Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Glæder mig til at høre hvad Emil siger til det, han har ikke ligefrem "uld i mund"

    Comment


      #47
      Ventetiden er ovre. Podcasten er oppe nu på Soundcloud, iTunes og selvfølgelig på www.obstemmer.dk

      God fornøjelse... mens vi venter på næste kamp... :-)
      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


      Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

      Comment


        #48
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #49
          I den nye podcast, da er jeg godt nok ikke enig med Peter Brix omkring hans analyse af Izunna.

          Comment


            #50
            Hey Nicolai

            Tror også jeg står lidt alene med min holdning - stemningen omkring ham er jo rigtig god. 😀
            Synes bare han er kommet fra minus 100 til minus 5 - hvis du forstår hvad jeg mener. Synes stadig ikke han er god nok til et "stærkt" OB hold i fremtiden. Alt for sløj med bolden, som han spiller nu i min optik. Men håber da bare, han gør min mening til skamme.

            Men synes det generelt går rundhyl i den med nogle spillervurderinger. Har en ekspert sagt én ting bliver den holdning hurtigt kopieret af andre i medierne og pludselig vurderes en spiller eller et hold lidt skævt. Det synes jeg lidt er tilfældet med Izuna.

            Comment


              #51
              Endnu et skønt afsnit af jeres podcast. Jeg glæder mig virkelig til udgivelserne, fordi det gør pludselig de huslige gerninger den del bedre.

              Iøvrigt har jeg fået et meget bedre indtryk af Emil Ousager. Han virker virkelig fornuftig, og har mange gode pointer igennem podcasten. Især det med at han modtog meget had for hans artikel tidligere på året, hvor en del trænere og spillere fik deres for. Hans pointe var blandt andet, at hvad er en klub med vores historie, hvis ikke gamle spillere taler om os, både negative og postive historier, fordi det er alt sammen med til at udvikle os som klub. Han nævner det selv, og jeg er faktisk enig med ham - alt for mange af vores koryfæer og tidligere spillere taler ikke om os, skriver ikke om os. Hvilket også leder mig til det næste han siger, og som jeg også ser som et KÆMPE problem i vores klub. Det at man har valgt af afskedige folk som Steen Nedergaard, og at man ikke har strukket sig nok ift. at have Lars Høgh som målmandstræner. Jo mere man tænker over det, jo mere deprimeret bliver man. Det er skandaløst! Også hele historien med Old Boys holdet som skulle rykkes osv. - Godt nok siges det, at man har forsøgt at tilknytte Ulrik Laursen som massør i klubben, men han takkede nej - hvilken grund der ligger til grund for han afslag, vides ikke.

              Der sker så ting med ambassadørkorpset nu her, hvor mange gode og relevante personer er blevet en del af, men hvilken betydning ville det ikke have for vores klub, hvis vores Scout var Steen Nedergaard, målmandstræner Lars Høgh, massør Ulrik Laursen og man kunne blive ved. Vi har så meget historie, med så mange forskellige typer af mennesker, at vi kunne bygge en hel klub udelukkende med folk som virkelig VIL OB det bedste!

              Anyways.. props for podcasten. Det er en fornøjelse at lytte med hver gang. Lyden gik rent igennem denne gang, og Martin Davidsen bliver bedre og bedre som vært. Smukt og gennemført fynsk, som lige krones af med en bid brunsviger. :-)

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                . Jo mere man tænker over det, jo mere deprimeret bliver man. Det er skandaløst! Også hele historien med Old Boys holdet som skulle rykkes osv. - Godt nok siges det, at man har forsøgt at tilknytte Ulrik Laursen som massør i klubben, men han takkede nej - hvilken grund der ligger til grund for han afslag, vides ikke.
                Som jeg hører ham, så er det oldboys-spillerne, han stikker til, men det er måske mig, der tolker det forkert.
                Synes, at det er forfriskende med en ægte klubmand, som siger sin mening - også selvom han ikke har spillet 300 førsteholdskampe, så har han noget indsigt i, hvordan tingene foregår/har foregået, og han har helt sikkert sit OB-hjerte på det rette sted.

