Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    Som jeg lige husker det, så blev netop det diskuteret temmelig indgående i episoden hvor "Mor" (Martin Davidsen) ikke var hjemme.
    Men jeg vil ha' mere!
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      http://obstemmer.dk/blog-stor-dag-stemmer-aadalen/

      Jeg ville lige sikre mig, at det her ikke gik folks næser forbi.

      Kæmpe herfra til Albani. Tiltag som det her betyder mere for mig, end et hovedsponsorat af OB, fordi at det her viser, at de rent faktisk vil fankulturen i og omkring klubben, og være med til at støtte op om projekter, der skaber mere dækning og omtale af klubben, som i sidste ende kan være med til at styrke interessen. Suverænt!

      En lille forespørgsel herfra kunne dog være, om Albani ikke kunne se, om der er plads i budgettet til, at der kan falde en lille brat skilling af til OBstruktion også, for at honorere det fine arbejde der også laves der, og som oftere og oftere genererer OB-historier i andre medier.
      Det er en god nyhed. Og jeg er helt enig i at det nok endnu mere relevante OBstruktion med sine hurtigt udførte og godt tænkte interviews bestemt også bør belønnes på en eller anden måde - af Albani eller SFÅ. Synes godt om at de to medier er adskilte.

      PS: jeg er glad for, at Albani med sin IPA endelig har lavet en øl, der ikke er sur, og som jeg ikke får ondt i maven af efter et par stykker. Så bliver det lette at støtte.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        http://obstemmer.dk/blog-stor-dag-stemmer-aadalen/

        Jeg ville lige sikre mig, at det her ikke gik folks næser forbi.

        Kæmpe herfra til Albani. Tiltag som det her betyder mere for mig, end et hovedsponsorat af OB, fordi at det her viser, at de rent faktisk vil fankulturen i og omkring klubben, og være med til at støtte op om projekter, der skaber mere dækning og omtale af klubben, som i sidste ende kan være med til at styrke interessen. Suverænt!

        En lille forespørgsel herfra kunne dog være, om Albani ikke kunne se, om der er plads i budgettet til, at der kan falde en lille brat skilling af til OBstruktion også, for at honorere det fine arbejde der også laves der, og som oftere og oftere genererer OB-historier i andre medier.
        Nu har SFÅ ikke meget med fankulturen at gøre. Det er et rendyrket journalistisk medie, dog lavet af folk med OB sympatier, men programmet beskæftiger sig ikke med fankultur og har et grundlæggende negativt syn på fankultur, så synes ikke man kan sige, det er en styrkelse af fankulturen. Det er derimod en styrkelse af opmærksomheden og dækningen af OB, hvilket må være i Albanis interesse.

        Man kan måske fristes til at være nervøs for, om det vil betyde en yderligere lidt kedelig standard journalistisk linje, som indimellem præger programmet, hvor der mangler nytænkning og opfindsomhed, og vinklingerne ofte ligner det alle andre laver i den noget jævne danske fodboldjournalistiske tradition. Hvilket må passe OBs høje herrer glimrende.

        Jeg håber dog, at programmet kan bevare sin kant, og måske bygge nye spændende vinkler på, hvis man tør være mere kreativ.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Nu har SFÅ ikke meget med fankulturen at gøre. Det er et rendyrket journalistisk medie, dog lavet af folk med OB sympatier, men programmet beskæftiger sig ikke med fankultur og har et grundlæggende negativt syn på fankultur, så synes ikke man kan sige, det er en styrkelse af fankulturen. Det er derimod en styrkelse af opmærksomheden og dækningen af OB, hvilket må være i Albanis interesse.
          Jeg synes ikke, at det er helt sandt hvad du siger.

          Jeg kan af gode grunde ikke rigtig komme til OB's kampe og kan kun se nogle af dem på tv. Jeg bor i udlandet og har ikke rigtig nogen at diskutere OB med. Jeg er alligevel OB fan (selvom der er nogen der måske vil kalde det noget andet).

          For mig er det fedt, at der er podcasts, som diskuterer de ting, som også bliver diskuteret herinde. Som OB fan synes jeg, at det er fedt at der er nogle kyndige mennesker, som har nogle meninger om OB, som de deler.

          Det gør det sjovere at være fan - og derfor synes jeg, at det også har noget at gøre med fankultur og for mig styrker det "min" fankultur.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Nu har SFÅ ikke meget med fankulturen at gøre. Det er et rendyrket journalistisk medie, dog lavet af folk med OB sympatier, men programmet beskæftiger sig ikke med fankultur og har et grundlæggende negativt syn på fankultur, så synes ikke man kan sige, det er en styrkelse af fankulturen. Det er derimod en styrkelse af opmærksomheden og dækningen af OB, hvilket må være i Albanis interesse.

