Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Tilskuerkrise - hvad er værdien ved at komme til en OB-kamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Københavnstinker
    replied
    Godt spil for mig, er at spillerne giver hvad de har, og kæmper alt hvad de kan. Det føler jeg ikke at de gør nu.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Jeg kan også supplere med, at jeg har været til jeg-ved-ikke-hvor-mange hjemmekampe og en del udebaneture, og lige da jeg flyttede til København, så tog jeg hjem ret ofte for at se OB. Træninger og træningskampe har jeg også set mange af.

    Det der nager mig lidt er også de manglende drømme og den manglende strategi. Jeg kan simpelthen ikke blive inspireret af OB som klub. Det virker som autopilot, og vi skal i top-6. Det lokker mig ingen steder hen. Jeg VED godt, at vi skal spare osv. osv. Men der mangler stadig drømme, visioner, formål, kant, inspiration og nytænkning - jeg er i tvivl om jeg overtænker det, men jeg dør af kedsomhed, når jeg hører om de ambitioner, der er med OB.
    Det er præcis pointen. Der findes kun én ting værre end et taberhold - det er et ligegyldigt hold. Ja, man kan også tabe mange fans ved at tabe - men de kan som regel hurtigt vindes tilbage igen. Når OB er så ligegyldig, at selv gamle garvede fans, som du selv og jeg og mange andre, direkte KEDER os og slet ikke køber fortællingen om OB; så er det ikke bare pjat. Så er det alvorligt.

    Når alle de folk jeg forsøger at lokke med på stadion, uden held, siger at de ikke vil, fordi de synes OB spiller kedeligt; så er det da logik for burhøns, at jeg reagerer på det. For flere og flere falder fra. Det betyder, i teorien, at vi kan vinde de næste 4-5 kampe og det vil ikke rykke synderligt på tilskuertallet. Vi så i det foråret, hvor vi vandt 4 hjemmekampe i streg, uden at det betød at vi fik et større rykind.

    Igen, da der var såkaldt "fodboldfeber" i Odense efter sejren over Panathinaikos og vi stillede op til den historiske CL-kvalkamp imod Villareal, var der så udsolgt? Nej.

    Hvad er værre end at tabe en kamp? At man taber en kamp og folk er ligeglade. Hvad er endnu værre end det? At man vinder en kamp og folk er ligeglade.

    På én eller anden måde er vi i en situation, hvor begge ting er gældende. Og det er altså laaaangt mere alvorligt end alverdens nedrykninger, hvis du spørger mig.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Superfine betragtninger der er stadig del elementer der er spændende selv om resultaterne ikke flasker sig, specielt spændende med vores unge spillere, eksempelvis en ung spiller JJT, der i en kamp er helt sublim og dårlig i en anden. OB afspejler sig fint i vores unge talenter der fighter af et godt OB hjerter og også enkelte af vores andre spillere.

    Når det så er sagt savner jeg også at vi igen kan blande os i toppen af superligaen og få nogle europa kampe, det er noget nemmere at få en gæst eller arbejdskollega med på stadion, når der er mere på spil i kampene.

    Hader også fredags og mandagskampe, kan sjældent se dem og ødelægger lidt rytmen ved fast at komme på stadion, lørdag er ofte en dag hvor man enten er inviteret ud eller for gæster, når spillet så også er totalt kedeligt, bliver det så også nogle gange let at springe en søndagskamp over. Rigtig skidt tror desværre er mange har det på samme måde.
    Jeg savner identitet. At "stjæle" andres og forsøge at kalde det ens egen er det værste - ikke at vi ikke er med i toppen eller spiller EL. De ting kan kun være med til at styrke identiteten - ikke skabe den.

    Det er ikke nok bare at kalde noget OB, bruge 1887 og smække Odense i toppen af en (streget) trøje, hvor der står OB på.

    Der skal være en fortælling. Det er noget hverken de herrer i OSE eller trænerteamet forstår.

    Det er muligt de kender historien, men det lader ikke til, at den reelt betyder noget for dem som andet end en del af marketingsstrategi.

    Ja, det er nemt at sidde her og skyde folk motiver i skoene, men jeg har været i og omkring OB i 25 år - og på intet tidspunkt har jeg mærket en større afstand imellem klub og fans. Aldrig har jeg oplevet kulturen bag OB være så forvansket og fedtet ind kommercielt pjat, der på alle måder hænger sammen med det, vi ser på banen: Sjælløst og ligegyldigt.

