Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Sommer 2018

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Tilstrækkeligt antal = kvalitet?
    Yao og Frøkjær har jo ikke umiddelbart klasse til superligaen og det er vel tvivlsomt med Mathias Jørgensen.
    Altså hvordan du tolker det ud fra mit indlæg, det forstår jeg ikke helt. Men vi skal da ikke ud og hente 7-8 spillere, så vi ender med en trup på 28 spillere, ligesom det er ganske naturligt, at de yderste mandater i truppen ikke er besat af velafprøvet superligakvalitet. Så har man i hvert fald et helt skævt billede af, hvor vi er som klub.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
      At hente en spiller fra 2. Division, tager ham ind, gør ham til en profil og sælger ham for millionprofit. Det er i min verden et godt salg.
      Selvfølgelig er det et godt salg isoleret, når man ser på, hvor Tingager kom fra. At man får noget der ligner 4-5 millioner, fordi at de fleste klausuler formentlig går fløjten nu, for en spiller som Tingager med den vigtighed han havde, ser jeg som et udmærket salg, men ikke et decideret godt salg. Som mange har påpeget, kan man godt anskue det sådan, at OB solgte top 6-chancen ved at lade Tingager gå allerede i vinter, og det har jo også kostet penge. Da Michael Gravgaard var direktør i Randers og de missede top 6 sidste sæson, skønnede han at det kostede klubben flere millioner. Det samme har det jo selvsagt gjort for OB.

      Ved sidste uddeling af TV-pengene, efter grundspillet, var OB den klub der fik 9. flest TV-penge, og fik 2,3 millioner mindre end end klub som AaB, der endte som 5er i grundspillet. I og med, at AaB ikke er meget højere prioriteret hos TV-selskaberne end OB, skal den margin nok findes i de 46% af TV-pengene som uddeles på baggrund af resultaterne.

      Efter slutspillet her, er den margin nok kun blevet større, i og med at AaB ender 5er og OB nu som 10er, og så det faktum, at AaB qua at de har mødt Brøndby, FCM og FCK flere gange, har spillet nogle af de højest prioriterede kampe hos TV-selskaberne, hvor OB har spillet nogle af de lavest prioriterede. Den pulje hvor der uddeles penge efter, hvor højt prioriteret kampene er, udgør 24% af TV-pengene.

      Et realistisk skøn er, at OB alene på TV-pengene har tabt 6 millioner kr. ift. hvis de havde lavet en 5. plads, som AaB nu har gjort. Dertil skal man selvfølgelig lægge nogle lavere entréindtægter og sandsynligvis også nogle manglende bonusser fra sponsorerne. Derfor kan man sagtens anskue tingene sådan, at det rent faktisk var en økonomisk skidt beslutning af OB at sælge Tingager for det beløb, når man ser hvad det havde af sportslige omkostninger. Nu hører jeg ikke til dem der mener, at OB med Tingager havde været lig top 6, men chancen havde selvfølgelig været større, og man er nødt til at regne alle økonomiske faktorer ind, når man skal gøre op, hvad man reelt fik ud af sådan et salg.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Altså hvordan du tolker det ud fra mit indlæg, det forstår jeg ikke helt. Men vi skal da ikke ud og hente 7-8 spillere, så vi ender med en trup på 28 spillere, ligesom det er ganske naturligt, at de yderste mandater i truppen ikke er besat af velafprøvet superligakvalitet. Så har man i hvert fald et helt skævt billede af, hvor vi er som klub.
        Tænker bare i forhold til kvaliteten af truppen, altså i står jo med 7 mand der smutter, hvor flere af dem var faste startere/profiler i lange perioder, eller ment som det.
        Hvis holdet skal forbedres funker det jo ikke, at lade Yao og andre lignende tælle som spillere der giver en stærk nok trup ...
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Plus at Molberg vel også stadig kan komme i spil. Jeg tror også Harboe bliver en del af periferien omkring holdet i næste sæson.

