Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Niels Thorborg Special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • ForzaLazio
    replied
    Som en naiv OB fan og fodbold romantiker, så bliver man da glad af at hører denne udsendelse:-) Det kan dog undre mig hvorfor ingen "indefra", har kunne sige noget ligende om OB de sidste 7 år. Mange af de svar der bliver givet, har jeg ihvertfald sukket efter meget meget længe. Men god fornemmelse at gå på juleferie med.

    Leave a comment:


  • Zakk Wylde
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er altså lidt absurd at høre SFÅ tale om manglende kommunal støtte, når man tænker på den ulovlige sponsorstøtte som OSE forsøgte at få forlænget og så lige den her ...

    http://journalista.dk/kommunerne-for...re-faar-intet/

    Der mangler ganske enkelt ikke kommunale kroner i den private virksomhed, ISÆR ikke når man ser på det i forhold til andre byer/klubber.

    Lidt tendentiøs artikel - alle superliga klubber vel pånær FCK modtager, eller har modtaget kommunal støtte. Om det så er sponsorater, billig stadionleje, hjælp til faciliteter eller opførsel af nye stadions. Artiklen tager et øjebliksbillede og er vel i bedste fald doven journalistik. OB er på ingen måde særklasse mht kommunal støtte, tværtom. En smule google viser følgende, bare som eksempler:

    https://www.dr.dk/sporten/fodbold/su...n-35-millioner
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llioner-kroner
    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...bjerg-stadion/
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ratis-kommunen

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
    Synes det er et tyndt grundlag at bygge sine påstande op på, da opgørelsen ikke giver det fulde billede.
    En væsentlig del af kommunalstøtte ligger ikke i de penge du får. Det ligger i de penge du slipper for at betale (og det er ikke det samme), og de muligheder du ikke skal give ekstra for eller kæmpe så hårdt for. Og her er OB langt bagud.
    Nu bliver der påstået i podcasten at OB betaler en meget høj leje for et lorte (for egen regning) stadion.
    Så hvad har Kommunen i indtægter fra OB? Jeg ved det ikke, men det kunne tyde på at det ikke er småpenge.

    Fint nok at du hellere vil have flere pædagoger end VIP pladser, det synes jeg egentlig er en fair holdning 
    af årsregnskabet fremgår det at ser er en lejeaftale på stadion med kommunen men ikke hvor langt den gælder. Der er facilitetsomkostninger på 15 mio i 2017 men de er ikke specificeret.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
    Synes det er et tyndt grundlag at bygge sine påstande op på, da opgørelsen ikke giver det fulde billede.
    En væsentlig del af kommunalstøtte ligger ikke i de penge du får. Det ligger i de penge du slipper for at betale (og det er ikke det samme), og de muligheder du ikke skal give ekstra for eller kæmpe så hårdt for. Og her er OB langt bagud.
    Nu bliver der påstået i podcasten at OB betaler en meget høj leje for et lorte (for egen regning) stadion.
    Så hvad har Kommunen i indtægter fra OB? Jeg ved det ikke, men det kunne tyde på at det ikke er småpenge.

    Fint nok at du hellere vil have flere pædagoger end VIP pladser, det synes jeg egentlig er en fair holdning 
    Kan vi mon ikke antage at klubberne står ens på de usynlige parametre, om de findes ... OB kan jo sagtens være begunstiget der også, eller det modsatte.

    Den sidste del er vi enige i, jeg er dog også uddannet pædagog ... og nu på vej ned af en noget anden gyde :D.

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Meget interessant podcast, få den næste i kalenderen 👍🏽

    Leave a comment:


  • MPL
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er altså lidt absurd at høre SFÅ tale om manglende kommunal støtte, når man tænker på den ulovlige sponsorstøtte som OSE forsøgte at få forlænget og så lige den her ...

    http://journalista.dk/kommunerne-for...re-faar-intet/

    Der mangler ganske enkelt ikke kommunale kroner i den private virksomhed, ISÆR ikke når man ser på det i forhold til andre byer/klubber.
    Synes det er et tyndt grundlag at bygge sine påstande op på, da opgørelsen ikke giver det fulde billede.
    En væsentlig del af kommunalstøtte ligger ikke i de penge du får. Det ligger i de penge du slipper for at betale (og det er ikke det samme), og de muligheder du ikke skal give ekstra for eller kæmpe så hårdt for. Og her er OB langt bagud.
    Nu bliver der påstået i podcasten at OB betaler en meget høj leje for et lorte (for egen regning) stadion.
    Så hvad har Kommunen i indtægter fra OB? Jeg ved det ikke, men det kunne tyde på at det ikke er småpenge.

    Fint nok at du hellere vil have flere pædagoger end VIP pladser, det synes jeg egentlig er en fair holdning 😊

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er en privat forretning, mener du virkelig at kommunen skal understøtte den private forretning ... med endnu flere penge end de allerede gør og hvor realistisk tror du at det er, efter de nylige sager.

