Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Muligt. Vi må se hvem de finder frem.. Måske de kunne stjæle ham hollænderen i Sønderjyske med det sjove navn i stedet
    Altså, Luijckx er da dygtig, helt sikkert, men KEP bliver 33 om 11 dage, og Luijckx 32 præcis en måned efter. To midterforsvarere der sandsynligvis skal udskiftes indenfor 2-3 år pga. deres alder, og som næppe bliver salgsobjekter, er ikke den måde OB skal opbygge deres trup imo. OB må og skal have en strategi om primært at gå efter spillere, som man kan udvikle til at tage det næste skridt og lave transferindtægter på, ligesom Tingager.

    Nu har vi KEP som den erfarne og fint med det, selvom jeg stadig tvivler lidt på, at +5 mio. til ham over 3 år viser sig at være en god økonomisk beslutning, men så skal dem der spiller vi siden af også være nogle, hvor hans evner til at lære fra sig kan gøre gavn.

    Comment


      Så er der lidt mere om OB og André Rømer.

      http://amp.tipsbladet.dk/nyhed/super....co/17D47pQ1Rn

      Comment


        https://www.fyens.dk/ob/OB-lurer-paa...rtikel/3218944

        Ja selvfølgelig, det vil da være oplagt. Lad os da endelig hente en spiller, som stort set ingen seniorerfaring har med at spille de positioner der i højeste grad efterspørges lige nu. Det ville da ligne vores tåbelige rekruttering over en dørtærskel.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Skønt. Velfortjent, og dejligt for klubben at have papirer på ham til 2021. Han skal nok slå igennem for alvor, inden længe. (Selvom man har sagt det i snart to år.) Men jeg fornemmer gode tider for den knægt.
          Taktikken og hvem de andre er betyder meget for at udvikle hans pænt store potentiale. Men godt med forlængelsen.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            https://www.fyens.dk/ob/OB-lurer-paa...rtikel/3218944

            Ja selvfølgelig, det vil da være oplagt. Lad os da endelig hente en spiller, som stort set ingen seniorerfaring har med at spille de positioner der i højeste grad efterspørges lige nu. Det ville da ligne vores tåbelige rekruttering over en dørtærskel.
            ej, det er simpelthen en tand for lunkent...

            Comment


              Med André Rømer ville OB få en defensivspiller, der har scoret 98 mål i to U18-landskampe. Den slags hænger altså ikke på træerne.

              https://en.wikipedia.org/wiki/André_Rømer

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                https://www.fyens.dk/ob/OB-lurer-paa...rtikel/3218944

                Ja selvfølgelig, det vil da være oplagt. Lad os da endelig hente en spiller, som stort set ingen seniorerfaring har med at spille de positioner der i højeste grad efterspørges lige nu. Det ville da ligne vores tåbelige rekruttering over en dørtærskel.
                Du mener ikke vi har brug for en central midt og en midterforsvarer der kan spille næsten alle pladser på banen? Jøsses!

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af BonoVox Se indlæg
                  Med André Rømer ville OB få en defensivspiller, der har scoret 98 mål i to U18-landskampe. Den slags hænger altså ikke på træerne.

                  https://en.wikipedia.org/wiki/André_Rømer
                  Det er mange mål i 2 kampe. 😁
                  "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                    Du mener ikke vi har brug for en central midt og en midterforsvarer der kan spille næsten alle pladser på banen? Jøsses!

                    Jf. Transfermarkt, så KAN han spille def. midt, CM og CB, men over halvdelen af hans kampe har været på højre back hvor vi er godt besat i forvejen.

                    Det er selvfølgelig rart med polyvante spillere men Andre Rømer er altså ikke en der får mig op at støde og jeg vil hellere investere pengene i 2 spillere hhv. en CB og def midt, end én polyvantspiller

                    Comment


                      Rømer er ikke en klassespiller, men han er rimelig solid, og ser ham som den mest oplagte, da jeg ikke tror vi henter både en erstatning for Tingager og izu i dette vindue. Derfor er han interessant, da han kan dække for begge, og evt. gøre plads til en forstærkning offensivt, hvor vi halter mest. Det jeg tror bunder mest i mit håb, da jeg trods de her salg ikke har så forfærdelige bekymringer omkring den defensive del af af holdet, så længe Gryte er dernede. Det er offensivt, jeg virkelig håber at vi snart anerkender at der mangler nogen som kan ruske en defensiv organisation op!!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Du mener ikke vi har brug for en central midt og en midterforsvarer der kan spille næsten alle pladser på banen? Jøsses!
                        Hvis du tror fodbold handler om at finde en masse spillere der kan spille en masse pladser uden at falde igennem, så giver jeg ikke meget for det udgangspunkt.

