Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Ja, men så tager du også det helt ekstreme eksempel. FC klubberne og Esbjerg er jo blandt dem der giver flest minutter til udlændinge, og de har vidst ikke nogle problemer med hverken at bruge eller tiltrække talenter. De er tværtimod bedre end vi er.

    Spørgsmålet er jo, om det er vigtigt at de spillere man har været ude og hente i andre klubber er danske spillere eller ej. Her vil jeg så mene, at det er fuldstændigt ligegyldigt, det handler om hvad den enkelte spiller indeholder, ikke nationaliteten.
    Er ret enig. Vi er jo ikke danmarksmester i at bruge talenter, og da slet ikke i start 11’eren.
    Tror ærlig talt talenterne er ligeglade med om de spillere der optager pladserne er fra Horsens eller Holland , tror mere de kigger på hvor langt der er til
    spilletid for unge talenter .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Enig i alt undtagen at det er “fuldstændig ligegyldigt”. Det tror jeg altså ikke det er 100%. Tror det er vigtigt at have en stor dansk stamme i det samlede billede. Også for at få dem til at blive i længere tid evt. Så kan strække mig til “uden afgørende betydning”
      Jeg ved ikke, hvor "stor" en stor dansk stamme er tiltænkt at skulle være, men jeg tror f.eks. ikke, at OB vil have nogen mindre opbakning, hvis 60% af spilleminutterne var besat af udlændinge. Jeg tror ikke der er særligt mange der føler en nærere relation til OB, fordi at vi spiller med Ludwig fra Amager i stedet for Leeuwin fra Holland. Jeg tror ikke, at der var mange der følte, at Chris fra Randers kæmpede mere for klubben og os fans end Ruud fra Norge gjorde, og jeg tror ikke, at der var mange der følte OB-hjertet banke hårdere, når Højer fra Viborg scorede, end når det var Miti fra Zambia.

      Det jeg tror er vigtigt er, at vi til enhver tid har en gruppe af spillere med en lokal og regional forankring, så folk på øen rent faktisk føler, at der er en relation, og at klubben betyder noget mere for de her spillere. Spillere hentet i Jylland eller på Sjælland, ser i ligeså høj grad OB som et springbræt til en større dansk klub eller udlandet, som en hvilken som helst anden udlænding gør, sådan er virkeligheden i moderne fodbold.

      Det kan da godt være, at knap 50% af Esbjergs spilleminutter går til udlændinge, men jeg så da alligevel klart hellere en trupsammensætning der ligner deres, når vi ser på baggrund. Udover AK(som de færreste ser ud til at bryde sig om alligevel), har den egenudviklede spiller, der har fået flest kampe i den her sæson for os, fået 21 kampe. Esbjerg har 6 egenudviklede lokale spillere der har fået mindst 24 kampe i den her sæson. De kan med rette påstå, at de har vundet bronze med lokale drenge. At vi skulle have præsteret i denne sæson på baggrund af vores talenter, vil vidst være noget af en tilsnigelse, vi kan vel max komme op på én mand i idealopstillingen.

      Så, så jeg da hellere en idealopstilling med 4-5 fynske talenter der har været igennem vores ungdomsafdeling, og om de lejesvende de så er omgivet af hedder Troels Kløve eller Joni Kauko, er jeg da bedøvende ligeglad med som fynbo.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Ganske godkendt .
        Men hans tal for Hammarby 1,32 og Skive 1,26 er så ikkeovervældende . Men uanset hvad så er der ikke umidlbart nogle trænere i ligaen jeg vil bytte med
        Enig

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Jeg ved ikke, hvor "stor" en stor dansk stamme er tiltænkt at skulle være, men jeg tror f.eks. ikke, at OB vil have nogen mindre opbakning, hvis 60% af spilleminutterne var besat af udlændinge. Jeg tror ikke der er særligt mange der føler en nærere relation til OB, fordi at vi spiller med Ludwig fra Amager i stedet for Leeuwin fra Holland. Jeg tror ikke, at der var mange der følte, at Chris fra Randers kæmpede mere for klubben og os fans end Ruud fra Norge gjorde, og jeg tror ikke, at der var mange der følte OB-hjertet banke hårdere, når Højer fra Viborg scorede, end når det var Miti fra Zambia.

