Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af lassepedersen Se indlæg
    Kanon med Keld Bordinggaard. Virkelig fedt at få folk med dyb indsigt i fodboldverdenen i studiet. Interview med Kent- han var ikke så vævende som tidligere. Til gengæld tror jeg at han har en intern konkurrence kørende med Jesper Hansen. Kan Kent nå at sige "ja" flere gange i løbet af et interview end Jesper kan sige "der er ingen tvivl om"..
    Problemet med Keld er bare, at han aldrig har vundet noget. Han et begavet, tænksom, reflekteret, og sikkert en superfin mand, at have på de indre linjer, men han har aldrig præsteret noget på øverste niveau i spidsen for det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Keld Bordinggaard ville være en fantastisk mand at få tilknyttet OB i en eller anden funktion. Mangler OB ikke en Teknisk direktør?.
      Havde også samme tanke. Men det vil JH da aldrig gå med til. Kan ikke se at han vil dele sin magt med nogen med forstand på fodbold

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Problemet med Keld er bare, at han aldrig har vundet noget. Han et begavet, tænksom, reflekteret, og sikkert en superfin mand, at have på de indre linjer, men han har aldrig præsteret noget på øverste niveau i spidsen for det.
        Enig. Det er ikke Keld der kan redde os, men også enig i han er superfin at høre på.

        Comment


          Jeg synes efterhånden, at jeg i en del afsnit, når snakken er gået på Jesper Hansen, har hørt folk som Skov og Brix, hvis jeg ikke tager meget fejl, referere til folk i klubben, som omtaler Jesper Hansen som en der laver "et godt stykke arbejde" og/eller "et benhårdt stykke arbejde".

          Er jeg den eneste der undrer mig, og godt kunne tænke mig at vide, hvad det arbejde helt præcist består i? Det synes jeg kunne være interessante at høre mere om, i en af de kommende podcasts, for det bliver altid henkastet som noget der kunne forveksles som floskuløst røgslør, når snakken går derpå.

          Herunder har jeg listet nogle af de parametre op, som jeg anser som værende vigtige, og kommer med min mening og statustjek på udviklingen inden for dem, i den tid JH har været i klubben. Byd gerne ind med flere parametre, som jeg sikkert har overset.

          Sportslige resultater

          Den mest åbenlyse og nok vigtigste, når alt kommer til alt. JH overtog en klub der var blevet 10 to år i træk. Siden er det blevet til 8 - 9 - 7 - 8. I tre af de fire sæsonen, har vi dog været i nedrykningsfare et godt stykke ind i foråret, og i alle fire sæsoner, har vi præsteret under par ift. økonomi, når man sammenligner de sportslige budgetter. Det er en fremgang selvsagt, men da vi stadig ikke lever op til den økonomiske formåen eller opnår målsætningerne, synes jeg så absolut ikke, at det kan godkendes.

          Fynsk identitet og egne talenter:

          Kigger vi på den første sæson med JH som sportslig leder, var 7 ud af de 28 spillere der var gennem truppen i den sæson, talenter udviklet i OB. Derudover var der Schoop af fynsk afstamning. I den her sæson hedder tallet 7 ud af 23, plus Mikkelsen af fynsk afstamning. En stigning fra 28,5% til 34,8%, altså en stigning på godt 6 %. I tallene for 13/14 sæsonen, er vintervinduet også taget med, hvor der kom nye folk til og andre forsvandt, ingen af dem af fynsk afstamning, derfor er den samlede trup større.

          Kigger vi på fordelingen af spilleminutter, så var 9.622 af de 33.432 samlede antal spilleminutter i 13/14, besat af fynske spillere. I denne sæson 2.529 af 8.818 minutter. Det vil sige status quo, med en udvikling fra 28,8% til til 28,7%. Det tillader jeg mig at synes, at det er lidt skuffende. Jeg er godt klar over, at du ikke laver en ungdomssatsning og høster frugterne af den på få år, men at vi på over 4 år hverken har rykket os betragteligt på resultaterne eller på den fynske identitet i truppen, det synes jeg er skuffende.

