Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamil Vacek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Nej ikke rigtig, da Tverskov jo er så god at han ville blive på holdet.
    Det vi ved er at han ikke spillede, hvorfor han ikke spillede spekuleres der så om, men det er jo sket 2 klubber i streg, hvis jeg har har forstået en anden debattør korrekt.

    Jeg skriver det kun for at forsøge at påpege ting fra et, mere eller mindre, objektivt synspunkt, ikke for at nedgøre nye spillere eller OB.
    Fordi han er så alsidig. Men han har da før været i klemme og kan da nemt komme det igen hvis vi gik i en 4-4-2 og JJ var i topform.
    Hvis han kun kunne dække pladsen i CF ville spilletiden have været noget mere sparsomt de sidste år.
    Måske vores nye ven er bedst som en Makrini og kun kan spille der. Det gør jo at man nemt kan ryge af holdet

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Men når man bevidst går ud og henter meget modne og ældre spillere, og eksplicit siger, at det er spillere der skal bringe lederegenskaber og tage ansvar, så er det vel netop et tegn på, at man ikke er på plads kulturmæssigt?
      Det er det, men det omhandler også at de spillere der forhåbentlig skal være kulturbærere er unge spillere af egen avl, og der har været et hul som må udfyldes udefra. Og er ikke uenig i at det her nok også handler om vores sæsonstart, men vil stadig fastholde at strategien med danske spillere har handlet om ting uden for kampene også og at man forhåbentlig føler at man er nået til et punkt hvor træningskulturen i klubben er blevet stærkere og ikke vil blive truet af folk der måske ikke nødvendigvis er top professionelle. Ikke at dem vi har hentet ikke nødvendigvis er det, men har jo tidligere været et problem.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Så er det jo så her, at jeg vil anføre, at man burde hente nogle yngre spillere, som man kan udvikle i stilen og som kan vokse sig sig større og bedre i klubben, i stedet for at hente nogle gamle spillere, hvis de alligvel kun flytter holdet marginalt. Hvis sidstnævnte viser sig at være tilfældet, er det noget nær den mest håbløse strategi jeg kan tænke mig til.
        Du kan have en pointe i, at der måske ikke er hamrende meget strategi i det her. Så: hvad er det for en stil, de yngre spillere skal udvikle? Jeg kan have lidt svært ved at få øje på OBs stil.
        Pt. køber vi måske reelt bare de bedste spillere, vi kan få med vores penge og ramponerede ry, og så håber vi, at Michelsen kan få en enhed ud af det. Det er mere håb end strategi, hvis det er tilfældet.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Så er det jo så her, at jeg vil anføre, at man burde hente nogle yngre spillere, som man kan udvikle i stilen og som kan vokse sig sig større og bedre i klubben, i stedet for at hente nogle gamle spillere, hvis de alligvel kun flytter holdet marginalt. Hvis sidstnævnte viser sig at være tilfældet, er det noget nær den mest håbløse strategi jeg kan tænke mig til.
          Disse yngre spillere har man ofte ikke råd til og man er nød til at vente på akademiet kommer i fulde omdrejninger. Og det tager måske 2-3 år mere inden spillere har været hele vejen igennem Tonnys skole lige fra U12/U13 og kan producere flere der kan gå direkte i en 18 mandstrup og ikke bare bliver plads 20-25.
          Derfor giver det vel god mening at hente noget ind der skulle passe i systemet som han vil spille.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
            Du kan have en pointe i, at der måske ikke er hamrende meget strategi i det her. Så: hvad er det for en stil, de yngre spillere skal udvikle? Jeg kan have lidt svært ved at få øje på OBs stil.
            Pt. køber vi måske reelt bare de bedste spillere, vi kan få med vores penge og ramponerede ry, og så håber vi, at Michelsen kan få en enhed ud af det. Det er mere håb end strategi, hvis det er tilfældet.
            Man kan sagtens argumentere for at 3 års opbygning under Kent mere eller mindre er smidt i skraldespanden. Men hvis vi får mere af det vi så i søndags plus 10-20% er det okay med mig. Det er det OB jeg vil se.
            Og jeg tror faktisk også at det er den type fodbold Tonny H helst vil gennemføre som tråd igennem akademiet.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Jamen det er da muligt, men hvad er det vi spiller for her på kort sigt? Man har jo ikke engang nosser til at melde en målsætning ud, så vi ved hvad vi går efter? Hvis vi bare går efter at overleve, kan vi da ligeså godt finde nogle spillere som man rent faktisk kan udvikle. Hvis det her er et desperat forsøg på at komme med i top 6, og at alt bare skal sættes ind på at nå det i den her sæson, ja så giver det da lidt mening, jeg har stadig bare svært ved at tro på, at vi har fået tilført nok kvalitet til, at det kan flytte os så markant.