          Det jeg tror er vigtigt er, at vi til enhver tid har en gruppe af spillere med en lokal og regional forankring, så folk på øen rent faktisk føler, at der er en relation, og at klubben betyder noget mere for de her spillere. Spillere hentet i Jylland eller på Sjælland, ser i ligeså høj grad OB som et springbræt til en større dansk klub eller udlandet, som en hvilken som helst anden udlænding gør, sådan er virkeligheden i moderne fodbold.

          Det kan da godt være, at knap 50% af Esbjergs spilleminutter går til udlændinge, men jeg så da alligevel klart hellere en trupsammensætning der ligner deres, når vi ser på baggrund. Udover AK(som de færreste ser ud til at bryde sig om alligevel), har den egenudviklede spiller, der har fået flest kampe i den her sæson for os, fået 21 kampe. Esbjerg har 6 egenudviklede lokale spillere der har fået mindst 24 kampe i den her sæson. De kan med rette påstå, at de har vundet bronze med lokale drenge. At vi skulle have præsteret i denne sæson på baggrund af vores talenter, vil vidst være noget af en tilsnigelse, vi kan vel max komme op på én mand i idealopstillingen.

          Så, så jeg da hellere en idealopstilling med 4-5 fynske talenter der har været igennem vores ungdomsafdeling, og om de lejesvende de så er omgivet af hedder Troels Kløve eller Joni Kauko, er jeg da bedøvende ligeglad med som fynbo.
          Ikke helt skævt det du skriver. Har det bare bedst med en stor dansk trup end at kigge på en flok af ligegyldige udlændinge som vi ser i mange klubber.
          Men hvis vi snakker rigtige profiler er det selvfølgelig knap så vigtigt.

          Comment


            OBs sæson i A-Å

            https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/superl...9-ob-fra-a-aa/

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Jeg ved ikke, hvor "stor" en stor dansk stamme er tiltænkt at skulle være, men jeg tror f.eks. ikke, at OB vil have nogen mindre opbakning, hvis 60% af spilleminutterne var besat af udlændinge. Jeg tror ikke der er særligt mange der føler en nærere relation til OB, fordi at vi spiller med Ludwig fra Amager i stedet for Leeuwin fra Holland. Jeg tror ikke, at der var mange der følte, at Chris fra Randers kæmpede mere for klubben og os fans end Ruud fra Norge gjorde, og jeg tror ikke, at der var mange der følte OB-hjertet banke hårdere, når Højer fra Viborg scorede, end når det var Miti fra Zambia.

              Det jeg tror er vigtigt er, at vi til enhver tid har en gruppe af spillere med en lokal og regional forankring, så folk på øen rent faktisk føler, at der er en relation, og at klubben betyder noget mere for de her spillere. Spillere hentet i Jylland eller på Sjælland, ser i ligeså høj grad OB som et springbræt til en større dansk klub eller udlandet, som en hvilken som helst anden udlænding gør, sådan er virkeligheden i moderne fodbold.

              Det kan da godt være, at knap 50% af Esbjergs spilleminutter går til udlændinge, men jeg så da alligevel klart hellere en trupsammensætning der ligner deres, når vi ser på baggrund. Udover AK(som de færreste ser ud til at bryde sig om alligevel), har den egenudviklede spiller, der har fået flest kampe i den her sæson for os, fået 21 kampe. Esbjerg har 6 egenudviklede lokale spillere der har fået mindst 24 kampe i den her sæson. De kan med rette påstå, at de har vundet bronze med lokale drenge. At vi skulle have præsteret i denne sæson på baggrund af vores talenter, vil vidst være noget af en tilsnigelse, vi kan vel max komme op på én mand i idealopstillingen.

              Så, så jeg da hellere en idealopstilling med 4-5 fynske talenter der har været igennem vores ungdomsafdeling, og om de lejesvende de så er omgivet af hedder Troels Kløve eller Joni Kauko, er jeg da bedøvende ligeglad med som fynbo.
              Så absolut helt enig .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment

              Working...
              X