Annoncering

Collapse
No announcement yet.

kamptråd AB-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Den er individuel - men det er også i orden at træde uden for sig selv, tage et godt kig og arbejde med sig selv, hvis man godt kunne tænke sig nogle forandringer. Måske har man låst sig selv fast i en negativ spiral. Måske elsker man - som en rigtig "Stürmer und Dränger" følelsen for følelsens skyld. Så kunne det være, at man skulle kigge op i stedet for ned? Noget at glædes over i stedet for noget at vredes over?
    Nu bliver du for lomme-psykologisk, det er ikke op til dig at bestemme om folk skal "arbejde med sig selv" og hvornår folk har lyst til at se op.

    Du virker som om du tror, at alle der ikke er lige så glad for den sejr, som du er, på din måde, de ikke har glæde i deres liv eller kan blive glade. Du er nok ikke klar over det, men for mig er det virkelig at se ned på folk, der er anderledes indrettet end dig selv, og det endda efter du erkender at begejstring er individuel.

    Mennesker er forskellige og reagerer på forskellige måder. Lær at acceptere det i stedet for at lege psykolog for mennesker, du overhovedet ikke kender.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Der SKAL bare være drama herinde.

    Først er folk for negative. Når de så ikke er negative efter en kamp, ja så er det sgu også galt at de ikke er positive på den rigtige måde.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Du besvarer sådan set dig selv i dit indlæg.

    Ja, det er vitterligt p.g.a historikken. Og det faktum at begejstring er individuel.

    MvH ChrisOB
    Den er individuel - men det er også i orden at træde uden for sig selv, tage et godt kig og arbejde med sig selv, hvis man godt kunne tænke sig nogle forandringer. Måske har man låst sig selv fast i en negativ spiral. Måske elsker man - som en rigtig "Stürmer und Dränger" følelsen for følelsens skyld. Så kunne det være, at man skulle kigge op i stedet for ned? Noget at glædes over i stedet for noget at vredes over?

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Husk at det også gælder når vi taber..... Det kniber det tit med. Derfor virker dette forum mere negativt end det behøver at være. Vi har meget svært ved at glædes åbenlyst over en 4-0 sejr i pokalen eller i ligaen for den sags skyld dagen derpå.

    Det er lidt trist at vi har så svært ved at blive begejstrede. Vores fortabte søn scorer et kongemål i sin første kamp - den var gået ind mod alle hold i ligaen, så det har intet at gøre med at det var en 2. div målmans - han gør det i første kamp han er retur. Han laver endvidere assist. Hvorfor er vi ikke helt oppe og ringe over det dagen derpå? Det er vel det vildeste comeback i OBs nyere historie? Vi hungrer efter én, der kan smække den ind - det gør han - og vi er tavse her dagen derpå.

    Er det vitterligt kun, fordi vi har en så hård historik at kæmpe med? Vi tør ikke tro på noget godt om OB mere? Jeg håber i den grad, at vi kan finde begejstringen over det gode omkring OB (igen). Alle siger, at de ikke forlanger medaljer osv. Hvor meget skal der så til for at vi tør lade os begejstre bare en lille smule?
    Du besvarer sådan set dig selv i dit indlæg.

    Ja, det er vitterligt p.g.a historikken. Og det faktum at begejstring er individuel.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Altså skal nogle herinde altid finde de negative ting frem. Der var for anden en pokal kamp. De har deres eget liv. Vi vandt. Stort endda. Flere spillere fik debut i den stribede trøje. Kadrii fik endelig comeback i den stribede trøje. Vær nu bare glade og nyd sejren og at vi er videre
    Suk...

    Det er altså muligt at være glad og kritisk/realistisk på én og samme tid.

    Jeg er på alle mulige måder glad for både sejr og udtryk, både igår og de sidste 4 kampe, men når én ikke kan forstå at en træner mener AB som mininum rent spillemæssigt var på niveau med OB i 1. Halvleg, så er det altså efter min mening tumpet at bare lade som om 4-0 sejren var lutter lagkage. Det var det ikke.

    Det betyder ikke, at jeg ikke går rundt med et stort smil, og også gjorde det i går aftes, så prøv selv at tage en lille slapper og fortsæt med at være glad.

    Jeg er i hvert fald glad. Jeg er tilfreds med de åbenlyse fremskridt i holdånd, fight og i går effektivitet.

    Jeg er i det hele taget mere fortrøstningsfuld end meget længe, så jeg kan virkelig ikke se, hvorfor du og andre skulle være utilfredse med at der også kommer en realistisk analyse ind i tingene.