              Og når man henter så mange +30 spillere, så SKAL vi præstere nu og her, ellers er det jo helt forfejlet.
              Nå Sheed, som forventet er du igen meget negativ og bedrevidende. Fra min positive indgangsvinkel er de seneste indkøb særdeles godt tænkt. 30+ indkøbene har kun fået 2 årige kontrakter, kan støtte de unge omgående, og med de 2 år burde vi ikke løbe i aldersbetingede præstationsproblemer. Når de 2 år er gået, har vores egne unge talenter til de samme pladser fået 2 års mere rutine og kan træde ind, og/eller OB kan vurdere, om de "gamle" skal have et års forlængelse. Det er i min filosofi en win win situation. Godt set af OB`s indkøbere - læg mærke til, at jeg ikke satte navn på dem.
              Mvh PNL

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Måske handler det lige så meget om, at ledelsen har indset, at der skulle mere kvalitet ind i truppen og det med det samme. Og her er erfarne spillere, der er kommet lidt i overskud i deres klub, bare billigere end yngre, gode spillere. Så det kan også være et ret simpelt spørgsmål om økonomi - 25-27-årige, der har mere kvalitet og kan løfte truppen fra dag 1 koster boksen.

                Bagefter kan man så snakke om erfaring, lederegenskaber, vindermentalitet osv. Måske handler det bare om, at kvalitet koster penge, og 'gammel' kvalitet er det, vi har råd til.
                Eller også har vi pengene til mere end gammel kvalitet, men hverken "ungt" eller det midt imellem vil til os, som et mere eller mindre direkte resultat af slingrende kurs i både projekt og rekruttering?

                Jeg er personligt tilfreds med, at vi forsøger at bringe noget lederskab ind i holdet lige nu og her, det har jeg efterlyst i lang tid, og helst ikke noget indspist "hey jeg kender træneren og/eller sportsdirektøren, må jeg komme og lege?"

                Hvis det så også kikser, så er vi tilbage ved teorien om en forbandelse som ligger over både klub og sportsdirektør, og så vil intet hjælpe.

                Vi skal stabilisere os lige nu og her, så vi kan gøre os interessante i fremtiden og præsentere et ordentligt projekt.

                Vi har ikke råd til forstærkninger i FCK klassen, men vi har råd til andet derefter. Vi har bare et sølle projekt, der har manglet hoved og hale, med dertilhørende fatal mangel på sammenhæng og lederskab.

                Vi HAR råd. Bare ikke et særligt godt projekt og udgangspunkt.

                Mvh ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Disse yngre spillere har man ofte ikke råd til og man er nød til at vente på akademiet kommer i fulde omdrejninger. Og det tager måske 2-3 år mere inden spillere har været hele vejen igennem Tonnys skole lige fra U12/U13 og kan producere flere der kan gå direkte i en 18 mandstrup og ikke bare bliver plads 20-25.
                  Derfor giver det vel god mening at hente noget ind der skulle passe i systemet som han vil spille.
                  Argh, det er meget firkantet stillet op.

                  OB kan jo sagtens hente spillere i 1. division f.eks. og løfte dem til et højere niveau. Det har man også vist med nogle enkelte tilfælde i de seneste år, og klubber som netop SønderjyskE og Horsens har jo vist, at de kan få en fin forretningsmodel ud af det, ved så at sælge dem videre med pæn fortjeneste til bl.a. OB. Og de spillere kan jo også findes på lignende niveauer i andre lande. Randers gjorde det f.eks. i sidste sæson med Saba, Horsens gjorde det med Joronen osv.

                  Hvis OB alligevel bare skal spille om at blive 8-10 i den sæson, og det er det man præsterer til, kan man ligeså godt hente Mathias Hebo i Lyngby som at hente Vacek. Hebo er i det mindste en spiller der kan udvikle sig og som man på sigt kan sælge videre, som har vist at han kan spille med i Superligaen og øjeblikkeligt ligner en profil i 1. division. Vacek er 31 og bliver med al sandsynlighed kun ringere herfra, og kan selvsagt næppe sælges for en skid. Han skal være klart bedre end næsten alle vores nuværende midtbanespillere, for at det giver mening at hente ham.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg
                    Nå Sheed, som forventet er du igen meget negativ og bedrevidende. Fra min positive indgangsvinkel er de seneste indkøb særdeles godt tænkt. 30+ indkøbene har kun fået 2 årige kontrakter, kan støtte de unge omgående, og med de 2 år burde vi ikke løbe i aldersbetingede præstationsproblemer. Når de 2 år er gået, har vores egne unge talenter til de samme pladser fået 2 års mere rutine og kan træde ind, og/eller OB kan vurdere, om de "gamle" skal have et års forlængelse. Det er i min filosofi en win win situation. Godt set af OB`s indkøbere - læg mærke til, at jeg ikke satte navn på dem.
                    Mvh PNL
                    Som forventet er du som altid ude med et personangreb, i stedet for at snakke substans.

                    Hvis vi alligevel skal have overgangsspillere før, at nogle af vores unge bliver klar (de færreste bliver i øvrigt meget mere parate af at sidde en masse på bænken), så skal det jo enten være nogle spillere der løfter OB op der sportsligt, hvor man rent faktisk nærmer sig noget der også giver økonomisk mening, dvs. minimum top 6, ellers kan man jo ligeså godt hente nogle spillere som man rent faktisk har en chance for at få nogle penge for om et par år, når de der unge angiveligt skulle være klar.

