Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamil Vacek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
    Har lige spurgt ind til ham hos mine polske kolleger i Wroclaw.
    I følge dem var han klart deres bedste midtbanemand - men grundet dårlig kemi med deres træner, havde han svært ved st komme i start 11.
    Forhåbentlig kan han vise noget👍
    Det er sandt at det ser ud til at han røg af efter den nye træner kom til, men man kan også se at resultaterne ændrede sig markant i positiv retning ... det er jo selvfølgelig ikke kun en enkelt spillers skyld, men han var dog del af et hold der tabte langt mere end det vandt, et bundhold i Polen reelt.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      tror du ligefrem der er en strategi?
      På mig virker det mere som om, at der er håb og drømme. Ønsketænkning er ingen strategi.
      Tror det klart har været en bevidst strategi at hente spillere man kendte fuldstændig og vidste ville bidrage til et godt og seriøst træningsmiljø. Jeg tror at sporene efter Carrol og Djembax2 havde sat sig dybt i klubben og man havde fokus på at få genoprettet den seriøse indstilling, også i forhold til at man virker til ret bevidst at satse på ungdommen, og der hjælper det nok ikke at det er det billede af prof fodbold de får. Så er jeg da slet ikke i tvivl om at det hele tiden har ligget i kortene at man med tiden kunne tage flere chancer og prøve spillere af som man ikke kendte helt så godt, om det er blevet fremskyndet af vores situation skal jeg ikke turde sige, men det kan sagtens ske. Jeg ser det som et ret logisk forløb, og har indtil videre ikke set de store argumenter imod.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Det er sandt at det ser ud til at han røg af efter den nye træner kom til, men man kan også se at resultaterne ændrede sig markant i positiv retning ... det er jo selvfølgelig ikke kun en enkelt spillers skyld, men han var dog del af et hold der tabte langt mere end det vandt, et bundhold i Polen reelt.
        Vi kan jo overføre det til OB hvor Tverskov måske kunne blive sat af med en ny træner og et par indkøb. Hypotetisk da han ryger lidt rundt på forskellige pladser. Derfor kunne han jo alligevel godt forstærke en del hold i Polen.
        Vi må se i løbet af efteråret om Ole Spion har ramt plet

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Vi kan jo overføre det til OB hvor Tverskov måske kunne blive sat af med en ny træner og et par indkøb. Hypotetisk da han ryger lidt rundt på forskellige pladser. Derfor kunne han jo alligevel godt forstærke en del hold i Polen.
          Vi må se i løbet af efteråret om Ole Spion har ramt plet
          Nej ikke rigtig, da Tverskov jo er så god at han ville blive på holdet.
          Det vi ved er at han ikke spillede, hvorfor han ikke spillede spekuleres der så om, men det er jo sket 2 klubber i streg, hvis jeg har har forstået en anden debattør korrekt.

          Jeg skriver det kun for at forsøge at påpege ting fra et, mere eller mindre, objektivt synspunkt, ikke for at nedgøre nye spillere eller OB.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Vi kan jo overføre det til OB hvor Tverskov måske kunne blive sat af med en ny træner og et par indkøb. Hypotetisk da han ryger lidt rundt på forskellige pladser. Derfor kunne han jo alligevel godt forstærke en del hold i Polen.
            Vi må se i løbet af efteråret om Ole Spion har ramt plet
            Det er jo ikke usandt, men hvis vi snakker en spiller som åbenbart ikke havde så meget kvalitet for et under middel hold i Polen, som sluttede 2 point over nedrykningsstregen i grundspillet, end at man godt kan undvære ham og sætter ham af, så har jeg godt nok svært ved at tro på, at han skal være en særligt betragtelig forstærkning af vores start 11 lige nu, og det er sandt for dyden det vi har brug for.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Hvilket nok er en af grundene til, at Henrik Jensen ikke rigtigt har et betydeligt trænerjob længere. Det der er jo noget eklatant nonsens.
              Jeg mener nu at Henrik Jensen “trappede ned” af private grunde. Det er måske nonsens hvis man ikke prøver at forstå at HJ måske i virkeligheden mener at der skal være rutine, erfaring, “arbejdsmænd” og talent med videresalgspotentiale i en god blanding på ethvert hold
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Vi kan jo overføre det til OB hvor Tverskov måske kunne blive sat af med en ny træner og et par indkøb. Hypotetisk da han ryger lidt rundt på forskellige pladser. Derfor kunne han jo alligevel godt forstærke en del hold i Polen.
                Vi må se i løbet af efteråret om Ole Spion har ramt plet
                Nu er det nummer 2 spiller vi har indkøbt med et ikke overbevisende CV. Det bliver spændende om de bliver en succes, så er det virkelig godt set.

                Man må formode at indkøbet af Kamil Vacek skyldes at man er overbevist om at han besidder de egenskaber vi har brug for her og nu.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af hmmm Se indlæg
                  Har lige spurgt ind til ham hos mine polske kolleger i Wroclaw.
                  I følge dem var han klart deres bedste midtbanemand - men grundet dårlig kemi med deres træner, havde han svært ved st komme i start 11.
                  Forhåbentlig kan han vise noget
                  Det lyder sgu godt, og hvis han bliver en forstærkning på vores hold er det supergodt fundet.