                Mht. til Ulrik Laursen er jeg enig i, at det er ærgerligt, men der behøver jo ikke være nogen form for drama i det. Efter et arbejdsliv, hvor fodbolden har fuldstændigt bestemt ens arbejdstider, kunne man vel sagtens forestille sig, at et 9-17 job med fri i weekender kan være tillokkende - også for ens familie :)

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                  Hey Nicolai

                  Tror også jeg står lidt alene med min holdning - stemningen omkring ham er jo rigtig god. 
                  Synes bare han er kommet fra minus 100 til minus 5 - hvis du forstår hvad jeg mener. Synes stadig ikke han er god nok til et "stærkt" OB hold i fremtiden. Alt for sløj med bolden, som han spiller nu i min optik. Men håber da bare, han gør min mening til skamme.

                  Men synes det generelt går rundhyl i den med nogle spillervurderinger. Har en ekspert sagt én ting bliver den holdning hurtigt kopieret af andre i medierne og pludselig vurderes en spiller eller et hold lidt skævt. Det synes jeg lidt er tilfældet med Izuna.
                  Du er ikke alene. Han har løftet sig meget, og han fylder meget mere, end han gjorde i efteråret, men han smider stadig al for mange bolde væk - også fordi han ligger sit offensive spil op på et niveau, det slet ikke kan bære. Synes ind i mellem, at han er al for ambitiøs i sine aktioner og bør kende sine begrænsninger lidt bedre. Han ligner dog en brugbar spiller nu, hvilket jeg ellers ikke synes, at der var tegn til i hans første år i OB - hverken i spil eller udmeldinger.

                  Jeg troede faktisk også, at Casper Nielsen var tiltænkt en mere central rolle, men det kan godt være, at der ville komme til at mangle lidt balance, hvis det skulle være ved siden af JJT - og det skal det.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                    Hey Nicolai

                    Tror også jeg står lidt alene med min holdning - stemningen omkring ham er jo rigtig god. 
                    Synes bare han er kommet fra minus 100 til minus 5 - hvis du forstår hvad jeg mener. Synes stadig ikke han er god nok til et "stærkt" OB hold i fremtiden. Alt for sløj med bolden, som han spiller nu i min optik. Men håber da bare, han gør min mening til skamme.

                    Men synes det generelt går rundhyl i den med nogle spillervurderinger. Har en ekspert sagt én ting bliver den holdning hurtigt kopieret af andre i medierne og pludselig vurderes en spiller eller et hold lidt skævt. Det synes jeg lidt er tilfældet med Izuna.
                    Hej. For det første godt arbejde med podcasten. Jeg er kæmpe fan!

                    Jeg ser ting i Izunnas spil, som helt klart ikke kan gå på et top-tre-hold, men jeg synes, at han bliver kritiseret for nogle ting, som jeg til tider mener er uberettiget; så som: "Han kan ikke spille bolden fremad", "Han er teknisk svag" Jeg synes, at han har gode vendinger, som han ikke havde i efteråret, som er med til at skabe overtal på midten. Han afleverer til tider bolden godt fremad - alt sidder dog ikke i skabet, ligesom det ikke er tilfældet med ret mange i Superligaen. Jeg vil på ingen måde afskrive Izunna, og jeg tror måske ikke at KN er lige så bekymret, som du gør ham til.

                    Comment


                      #55
                      Hey igen - tak for ordene

                      Omkring Izuna er min pointe omkring hans spil også primært at han er alt for dårlig i tæt trafik. Synes hans perceptionsevne er for svag, eller hans boldniveau kan ikke følge med når der er tæt trafik. I det rod der opstår omkring ham i duellerne (naturlige rod) synes jeg bare han smider den væk konstant. Synes han har et bundniveau vi ikke kan leve med som klub. Men det kan han selvfølgelig hæve-hvis man får ham bygget op igen. Synes bare han har været en skændsel i trøjen indtil Randers-kampen i premieren, hvor han var god og pludselig er han lidt automatisk god hver gang. Det synes jeg langtfra han har været.