          Økonomi

          Underskudene i årene op til, at JH tiltrådte var store. De var de selvsagt, da man lavede nogle store sportslige underpræstationer med en trup der økonomisk skulle kæmpe med i toppen, det kunne ikke gå længere. Det var selvsagt også med det mandat, at JH blev ansat, og med opgaven om at skalere det sportslige budget ned. Det jeg i den sammenhæng synes er relevant at kigge på er, om JH i efter den økonomiske nedrustning har formået at opbygge en sportslig model der løber rundt og som forhåbentlig kan udvikle sig. Det er selvsagt uhyrre svært at vurdere, da jeg i hvert fald ikke kender incitamenterne fra bestyrelsen ift. økonomisk risikovillighed. Her kommer alligevel en kort vurdering af, hvordan vi umiddelbart står på det punkt.

          De sidste to år, som er mere retfærdige at vurdere har budt på et underskud på 18 millioner kr., så vidt jeg kan læse mig frem til. Hvor meget af det underskud OB står for, gør OS&E meget for at camouflere, men nogen god forretning ser OS&E og OB i hvert fald ikke ud til at være, hvilket flere har et stor ansvar for.

          Men hvorfor lykkes OB ikke økonomisk. Det gør vi først og fremmest ikke, fordi at vi underpræsterer sportslige, og det koster indtægter. Dernæst er det jo interessant at kigge på, om OB formår at sælge spillere til store nok beløb, som for mange klubber en en del af en forretningsmodellen, og som om ikke andet kan dække for sportslige underpræstationer. I JHs 4 år i OB, har han formået at få anseelige transferbeløb (over 1-1,5 mio. kr.) for fem spillere. De spillere er Bashkim, Høegh, K. Larsen, Spelmann og Zohore. Af dem er det kun to spillere som JH har hentet. Spelmann transferen skulle angiveligt nogenlunde modsvare det man i sin tid gav for ham.

          I JHs tid er der blevet skrevet permanente kontrakter med 37 spillere udefra, altså fraregnet lejeaftaler og egne talenter. Af de 37 spillere er 17 fortsat i klubben. Af de resterende 20 er to af dem solgt for anseelige transferbeløb, otte er solgt for små beløb eller nærmest ingenting, og 10 har forladt klubben ved kontraktudløber. Af de 37 spillere er der blevet betalt større eller mindre transfers for 15 af dem.

          Det ligner ikke for mig noget, som på sigt går hen og bliver en rentabel forretningsmodel. Heller ikke når vi kigger ned over den nuværende trup og skal vurdere potentielle salgsobjekter, blandt de spillere der er hentet ind. Taget deres præstationer i OB-trøjen og de kontraktmæssige forhold in mente, så har jeg svært ved at se, at der er særligt mange oplagte salgobjekter i truppen. Grytebust er selvfølgelig klar, og Tingager kunne måske godt indbringen en 5-6 millioner til vinter, hvis han præsterer godt i resten af efteråret, men ellers har jeg virkeligt svært ved at få øje på spillere der skal kunne redde regnskabsår, med salg på niveau med Zohore, Traoré osv.

          Klub og fans

          Et anden åbenlyst vigtigt parameter for mig. Tilskuertallet er desværre gået den gale vej i JHs tid, og forholdet mellem klub og ledelse virker generelt betændt. For mig er det også en stor opgave for en sportslig leder at være i øjenhøjde med sine fans, og sørge for at indgyde tro og håb for projektet. Det er vigtigt at udstråle en afklarethed ift. i hvilken retning klubben skal hen, og at der er en klar sammenhæng mellem kvalitet og målsætninger. Her synes jeg JH er fejlet fatalt. Jeg har nærmest aldrig følt mig så fremmedgjort over for klubbens ledelse, det være sig bestyrelsen, den administrende direktør og JH, som virker til at være fuldstændigt indifferente ift. den manglende information vi som fans føler os udsatte for, og stilen virker ærligt talt en smule arrogant.

