Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Der ER jo helt reelle grunde til, at den positive særbehandling som OB fik ikke længere praktiseres ... det skulle aldrig have været sådan, men det ser heldigvis ud til at være slut.

    OB er en privat virksomhed og de må vente i køen som alle andre.
    OB Er Jo ikke "bare" en privat virksomhed. Men selvfølgelig skal reglerne overholdes.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Der ER jo helt reelle grunde til, at den positive særbehandling som OB fik ikke længere praktiseres ... det skulle aldrig have været sådan, men det ser heldigvis ud til at være slut.

      OB er en privat virksomhed og de må vente i køen som alle andre.
      Problemet er hvis konkurrenterne går til grænsen og nogle gange over. Så bliver det svært at klare sig. Jeg tror Odense og Fyn har glæde af et stærkt superligahold, og selvom man bør overholde reglerne synes det er ærgerligt byen ikke står mere sammen om OB. Og ja, jeg ved godt historikken med 13 og Nierne osv står i vejen.
      OB: Danske mestre i 2075/6

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
        Problemet er hvis konkurrenterne går til grænsen og nogle gange over. Så bliver det svært at klare sig. Jeg tror Odense og Fyn har glæde af et stærkt superligahold, og selvom man bør overholde reglerne synes det er ærgerligt byen ikke står mere sammen om OB. Og ja, jeg ved godt historikken med 13 og Nierne osv står i vejen.
        Nu er faciliteterne givetvis en lidt anden sag, men der gemmer sig også en del af forklaringen på stagnationen, i den første sætning der. OB er har generelt været alt for defensive ift. hvad det kræver i dag.

        I mange år blev der set ned på FCMs strategi, hvor man tog ud i landet og prøvede at rekruttere de bedste spillere til deres ungdomsarbejde, uanset hvilken by de kom fra. OB var også en af de klubber der ikke brød sig om det. I dag er det blevet en hel gængs strategi, også i OB, og det ser vi jo bedst ved at kigge på spillere som Mathias Jørgensen og Mads Frøkjær, som jo ikke har en promille fynbo i sig, men som alligevel brandes som klubbens egne talenter.

        Og det er jo bare ét eksempel i rækken af problemer for OB. Vi er konstant ét skridt efter nogle af andre hold herhjemme, på flere parametre, og i nogle tilfælde tager det flere år at indhente det skridt, og så bliver man bare overhalet. OB kan ikke blive ved med at stå på bagbenene og vente på at udviklingen er fløjet forbi, man er simpelthen nødt til at forsøge at foregribe begivenhederne og potentielt vinde markedsandele ved at være blandt de første. For lige nu har OB ingen andre parametre at slå sine konkurrenter på.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Så kan jeg bedre forstå han ikke har spillet, har hele tiden set ham som det største angrebstalent ... en spiller med ekstraordinære evner.
          Jeg tvivler nu på, det er derfor. Han startede jo for et par uger siden mod Vendsyssel, men blev pillet ud i pausen, og jeg har set flere skrive, at han har haft temmelig svært ved at finde sig til rette i systemet og spillestilen.

          Men ingen tvivl om, at han er en talentfuld spiller med nogle meget markante spidskompetencer, og man må bare tage hatten af for FCN’s arbejde.
          SLO

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Problemet er hvis konkurrenterne går til grænsen og nogle gange over. Så bliver det svært at klare sig. Jeg tror Odense og Fyn har glæde af et stærkt superligahold, og selvom man bør overholde reglerne synes det er ærgerligt byen ikke står mere sammen om OB. Og ja, jeg ved godt historikken med 13 og Nierne osv står i vejen.
            https://www.bt.dk/superligaen/dokume...r-fra-kommunen

            Der skal da renses ud i ulovlighederne og ikke bare køres mere på fordi andre også gør det?
            OB fører i tilskud fra kommunen, ganske klart endda ... og med den historik der er, som jeg tænker alle kender, så er det da endnu mere relevant at OB ikke igen får særregler.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
              Jeg tvivler nu på, det er derfor. Han startede jo for et par uger siden mod Vendsyssel, men blev pillet ud i pausen, og jeg har set flere skrive, at han har haft temmelig svært ved at finde sig til rette i systemet og spillestilen.