            Man kan måske fristes til at være nervøs for, om det vil betyde en yderligere lidt kedelig standard journalistisk linje, som indimellem præger programmet, hvor der mangler nytænkning og opfindsomhed, og vinklingerne ofte ligner det alle andre laver i den noget jævne danske fodboldjournalistiske tradition. Hvilket må passe OBs høje herrer glimrende.

            Jeg håber dog, at programmet kan bevare sin kant, og måske bygge nye spændende vinkler på, hvis man tør være mere kreativ.
            SFÅ er et medie der henvender sig til OB fans, og taler langt mere i øjenhøjde med OB-fans end de landsdækkende medier, Fyens eller OB selv, for den sags skyld, så jo, de er med til at bidrage positivt til fankulturen omkring OB, fordi det rent faktisk er et medie, hvor man tager nogle af de debatter der er i fankredse.

            Fankultur er mere end dem der står nede på RMN og synger til hjemmekampene. Når jeg snakker om fankultur, snakker jeg i mindst ligeså høj grad om alle dem, som måske grundet 7 års sportsligt dødvande og dårlig ledelse er kommet længere væk fra klubben, folk som føler sig talt ned til når det handler om OB på Viasat og i Fyens, osv.

            Jeg tror der er mange der har savnet, at den oplyste debat om OB, uden alt for mange skjulte dagsordener, tages et andet sted end bare her, og den depeche har SFÅ samlet op. Jeg er ikke i tvivl om, at et sådant medie, er med til at styrke interessen omkring OB og trække nogle fans tættere på klubben, og det styrker i sidste ende fankulturen.

            At man ikke skulle beskæftige sig med fankultur eller se ned på det, kan jeg slet ikke genkende. I så fald må der hentydes til enkelte folk.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
              Jeg synes ikke, at det er helt sandt hvad du siger.

              Jeg kan af gode grunde ikke rigtig komme til OB's kampe og kan kun se nogle af dem på tv. Jeg bor i udlandet og har ikke rigtig nogen at diskutere OB med. Jeg er alligevel OB fan (selvom der er nogen der måske vil kalde det noget andet).

              For mig er det fedt, at der er podcasts, som diskuterer de ting, som også bliver diskuteret herinde. Som OB fan synes jeg, at det er fedt at der er nogle kyndige mennesker, som har nogle meninger om OB, som de deler.

              Det gør det sjovere at være fan - og derfor synes jeg, at det også har noget at gøre med fankultur og for mig styrker det "min" fankultur.
              Det er præcis samme historie jeg hører fra andre. Folk som enten er flyttet væk og dermed naturligt er kommet på afstand af klubben, eller folk der bare har trukket sig stille og roligt i takt med, at vi er blevet mere og mere ligegyldige, og at der ikke er særligt mange længere der hverken gide at skrive eller tale om os. I hvert fald ikke på et særligt oplyst niveau.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                SFÅ er et medie der henvender sig til OB fans, og taler langt mere i øjenhøjde med OB-fans end de landsdækkende medier, Fyens eller OB selv, for den sags skyld, så jo, de er med til at bidrage positivt til fankulturen omkring OB, fordi det rent faktisk er et medie, hvor man tager nogle af de debatter der er i fankredse.

                Fankultur er mere end dem der står nede på RMN og synger til hjemmekampene. Når jeg snakker om fankultur, snakker jeg i mindst ligeså høj grad om alle dem, som måske grundet 7 års sportsligt dødvande og dårlig ledelse er kommet længere væk fra klubben, folk som føler sig talt ned til når det handler om OB på Viasat og i Fyens, osv.

                Jeg tror der er mange der har savnet, at den oplyste debat om OB, uden alt for mange skjulte dagsordener, tages et andet sted end bare her, og den depeche har SFÅ samlet op. Jeg er ikke i tvivl om, at et sådant medie, er med til at styrke interessen omkring OB og trække nogle fans tættere på klubben, og det styrker i sidste ende fankulturen.

                At man ikke skulle beskæftige sig med fankultur eller se ned på det, kan jeg slet ikke genkende. I så fald må der hentydes til enkelte folk.
                Det har sådan set været meget klart og offentligt udmeldt, at SFÅ er et journalistisk medie, så det burde jo stå ret klart. Stort set alle bærende kræfter i programmet har tidligere haft tilknytning til OSE, så man kan diskutere, om man inddrager et reelt fanperspektiv.

                Fans er selvfølgelig mange ting, og der skal være plads til alle typer, der i er jeg enig, men det er SFÅ sådan set ikke, for har kun været ganske få tiltag med at inddrage nogen fra den mere aktive fanscene. Der har heller aldrig været en eneste reportage, interview, journalistisk dækning af fanmiljøets aktioner, udover omtale af det fra en journalistisk vinkel. Der har heller aldrig været en seriøs journalistisk behandling af fanmiljø som kulturelt fænomen, udelukkende en noget distanceret holdning til fænomenet som vanlig praksis er i DK. Hvilket jeg iøvrigt aldrig har forstået dansk sportsjournalistik for, det er virkelig trist, at man har grundlæggende, og nu taler jeg bredt, et så negativt syn på fankulturen, og slet ikke ser den kultur som en væsentlig del af sporten.