          Samtidig lægger man konsekvent snittet for de sportslige målsætninger et sted, hvor mange af os føler, at vi slet ikke er lige nu, og når samme målsætninger så ikke opfyldes, udvises der ingen form for anger eller gøre nogle indrømmelser overfor enten målsætningen eller det arbejde der er gjort.

          I en klub som Randers, hvor man ellers kun har 3 point færre end os, og hvor man har hentet 6 point i de sidste 5 kampe, snakker man om at kæmpe sig ud af en dårlig spillemæssig og resultatmæssig periode, og glemme top 6 ambitionerne for en stund. I OB der har leveret 3 point i samme periode på 5 kampe, snakker man om, at man fortsat er rigeligt god til top 6 og at det spillemæssige potentiale er lige ved at blive forløst, selvom man har været det dårligste hold på banen i de 5 kampe, og i de 3 af dem endda leveret decideret elendigt.

          Underholdningsværdi og offentlig interesse

          OB er en professionel fodboldklub og dermed også en del af en underholdningsindustri. I underholdningsindustrien lever du af omtale og interessere, og det handler om at levere et produkt som folk gider at bruge tid og penge på. OB spillere gabende kedeligt, og har gjort det i hovedparten af de 4 år. Der var en periode under Kent, primært i det første efterår, hvor holdet rent faktisk ofte havde et underholdende udtryk, men det er desværre forduftet til rækkens mest kønsløse omgang fodbold, blottet fra vilje og intensitet, når det ses fra tilskuerpladserne.

          Samtidig er OB blevet Superligaens grå mus i en offentlig betragtning. Færre medier skriver og taler om OB, det giver dårligere placeringer og ofte også kamptidspunkter i udvælgelsen af TV-kampe, som i sidste ende betyder færre indtægter den vej igennem. På sigt vil det også skade på sponsorfronten, hvis OB ikke bliver mere relevante og interessante at kigge på.


          Byd gerne ind med flere parametre, og lad os forhåbentlig kunne få åbnet op for en debat i blandt andet Stemmer fra Ådalen, for vi fans har i den grad brug for noget klarhed over, hvad i alverden der foregår i den her klub.
          Last edited by Sheed; 18-09-2017, 17:19.

          Comment


            (mange gode og relevante pointer, jeg kommer også lige med et indspark og lidt et forsøg på et svar på det allerførste, du nævner. Synes, at du har redegjort fornemt for nogle af problemstillingerne, så jeg tilføjer lidt til plussiden)

            De indre linier og den hele klub

            JH er udover de ovennævnte ting også ganske almindelig chef for en række medarbejdere i Ådalen, hvor han er med til at udstikke de retningslinier og krav man stiller for de ansatte (trænere osv.), og også sørger for at holde dem til ilden. Den del af arbejdet indbefatter f.eks. også hvordan man agerer ift. de andre klubber. Det er selvfølgeligt enormt svært at bedømme det arbejde udefra, men jeg har (i lighed med Brix og Skov) også fået det indtryk, at han internt er en stærk person med stærk vindermentalitet og engagement - han skulle feks. have ganske godt styr på, hvad der foregår langt ned i ungdomsrækkerne (der var vist også en herinde fra - måske fmprOB - der havde skrevet til ham omkring noget ungdomsrelateret, hvilket han svarede på ganske hurtigt, men kan ikke lige finde det indlæg).