    Hvis vi havde kulturen, hvis vi havde begejstringen ville folk også komme på både fredag, lørdag, søndag og mandag. Men der er ingen begejstring, ingen kultur.

    Kun en bovlam øverste ledelse, en jysk krejler og hans sjællandske halte-peter af en lidt for glad for tidligere AaB spillere træner, der kan se "trist", men stadig kun fokuserer på at holde nullet.

    Jeg vil ikke i top 6 med det hold - jeg vil sgu hellere se os rykke ned end at komme i top 6 med så sjælløs og ligegyldig en ensemble.

    Men bare rolig, vi kommer ikke i top 6 med det hold.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Det er den langvarige nedtur, der gør så ondt. Den minder om en alkoholikers deroute. Når han er forbi et vist punkt, er der kun elendighed. Eneste chance for ham er en Minnesotta kur og AA. Men det vil han ofte ikke. Han er for stolt og for blind til at indse elendigheden og til at drage konsekvensen.

    Vil lige tilføje, at vi heller ikke spillede godt i mindst et af sølvårene og med et lille forbehold for Torben Storms meget korte tid har jeg ikke været rigtig tilfreds med en eneste træner - eller sportschef (at Kim med et kæmpebudget og gode scoutere fik nogle gode spillere til klubben er ikke nok for mig). Har været fan siden 1997/98. Synes ikke vi skal diskutere det her igen. Det er bare min mening.

    Der skal være spillere, der kan levere det ekstraordinære. Ikke kun Ordinært Boldflytteri. Man skal kunne føle varme, glæde og begejstring flere gange i løbet af de 90 minutter. Ellers er det spild af tid - især i dårligt vejr.
    Last edited by Tåhyler; 15-08-2017, 20:56.

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Hvad jeg forventer er F-I-G-H-T! Og V-I-L-J-E!
    Hvad jeg elsker er en Lasse Nielsen som spytter ud tænderne, går tilbage på banen og giver fuld gas til sidste sekund. Det er en Desler som er fuldstændigt færdigt efter kampen og ser ud som en levende lig men kommer selvfølgelig at tage en selfie med min søn. Det er en Greve som sikker ikke lykkes med alt, men man føler i enhver sekund at ham vil og vil og vil. Det er at opleve hvordan en ung spiller som Tingager udvikler sig som fast støtte i holdet, selvom ham oplevede også problematiske tider i sin unge karriere i klubben.
    Hvad jeg aldrig vil glemme er Espen Ruud som stopper med en tilbageløb som ville have gjort Usain Bolt misundelige og en fantastisk tackling en modstanders gennembrud i sidste øjeblik. Det var i en af de første kampe jeg oplevede på stadion og der var det helt klart at jeg vil komme tilbage igen og igen.
    Jeg elsker sejre - men har ikke brug for de. Hvad jeg forventer på stadion er en oplevelse og det betyder at se at de giver alt på banen, at de prøver til sidste sekund, at de brænder og at man kan se at de tro på det. Og at vi stå tilsammen: fansene, spiller, klubben. Om i medgang eller modgang. Glemmer ikke hvordan vi hold stemningen på Stiften selvom vi var bagud med 0:2 mod Vestsjælland og Toppel hopper selv med bolden i vores mål. Det var hårde tider at stå med ryggen til væggen og frygte en nedrykning, men det var også intensive og dermed gode tider.
    Det er blood, sweat and tears jeg har brug for - langt mere end sejre eller titler. Om det giver noget at fejre eller græde, first of all skal det bare være intensiv og emotional på stadion - og det er det jeg savner aktuelt mere og mere.
    Superfine betragtninger der er stadig del elementer der er spændende selv om resultaterne ikke flasker sig, specielt spændende med vores unge spillere, eksempelvis en ung spiller JJT, der i en kamp er helt sublim og dårlig i en anden. OB afspejler sig fint i vores unge talenter der fighter af et godt OB hjerter og også enkelte af vores andre spillere.

    Når det så er sagt savner jeg også at vi igen kan blande os i toppen af superligaen og få nogle europa kampe, det er noget nemmere at få en gæst eller arbejdskollega med på stadion, når der er mere på spil i kampene.