          Jeg tror at 2 mand til startopstillingen måske også er for optimistisk. Hvilke to positioner skal det i så fald være? Jeg kan se, at man kommer til at gå efter noget til enten midterforsvaret eller den centrale midt, alt efter hvor den nye træner ser Tverskov, men ender det med at blive midterforsvaret, tror jeg nu også, at Rømer får lov at få chancen under en ny træner, ligesom at Casper Nielsen kan være i spil der, så det kan i min optik ligeså godt ende med at blive en spiller, som ikke ligner en klart defineret starter, men ender med at kæmpe på ligefod med de to andre, og måske ender med at styrke bredden.

          Jeg kan ikke se, hvor den anden spiller til startopstillingen skal være til, med mindre vi snakker en målmand. Når det så er sagt, så kan jeg sagtens se et scenarie, hvor man sælger Gryte og kører med de folk vi allerede har. Oliver er færdig på U19 nu, og hvis han er så stort et talent, som nogle gør ham til, er der vel ikke rigtigt noget formål med, at han skal være 3. keeper. Man har Thomas Mikkelsen som evt. overgangsfigur, og Bernat kan vel godt gå som 3. keeper, hvis uheldet en yderst sjælden gang skulle være ude.
          Det er bestemt til den optimistiske side, men jeg kan simpelthen ikke slippe tanken om en rigtig mindtbanegeneral, og hvad det kunne gøre for vores spil og spillerne omkring ham. Omvendt kan jeg jo også sagtens se, at hvis Tverskov skal spille midtbane, så er der en del om budet allerede. Det er en interessant problemstilling faktisk. Hvis man ser på opstillingen mod AGF, så er det kun Marco Lund, som man kan pege på og sige, at der mangler der i hvert fald noget kvalitet (han er ung og ikke uden evner, men stadig). Resten af holdet består af ganske fine superligaspillere, som i niveau ligger ret tæt – men der mangler jo alligevel noget. Nu har der været noget snak om DAP (tror også selv, at du har nævnt ham), men for mig vil det bare være mere fra samme skuffe. Så ser jeg hellere, at man nøjes med at hente én virkelig god spiller, hvis det endelig skulle være. Det var også derfor jeg var så skuffet over Rømer løsningen i januar. Der tænkte jeg netop, at vi havde muligheden efter salgene af Tingager og Izunna, hvor vi i forvejen havde Tverskov som en god løsning i bagkæden, så man kunne samle kræfterne og erstatte de to med en bedre spiller. En der kunne rykke ved noget, men sådan gik det jo ikke rigtigt...

          Og så har du jo en pointe i, at en ny træner vil komme nye øjne på det hele, og det kan give chancen til f.eks. Rømer, der har været i periferien (snakken fra Ådalen går desværre bare på, at han gør det dårligt). Det kan jo også få stor betydning for, hvordan truppen skal sammensættes, for det er vel ikke engang givet, at det bliver 4-4-2, der er vores udgangsformation.

          Mht. målmandssituationen, så har jeg selv været fan af den løsning, som du skitserer. Især hvis det kunne frigive midler til bedre markspillere. Jeg tror bare ikke, at det er den løsning, som de går med 0:)
          Igen kan trænersituationen selvfølgelig få en indflydelse.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Tænker bare i forhold til kvaliteten af truppen, altså i står jo med 7 mand der smutter, hvor flere af dem var faste startere/profiler i lange perioder, eller ment som det.
            Hvis holdet skal forbedres funker det jo ikke, at lade Yao og andre lignende tælle som spillere der giver en stærk nok trup ...
            Det er godt nok en stramning. Der er ingen af de 7, som har spillet andet end meget perifære roller her i foråret, og det er vel kun Joan og Jønsson som på noget tidspunkt har kunne kalde sig faste startere, og de har godt nok præsteret... svingende. Det er højest 3 af de 7, som i sin tid blev hentet som startere (og det kan man endda godt diskutere om Joan gjorde) - sjovt nok lige præcis det antal forstærkninger jeg skitserede i mit første indlæg. De 18 mand, der er i truppen nu (15 markspillere) er i mine øjne over en bred kam fine superligaspillere, så med de 3 ekstra spiller så er du på 21 mand, og så et par spillere som næppe er mere end trupspillere (det er vi enige om), men igen: du har et helt urealistisk syn på tingene, hvis du regner med, at en trup skal bestå af 24 fikse og færdige superligaspillere