            Du nævner selv, at JH blev hentet ind til at spænde livremmen ind og tage nogle svære og upopulære beslutninger. Og JH virker bestemt ikke som en populist. Kombineret med den ikke så udadvendte stil, så synes jeg, at du har ret i, at det kan virke arrogant ift. fansene, hvilket er problematisk. Men det er også helt klart en styrke hos JH, at han ikke bøjer af i modvind og tager de nemme valg. Nu nævner du selv det med fynske spillere, og JH har jo faktisk valgt at øge fokus og forbrug på ungdomsafdelingen efter de første par år med nedskæringer på alle fronter. Jeg ved godt, at der er mange, der påpeger, at vi stadig er langt efter de bedste på talentfronten, men de første skridt er i hvert fald (forsøgt) taget på at levere et bedre ungdomsprodukt. Det ville have været nemmere for JH at bruge de penge direkte på 1. holdet - forstået på den måde, at det formentligt ville have været mere populært i den brede offentlighed med en ekstra førsteholdsspiller (eller hvad vi nu snakker om økonomisk), men der tør han godt lade være med at please og i stedet forsøge at gøre, hvad han finder bedst for klubben på længere sigt, og ift til strategien om, at der skal være en fynsk islæt. Men man har nok ikke været dygtig nok til at få kommunikeret det ud.
            I den kategori kan man måske også medtage faciliteterne. Det er jo lidt svært at vide helt præcis, hvad der er op og ned i den sag, men de siger jo selv, at der er midler til at investere i nye faciliteter, når det bliver lagt fast, hvor OB skal høre hjemme permanent. Hvis man antager, at det er rigtigt, så tager han for første gang for alvor fat i en problemstilling, som har været aktuel i rigtigt mange år i OB - også da budgetterne var markant større.
            Det siger i hvert fald mig noget om, at han også træffer beslutninger ud fra, hvad der er godt for OB på den lange bane - og derfor giver jeg heller ikke meget for, når folk kalder ham en doven lejesvend fra Horsens uden hjerteblod for OB. Den del af kritikken, mener jeg i hvert fald, er forfejlet.

            Comment


              Jeg køber mange af de pointer du kommer med, jeg synes bare det er for tyndt, hvis det er det der skal være hans raison d'être som sportsdirektør.

              Jeg bifalder i meget høj grad, at JH ikke umiddelbart er populist og ser ud til at træffe nogle beslutninger i en ophedet sindstilstand, som der ellers har været rigeligt med lejligheder til. Vi har så absolut ikke brug for en sportsdirektør der forsøger at please os, på den led.

              Hvis han, som han selv har antydet lidt, kæmper en brav kamp for, at vi får nogle bedre faciliteter, er det da så absolut også prisværdigt og nødvendigt for klubben. Men i det politiske spil, som i høj grad er det der foregår nu og har gjort det længe, synes jeg ikke en sportsdirektør har noget at gøre. Det er en administrativ opgave, som bestyrelsen, der vel i sidste ende også træffer de beslutninger, den administrerende direktør eller en anden leder bør tage, ikke den overordnede sportslige leder der er hands on med den daglige gang i klubben, og som løbende evaluerer truppen og har kontakt til spillere. Når vores sportslige organisation er så tynd som den er, bør sådanne politiske spil være fuldstændigt afsondret fra en sportsdirektør.

              Jeg køber bare stadigvæk ikke præmissen om, at der skulle være lavet nogen særlig satsning på ungdomssiden. Et par fuldtidsansatte mere gør altså ingen sommer. Det der er brug for i den sammenhæng, er ledere med de rette ambitioner og tilgange til ungdomsudvikling, de skal så at sige være dygtigere end dem der var der før, og kan man med rette sige, at dem der er kommet ind er det? Tonny H har været en del af FCMs talentarbejde i nogle år, bl.a. som A+ træner og fra DBU Fyn, men jo ikke med erfaring som talentchef i en større klub, og han afløste Uffe P, der har været kendt som en rigtigt dygtig talentudvikler i mange år. De trænere vi har hentet ind til U19- og U17-holdene kommer fra Vejle og Svendborg, og med al respekt, så er det jo ikke lige fra øverste hylde, når vi kigger på hvem der har haft succes og de mest omfattende setups her de senere år.