                      Jeg tror helt sikkert at KN ser mere i ham end mig, for han ser ham til træning og bruger ham ret fast. Men jeg tror også KN er pragmatisk og spiller med hvad han har.

                      Min kritik af ham er ikke et på et urealistisk grundlag - mener jeg selv. Det er ikke fordi man ikke må slå en skævert osv. Jeg synes bare han ryder ringere op end Makrini og smider mindst det samme antal bolde væk. Jeg er med på han ikke spilfordeler osv, men hans nuværende form, indstilling eller niveau synes jeg stadig er for svagt. Også til at flytte os til top 6.

                      Nu vi kigger efter hullerne i osten synes jeg han er holdets svageste led - og så prikker det som tidligere skrevet til mig, at jeg læser og hører overalt, hvor stor en del af OBs succes der tilskrives hans fornyede niveau😀

                      Men jeg håber du får ret, og at han er ved at flytte sit bundniveau opad kamp for kamp

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                        Hey igen - tak for ordene

                        Omkring Izuna er min pointe omkring hans spil også primært at han er alt for dårlig i tæt trafik. Synes hans perceptionsevne er for svag, eller hans boldniveau kan ikke følge med når der er tæt trafik. I det rod der opstår omkring ham i duellerne (naturlige rod) synes jeg bare han smider den væk konstant. Synes han har et bundniveau vi ikke kan leve med som klub. Men det kan han selvfølgelig hæve-hvis man får ham bygget op igen. Synes bare han har været en skændsel i trøjen indtil Randers-kampen i premieren, hvor han var god og pludselig er han lidt automatisk god hver gang. Det synes jeg langtfra han har været.

                        Jeg tror helt sikkert at KN ser mere i ham end mig, for han ser ham til træning og bruger ham ret fast. Men jeg tror også KN er pragmatisk og spiller med hvad han har.

                        Min kritik af ham er ikke et på et urealistisk grundlag - mener jeg selv. Det er ikke fordi man ikke må slå en skævert osv. Jeg synes bare han ryder ringere op end Makrini og smider mindst det samme antal bolde væk. Jeg er med på han ikke spilfordeler osv, men hans nuværende form, indstilling eller niveau synes jeg stadig er for svagt. Også til at flytte os til top 6.

                        Nu vi kigger efter hullerne i osten synes jeg han er holdets svageste led - og så prikker det som tidligere skrevet til mig, at jeg læser og hører overalt, hvor stor en del af OBs succes der tilskrives hans fornyede niveau

                        Men jeg håber du får ret, og at han er ved at flytte sit bundniveau opad kamp for kamp
                        Jeg tror, at vi er enige langt hen ad vejen. Det er klart at Makrini var noget bedre defensivt - det siger både statistik, og det vi har set. Jeg synes bare, at Izunna har overrasket mig positivt - måske i forhold til mine forventninger.

                        Hvis I kan få en statistik-kyndig alá dem, der er på Mediano, så kan vi måske komme tættere på en sandhed omkring Izunna kampe i foråret ;)

                        Comment


                          #57
                          Sidder og lytter til det nu

                          Comment


                            #58
                            Daniel Høegh har tweetet at han 100% igen en dag trækker den stribede trøje over hovedet

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Daniel Høegh har tweetet at han 100% igen en dag trækker den stribede trøje over hovedet
                              Det er lidt en tilsnigelse, synes jeg. Han tweetede, at det ville "være top en dag at kunne trække striber over hovedet igen". Det læser jeg ikke som et decideret løfte. Når det så er sagt, så både håber og tror jeg bestemt også, vi får ham at se i en OB-trøje igen.
                              SLO

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                                Det er lidt en tilsnigelse, synes jeg. Han tweetede, at det ville "være top en dag at kunne trække striber over hovedet igen". Det læser jeg ikke som et decideret løfte. Når det så er sagt, så både håber og tror jeg bestemt også, vi får ham at se i en OB-trøje igen.
                                Jeg refererer til noget som blev sagt i podcasten. Og der syntes jeg bestemt at ordlyden var anderledes

                                Comment

                                Working...
                                X