Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-FCM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Sheed
    replied
    Jeg hører til dem der mener, at en klub som OB selvfølgelig skal satse på pokalturneringen, og at det for os, ligesom den gamle kliché, er den korteste vej til Europa. Der er for mig 4 hold lige nu herhjemme der er klart et niveau over os (FCM, FCN, FCK & BIF). Vinder vi i aften, er der max 2 hold tilbage af de 4 i næste runde, og FCN har lige bevist, at de sagtens kan tabe i Hobro.

    Så selvfølgelig SKAL vi jagte den mulighed vi har for noget sportslig succes, for vi får den ikke i Superligaen i den her sæson. Om vi så lige får klemt røven med i top 6 eller om vi lander udenfor, kommer næppe til at gøre den store forskel. Den reelle forskel er nok, at i sidstnævnte scenarie har vi en spinkel chance for at kvalificere os til noget europæisk, og i det første scenarie skal vi bare spille om, hvorvidt vi ender med 10 eller 20 point op til top 4. Pokalen er vores mulighed for at lave noget stort i år, noget der vil blive husket, så alle kræfter skal bruges på de få kampe der er. Vi er i teorien 3 hjemmesejre fra at stå i Parken, så få kampe snakker vi om.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
    Det er jeg som sådan enig i. Men det er nu ikke niveauet hos Greve og JJT der bekymrer, de skal nok bygge på. Det er mere præstationerne for de såkaldt bærende spillere som Jønne, Helenius, Izunna, Fester, og til dels AK. Der gør at vi ikke flytter os ret meget.
    Enig, der er også derfor at vi bør tage afsked med disse og erstatte den med stjerner som kan løfte de fynske drenge.

    Leave a comment:


  • NicolaiN
    replied
    I Stiften står der ikke noget om en evt. start-11. Er der nogen, der har set træning, eller læst noget?

    Jeg går ud fra, at vi er nødt til at stille noget, der minder om stærkeste opstilling med FCMs bredde in mente.

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    De kan træne det offensive alt det de vil. Det ændre ikke på at vi mangler kvalitet. Det er jo tydeligt afspejlet de seneste sæsoner hvis vi laver urimeligt få mål. Greve, og til dels jjT skal gøre deres topniveau til fremtidens bundniveau for at det for alvor flytter os.
    Det er jeg som sådan enig i. Men det er nu ikke niveauet hos Greve og JJT der bekymrer, de skal nok bygge på. Det er mere præstationerne for de såkaldt bærende spillere som Jønne, Helenius, Izunna, Fester, og til dels AK. Der gør at vi ikke flytter os ret meget.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Hvorfor ikke bruge kampen til at træne/forbedre den offensive del af OBs spil med start-11eren - det er det som er holdets achilleshæl lige nu...
    De kan træne det offensive alt det de vil. Det ændre ikke på at vi mangler kvalitet. Det er jo tydeligt afspejlet de seneste sæsoner hvis vi laver urimeligt få mål. Greve, og til dels jjT skal gøre deres topniveau til fremtidens bundniveau for at det for alvor flytter os.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Det er jo bare pokalbold. Fokus bør være på AaB kampen i weekenden. For min skyld kunne vi sagtens stille med 11 mand der normalt ikke er i startopstillingen. Det er nu vi skal lægge fundamentet til en top 8 placering.
    Hvorfor ikke bruge kampen til at træne/forbedre den offensive del af OBs spil med start-11eren - det er det som er holdets achilleshæl lige nu...

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det bliver ikke 4-4-2.
    Hvorfor ikke?

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    Det er jo bare pokalbold. Fokus bør være på AaB kampen i weekenden. For min skyld kunne vi sagtens stille med 11 mand der normalt ikke er i startopstillingen. Det er nu vi skal lægge fundamentet til en top 8 placering.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kortest Til Europa Se indlæg
    Håber på denne opstilling og dermed en del rotation.
    Ved dog ikke hvor realistisk den er?