              Vi må se som årene kommer, hvor store frugter der kan høstes af de ændringer der er lavet, men at sige helt kategorisk, at talentarbejdet skulle være bedre nu end for 3-4-5 år siden eller, at det skulle være på vej til det, synes jeg slet ikke der er rygdækning for. Man kan sige, at man nu vil have større fokus på at få flere kørt ind i Seniortruppen, men det er en helt anden snak.

              Du eksemplificerer jo egentlig meget godt her mit kritikpunkt, når du refererer til, at du også har hørt fra folk indadtil, at JH skulle gøre det godt, men ikke rigtigt kan hænge det op på andet, end at han skulle have godt styr på talentarbejde. Hvis vi antager det er rigtigt, er det stadigvæk ikke godt nok til mig, når vi snakker om at skulle være sportslig leder i OB. En mand med spidskompetencer på det område skal være teknisk direktør eller talentchef, i min verden.

              Vi kommer lidt tilbage til, at der ikke rigtigt er nogle, i hvert fald ikke hvad jeg har hørt, der kan pege på nogle landvindinger eller afgørende tiltag, som JH har sat i søen de sidste godt fire år. Vi ser ikke ud til at gøre nogle ting synderligt anderledes ift. opbygningen af trænerstaben, her ser vi ud til at stå mere stille, hvor andre klubber har omstillet sig mere ift. udviklingen, vi har ikke umiddelbart lagt flere midler og fokus i vores scouting, vores faciliteter er status quo, eller det vil sige ringere end for fire år siden, og på talentsiden kan vi som nævnt i hvert fald ikke se nogle klare ændringer eller resultater af nogle sådan, endnu.

              Det falder lidt tilbage på mine tidligere spørgsmål om, hvad vores eksistensberettigelse egentlig er som klub i subtoppen af dansk fodbold, både på kort og langt sigt. Vi ligner en klub der kører et "vanilla-setup" på alle fronter, hvor der ikke rigtigt er fokus eller bliver investeret i, at vi skal være et af de bedre hold på bare ét af de parametre som er afgørende for den sportslige udvikling. Vi er i godt placeret i midtergrøden, når det kommer til at allokere midler og menneskelige ressourcer til både talentudvikling og scouting, vores faciliteter for både seniortruppen og ungdommen er blandt de absolut ringeste blandt profklubberne herhjemme, og vores måde at gribe både træning og kampforberedelse an på, ser ikke ud til at have taget afsmitning af, hvordan fodbolden har udviklet sig på nogle punkter de senere år.

              Så hvorfor skal jeg tro på, at vi pludselig slår de andre som ligger med samme eller bedre økonomiske forudsætninger end os, for ikke at tale om de klubber med ringere forudsætninger, men som konsekvent slår os? Hvor er JHs aftryk på den her klub, og hvad er det han tror vi kan slå de andre på, både på kort og langt sigt. Handler det bare om at gøre tingene så middelmådigt og med så lidt risiko som muligt, indtil at Thorborg eller en anden rigmand en dag beslutter sig for at trykke på knappen igen og skrue op for budgetter og ambitioner, for man kan godt få den fornemmelse nogle gange?

              Og igen, hvad er det helt præcist der får folk med lidt dybere kendskab til at sige, at han gør et godt og hårdt stykke arbejde? Så længe vi ikke kan få noget bare lidt konkret på bordet, må jeg stille mig tvivlende overfor, om de indre kilder overhovedet er kvalificerede nok til at bedømme, hvorvidt det er et godt stykke arbejde der bliver leveret, og om de ikke også bare er en del af en kultur, hvor middelmådigheden er konge, og hvor man lukker sig om sig selv og helst ikke tager imod sollys fra nye imput og udviklinger.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                (mange gode og relevante pointer, jeg kommer også lige med et indspark og lidt et forsøg på et svar på det allerførste, du nævner. Synes, at du har redegjort fornemt for nogle af problemstillingerne, så jeg tilføjer lidt til plussiden)