              Men ingen tvivl om, at han er en talentfuld spiller med nogle meget markante spidskompetencer, og man må bare tage hatten af for FCN’s arbejde.
              Tror han har haft tankerne andre steder, det er så nemmere at forstå nu.

              Han er ikke bare talentfuld, han er noget ekstra ham her ... hvis bare han arbejder hårdt for det.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det er muligt det var Nedergård der spottede Baden-Frederiksen, og tog ham med til FCN, men inden den tid anbf. han OB, hvor den unge mand afslog et skifte med begrundelsen at han forventede "bare lidt mere" i fht. de fysiske rammer som OB tilbyder pt. Med andre ord var det "knejten" selv der afslog et skifte til OB før FCN kom ind i billedet.
                Ja men vi arbejder jo stenhårdt og målrettet nu på 25. år for at forbedre forholdene . Vores nuværende sportsdirektør har snakket og snakket så mon ikke de nye brusere er på vej .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Ja men vi arbejder jo stenhårdt og målrettet nu på 25. år for at forbedre forholdene . Vores nuværende sportsdirektør har snakket og snakket så mon ikke de nye brusere er på vej .
                  Vores nuværende sportsdirektør er vel ham der har realiseret projektet langt at midlerne er til stede, engang når kommunens embedsværk får taget nogen beslutninger, og givet de rigtige tilladelser så det kan sættes i værk. Vanskeligt at klandre JH for noget der. Han KAN bare ikke hænges op på tidligere bestyrelsers usamarbejdsvilje i A/S-delen, og i OB-amatørafd. Rostil JH for det, men beslutningsprocessen kan han næppe påvirke.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Så scorede Rømer lige sit andet mål - OB kan IKKE gøre noget rigtigt mere....

                    Comment


                      Rømer var jo åbenlyst elendig i foråret, men ift. den stil Michelsen øjensynligt gerne ville spille, var han da en af de få som passede på beskrivelsen. Om ikke andet kunne han have været et kort på HHs geniale dødboldskombinationer.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Vores nuværende sportsdirektør er vel ham der har realiseret projektet langt at midlerne er til stede, engang når kommunens embedsværk får taget nogen beslutninger, og givet de rigtige tilladelser så det kan sættes i værk. Vanskeligt at klandre JH for noget der. Han KAN bare ikke hænges op på tidligere bestyrelsers usamarbejdsvilje i A/S-delen, og i OB-amatørafd. Rostil JH for det, men beslutningsprocessen kan han næppe påvirke.
                        Indtil der foreligger noget konkret er og bliver det kun Tom snak .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Enig. Det her er forlængst blevet en farce.
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Rømer var jo åbenlyst elendig i foråret, men ift. den stil Michelsen øjensynligt gerne ville spille, var han da en af de få som passede på beskrivelsen. Om ikke andet kunne han have været et kort på HHs geniale dødboldskombinationer.
                            Måske fordi hele OB-konstellationen
                            suger
                            energi, drive og selvtillid ud af nytilkomne spillerne....

                            Drachmann er måske den næste, der mister gnisten.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Rømer var jo åbenlyst elendig i foråret, men ift. den stil Michelsen øjensynligt gerne ville spille, var han da en af de få som passede på beskrivelsen. Om ikke andet kunne han have været et kort på HHs geniale dødboldskombinationer.
                              Efter vores kamp mod Randers sad Riddersholm og Dickoh i Mediano og grinede over, at Rømer havde scoret på hovedstød, fordi han ifølge dem er elendig med låget - og derfor altid blev holdt tilbage i fcm. Nu har han så lavet nr to på den facon. Fodbold kan være et mærkeligt spil

                              Comment


                                Tænk sig at vi kom bagud 3-0 til Hobro. Kæft de er uduelige. Sammen med OB det klart ringeste hold jeg har set i sæsonen.

                                Comment

                                Working...
                                X