                    At hente ældre spillere for at fastholde OB som et 8-10 plads hold, får du mig aldrig overbevist om er nogen særligt smart strategi.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Syntes da bestemt Ramons CV med 200-250 kampe i den bedste hollandske er mere end overbevisende. Noget mere end en reservespiller fra 1. Div og en fra Horsens.
                      Jeg tænkte ikke Ramons som 2 spiller med et ikke overbevisende CV. Men Manda Soyoba som er sat af et norsk bundhold.

                      Ramons virker som et stærkt køb der kan forstærke os i forsvaret her og nu, hvor de 2 andre hvis de får succes i OB, må siges at være flot set og hentet.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Argh, det er meget firkantet stillet op.

                        OB kan jo sagtens hente spillere i 1. division f.eks. og løfte dem til et højere niveau. Det har man også vist med nogle enkelte tilfælde i de seneste år, og klubber som netop SønderjyskE og Horsens har jo vist, at de kan få en fin forretningsmodel ud af det, ved så at sælge dem videre med pæn fortjeneste til bl.a. OB. Og de spillere kan jo også findes på lignende niveauer i andre lande. Randers gjorde det f.eks. i sidste sæson med Saba, Horsens gjorde det med Joronen osv.

                        Hvis OB alligevel bare skal spille om at blive 8-10 i den sæson, og det er det man præsterer til, kan man ligeså godt hente Mathias Hebo i Lyngby som at hente Vacek. Hebo er i det mindste en spiller der kan udvikle sig og som man på sigt kan sælge videre, som har vist at han kan spille med i Superligaen og øjeblikkeligt ligner en profil i 1. division. Vacek er 31 og bliver med al sandsynlighed kun ringere herfra, og kan selvsagt næppe sælges for en skid. Han skal være klart bedre end næsten alle vores nuværende midtbanespillere, for at det giver mening at hente ham.
                        Skrev også “ofte”. Og vil da også hellere have unge der kan sælges videre hvis muligt.. Men nu har man længe skreget efter ledere. Nu er ledelsens bud på dette kommet. Så må vi afvente resultatet

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Jeg tænkte ikke Ramons som 2 spiller med et ikke overbevisende CV. Men Manda Soyoba som er sat af et norsk bundhold.

                          Ramons virker som et stærkt køb der kan forstærke os i forsvaret her og nu, hvor de 2 andre hvis de får succes i OB, må siges at være flot set og hentet.
                          Så sorterer du jo også lidt for at passer din pointe lidt bedre ;). Mandé nåede kun at sætte 1 kamp på bænken. Ellers har han mere eller mindre stået 6-7 år i træk.
                          Jeg er heller ikke overbevist om hans kvaliteter så vil ikke bruge mere tid på at forsvare ham.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Tror det klart har været en bevidst strategi at hente spillere man kendte fuldstændig og vidste ville bidrage til et godt og seriøst træningsmiljø. Jeg tror at sporene efter Carrol og Djembax2 havde sat sig dybt i klubben og man havde fokus på at få genoprettet den seriøse indstilling, også i forhold til at man virker til ret bevidst at satse på ungdommen, og der hjælper det nok ikke at det er det billede af prof fodbold de får. Så er jeg da slet ikke i tvivl om at det hele tiden har ligget i kortene at man med tiden kunne tage flere chancer og prøve spillere af som man ikke kendte helt så godt, om det er blevet fremskyndet af vores situation skal jeg ikke turde sige, men det kan sagtens ske. Jeg ser det som et ret logisk forløb, og har indtil videre ikke set de store argumenter imod.
                            Det er jo korrekt. Og derfor gælder det også her at jeg har nul tolerance for fejlindkøb.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              #89
                              Jeg var et smut i Ådalen og lure lidt på dagens træning, der i øvrigt var ret velbesøgt (vil skyde på, at der var mere end 50 tilskuere) - og se, hvad det var for en spiller, der var hentet.
                              Om han er i form eller ej, kan jeg ikke udtale mig om, men han så teknisk ret stærk ud.
                              I det afsluttende spil til 2 mål (den del, jeg nåede at overvære), var han placeret i "start-11'eren" i højre side af midtbanen.

                              Jeg krydser fingre for, at han er præcis, hvad der har manglet på midten indtil nu.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Jeg var et smut i Ådalen og lure lidt på dagens træning, der i øvrigt var ret velbesøgt (vil skyde på, at der var mere end 50 tilskuere) - og se, hvad det var for en spiller, der var hentet.
                                Om han er i form eller ej, kan jeg ikke udtale mig om, men han så teknisk ret stærk ud.
                                I det afsluttende spil til 2 mål (den del, jeg nåede at overvære), var han placeret i "start-11'eren" i højre side af midtbanen.

                                Jeg krydser fingre for, at han er præcis, hvad der har manglet på midten indtil nu.
                                Så i teorien kan den søndag hedde

                                Sten Grytebust
                                Ramon Tver Ludwig
                                Ryan JBL
                                Vacek Drach Eske
                                AK Helenius

                                Comment

                                Working...
                                X