                De indre linier og den hele klub

                JH er udover de ovennævnte ting også ganske almindelig chef for en række medarbejdere i Ådalen, hvor han er med til at udstikke de retningslinier og krav man stiller for de ansatte (trænere osv.), og også sørger for at holde dem til ilden. Den del af arbejdet indbefatter f.eks. også hvordan man agerer ift. de andre klubber. Det er selvfølgeligt enormt svært at bedømme det arbejde udefra, men jeg har (i lighed med Brix og Skov) også fået det indtryk, at han internt er en stærk person med stærk vindermentalitet og engagement - han skulle feks. have ganske godt styr på, hvad der foregår langt ned i ungdomsrækkerne (der var vist også en herinde fra - måske fmprOB - der havde skrevet til ham omkring noget ungdomsrelateret, hvilket han svarede på ganske hurtigt, men kan ikke lige finde det indlæg).

                Du nævner selv, at JH blev hentet ind til at spænde livremmen ind og tage nogle svære og upopulære beslutninger. Og JH virker bestemt ikke som en populist. Kombineret med den ikke så udadvendte stil, så synes jeg, at du har ret i, at det kan virke arrogant ift. fansene, hvilket er problematisk. Men det er også helt klart en styrke hos JH, at han ikke bøjer af i modvind og tager de nemme valg. Nu nævner du selv det med fynske spillere, og JH har jo faktisk valgt at øge fokus og forbrug på ungdomsafdelingen efter de første par år med nedskæringer på alle fronter. Jeg ved godt, at der er mange, der påpeger, at vi stadig er langt efter de bedste på talentfronten, men de første skridt er i hvert fald (forsøgt) taget på at levere et bedre ungdomsprodukt. Det ville have været nemmere for JH at bruge de penge direkte på 1. holdet - forstået på den måde, at det formentligt ville have været mere populært i den brede offentlighed med en ekstra førsteholdsspiller (eller hvad vi nu snakker om økonomisk), men der tør han godt lade være med at please og i stedet forsøge at gøre, hvad han finder bedst for klubben på længere sigt, og ift til strategien om, at der skal være en fynsk islæt. Men man har nok ikke været dygtig nok til at få kommunikeret det ud.
                I den kategori kan man måske også medtage faciliteterne. Det er jo lidt svært at vide helt præcis, hvad der er op og ned i den sag, men de siger jo selv, at der er midler til at investere i nye faciliteter, når det bliver lagt fast, hvor OB skal høre hjemme permanent. Hvis man antager, at det er rigtigt, så tager han for første gang for alvor fat i en problemstilling, som har været aktuel i rigtigt mange år i OB - også da budgetterne var markant større.
                Det siger i hvert fald mig noget om, at han også træffer beslutninger ud fra, hvad der er godt for OB på den lange bane - og derfor giver jeg heller ikke meget for, når folk kalder ham en doven lejesvend fra Horsens uden hjerteblod for OB. Den del af kritikken, mener jeg i hvert fald, er forfejlet.
                For mig - og for de fleste handler det altså ikke om, at JH skal tage de "populære" beslutninger - han skal tage de rigtige. For førsteholdet - fordi den hele klub kommer til at lide under, at der bliver taget de forkerte beslutninger omkring det sportslige set up. Han er ikke ansat som talentchef - han er ansat som sportslig ansvarlig, og i den branche får man ikke guldstjerner for forsøget - men for hvad der sker.

                Så når nogen kalder ham "doven" så er det et udtryk for den frustration, der ligger bag det mere eller mindre konstante flow af dårlige beslutninger og det PR-mæssige dødvande. Der er ingen, der er i tvivl om, at han gør sit bedste - vi får bare ikke noget nævneværdigt ud af hans bedste. Tværtimod - vi får noget der er værre end vrede. Vi får armod og ligegyldighed.

                Og så er der i øvrigt forskel på at have hjerteblod for sit arbejde og så have hjerteblod for OB.