    Jeg er sgu lidt overrasket over at folk kan mene at kommunale penge skal bruges på det, især i en tid hvor der skæres TUNGT i budgetterne.

    Hvis så der var ligelig adgang til stadion, for alle foreninger i kommunen, men OB har jo noget der minder om en livstidskontrakt.
    Man kunne jo finansiere opdaterede faciliteter og lave en ny leje kontrakt der er tilsvarende.
    NT nævner faktisk at OB ift de fleste andre SL klubber giver for meget i leje når man kigger på standen af stadion

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Og noget af det mest interessante Thorborg også nævner er at der ikke kan spilles europæisk på Odense Stadion og hvis/når vi kommer i europa kan det blive et scenarie at spille sine hjemmekampe i Nørreskoven hvis kommunen ikke får fingeren ud
    Det er en privat forretning, mener du virkelig at kommunen skal understøtte den private forretning ... med endnu flere penge end de allerede gør og hvor realistisk tror du at det er, efter de nylige sager.

    Jeg er sgu lidt overrasket over at folk kan mene at kommunale penge skal bruges på det, især i en tid hvor der skæres TUNGT i budgetterne.

    Hvis så der var ligelig adgang til stadion, for alle foreninger i kommunen, men OB har jo noget der minder om en livstidskontrakt.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Det er noget af et scoop SDU har gjort her. Fyn mest succesfulde erhvervsmand som formand, det er kompetent.
    Man må vel efterhånden sige Thorborg er den nye bykonge med alt den magt han har, på flere parametre. Uden at være indblandet i politik (endnu i hvert fald).
    Mon han lige kan få fixet det kuldsejlede projekt, mht fodbold centret ved SDU? Nej det gør han ikke. Det er stendødt.
    Så vi er faktisk enige om at Thorborg efterhånden har fået en enorm magt, men ikke enige om om det er en god ting ...

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Og noget af det mest interessante Thorborg også nævner er at der ikke kan spilles europæisk på Odense Stadion og hvis/når vi kommer i europa kan det blive et scenarie at spille sine hjemmekampe i Nørreskoven hvis kommunen ikke får fingeren ud

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Når nu denne tråd er Thorborg relateret. Han er godt nok en travl mand. Ny formand for SDU

    https://www.fyens.dk/erhverv/Niels-T...rtikel/3310254
    Det er noget af et scoop SDU har gjort her. Fyn mest succesfulde erhvervsmand som formand, det er kompetent.
    Man må vel efterhånden sige Thorborg er den nye bykonge med alt den magt han har, på flere parametre. Uden at være indblandet i politik (endnu i hvert fald).
    Mon han lige kan få fixet det kuldsejlede projekt, mht fodbold centret ved SDU? Nej det gør han ikke. Det er stendødt.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
    Nu har jeg ikke hørt det endnu, men spørges der slet ikke ind til strategi? Hvordan kommer vi frem til hans målsætninger med klubben?

    Hvor er vi om 10-20 år og HVORDAN kommer vi derhen? Hvad er deres plan?
    Det bliver der faktisk svaret mere eller mindre på

    Leave a comment:


  • Whoven
    replied
    Nu har jeg ikke hørt det endnu, men spørges der slet ikke ind til strategi? Hvordan kommer vi frem til hans målsætninger med klubben?

    Hvor er vi om 10-20 år og HVORDAN kommer vi derhen? Hvad er deres plan?

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Superior Se indlæg
    Til Entusiasten: Du er efterhånden også en farlig bombe at have gående løs. Du har ALTID en meget negativ holdning til ALT og ALLE. Og du har så langt fra ret i ret meget. Put dig under dynen igen, eller find en anden platform og optræd på. Måske du kunne blive pauseklovn i et cirkus...
    Jeg er kritisk i forhold til OB, helt sikkert ... synes dog at jeg forsøger at holde det sagligt og relevant.

    Lige her drejer sig dog mere om at det kan være farligt, hvis et menneske får mulighed for at trykke på mange knapper/får en bred vifte af magt.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nope. Men JH storroses på den gigantiske klinge og kommer nok ikke i fare. Tænker også at træner teamet får minimum 1 sæson mere selvom Top 6 misses
    Det kommer som sådan ikke bag på mig at JH internt er vellidt .. han står jo på kanten af at have formået hvad ingen har kunne præstere siden facilitetssnakken er startet første gang, for ikke at nævne ungdomssatsningen osv osv. Jeg tror også helt sikkert at trænerteamet lever videre selv om vi misser top6 i år igen. Det er jo med JMs ord ikke et JM-projekt, men et OB-projekt, så vil et år være lidt hurtigt at smide det ud, når der er tydelige tegn på bedring.

    Leave a comment:

Working...
X