Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Carlsberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
    Det med den fynske identitet er selvfølgelig ikke altafgørende. Men selvfølgelig har det værdi at have en lokal sponsor, når man ønsker at skaber fortællingen om fodboldklubben, der samler Fyn. Det er da åbenlyst.

    Hvor meget den del af fortællingen så er værd, kan vi jo kun gisne om. Men jeg nægter at tro på, at man har accepteret en dårligere aftale end den gamle.
    Jeg nægter at tro, at Albani kan gå ind og matche et kæmpe internationalt brand som Carlsberg, som har været en rigtigt godt betalende hovedsponsor for os gennem årene. Der snakkes om et "anstrengt forhold", og jeg har selv arbejdet med et hovedsponsorat i en dansk Superligaklub, hvor der indgik optioner, hvor vi bl.a. kunne komme ud af aftalen med mindst et ½ års varsel, det er vel ikke urealistisk, at Carlsberg har haft det samme option og udnyttet den her?

    Så har OB så givetvis fået lov til at lande en ny aftale i mellemtiden, så vi ikke stod og lignede nogle helt sørgelige stakler som ingen gider længere. Så vidt jeg husker, er det over en måned siden, at Vøge teasede for den her historie første gang.
    Last edited by Sheed; 04-10-2017, 09:48.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Jeg kunne simpelthen ikke være mere ligeglad om der står Carlsberg eller Albani på brystet, eller hvad der er i hanerne. Jeg synes til gengæld, at det virker meget besynderligt, at man bliver enig med en hovedsponsor om at ophæve et samarbejde, mere end 2½ år før kontraktens ophør, det har jeg svært ved at se som et sundhedstegn. Især ikke når vi én til én, går fra en kæmpe international spiller til en lille national spiller på samme marked.

    Leave a comment:


  • CCR
    replied
    Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
    Det med den fynske identitet er selvfølgelig ikke altafgørende. Men selvfølgelig har det værdi at have en lokal sponsor, når man ønsker at skaber fortællingen om fodboldklubben, der samler Fyn. Det er da åbenlyst.

    Hvor meget den del af fortællingen så er værd, kan vi jo kun gisne om. Men jeg nægter at tro på, at man har accepteret en dårligere aftale end den gamle.
    Du har fuldstændig ret, hvis man vil fortællingen om fynsk identitet, så er der noget branding.
    Men det er hele den fortælling jeg angriber. I min verden dækker det over middelmådighed. I professionelt fodbold er det resultater der tæller, og kan ikke få øje på større opbakning til OB fordi der skulle være flere fynboer på holdet. Jeg håber på succes for JJT, Greve og Desler, men ikke fordi de er fra fyn, men fordi de er de bedste på pladsen!

    Ved godt det er et synspunkt langtfra mange andre på Forum

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
    Måske snakker vi forbi hinanden. Selvfølgelig vil du kunne finde en anden hovedsponsor. Lad os sige det var TDC. Hvad skulle gøre at de vil betale i samme størrelsesorden som Carlsberg? Carlsberg får for deres penge, en ikke ubetydelig markedsandel ved et sponsorat. Derfor laves der en samlet pakke som hovedsponsor. Man kan godt lave en "hovedsponsoraftale" med andre industrier, men det er meget svært at se, at det indbringer flere penge end en øl-aftale som vel gælder for en stor del af det fynske marked..
    Men man skal jo stadig have en øl-aftale også. Så Albani + TDC f.eks. kan jo godt løfte noget mere, hvis Albani/Ceres ikke kan tilbyde en samlet pakke, der er attraktiv nok. Så derfor opponerer jeg imod, at der kun er et alternativ. Det er pt kun os, AGF og FCK der har et bryggeri som hovedsponsor, de 11 andre klubber har andre typer hoved/trøjesponsor, så selvfølgelig kan den model også fungere

    Leave a comment:


  • CCR
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Ligegyldigt? Så du mener, at en hovedsponsor er ligegyldig, og det kun er prisen for vand/øl, der tæller?

    Kan sagtens være at den samlede aftale bliver dårligere, det ved jeg ikke noget om, men det virker da ikke helt urealistisk, at det bliver udfaldet, men at der kun skulle være en aktør til at erstatte Carlsberg er jo forkert
    Måske snakker vi forbi hinanden. Selvfølgelig vil du kunne finde en anden hovedsponsor. Lad os sige det var TDC. Hvad skulle gøre at de vil betale i samme størrelsesorden som Carlsberg? Carlsberg får for deres penge, en ikke ubetydelig markedsandel ved et sponsorat. Derfor laves der en samlet pakke som hovedsponsor. Man kan godt lave en "hovedsponsoraftale" med andre industrier, men det er meget svært at se, at det indbringer flere penge end en øl-aftale som vel gælder for en stor del af det fynske marked..

    Leave a comment:


  • marle
    replied
    Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
    Okay, det viser nok vi ser det meget forskelligt. Jeg hopper ikke på den der historie om fynsk identitet. Det er en professionel virksomhed vi taler om. Uanfægtet hvor mange tiltag der er sat i søen, kommer der færre tilskuer til kampene. Generelt er folk ligeglade med hvor spillere kommer fra, det er sejre der tæller. For at der kan skabes et slagkraftigt hold, skal der indtægter til. Der er ikke råd til fine fornemmelser om at det skal komme fra fynske virksomheder. Royal Unibrew er iøvrigt ikke særlig fynsk.