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Jeg mener nu at Henrik Jensen “trappede ned” af private grunde. Det er måske nonsens hvis man ikke prøver at forstå at HJ måske i virkeligheden mener at der skal være rutine, erfaring, “arbejdsmænd” og talent med videresalgspotentiale i en god blanding på ethvert hold
                    Det vil jeg i så fald gerne medgive ham, men når det så er sagt, så anser jeg det som et udtryk for et bedaget fodboldsyn, hvis man stadig rider den gamle hest om, at man skal have spillere +30 med masser af erfaring, og ikke en masse unge osv. Fodboldspillere bliver bragt tidligere og tidligere i dag, så de bliver jo selvsagt også tidligere modne, samtidig med at fart spiller en stadigt stigende rolle i moderne fodbold.

                    Det handler om kvalitet og sund kultur, ikke om alder. RB Leipzig rykkede op i Bundesligaen og blev nr. 2 i første sæson med én spiller over 27 på de 18 mest benyttede spillere og en gennemsnitsalder på under 23 år. De har de to førstnævnte ting. Samme kan siges om FC Nordsjælland.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Tror det klart har været en bevidst strategi at hente spillere man kendte fuldstændig og vidste ville bidrage til et godt og seriøst træningsmiljø.
                      Men når man bevidst går ud og henter meget modne og ældre spillere, og eksplicit siger, at det er spillere der skal bringe lederegenskaber og tage ansvar, så er det vel netop et tegn på, at man ikke er på plads kulturmæssigt?

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Det er jo ikke usandt, men hvis vi snakker en spiller som åbenbart ikke havde så meget kvalitet for et under middel hold i Polen, som sluttede 2 point over nedrykningsstregen i grundspillet, end at man godt kan undvære ham og sætter ham af, så har jeg godt nok svært ved at tro på, at han skal være en særligt betragtelig forstærkning af vores start 11 lige nu, og det er sandt for dyden det vi har brug for.
                        Jeg har på intet tidspunkt forventet nogen spillere der kunne forstærke os betragteligt. Vi er simpelthen ikke interessante nok. Og har ikke penge nok.
                        Jeg har håbet. Men forventningerne hos mig har mere været at man finder de rigtige typer til JMs spillestil. Ikke at de er væsentlig bedre.
                        Og derfor har jeg det pt okay med det der er hentet. Også fordi jeg havde forventet noget SL skrammel fra andre klubbers reservelager

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                          Nu er det nummer 2 spiller vi har indkøbt med et ikke overbevisende CV. Det bliver spændende om de bliver en succes, så er det virkelig godt set.

                          Man må formode at indkøbet af Kamil Vacek skyldes at man er overbevist om at han besidder de egenskaber vi har brug for her og nu.
                          Syntes da bestemt Ramons CV med 200-250 kampe i den bedste hollandske er mere end overbevisende. Noget mere end en reservespiller fra 1. Div og en fra Horsens.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Men når man bevidst går ud og henter meget modne og ældre spillere, og eksplicit siger, at det er spillere der skal bringe lederegenskaber og tage ansvar, så er det vel netop et tegn på, at man ikke er på plads kulturmæssigt?
                            Måske handler det lige så meget om, at ledelsen har indset, at der skulle mere kvalitet ind i truppen og det med det samme. Og her er erfarne spillere, der er kommet lidt i overskud i deres klub, bare billigere end yngre, gode spillere. Så det kan også være et ret simpelt spørgsmål om økonomi - 25-27-årige, der har mere kvalitet og kan løfte truppen fra dag 1 koster boksen.

                            Bagefter kan man så snakke om erfaring, lederegenskaber, vindermentalitet osv. Måske handler det bare om, at kvalitet koster penge, og 'gammel' kvalitet er det, vi har råd til.
                            Last edited by nixcha; 24-08-2018, 11:19.

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg har på intet tidspunkt forventet nogen spillere der kunne forstærke os betragteligt. Vi er simpelthen ikke interessante nok. Og har ikke penge nok.
                              Jeg har håbet. Men forventningerne hos mig har mere været at man finder de rigtige typer til JMs spillestil. Ikke at de er væsentlig bedre.
                              Og derfor har jeg det pt okay med det der er hentet. Også fordi jeg havde forventet noget SL skrammel fra andre klubbers reservelager
                              Så er det jo så her, at jeg vil anføre, at man burde hente nogle yngre spillere, som man kan udvikle i stilen og som kan vokse sig sig større og bedre i klubben, i stedet for at hente nogle gamle spillere, hvis de alligvel kun flytter holdet marginalt. Hvis sidstnævnte viser sig at være tilfældet, er det noget nær den mest håbløse strategi jeg kan tænke mig til.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Måske handler det lige så meget om, at ledelsen har indset, at der skulle mere kvalitet ind i truppen og det med det samme. Og her er erfarne spillere, der er kommet lidt i overskud i deres klub, bare billigere end yngre, gode spillere. Så det kan også være et ret simpelt spørgsmål om økonomi - 25-27-årige, der har mere kvalitet og kan løfte truppen fra dag 1 koster boksen.
                                Jamen det er da muligt, men hvad er det vi spiller for her på kort sigt? Man har jo ikke engang nosser til at melde en målsætning ud, så vi ved hvad vi går efter? Hvis vi bare går efter at overleve, kan vi da ligeså godt finde nogle spillere som man rent faktisk kan udvikle. Hvis det her er et desperat forsøg på at komme med i top 6, og at alt bare skal sættes ind på at nå det i den her sæson, ja så giver det da lidt mening, jeg har stadig bare svært ved at tro på, at vi har fået tilført nok kvalitet til, at det kan flytte os så markant.

                                Og når man henter så mange +30 spillere, så SKAL vi præstere nu og her, ellers er det jo helt forfejlet.

                                Comment

                                Working...
                                X