                Den dag JH er væk og i andet arbejde vil han sgu da ikke bekymre sig om, hvordan det går OB i fremtiden. Så, i princippet, er der intet i vejen med at kalde ham en lejesvend fra Horsens uden hjerteblod for OB.

                Han er IKKE én af os. Det skal man gøre sig fortjent til. Ved resultater.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  (mange gode og relevante pointer, jeg kommer også lige med et indspark og lidt et forsøg på et svar på det allerførste, du nævner. Synes, at du har redegjort fornemt for nogle af problemstillingerne, så jeg tilføjer lidt til plussiden)

                  De indre linier og den hele klub

                  JH er udover de ovennævnte ting også ganske almindelig chef for en række medarbejdere i Ådalen, hvor han er med til at udstikke de retningslinier og krav man stiller for de ansatte (trænere osv.), og også sørger for at holde dem til ilden. Den del af arbejdet indbefatter f.eks. også hvordan man agerer ift. de andre klubber. Det er selvfølgeligt enormt svært at bedømme det arbejde udefra, men jeg har (i lighed med Brix og Skov) også fået det indtryk, at han internt er en stærk person med stærk vindermentalitet og engagement - han skulle feks. have ganske godt styr på, hvad der foregår langt ned i ungdomsrækkerne (der var vist også en herinde fra - måske fmprOB - der havde skrevet til ham omkring noget ungdomsrelateret, hvilket han svarede på ganske hurtigt, men kan ikke lige finde det indlæg).

                  Du nævner selv, at JH blev hentet ind til at spænde livremmen ind og tage nogle svære og upopulære beslutninger. Og JH virker bestemt ikke som en populist. Kombineret med den ikke så udadvendte stil, så synes jeg, at du har ret i, at det kan virke arrogant ift. fansene, hvilket er problematisk. Men det er også helt klart en styrke hos JH, at han ikke bøjer af i modvind og tager de nemme valg. Nu nævner du selv det med fynske spillere, og JH har jo faktisk valgt at øge fokus og forbrug på ungdomsafdelingen efter de første par år med nedskæringer på alle fronter. Jeg ved godt, at der er mange, der påpeger, at vi stadig er langt efter de bedste på talentfronten, men de første skridt er i hvert fald (forsøgt) taget på at levere et bedre ungdomsprodukt. Det ville have været nemmere for JH at bruge de penge direkte på 1. holdet - forstået på den måde, at det formentligt ville have været mere populært i den brede offentlighed med en ekstra førsteholdsspiller (eller hvad vi nu snakker om økonomisk), men der tør han godt lade være med at please og i stedet forsøge at gøre, hvad han finder bedst for klubben på længere sigt, og ift til strategien om, at der skal være en fynsk islæt. Men man har nok ikke været dygtig nok til at få kommunikeret det ud.
                  I den kategori kan man måske også medtage faciliteterne. Det er jo lidt svært at vide helt præcis, hvad der er op og ned i den sag, men de siger jo selv, at der er midler til at investere i nye faciliteter, når det bliver lagt fast, hvor OB skal høre hjemme permanent. Hvis man antager, at det er rigtigt, så tager han for første gang for alvor fat i en problemstilling, som har været aktuel i rigtigt mange år i OB - også da budgetterne var markant større.
                  Det siger i hvert fald mig noget om, at han også træffer beslutninger ud fra, hvad der er godt for OB på den lange bane - og derfor giver jeg heller ikke meget for, når folk kalder ham en doven lejesvend fra Horsens uden hjerteblod for OB. Den del af kritikken, mener jeg i hvert fald, er forfejlet.
                  Ja jeg har skrevet lidt mails med Jesper Hansen i Aug vedr ungdomsafdelingen og blev inviteret i Ådalen hvor han ville afsætte tid til at forklare mig sammenhængen helt fra U13 op til SL truppen.. Har vi gang i vores egen FCN model osv. Pænt af ham og hatten af for det..
                  Den sidste mail jeg så sendte ham prøvede jeg at berøre identiteten lidt omkring OB samt kommunikationen til omverden hvor vigtigt det er for os fans at føle os som fans og ikke kunder. At vi havde brug for at høre den overordnede fremtids strategi. Meget gerne fra Thorborg ham selv.
                  Alt foregik i en meget pæn og sober tone men desværre afbrød Jesper Hansen mail kommunikationen her. Jeg må åbenbart have pillet ved noget han ikke ønskede at berøre.
                  Jeg har endnu ikke besluttet mig om jeg tager imod hans pæne og generøse tilbud da jeg frygter det kan blive pænt akavet hvis han alligevel ikke vil svare på 90% af de spørgsmål jeg egentligt søger svar på. Tiden har heller ikke været der da jeg har gang i en masse arbejdsprojekter og ikke har haft en fridag siden Juli.
                  Men som sagt tygger jeg stadig på det

