        Ja, altså folk er da med og der er god stemning.
                        Nej, jeg sidder ikke og sammenligner en ypperlig hjemmebane slutrunde, med OBs superligakampe.

                        Det behøver ikke være klappølser eller Volbeat hver 3. minut... pointen er, at holdningen er forstokket og arrogant, og man kunne måske få mere ud af af lade sig inspirere af andre, fremfor at holde fast i det nok bliver bedre ved bare at gøre som man altid har gjort.

                        Det gælder vel om at få så meget stemning som muligt, eller?
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                          Tror du virkelig at klappølser og Volbeat hver tredje minut ville øge stemningen?
                          Det kommer vel an på, hvilken stemning man vil have. Vi er jo trods allerede blevet budt på saxofonmusik og Gasolin-jam på kontanthjælp, og i 00erne har vi da også set sponsortifoer med klappepølser på langsiden, så hvem ved om det kommer igen. Klubben har jo endegyldigt lagt afstand til de fans der vil en anden form for stemningskultur, så det er da bestemt ikke utænkeligt, at det er håndboldvejen som vinden blæser imod.

                          Comment


                            #58
                            Nå men back on topic så tror jeg sgu den bliver svær i dag...håber på en trods reaktion hvor vi kommer flyvende ud og smadre dem fuldstændigt....har ikke nerver til en smal 1-0 og alt andet end sejr.....dont get me startet....anyways go kamp FORZA OB....
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                              Nå men back on topic så tror jeg sgu den bliver svær i dag...håber på en trods reaktion hvor vi kommer flyvende ud og smadre dem fuldstændigt....har ikke nerver til en smal 1-0 og alt andet end sejr.....dont get me startet....anyways go kamp FORZA OB....
                              Du har ret, det var egentlig totalt off-topic ... jeg sletter det.
                              Ellers bliver det netop det her med, at den tidligere fan bare brokker sig :).
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #60
                                Hvor mange kommer der egentligt i fanzonen en kold søndag klokken 12.30? Vi ses til Kickoff
                                siden 1887

                                Comment

                                Working...
                                X