    Hader også fredags og mandagskampe, kan sjældent se dem og ødelægger lidt rytmen ved fast at komme på stadion, lørdag er ofte en dag hvor man enten er inviteret ud eller for gæster, når spillet så også er totalt kedeligt, bliver det så også nogle gange let at springe en søndagskamp over. Rigtig skidt tror desværre er mange har det på samme måde.

    Leave a comment:


  • odenseboldklub
    replied
    En lille tilføjelses-bøvs til temaet "Ingen smittende begejstring fra OB":

    Er jeg den eneste, der finder det beskæmmende at være vidne til det totale fravær af spontan glæde og begejstring hos Kent Nielsen, når OB scorer? Giv nu lidt af dig selv, kære cheftræner - og vis spillerne og ikke mindst publikum, at vi sammen kan fejre en OB-scoring som noget af det fedeste i verden!!! Det er jo for pokker det, som fodbold i bund og grund handler om. Et jubelreaktionsmønster i krydsfeltet mellem Bo Henriksen og Jürgen Klopp ville sgu ikke være helt dårligt - og signalværdien alene ville faktisk kunne få mit eget begejstringsbarometer til at vågne fra de døde!!! Desværre virker det som om, at det i OB generelt ikke er tilladt at vise smittende glæde ude på bænken. I givet fald er det i markedsføringsøjemed en himmelråbende fejldisposition og et tåbeligt fravalg af positiv signalværdi og potentiel "stadionlyst-fremkaldende" synergi-effekt blandt publikum og tv-seere. Efter min mening, altså.
    Last edited by odenseboldklub; 15-08-2017, 20:38.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Hvad jeg forventer er F-I-G-H-T! Og V-I-L-J-E!
    Hvad jeg elsker er en Lasse Nielsen som spytter ud tænderne, går tilbage på banen og giver fuld gas til sidste sekund. Det er en Desler som er fuldstændigt færdigt efter kampen og ser ud som en levende lig men kommer selvfølgelig at tage en selfie med min søn. Det er en Greve som sikker ikke lykkes med alt, men man føler i enhver sekund at ham vil og vil og vil. Det er at opleve hvordan en ung spiller som Tingager udvikler sig som fast støtte i holdet, selvom ham oplevede også problematiske tider i sin unge karriere i klubben.
    Hvad jeg aldrig vil glemme er Espen Ruud som stopper med en tilbageløb som ville have gjort Usain Bolt misundelige og en fantastisk tackling en modstanders gennembrud i sidste øjeblik. Det var i en af de første kampe jeg oplevede på stadion og der var det helt klart at jeg vil komme tilbage igen og igen.
    Jeg elsker sejre - men har ikke brug for de. Hvad jeg forventer på stadion er en oplevelse og det betyder at se at de giver alt på banen, at de prøver til sidste sekund, at de brænder og at man kan se at de tro på det. Og at vi stå tilsammen: fansene, spiller, klubben. Om i medgang eller modgang. Glemmer ikke hvordan vi hold stemningen på Stiften selvom vi var bagud med 0:2 mod Vestsjælland og Toppel hopper selv med bolden i vores mål. Det var hårde tider at stå med ryggen til væggen og frygte en nedrykning, men det var også intensive og dermed gode tider.
    Det er blood, sweat and tears jeg har brug for - langt mere end sejre eller titler. Om det giver noget at fejre eller græde, first of all skal det bare være intensiv og emotional på stadion - og det er det jeg savner aktuelt mere og mere.

    Leave a comment:


  • obforever
    replied
    @ChrisOB

    Du siger præcis, det jeg ikke orkede at skrive...

    Leave a comment:


  • obforever
    replied
    Jeg er i bund og grund (næsten) ligeglad med resultatet. Men spillet, fighten, at man kan se, at spillerne vil kæmpe alt hvad de har i sig for OB - DET er altafgørende.
    Mht. spillet - jeg forventer ikke barca-bold..overhovedet. Men jeg forventer at spillerne giver alt de har i sig for klubben.
    Det jeg har set på i de sidste 3 sæsoners tid, det hænger mig langt ud af halsen. Det er SÅ kedeligt!