                        OBs sportslige fejlinvesteringer i JHs tid handler jo i HØJ grad om fejlcasts ift. roller og positioner. Vi har lige sendt én ud af døren der var et skoleeksempel på det. Izunna var opflasket i FCM som bølgebryderen og duelspilleren på en central midtbane der hovedsagligt inkluderede 3 spillere, hvor de to andre så tog sig af de mere kreative pligter. I OB castede man ham til at spille centralt med kun én makker, og i første omgang med El Makrini, hvilket var en katastrofe ift. det fremadrettede spil, da ingen af dem havde de store evner til at se de pasningslinjer. Mixet med JJT var bedre, men når alt kom til alt, var det jo stadig bare ikke noget match made in heaven, da Izunna aldrig har haft og næppe nogensinde får evnerne til at sætte spillet med ro og kvalitet fra de dybe positioner.

                        Blandt andre fejlcasts kan nævnes: Jönsson som venstre midt med defensive pligter, Casper Nielsen som kreativ kant, Pereira som angrebsback og Spelmann som disciplineret central midt.

                        At Rømer har spillet et begrænset antal kampe som en kontrolleredn central midt eller i midterforsvaret, gør ham sgu ikke nødvendigvis til nogen særligt kvalitetsspiller, det er ingen grund til at dumme debatten ned på det niveau.

                        OB skal ikke ud i en eller anden ny opfindelse af en kontrollerende central midtbanespiller, som det vil være i tilfældet Rømer. Det vil sandsynligvis ende med at være et skridt tilbage ift. Izunna der havde klare defensive kvaliteter. Når alt kommer til alt, så var Izunna en bærende spiller for FCM i en årrække og havde klare kvaliteter. Rømer har været kastet rundt mellem positionerne som en anden Frederik Holst, fordi at han er udmærket fysisk og taktisk, men ingen spidskompetencer har i sit spil.

                        OBs hovedopgave i det her vindue nu, bør være at finde en central midtbanespiller af højest mulige kvalitet, som kan hæve det generelle niveau offensivt, og som minimum vedligeholde det defensivt. Vi kan snakke en masse om, at der mangler kvalitet offensivt på kanterne, men én måderne at skabe rum for angriberne og kanterne på, handler i høj grad også om at få afviklet spillet hurtigt nok og med stor nok kvalitet i de første to faser, så modstandernes defensiver ikke så let kan komme ned og stå kompakt og i kontrol, imens vi kører bolden planløst fra side til side.

                        El Makrini løste ikke den opgave særligt godt, det gjorde Izunna heller ikke, og jeg kan virkelig ikke få øje på, hvorfor Rømer skulle kunne gøre det.
                        Last edited by Sheed; 04-01-2018, 18:38.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af hestbjerg94 Se indlæg
                          Nu må der snart falde hoveder! Jeg var blevet lovet af flere herinde på forum at Andre Rømer ville stå klar til dagens træning, og han her ikke. Jeg forventer at de skyldige bliver bortvist fra EWII-Park de næste 8 år som minimum!
                          En dags forsinkelse😉
                          http://www.ob.dk/artikel/andr-roemer-klar-for-ob.aspx

                          Comment


                            Min drøm om, at OB skulle hente en central midt, som faktisk er skolet på den position, og er vant til at spille med en makker centralt, ser ud til at være slukket. Men hvor stor en idiot var jeg også lige at tro, at vores sportslige ledelse evnede at hente sådan en.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                              Better late than never

                              Comment


                                Er egentlig udmærket tilfreds med Rømer til central midt. Så mangler vi kun at få en ind til midtforsvaret. Hvorfor ikke en ung fyr som back up for KEP og Tverskov (ala Tingager light fra en lavere række)?

                                Comment

                                Working...
                                X