                Så ja, det er et medie der styrker interessen og opmærksomheden omkring OB, og det kan inddirekte styrke fanmiljøet og kulturen omkring klubben, men et fanmedie er det faktuelt ikke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
                  Jeg synes ikke, at det er helt sandt hvad du siger.

                  Jeg kan af gode grunde ikke rigtig komme til OB's kampe og kan kun se nogle af dem på tv. Jeg bor i udlandet og har ikke rigtig nogen at diskutere OB med. Jeg er alligevel OB fan (selvom der er nogen der måske vil kalde det noget andet).

                  For mig er det fedt, at der er podcasts, som diskuterer de ting, som også bliver diskuteret herinde. Som OB fan synes jeg, at det er fedt at der er nogle kyndige mennesker, som har nogle meninger om OB, som de deler.

                  Det gør det sjovere at være fan - og derfor synes jeg, at det også har noget at gøre med fankultur og for mig styrker det "min" fankultur.
                  Det er rigtigt, det er en afledt effekt, når man beskæftiger sig med et emne. Men det gør det ikke til et fanmedie.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Det er rigtigt, det er en afledt effekt, når man beskæftiger sig med et emne. Men det gør det ikke til et fanmedie.
                    Der er jeg enig, Martin Davidsen har flere gange pointeret at det er journalistisk og objektivt ... at det så ikke er det der kommer ud af udsendelserne i forhold til hvad der bliver udtrykt er noget andet, men det virker som om det er meningen, at det skal være journalistisk og objektivt funderet + gæster.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      Det er rigtigt, det er en afledt effekt, når man beskæftiger sig med et emne. Men det gør det ikke til et fanmedie.
                      Det tror jeg heller ikke at vi sagde, men du sagde, at det ikke har noget med fankulturen at gøre.

                      Jeg ville aldrig kalde det et fanmedie. Men det er da bestemt et medie for OB fans.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OnkelGobber Se indlæg
                        Det tror jeg heller ikke at vi sagde, men du sagde, at det ikke har noget med fankulturen at gøre.

                        Jeg ville aldrig kalde det et fanmedie. Men det er da bestemt et medie for OB fans.
                        Men det er jo en afledt effekt, fordi du som fan hører det og bruger det. Men mediet har ikke en intention om at være et fanmedie, henvende sig til fanmiljøet eller involvere sig i fanmiljøet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Der er jeg enig, Martin Davidsen har flere gange pointeret at det er journalistisk og objektivt ... at det så ikke er det der kommer ud af udsendelserne i forhold til hvad der bliver udtrykt er noget andet, men det virker som om det er meningen, at det skal være journalistisk og objektivt funderet + gæster.
                          Præcist, den linje er meldt klart ud. Så er der selvfølgelig gæster med, som har holdninger, men det er redaktionelt udvalgt efter journalistens vurdering og smag.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Men det er jo en afledt effekt, fordi du som fan hører det og bruger det. Men mediet har ikke en intention om at være et fanmedie, henvende sig til fanmiljøet eller involvere sig i fanmiljøet.
                            En podcast om OB har ikke nogen intention om at henvende sig til OB-fans? Det er da lige godt noget af det vildeste vrøvl jeg længe har læst.

                            Hvem tror du så det arrangement de vil lave på Kick Off den 31. er henvendt til? Deres venner og folk der interesserer sig for Odense Håndbold, eller hvordan?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                              Men jeg vil ha' mere!
                              Men hvad mere er der at sige? Alle ved at fans er utilfredse at NT ikke vil udtale sig, og så længe at NT i vil udtale sig så kan man ikke kommentere mere på det, som jeg ser?

                              Man kan da lige alligevel undre at sig at en businessmand som Thorborg ikke ved hvad god kommunikation, et stærk brand og klare meldinger kan gøre for en virksomhed som Odense Boldklub jo reelt er.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                En podcast om OB har ikke nogen intention om at henvende sig til OB-fans? Det er da lige godt noget af det vildeste vrøvl jeg længe har læst.

                                Hvem tror du så det arrangement de vil lave på Kick Off den 31. er henvendt til? Deres venner og folk der interesserer sig for Odense Håndbold, eller hvordan?
                                Tror du, og måske andre, blander målgruppe og journalistisk vinkling sammen. Selvfølgelig har podcasten OB fans som målgruppe, men det jeg taler om er, at den ikke henvender sig til miljøet i sin vinkling og dækning, dvs. den inddrager ikke miljøet, behandler ikke miljøet, tager ikke udgangspunkt i miljøet, spørger ikke miljøet osv.

                                OBstruktion er et fanmedie, fordi det er fans som laver det, og de laver artikler om fanmiljøet.

                                Comment

                                Working...
                                X