    Selv vindere ved, at der altid er plads til forbedringer. Det er sådan vindere bliver til vindere, så vi næste gang også smadrer Esbjerg.

    Begejstring er individuel.

    Så du hverken kan eller skal forvente at alle folk kommer til at lægge samme iver ind i begejstringen som du selv gør.

    Afhængig af modstander, belært at OB sjældent følger sejre op med endnu en sejr.

    Jeg har dog grund til at tro, at vi godt kan følge op med en sejr i Esbjerg. Det har Bashkims tordenstøvle, Drachmanns autoritet, backernes dynamik og den nye bredde så rigeligt sørget for.

    Men come on, du kan ikke forvente alle har samme forhold til sejren, som du har.

    Vi er stadig næst sidst, og har kun vundet over Vejle og AB. Lad os lige vinde nogle flere kampe, så skal folk nok lade begejstringen blomstre.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tror nu at alle er glade?

    Men er det sådan at når vi vinder skal man nævne de positive ting og være glad? Når man taber skal man knytte sylten og støtte op omkring holdet i modgang?

    Dette er et debat forum og der skal være plads til både det positive og det negative. Når man analyserer kommer begge frem. Ellers er man vel bare en jubel optimist?

    Vi får en sejr. Endda i pokalen som har dit eget liv. Vi vinder sikkert over et 2 divisions hold. Flere spillere får debut osv. Ja spillet er ikke altid prangende. Men ligeså meget ABs fortjeneste da det jo er pokalen og alt kan ske. Så kan virkelig ikke se hvorfor folk prøver at finde det negative frem i sådan en kamp. Men ikke bare nøjes med at glæde os over vi er videre.

    Havde det været i ligaen vi med HIV og sving fx havde vundet 1-0 og brændt utallige chancer. Kunne jeg sagtens forstå folk herinde hive de negative ting frem. Og diskutere dem.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Tror nu at alle er glade?

    Men er det sådan at når vi vinder skal man nævne de positive ting og være glad? Når man taber skal man knytte sylten og støtte op omkring holdet i modgang?

    Dette er et debat forum og der skal være plads til både det positive og det negative. Når man analyserer kommer begge frem. Ellers er man vel bare en jubel optimist?
    Husk at det også gælder når vi taber..... Det kniber det tit med. Derfor virker dette forum mere negativt end det behøver at være. Vi har meget svært ved at glædes åbenlyst over en 4-0 sejr i pokalen eller i ligaen for den sags skyld dagen derpå.

    Det er lidt trist at vi har så svært ved at blive begejstrede. Vores fortabte søn scorer et kongemål i sin første kamp - den var gået ind mod alle hold i ligaen, så det har intet at gøre med at det var en 2. div målmans - han gør det i første kamp han er retur. Han laver endvidere assist. Hvorfor er vi ikke helt oppe og ringe over det dagen derpå? Det er vel det vildeste comeback i OBs nyere historie? Vi hungrer efter én, der kan smække den ind - det gør han - og vi er tavse her dagen derpå.

    Er det vitterligt kun, fordi vi har en så hård historik at kæmpe med? Vi tør ikke tro på noget godt om OB mere? Jeg håber i den grad, at vi kan finde begejstringen over det gode omkring OB (igen). Alle siger, at de ikke forlanger medaljer osv. Hvor meget skal der så til for at vi tør lade os begejstre bare en lille smule?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Altså skal nogle herinde altid finde de negative ting frem. Der var for anden en pokal kamp. De har deres eget liv. Vi vandt. Stort endda. Flere spillere fik debut i den stribede trøje. Kadrii fik endelig comeback i den stribede trøje. Vær nu bare glade og nyd sejren og at vi er videre
    Tror nu at alle er glade?

    Men er det sådan at når vi vinder skal man nævne de positive ting og være glad? Når man taber skal man knytte sylten og støtte op omkring holdet i modgang?

    Dette er et debat forum og der skal være plads til både det positive og det negative. Når man analyserer kommer begge frem. Ellers er man vel bare en jubel optimist?

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Altså skal nogle herinde altid finde de negative ting frem. Der var for anden en pokal kamp. De har deres eget liv. Vi vandt. Stort endda. Flere spillere fik debut i den stribede trøje. Kadrii fik endelig comeback i den stribede trøje. Vær nu bare glade og nyd sejren og at vi er videre

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...cheftraeneren/

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af kimmer Se indlæg
    Kommentatorerne nævnte at banen var både tør og langhåret. Det vil alt andet lige give nogle problemer i opspillet, og jeg er egentlig ikke så overrasket over det blev en forhindring. Vi så det samme for FCK, da de var på besøg i Odense.
    På selv de mest snorlige og vandede baner i DK har flere af de spillere, der var på banen igår haft problemer med at ramme hinanden.