    Jo jo... jeg burde komme alligevel. Men når man som jeg er nået til at punkt, hvor følelsen af at være (næsten) ligeglad, når man er på vej til stadion, på stadion og på vej hjem efter kampen, ja så er tiden kommet til at reflektere lidt...
    Jeg er uden tvivl påvirket af 5 års dødvande, hvor det hele bare sejler i klubben, krydret med lortespil og dårlige resultater, og det der for mig at se ser ud som en alenlang række af forkerte og mærkelige beslutninger i OB.

    Det eneste der pt kan få mig på stadion er sammenholdet med dem, jeg ser bold med...

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    I sidder alligevel allesammen bag computeren, let røven og kom afsted!
    Jeg kommer når destroyeren JH er fyret. Bruger ikke en krone før han er smidt til Jylland på røv og albuer.

    Leave a comment:


  • NicolaiN
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Ikke alle vælger at blive væk fra stadion; jeg kommer hver gang - så luk venligst arret og kom med løsningsforslag til, hvordan man får både dem og alle andre på stadion, der er bedre end det dér pjat.

    Undskyld, jeg siger det.

    MvH ChrisOB
    Jeg kan også supplere med, at jeg har været til jeg-ved-ikke-hvor-mange hjemmekampe og en del udebaneture, og lige da jeg flyttede til København, så tog jeg hjem ret ofte for at se OB. Træninger og træningskampe har jeg også set mange af.

    Det der nager mig lidt er også de manglende drømme og den manglende strategi. Jeg kan simpelthen ikke blive inspireret af OB som klub. Det virker som autopilot, og vi skal i top-6. Det lokker mig ingen steder hen. Jeg VED godt, at vi skal spare osv. osv. Men der mangler stadig drømme, visioner, formål, kant, inspiration og nytænkning - jeg er i tvivl om jeg overtænker det, men jeg dør af kedsomhed, når jeg hører om de ambitioner, der er med OB.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    I sidder alligevel allesammen bag computeren, let røven og kom afsted!
    Ikke alle vælger at blive væk fra stadion; jeg kommer hver gang - så luk venligst arret og kom med løsningsforslag til, hvordan man får både dem og alle andre på stadion, der er bedre end det dér pjat.

    Undskyld, jeg siger det.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    For mig handler det om begejstring. Og den kan kun skabes på banen. Så i øjeblikket er det kun mit 25-årige tilhørsforhold, og det faktum, at det bare føles forkert ikke at tage på stadion, der driver mig til både at erhverve et sæsonkort og tage turen til Bolbro for at se mit hold. Jeg synes OSE er en ulækker og kunstig konstruktion, der har reduceret min fodboldklub til et ligegyldigt reklamebrand, der end ikke er særligt interessant at følge, hverken for den brede befolkning eller for den menige mand. Jeg har arbejdet i en fodboldklub i flere år - og kunne ved selvsyn se, hvordan OB-trøjerne på de små purke stille og roligt forsvandt til fordel for enten FCK eller the usual suspects Liverpool, United, Chelsea, Real Madrid og Barcelona.

    Før i tiden tog jeg til træninger og træningskampe over hele landet - jeg har også været på away ture i udlandet for at følge OB, og mit hjem er fyldt op med symboler, der ikke levner nogen tvivl om mit tilhørsforhold. Jeg har egenhændigt smittet hele min nærmeste familie med OB; så vi på mange dage, de fleste var op til 9 personer afsted. Min lille fætter, som i dag er voksen har været maskot til indløb og løb ind med Stokholm i hånden og en hilsen fra Arek.

    Imod Nordsjælland var vi kun 3. Folk gider simpelthen ikke se det hold spille. Jeg ved godt, at hvis vi nu tabte alle kampe, så ville de heller ikke komme, men de har også været bølgedalen igennem og betragtede turene på stadion som en selvfølge og noget man så frem til, helt på linje med jeg selv.

    Men nu er de, ligesom mange andre, blevet offer for, at fodboldklubberne udfordres på opmærksomhed. Det betyder at alle kæmper med at få nye fans og fastholde dem. Nogle får større problemer end andre, fordi det de bliver præsenteret for - den totale mangel på begejstring - den fuldstændigt himmelråbende, alarmerende mangel på begejstring - den i hvert fald sørger for, at de unge purke hellere vil følge noget andet. De blev ikke smittet så nemt som tidligere - og derfor er udtrykket simpelthen det altoverskyggende vigtigste element for enhver fodboldklub i dag.