    Mikkelsen
    Delser - KEP - Tingager - Joao
    Eskesen - Tverskov - Izu - Nielsen
    Joan - Festersen
    Det bliver ikke 4-4-2.

    Leave a comment:


  • FFM
    replied
    Jeg krydser virkelig fingre for at dommeren har fokus på FCM efter Sparvs manglende røde sidst mod os og at det kan hæmme deres spil. Bortset fra Izu og KEP er der vel ingen af vores der for alvor laver de helt vilde tacklinger. Så en stram linje ville være lækkert, ellers så tager jeg til takke med en linje.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Jeg håber virkelig at kan går benhårdt efter at vinde den her kamp i tæt på stærkeste opstilling. Det er det eneste der kan udfordre et FCM-hold som bare har tur i den. Det er så mega giftige på dødbolde og så spiller de lige på og tit over grænsen fysisk.

    Tænk hvis OB stadig havde muligheden for at tage en titel i denne sæson efter FCM-kampen.... Tror det vil betyde meget for omgivelserne. Så fuld fokus på at gå efter sejren - at det lykkes tror jeg ikke helt på - vi skal være mere end dygtige for at slå dem.

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Det er egentligt lidt ulige fordelt, at vi skal spille pokal i morgen, mens AaB først skal spille deres kamp den 6/12. Det virker jo ellers oplagt, at begge klubber kunne spille pokal samme runde, for at gøre det mere "lige" med antal dages restitution. Det har nok noget at gøre med, at TV gerne vil fordele pokalen ud over lidt flere datoer.
    Ligesom det også er lidt fladt, at FCM spillede deres kamp fredag, og vi spillede søndag. Meeen anyways, så bør det ikke være en undskyldning. Der er rigeligt tid til at restituere i mellem kampene, og så tæt har programmet alligevel ikke været her i efteråret, så det skal vi simpelthen kunne holde til

    Leave a comment:


  • NicolaiN
    replied
    Det er egentligt lidt ulige fordelt, at vi skal spille pokal i morgen, mens AaB først skal spille deres kamp den 6/12. Det virker jo ellers oplagt, at begge klubber kunne spille pokal samme runde, for at gøre det mere "lige" med antal dages restitution. Det har nok noget at gøre med, at TV gerne vil fordele pokalen ud over lidt flere datoer.

    Leave a comment:


  • MortenF
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kortest Til Europa Se indlæg
    Håber på denne opstilling og dermed en del rotation.
    Ved dog ikke hvor realistisk den er?

    Mikkelsen
    Delser - KEP - Tingager - Joao
    Eskesen - Tverskov - Izu - Nielsen
    Joan - Festersen
    Så meget rotation hverken håber eller tror jeg, vi kommer til at se, for så er jeg helt sikker på, vi ryger ud.

    Vi kommer nok til at se lidt udskiftninger på kanterne og i angrebet, hvor niveauet ligger rimelig tæt. Jeg føler mig rimelig overbevist om, at Fester spiller, og hvis Ryan er klar, rykkes Desler forhåbentlig op på midten, men derudover håber jeg, vi holder fast i de bedste.
    Pereira er så markant svagere end Barret, at det ville være halsløs gerning at spille ham, når vi ikke tvunget til det, og selv om Mikkelsen har gjort det godt i pokalen, får vi brug for Grytes mirakler.

    Jeg kunne godt frygte, at Greve snart trænger til et hvil, og her kunne Eskesen da være et frækt alternativ, men det er nok lige satset nok at smide ham for løverne mod så god en modstander med så mange fysisk stærke spillere.

    Leave a comment:


  • Kortest Til Europa
    replied
    Håber på denne opstilling og dermed en del rotation.
    Ved dog ikke hvor realistisk den er?

    Mikkelsen
    Delser - KEP - Tingager - Joao
    Eskesen - Tverskov - Izu - Nielsen
    Joan - Festersen

    Leave a comment:

Working...
X