    Greve var f.eks som Greve stort set er på alle typer baner: Fremragende vendinger, dynamisk og god til at placere sig- men når der skal afsluttes eller afleveres så en farlig situation bliver til en farlig målchance, så ender det som regel med en afslutning lige på målmanden eller en aflevering 5 meter for lang med dårlig timing, selv om man er 3 mod 2, som det skete et par gange igår.

    Det er ikke banens skyld at en bold bliver slået alt for langt, alt for hårdt og i gennemsnit et par meter for upræcist. En tør langhåret bane gør stort set kun boldcirkulation langsommere.

    Min pointe er bare, at fejlmarginen fremad banen simpelthen var alt for høj i 1. Halvleg, og at de 3 mål ret basalt var det eneste gode, vi lavede. Og det blev alt sammen skabt af én mand.

    Det var en moden indsats, som JM sagde, hvor vi på de afgørende parametre over 90 minutter var klart bedre end AB, som vi bør være, når der er to rækkers forskel.

    Det var en god dag på kontoret for nogle af de elementer, som vi har været utroligt dårlige til: Effektiviteten og få klargjort en niveauforskel overfor mindre hold.

    Men vi har stadig problemer med at ramme hinanden. Og det kan blive tydeligere, når vi igen møder bedre modstandere end AB.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • JMJ
    replied
    Dejlig sejr på Gladsaxe Stadion i går aftes. Tilpas krydret med retarderede tilråb og sange, ligesom det sig hør og bør på sådan en pokalaften.

    Kadriis indsats taler vist for sig. Oliver stod en fin kamp uden de helt store prøvelser, bortset fra den ene fodparade. Drachmann var ganske enkelt klasse begge veje. Greve forsøger og forsøger - han har jo et glimrende drev med bolden og fin teknik, men det udmønter sig desværre i alt for lidt og han mangler fart. Det er ærgerligt, for jeg er sgu ret vild med hans kvaliteter. Tverskov en solid general i forsvaret. Jeg fik grå hår da folk begyndte at nævne at han skulle afskibes, dengang den stod på KEP/Tingager i centerforsvaret. Ramon ligeledes solid. Til gengæld er jeg så ikke lige så imponeret over Vacek som flere herinde tilsyneladende har været. Altså, han var da fin, men ikke just nogen iøjnefaldende præstation mod et middelmådigt 2. divisionshold. Og ja, han skal da naturligvis spilles i form, men i går var han altså temmelig anonym.

    I øvrigt skandale at løbe tør for pølser i hvad, starten af 2. halvleg!? Til gengæld et skulderklap til Akademikerne for at sætte et fadølsanlæg op nede ved banden, så man kunne købe øl uden at stå i kø nede i den livsglædedræbende "entré".

    Leave a comment:


  • kimmer
    replied
    Oprindeligt indsendt af Balor Se indlæg
    Jeg synes resultatet skygger for en dårlig indsats på bolden. Vi har store problemer med at spille igennem et dårligt AB hold. De tre mål i første halvleg er på omstillinger, og målet i anden halvleg er en erobring udenfor AB felt.

    Vi mangler fart i det etablerede spil og vi mangler boldfasthed.
    Kommentatorerne nævnte at banen var både tør og langhåret. Det vil alt andet lige give nogle problemer i opspillet, og jeg er egentlig ikke så overrasket over det blev en forhindring. Vi så det samme for FCK, da de var på besøg i Odense.

    Leave a comment:


  • Balor
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det synes jeg faktisk ikke helt det er. Bortset fra de 3 mål spillede vi faktisk ikke godt med den bold.

    Så kan du også beskylde mig for at fornægte virkeligheden. Jeg synes ikke, bortset fra effektiviteten, at der var så stor forskel på de to hold i 1. Halvleg.

    Jeg synes vi var dårlige men scorede 3 mål.

    MvH ChrisOB
    Jeg synes resultatet skygger for en dårlig indsats på bolden. Vi har store problemer med at spille igennem et dårligt AB hold. De tre mål i første halvleg er på omstillinger, og målet i anden halvleg er en erobring udenfor AB felt.

    Vi mangler fart i det etablerede spil og vi mangler boldfasthed.

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Det er sådan her man spiller pokalkampe mod lavere rangerende hold. Fuldstændig anderledes end i Kent-dagene, hvor man havde fornemmelsen af at alt kan gå galt.

    Vores hold har oppet sit bundniveau gevaldigt med de nye folk.

    Rammet vi en positiv åre med flere spillere samtidig kan det blive helt godt.

    Leave a comment:

Working...
X