Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæson 2018/2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Altså er Brøndbys økonomi så meget bedre end OBs siden de kan hente mange A spillere hele tiden. Eller er det bare fordi JBA gider bruge penge på klubben

    Comment


      Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
      Altså er Brøndbys økonomi så meget bedre end OBs siden de kan hente mange A spillere hele tiden. Eller er det bare fordi JBA gider bruge penge på klubben
      Uden at have insider viden tror jeg det kommer an på hvordan du stiller det op. Tror de har markant større underskud end os, men tror også de jonglerer med meget større tal.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Uden at have insider viden tror jeg det kommer an på hvordan du stiller det op. Tror de har markant større underskud end os, men tror også de jonglerer med meget større tal.
        Så vidt jeg ved har OSE vidst højere omsætning end BIF. Mener kun at PSE er over os.

        Men omsætning rent fodboldmæssigt er det nok minimum * 2

        Comment


          Vejle har fået Grytes aflagte målmandstrøjer at spille i næste sæson.


          Comment


            Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
            Altså er Brøndbys økonomi så meget bedre end OBs siden de kan hente mange A spillere hele tiden. Eller er det bare fordi JBA gider bruge penge på klubben
            De er villige til at bruge penge indtil de rammer en model ala FCM hvor den sportslige succes generer så mange penge at det løber rundt krydret med spillersalg der fremadrettet skal give overskud. De fodrer hønen så den kan lægge en masse æg.

            Det er vi ikke. Vi pusser om ægget og håber på at det snart klækker

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Vejle har fået Grytes aflagte målmandstrøjer at spille i næste sæson.


              Lol. Ja den er sgu den samme som Grytebusts

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                De er villige til at bruge penge indtil de rammer en model ala FCM hvor den sportslige succes generer så mange penge at det løber rundt krydret med spillersalg der fremadrettet skal give overskud. De fodrer hønen så den kan lægge en masse æg.

                Det er vi ikke. Vi pusser om ægget og håber på at det snart klækker
                Men tror så heller ikke andre klubber end BIF ville kunne det.. Bare se Lyngby..

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Men tror så heller ikke andre klubber end BIF ville kunne det.. Bare se Lyngby..
                  Kommer jo an på hvad ejeren vil. Thorborg er mere værd end JBA og ham der ejer FCM til sammen.
                  Så det er et spørgsmål om vilje,mod og dygtighed. Men hvis han ikke vil er det også fair nok. Det er jo hans penge der risikeres

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                    Men tror så heller ikke andre klubber end BIF ville kunne det.. Bare se Lyngby..
                    Det synes jeg ikke du har ret i. Der er da en del klubber der har levet over evne i dansk fodbold i nyere tid, bl.a. OB i en periode, og har klaret sig fint. FCM er vel netop det bedste eksempel, som en klub der næsten altid har levet over evne, men som er blevet "holdt i live" flere gange, og nu har skabt en fodboldforretning der kan løbe rundt via nogle store salg og europæiske gruppespil. Og de var altså langt ude. Først var det en inder der kom og smed 100 millioner for at købe knowhow i deres akademi, så var det nogle lokale der gik ind og købte transferrettighederne på alle deres mest interessante spillere, og så var det Benhams tur til at gå ind og købe klubben, på et tidspunkt hvor man igen var langt ude.

                    Men de formåede at skabe en klub, bl.a. med et rigtigt godt akademi, der var så sportslig interessant, at der var folk der var villige til at kaste penge efter dem. I den grad en risikabel måde at drive tingene på, men det endte jo med at lykkes fint. Hvis vi skal drage parallellen til Lyngby, så var det jo en klub med nogle meget kortsigtede sportsligt resultater og en ret gammel trup næsten blottet for egne talenter. Læg dertil et lorte stadion, en lille fanbase og en hård konkurrencesituation, hvor i hvert fald tre klubber i området har overhalet dem på talentområdet og generelt rent sportsligt. Der er virkelig ikke meget andet at købe end en historik.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Det synes jeg ikke du har ret i. Der er da en del klubber der har levet over evne i dansk fodbold i nyere tid, bl.a. OB i en periode, og har klaret sig fint. FCM er vel netop det bedste eksempel, som en klub der næsten altid har levet over evne, men som er blevet "holdt i live" flere gange, og nu har skabt en fodboldforretning der kan løbe rundt via nogle store salg og europæiske gruppespil. Og de var altså langt ude. Først var det en inder der kom og smed 100 millioner for at købe knowhow i deres akademi, så var det nogle lokale der gik ind og købte transferrettighederne på alle deres mest interessante spillere, og så var det Benhams tur til at gå ind og købe klubben, på et tidspunkt hvor man igen var langt ude.

                      Men de formåede at skabe en klub, bl.a. med et rigtigt godt akademi, der var så sportslig interessant, at der var folk der var villige til at kaste penge efter dem. I den grad en risikabel måde at drive tingene på, men det endte jo med at lykkes fint. Hvis vi skal drage parallellen til Lyngby, så var det jo en klub med nogle meget kortsigtede sportsligt resultater og en ret gammel trup næsten blottet for egne talenter. Læg dertil et lorte stadion, en lille fanbase og en hård konkurrencesituation, hvor i hvert fald tre klubber i området har overhalet dem på talentområdet og generelt rent sportsligt. Der er virkelig ikke meget andet at købe end en historik.
                      Brøndby siden 2010 ca. - 600 mil.
                      FCM siden 2009 ca. - 185 mil.
                      Skal ikke gøre mig klog på det regnskabstekniske, men virker alligevel som en ret stor forskel. Så er ikke uenig i at flere klubber har gjort det og nogle lykkedes med det, men tror bare ikke andre kunne slippe fra at gøre det i den størrelsesorden og periode.

                      https://www.dr.dk/nyheder/penge/supe...t-regnskabsaar

                      Comment


                        Jeg vil ikke kalde Flores en af de bedste på banen mod Frankrig. Men hvor er de dog gode generelt.
                        Og selv om de måske ryger hurtigt ud af VM frygter jeg at AaB har endnu et salg ala Bassogog på vej.
                        Træls hvis de skal have fyldt kassen op igen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Jeg vil ikke kalde Flores en af de bedste på banen mod Frankrig. Men hvor er de dog gode generelt.
                          Og selv om de måske ryger hurtigt ud af VM frygter jeg at AaB har endnu et salg ala Bassogog på vej.
                          Træls hvis de skal have fyldt kassen op igen
                          Jeg mener at huske at de skal aflevere 40% til hans tidligere klub hvis de sælger ham videre, og jeg kan ikke rigtig se at Flores blive fyret af for et så eksorbitant beløb som Bassogog.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Jeg mener at huske at de skal aflevere 40% til hans tidligere klub hvis de sælger ham videre, og jeg kan ikke rigtig se at Flores blive fyret af for et så eksorbitant beløb som Bassogog.
                            Det var alligevel noget af en andel

                            Tror stadig han bliver fyret af for 20-25 mill. 60% af det er stadig mange penge

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Det var alligevel noget af en andel

                              Tror stadig han bliver fyret af for 20-25 mill. 60% af det er stadig mange penge
                              Jada, det ligner et bedre salg end OB har præsteret længe. Jeg mener også at købsprisen var 7-8 mill. i skarp konkurrence med flere europæiske klubber. Sælges han for 25 mill. er der vel ca. 5 mill. tilbage når der afregnet med Peru-klubben og investeringen er trukket ud.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Vejle har fået Grytes aflagte målmandstrøjer at spille i næste sæson.


                                Haha. Godt set!

                                Comment

                                Working...
                                X