    Det er klart, hvis denne approach, som vores ledelse har anlagt rent faktisk fører til resultater, så kan de måske købe sig selv mere tid - men i bund og grund handler det om, at med OSE's indtog og den efterfølgende 2 mesterskaber inden 2015 approach, der forvandlede klub til koncern, den har sørget for, at alle de gamle på en eller anden måde føler, at klubben OB simpelthen bare ikke er særligt spændende mere. Og når vi ikke gør det, så kan man ikke forvente andre gør det.

    Det siger sig selv, at alle de problemer vi har nu ikke alene skyldes Kent Nielsen og Jesper Hansen, men for filan, hvor er de bare en stor del af problemet. Det er deres hold. Det er deres spillestil. Deres valg, der har ført til, at end ikke Brøndby kan trække mere end 5-6000 tilskuere på stadion mere. Det kunne vi da snildt uanset om vi var nyoprykkere eller kæmpende, ustabilt midterhold.

    Det værste ved tilskuerkrisen er, at de herrer er opmærksomme på problemet, men tror det har noget at gøre med stadionoplevelsen - altså det, der ligger uden om. Folk kommer ikke for at se højdepunkter fra vores fortid på storskærmen eller høre Arne Lundemann synge. De kommer for det på banen, der kan skabe den begejstring, der kan gøre, at vi kan påskønne alle de andre ting, der hører OB til.

    Uden begejstring dør kulturen. Og kulturen er i den grad døende når gamle OB'ere, som flere i denne tråd giver udtryk for at OB bare er der, og ikke noget man kan blive begejstret af. Personligt har jeg opgivet at overtale folk til at tage med på stadion. Det lykkedes da mig at overtale et par stykker til at tage med til Århus forleden - og hvad fik vi serveret? Endnu en skandaløs, kedelig omgang boldflytteri. Og tilmed en ikke særligt god én af slagsen. (Er du gal, hvor var der mange fejlafleveringer og misforståelser)

    Og det værste: Man skal høre de ansvarlige være "tilfredse" med dét. Ved godt, at man isoleret set skal være tilfreds med at spille til 0 og dermed ikke tabe - men i vores situation er det bare endnu en begejstringsdræber, og så er det fuldstændigt omsonst, hvad man så ellers laver af (gode) tiltag for at øge stemning og stadionoplevelse. Folk gider ikke denne version af OB. De ville de andre - fordi OB var og er ikke boldflytteri. Eneste argument for at beholde det boldflytteri, det er at det skaber resultaterne.

    Og her snakker vi ikke om at krybe med i top-6; her snakker vi TOP-3. For hvis vi kommer i TOP-6 på den her måde, så vil jeg sgu næsten være foruden. For det skaber absolut ingen begejstring.

    Før de finder ud af, at deres valg af spillestil spiller en kæmpe rolle i forhold til at skabe den begejstring, der kan skabe lavine-effekten og skaffe flere folk på stadion, så er de dømt til at undre sig. Jeg undrer mig ikke. Jeg hører, hvordan folk taler om OB - hell OB'ere i min familie snakker sådan om OB - folk herinde snakker sådan om OB. Vi er værre end et taberhold. Vi er ligegyldige.

    Og det er dét, jeg tror skræmmer folk væk fra stadion. Det startede allerede da vi fyrede LO og KB. Og det fortsatte i Poul og TC's cirkus - og nu til krejler-helvedet under Kent og Jesper.

    Og der er intet, vi kan gøre ved det. Sådan er det, når ens klub ikke skaber begejstring. Den må vi helt skabe selv - og det i sig selv er testamente til, hvorfor OB bliver hårdere ramt af den generelle tilskuerkrise, end andre klubber vil. De folk vi taber nu - risikerer vi kke at kunne vinde tilbage.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    I sidder alligevel allesammen bag computeren, let røven og kom afsted!

    Leave a comment:


  • ljp
    replied
    Kan sagtens følge dig, og jeg har det på mange leder på samme måde. Men mit svar var et forsøg på at være objektiv ifht almindelige fans. For det er næppe realistisk med 15.000 hardcore fans på lægterne hver kamp - selv om det kunne være fedt :-)

    Leave a comment:

Working...
X