    Jeg håber inderligt at dette er en god aftale for OS&E, men er stærkt tvivlende..
    Det med den fynske identitet er selvfølgelig ikke altafgørende. Men selvfølgelig har det værdi at have en lokal sponsor, når man ønsker at skaber fortællingen om fodboldklubben, der samler Fyn. Det er da åbenlyst.

    Hvor meget den del af fortællingen så er værd, kan vi jo kun gisne om. Men jeg nægter at tro på, at man har accepteret en dårligere aftale end den gamle.

    Leave a comment:


  • Rijkaard
    replied
    Carlsberg får jo ikke den eksponering af deres sponsorat som dengang de kom til OB.
    Tvivler på at Albani kan betale tilsvarende. Men pyt. OB bærer jo næsten ikke præg af dårlig økonomi - set gennem de seneste 6 sæsoner..... Not

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
    Det er korrekt, men om du kalder det et hovedsponsorat eller andet er vel ligegyldigt. Det der er interessant er prisen for rigtig mange litre øl/vand. Jeg er af den overbevisning at vi får færre kroner for en stor aftale.
    Ligegyldigt? Så du mener, at en hovedsponsor er ligegyldig, og det kun er prisen for vand/øl, der tæller?

    Kan sagtens være at den samlede aftale bliver dårligere, det ved jeg ikke noget om, men det virker da ikke helt urealistisk, at det bliver udfaldet, men at der kun skulle være en aktør til at erstatte Carlsberg er jo forkert

    Leave a comment:


  • Jacob97
    replied
    Præcis

    Leave a comment:


  • CCR
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    En aktør? Det står vel ikke skrevet i sten, at vores hovedsponsor skal være et bryggeri. Det er klart ift. hvad der er i hanerne, reduceres antallet af spillere til ca det halve (=1), men man vil jo stadig have mulighed for at vælge en anden hovedsponsor
    Det er korrekt, men om du kalder det et hovedsponsorat eller andet er vel ligegyldigt. Det der er interessant er prisen for rigtig mange litre øl/vand. Jeg er af den overbevisning at vi får færre kroner for en stor aftale.

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
    Jeg antager, at når Carlsberg udtaler at der har været problemer med samarbejdet med JVB, så er det bevæggrunden til at de trækker sig. Så tror jeg næppe man har en særlig god forhandlingsposition med kun en aktør tilbage. En aktør der tidligere har udtalt at sponsoratet er for dyrt...
    En aktør? Det står vel ikke skrevet i sten, at vores hovedsponsor skal være et bryggeri. Det er klart ift. hvad der er i hanerne, reduceres antallet af spillere til ca det halve (=1), men man vil jo stadig have mulighed for at vælge en anden hovedsponsor

    Leave a comment:


  • CCR
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Mon ikke at det er efter gensidig aftale at man stopper. Hvis en aftale var brudt var de jo i sin gode ret til at opsige allerede nu. Eller i sommers hvor det allerede var igang..
    Men som jeg skrev tidligere så har Albani tilbage en stor værdi for den fynske identitet og den har en kæmpe værdi
    Okay, det viser nok vi ser det meget forskelligt. Jeg hopper ikke på den der historie om fynsk identitet. Det er en professionel virksomhed vi taler om. Uanfægtet hvor mange tiltag der er sat i søen, kommer der færre tilskuer til kampene. Generelt er folk ligeglade med hvor spillere kommer fra, det er sejre der tæller. For at der kan skabes et slagkraftigt hold, skal der indtægter til. Der er ikke råd til fine fornemmelser om at det skal komme fra fynske virksomheder. Royal Unibrew er iøvrigt ikke særlig fynsk.

    Jeg håber inderligt at dette er en god aftale for OS&E, men er stærkt tvivlende..

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
    Flot at JVB Live har skræmt OB's hovedsponsor væk...
    http://www.fyens.dk/modules/mobile/a...icleid=3190912

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af CCR Se indlæg
    Jeg antager, at når Carlsberg udtaler at der har været problemer med samarbejdet med JVB, så er det bevæggrunden til at de trækker sig. Så tror jeg næppe man har en særlig god forhandlingsposition med kun en aktør tilbage. En aktør der tidligere har udtalt at sponsoratet er for dyrt...
    Mon ikke at det er efter gensidig aftale at man stopper. Hvis en aftale var brudt var de jo i sin gode ret til at opsige allerede nu. Eller i sommers hvor det allerede var igang..
    Men som jeg skrev tidligere så har Albani tilbage en stor værdi for den fynske identitet og den har en kæmpe værdi

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Er du sikker? Det er OSE vi snakker om - mestrene i at præsentere en lort som om det var guld...

    MvH ChrisOB
    Personligt har jeg det fint med fynsk øl i hanerne. Men jeg kan heller ikke forestille mig, at Royal Unibrew kan lægge samme beløb som Carlsberg.
    Der er selvfølgelig ting som ikke kommer frem i denne historie. Carlsberg må se nogle alvorlige problemer, når de vælger at stoppe et hovedsponsorat før tid. Måske de føler sig illoyalt behandlet når OS&E entrerer med Culture Club, som er Albanis koncert bureau.

    Leave a comment:

Working...
X