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
              At hente en spiller fra 2. Division, tager ham ind, gør ham til en profil og sælger ham for millionprofit. Det er i min verden et godt salg.
              Ja det kan man sige . Men at sælge en profil som var blevet en bærende og vigtig spiller i en god udvikling for 4 mill er ikke et fantastisk salg i min verden
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Ja det kan man sige . Men at sælge en profil som var blevet en bærende og vigtig spiller i en god udvikling for 4 mill er ikke et fantastisk salg i min verden
                Salget i sig selv kunne måske godt forsvares. Problemet er at KEP ikke har top 6 niveau, og Lund slet ikke. Hvis der var blevet hentet en fornuftig erstatning, så kunne top 6 måske have været indfriet.

                Comment


                  Horsens scouter i udlandet. Gad vide om vi snart kommer til at gøre det samme
                  Lyder bestemt heller ikke som en træner der er på vej væk

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ger-i-udlandet

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Horsens scouter i udlandet. Gad vide om vi snart kommer til at gøre det samme
                    Lyder bestemt heller ikke som en træner der er på vej væk

                    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ger-i-udlandet
                    Udover Gryte, Welbeck, Yao, Makrini.. Mon ikke..

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Udover Gryte, Welbeck, Yao, Makrini.. Mon ikke..
                      Hvor mange af de spillere er hentet inden for de sidste to år?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                        Udover Gryte, Welbeck, Yao, Makrini.. Mon ikke..
                        Så vidt jeg har hørt er det kun Grytebust der blev scoutet. Welbeck,Yao og Makrini blev tilbudt igennem agenter.
                        Der er altså en forskel her inden du sådan dømmer mig for Fake News

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Hvor mange af de spillere er hentet inden for de sidste to år?
                          0%, 2 år og 3 måneder 25%.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Hvor mange af de spillere er hentet inden for de sidste to år?
                            Præcis. Jeg skriver også hvornår vi snart IGEN begynder at scoute uden for landets grænser

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Præcis. Jeg skriver også hvornår vi snart IGEN begynder at scoute uden for landets grænser
                              Ja, og hvis der rent faktisk allerede bliver gjort det, så prøv at tage nogle chancer i stedet for bare at hente det "sikre" og middelmådige hver gang. Jeg forstår egentlig heller ikke, hvorfor man har været så afskrækket af det. Gryte og El Makrini har da absolut været nogle af de større transfersuccesser, og har passet fint ind i truppen mig bekendt. Welbeck og Yao har mere karakter af lottokuponer og har næppe kostet det store at have gående, så dem vil jeg heller ikke laste nogle for.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Så vidt jeg har hørt er det kun Grytebust der blev scoutet. Welbeck,Yao og Makrini blev tilbudt igennem agenter.
                                Der er altså en forskel her inden du sådan dømmer mig for Fake News
                                Har nok læst dit indlæg hårdere end det var så. Men tror bare ikke Horsens scouter mere i udlandet end vi gør. Tror man har haft en meget bevidst beslutning om at få opbygget træningskulturen og så ligesom ikke tilføre for meget man måske var mere usikker på. Hvis de historier der har lydt fra LO tiden har være rigtige, så har der måske været et efterslæb der. Men håber og tror da at vi er ved at være i mål med det og man kan tillade sig at tage lidt flere chancer.

                                Comment

                                Working...
                                X