                  Comment


                    I den anledning... denne nyeste podcast handler om talentudvikling!

                    http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-ka...kling-danmark/
                    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                      I den anledning... denne nyeste podcast handler om talentudvikling!

                      http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-ka...kling-danmark/
                      Er godt igang med den. Det er super spændende, og Hermansen lyder i den grad engageret, synes jeg.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                        I den anledning... denne nyeste podcast handler om talentudvikling!

                        http://obstemmer.dk/ny-udsendelse-ka...kling-danmark/
                        Upåklagelig timing :)

                        Comment


                          Endnu en rigtig spændende udsendelse!

                          Jeg savner dog stadig et mere klart svar på, hvad der ligger i, at man skal kunne ”se, at et hold er et OB-hold, selvom de ikke har stribede trøjer på”.

                          Da Hermansen blev spurgt ind til det, talte han primært om, at de taktiske, tekniske og fysiske færdigheder skal være i topklasse. Det lyder jo glimrende, men det giver vel også sig selv; der findes næppe en klub med respekt for sig selv, der ikke har samme ambitioner på deres talenters vegne. Så hvad er det mere konkret, man skal kunne kende en OB-udviklet spiller på i sammenligning med en fra eksempelvis FCN eller FCM?

                          Det samme gælder spillestilen, som også blev beskrevet lidt for vævende, selv om Hermansen da blev en smule mere konkret her. 4-4-2 er udgangspunktet på alle årgange, og her adskiller vi os da i hvert fald fra FCN, men at vi skal være gode til at balancere mellem det direkte spil og det tålmodige, boldbesiddende er vel også ret indlysende. Igen; kunne man forestille sig en træner være uenig i Hermansen udsagn om, at man skal slå den direkte bold, hvis åbningen er der, men at det også er en fordel at kunne holde på bolden?
                          Det er jo også sådan FCN spiller. Senest mod os spillede de meget på Asantes fart, men samtidig havde de mange passager med lange angreb med masser af korte pasninger.
                          Så er målet grundlæggende at spille som FCN, eller er der visse ting, vi vil gøre anderledes?

                          Når det så er sagt, så lyder Hermansen både engageret og seriøs, og jeg er spændt på at se, hvordan talentarbejdet kommer til at udvikle sig.
                          SLO

                          Comment


                            Ny Podcast. Denne gang fra OB selv

                            https://soundcloud.com/odenseboldklubpodcast

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Ny Podcast. Denne gang fra OB selv

                              https://soundcloud.com/odenseboldklubpodcast
                              Fin udsendelse synes jeg. Meget ærlig snak fra Helenius, fint inerview af Kent, som åbner lidt op for posen og kommer ind på nogle af de taktiske overvejelser - og så er der JJ <3 <3 <3 en ung fyr med en sund og god indstilling til tingene.

                              Comment


                                Ny Podcast

                                https://soundcloud.com/obstemmer

                                1 1/2 time fyldt med alt det OB nørderi jeg elsker :). Så jeg var godt underholdt

                                Comment

                                Working...
                                X