Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Marco1887
    replied
    Det er store dele af den uofficielle scene der var til stede :).
    Dog med The Province Boys som arrangører. Men uden alle de forskellige fra den uofficielle ville det ikke kunne lade sig gøre .

    60 mand en tirsdag hvor over halvdelen skulle op på arbejde i dag er absolut godkendt og viser at scenen er på vej frem.

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg

    Det er for fedt det der!!!

    Leave a comment:


  • Jacob97
    replied
    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
    Fedt nok. Det må næsten Province Boys som har stået for det.
    Jep og andre uofficielle :-) Kan anbefale at tjekke Ultras Odense facebookside, da vi går en sæson i møde med god stemning på tribunen 👍

    Leave a comment:


  • Matti1887
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
    Fedt nok. Det må næsten Province Boys som har stået for det.

    Leave a comment:


  • Jacob97
    replied
    130 år⚽💙

    https://youtube.com/watch?v=kuiXme7rQhI

    Leave a comment:


  • El New York
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Mange fede oplevelser , fodbold er og bliver federe når stemningen er god .. Gad vide om vi nogle siden kommer tilbage på sporet .

    Dengang havde vi mange fede Awar's også . Husker bla denne

    https://m.youtube.com/watch?v=NAYsZCmY-TA
    Uh ja, det var min første away kamp. Det var satme en fed oplevelse!

    Leave a comment:


  • ultimatew
    replied
    Der er også masser af kritiske ryster når det går skidte i FCK, BIF, m.fl, men forskellen er bare de har et langt større publikum og trække på også tror jeg også dem der brokker sig kommer på stadion i de klubber og synger for, for de vil vinde. Der er vi fynboer nok lidt for laidback til den slags.

    Siden 1887 kortet kom har jeg ikke misset en hjemme kamp, men år bliver det for og se City og Liverpool... som andre nævnte... og ikke engang fan af nogle af dem...

    Leave a comment:


  • Jacob97
    replied
    Det er jo åndssvagt, at de to grupperinger modarbejder hinanden, og at OB ikke under de uofficielle fribilletter til udekampene! Derudover er det vildt at tænke på, at De Stribede har over 2200 medlemmer af deres facebook-gruppe, og ikke engang kan fylde en bus til Vejle.

    Leave a comment:


  • RASH
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det skete jo rent faktisk for Brøndby. Så meget at de var ét sølle mål fra Horsens i Aller sidste spillerunde fra at rykke ned. Og jeg skal da lige hilse at sige, de var negative på SSO. Og tilskuertallet dalede. Dramatisk.

    Den var nede at kysse 4-5000, da det var værst, så vidt jeg kan huske.

    Og spillere blev forfulgt. På stadion. Spilleres biler blev vandaliseret.

    Så jo, det er i den grad en myte, at vi skulle være specielt meget mere kritiske end fans fra andre hold, der har ambitioner.

    Men det er jo mere belejligt, når det passer en bestemt agenda at komme med den påstand.

    MvH ChrisOB
    Du har helt ret. Jeg brugte lige fem minutter inde på SSO, og wow, bare wow! Det her forum er sobert sammenlignet med deres.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Jeg synes, du har rigtig mange gode pointer, Marco. Derfor synes jeg også, at det er ærgerligt, at du skriver; at vi i OB klart er de mest kritiske fans. Det er en myte, at OB-fans kritisere hurtigere end fans fra andre klubber. Prøv lige at forestil dig, hvis alt hvad der er sket i OB, var sket i Brøndby, tror du virkelig, at de havde været mindre kritiske end os?
    EDIT: Håber, vi ser flere indlæg fra dig.
    Det skete jo rent faktisk for Brøndby. Så meget at de var ét sølle mål fra Horsens i Aller sidste spillerunde fra at rykke ned. Og jeg skal da lige hilse at sige, de var negative på SSO. Og tilskuertallet dalede. Dramatisk.

    Den var nede at kysse 4-5000, da det var værst, så vidt jeg kan huske.

    Og spillere blev forfulgt. På stadion. Spilleres biler blev vandaliseret.

    Så jo, det er i den grad en myte, at vi skulle være specielt meget mere kritiske end fans fra andre hold, der har ambitioner.

    Men det er jo mere belejligt, når det passer en bestemt agenda at komme med den påstand.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • RASH
    replied
    Jeg synes, du har rigtig mange gode pointer, Marco. Derfor synes jeg også, at det er ærgerligt, at du skriver; at vi i OB klart er de mest kritiske fans. Det er en myte, at OB-fans kritisere hurtigere end fans fra andre klubber. Prøv lige at forestil dig, hvis alt hvad der er sket i OB, var sket i Brøndby, tror du virkelig, at de havde været mindre kritiske end os?
    EDIT: Håber, vi ser flere indlæg fra dig.
    Last edited by RASH; 22-09-2016, 13:47.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bullshark Se indlæg
    Hold nu kæft jeg får gåsehud af det her https://youtu.be/GZ-m0dCryRw
    Mange fede oplevelser , fodbold er og bliver federe når stemningen er god .. Gad vide om vi nogle siden kommer tilbage på sporet .

    Dengang havde vi mange fede Awar's også . Husker bla denne

    https://m.youtube.com/watch?v=NAYsZCmY-TA

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Der er gået rigtig mange ting galt på fanscenen de senere år . Nogle at grundene er allerede nævnt .

    Noget der har fået nogle af de gamle og de lad os kalde dem mellemaktive fans til at søge væk var at der på et tidspunkt var en attitude fra nogle unge gutter ikke accepterede støtte på halv kraft . Derfor jagede de nogle væk med deres adfærd af " gør som os eller skrid " . Og ærlig talt så forstår jeg godt at voksne mennesker ikke gider den adfærd fra nogle knægte som knap er kommet ud af puberteten .

    Som sagt er der mange grunde , dette var bare en af dem .

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Det er en myte at fans i Odense og/eller på Fyn er mere kritiske end andre steder...

    Leave a comment:


  • Marco1887
    replied
    Hey.

    Jeg er af den mening at´der er flere faktore der spiller ind når vi taler om fanscenens 'død'.

    1. Selvfølgelig vores resultater over de seneste 5 sæsoner gør at tilliden til Klubben og især spillerne på banen er forsvundet. Vi Odenseanere er klart de 'fans' i Danmark som er de mest kritiske, fordi vi netop gerne vil pakkes ind i et varmt uld tæppe og få sejre og medaljer leveret på et sølvfad.

    2. vi har som tingene er lige nu en Officiel fanklub som ikke er synderligt samarbejdsvillige med den anden fraktion på stadion som FORSØGER at skabe en stemning til vores kampe, (red. The Province Boys) de er de eneste som holder liv i den lille gnist der er tilbage på stiften.

    3. Den mentalitet herr og fru danmark udviser er på serie niveau, dvs. der er ikke den kærlighed og passion for klubben der er nødvendig for at vores scene skal leve videre og derfor er vi inde i en decideret krise.

    4. REKRUTTERINGEN Fra de stribedes side OG Odense Boldklub forsøg på at skaffe flere fans via diverse tiltag har vist sig at slå fejl, (jeg er med på der er billige sæsonkort og billige billetter) men de ting kan man jo desværre og helt åbentlyst ikke leve på.
    Jeg håber de stribede vil se indad og finde ud af hvad det er der sker PT. Jeg ved eksempelvis at de stribede i gennemsnit får udleveret 50 billetter til alle udekampe som OB spiller i Ligaen, og da de desværre ikke har haft ret mange busser afsted til vores aways det seneste års tid så er der jo selvfølgelig andre som ville have gavn af dem, fx The Province boys, folk der køre selv eller nogle helt tredje. Desværre sker der det at der nærmest skal opstå skænderier blandt folk i den uoficielle fanscene og de stribede, der var et eksempel på et nu tidligere bestyrelses medlem af de stribede i ugen op til Aalborg kampen (den mandag vi spillede 2-2) ikke ville give De uoficielle billetterne til kampen selvom de stribede ikke sendte andet end 4-6 mennesker selv og ultras sendte en hel bus på en mandag. