Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Men du er nødt til at kigge lidt dybere på tingene, før at man konkluderer, at tilskueropbakningen næsten er uændret.

    I denne sæson har vi for det første ikke været et af rækkens ringeste hold på noget tidspunkt, som vi jo præsterede som i største delen af grundspillet i forrige sæson. Det burde give flere tilskuere. Derudover har der været nogle toppe i denne sæson, som bare ikke var der i den forrige. Indvielsen af RMN-tribunen fremhæves næsten alene som sæsonens højdepunkt, og havde det ikke været en event, var der heller ikke kommet 10.700 til den kamp. På samme måde kom FCK-kampen på et tidspunkt, hvor håbet stadig var lysegrønt hos en del, og derfor kunne man også mønstre et pænt tal på 9200, uden kontingent fra Hovedstaden.

    FCK og Brøndby-kampene i 16/17 er en helt anden snak. Der var før det første ikke nogen historisk tribuneindvielse, og for det andet kom kampene på et meget skidt tidspunkt. OB går ind til FCK-kampen efter en decideret lortet periode, hvor man har tabt 7 ud af de sidste 8 kampe og kun scoret i to af dem. Hele sæsonen var reelt tabt på gulvet ift. målsætningen der. Den stime kan du så forlænge til 9 nederlag ud af 11 kampe, før man møder Brøndby i slutningen af november i pisøse regnvejr, hvor optimismen heller ikke ligefrem havde genfundet sig i mellemtiden. Der var 5.800 til begge kampe, ikke en gang 1000 flere tilsammen end der var til hjemmekampen mod Brøndby i denne sæson. Det har altså konsekvenser at ligge næstsidst i Superligaen. Hvis du vil, kan du også smide en afgørende Europa-playoff kamp hjemme mod AGF oven i hatten, som altså bare trækker flere både fynske og århusianske folk af huse, end det gør at møde Silkeborg og Randers hjemme i første kamp af to.

    Det er alt sammen noget der er betinget af udsving i resultater og kampprogram, det mest bekymrende er, at bundniveauet er faldet fra 3400 til 1600. Og ja, det var pissekoldt derude mod Lyngby, men det er stadig uhørt lavt for en klub som OB, og det er altså ikke første gang i nyere historie, at det har været koldt at gå på stadion.

    Derudover tror jeg, at du skal se tilskuerdebatten i det lys, at nogle har følt sig provokeret af de udmeldinger der kom for fra klubben ifm. opgørelse af regnskabet.

    "På tilskuersiden har OB også taget vigtige skridt i den rigtige retning. Tilskuertallene har til OB’s hjemmekampe vist en fremgang på næsten 20 procent i den første halvdel af den nye sæson 2017/2018"

    Det er jo bare cherrypicking af værste skuffe, om man vil det eller ej. At definere en udvikling ud fra et regnestykke, hvor du indrager de mest positive tal (hjemmekampe mod de største hold) og ikke de mest negative tal (hjemmekampe mod de mindste hold), fremstår bare enormt useriøst og som rendyrket spin. Smid det oven i OBs eksisterende kommunikative profil, så er det meget let at blive prokokeret af.
    Selvfølgelig skal man kigge på de store billeder når man ser på tilskuerudviklingen, men derfor synes jeg da stadig at de her tal er bedre end jeg havde forventet. Især når man så kigger på nogle af de andre hold. Jeg synes kun det er godt at vi har været i stand til at skabe noget begejstring og forhåbning omkring at man kan slå de store hold som BIF og FCK på hjemmebane og folk derfor gider komme. Jeg synes det er super at vi overordnet "kun" har tabt 1,3% hvor hold som Aab og FCK der kom i top 6 har større tab. Jeg synes det er super at vi klarer os bedre end GF som umiddelbart også havde ligeså stort incitament til at møde op med deres tur mod europa.

    Dermed ikke sagt at det her absolut ikke er godt nok. Selvfølgelig skal der være langt flere der ser OB spille, vi skal igen op og minimum være det hold med 4. flest tilskuere som i 2012/2013 sæsonen. Der skal igen skabes begejstring for et OB projekt som folk gider støtte op om, og forhåbentlig har vi noget et vendepunkt nu. Forhåbentlig kan en ny direktør der udtaler sig positivt og klart om OB være med til at få folk til at tro på projektet. Forhåbentlig kan et nyt anlæg i Ådalen få folk til at tro på at der sker noget i klubben og man vil faktisk tilbage til toppen. Forhåbentlig kan Michelsen få indført en spillestil der både er underholdende og giver point.

    Kan godt være at jeg har været for pessimistisk omkring vores tilskuertal, og derfor forventede et større fald, men jeg blev positivt overrasket over dette. Og jeg tror og håber på at vi til næste år ser en stigning, både i point og tilskuere. Og det kan sagtens være at jeg stikker mig selv blår i øjnene ved at tro det, men en del for mig at være fodboldfan er at jeg går ind til hver sæson med at den her gang sker det. Den her gang får Greve sit egentlige gennembrud og ligger superligaen ned, Eske kommer op og bliver en del af det her hold og ikke en eneste tilskuer er i tvivl om hvorfor, Tverskov og JJ bliver en magtfaktor på midtbanen og folk undrer sig over hvorfor man snakkede så meget om Mathias Jensen og Kofod. Det er nok ikke lige sådan det kommer til at spille sig ud, men det er sådan en fornemmelse jeg har før hver sæson og jeg håber at de udmeldinger og forhåbentlig handlinger der vil udspille sig henover sommeren gør at flere får den fornemmelse og vi allerede i de første kampe vil se den stigning i tilskuertal slå igennem. Og vi vil se den synergi som Troels Bech yndede at snakke om med at hvis bare RMN tribunen kaldte højt nok på genpres så skulle spillerne nok levere. Men denne gang vil det være både spillere og tilskuere der leverer og det vil få os langt.

    Comment


      Vi starter ude mod Vendsyssel

      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...abner-mod-agf/

      Comment


        Resten af kampprogram her

        http://www.superliga.dk/sites/defaul...spil_18-19.pdf

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Lidt i tvivl om det er fordel at få dem i første kamp?

          De har succesoplevelsen i benene stadigvæk.
          På den anden side kan vi måske få dem spillet ned med hurtige kombinationer.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Tak, så skal jeg ikke selv lede efter det. Der skal lige skrives midlertidige datoer i kalenderen.

            Comment


              Jow Jow FCK starter hjemme og slutter hjemme i grundspillet. Intet nyt i det

              Comment


                Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                Jow Jow FCK starter hjemme og slutter hjemme i grundspillet. Intet nyt i det
                I de to sæsoner før det, er de startet hjemme og sluttet ude ...
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg
                  Lidt i tvivl om det er fordel at få dem i første kamp?

                  De har succesoplevelsen i benene stadigvæk.
                  På den anden side kan vi måske få dem spillet ned med hurtige kombinationer.
                  Det er jo altid rart at starte mod en af de nemmere modstandere, men oprykkere i første kamp er ofte noget lort, og især på udebane. Læg dertil en lang bustur og et sted, hvor vi røg ud i pokalen for under 2 år siden, så er det i hvert fald ikke oplagte tre point, i min verden. Havde hellere taget en tur til Århus eller Aalborg, hvor ét point ville være fint og et nederlag ikke ville være nogen elendig start.

                  Ellers ser programmet fint ud synes jeg, de formodet sværeste kampe er ikke klumpet sammen, som de var lidt i foråret i sidste sæson, og vi har et udmærket program mod slutningen af grundspillet.

                  Comment


                    Vi har jo prøvet det et par gange de sidste 4 sæsoner, og man kan jo håbe på at tredje gang bliver lykkens gang.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Ved nogen hvorfor rælkefølge man spiller mod de andre forændres efter runde 1-13? Man kunne ja ret let holde fast i den rækkefølge også for runde 14-26 Og spille i rytme "en ude, en hjemme" osv. i hele grundspil.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Det ser ud til vi slutter en uge senere i efteråret. 3 runder i december. Lækkert....

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Ved nogen hvorfor rælkefølge man spiller mod de andre forændres efter runde 1-13? Man kunne ja ret let holde fast i den rækkefølge også for runde 14-26 Og spille i rytme "en ude, en hjemme" osv. i hele grundspil.
                          Nej kan ikke give en fornuftig forklaring. Men det er vist meget normalt

                          Comment


                            Igen skal vi på stadion i begyndelsen af februar. Hvor er det hjernedødt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Det ser ud til vi slutter en uge senere i efteråret. 3 runder i december. Lækkert....
                              Ja man undres over hvorfor der er gabende tomme stadions ..

                              kæft en flok amatørere ..
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Paven152 Se indlæg
                                Igen skal vi på stadion i begyndelsen af februar. Hvor er det hjernedødt
                                Sindssygt at man ikke lave lidt midtugekampe i Juli-Okt og igen fra midt marts....

                                Det kan alle da kun have interesse i

                                Comment

                                Working...
                                X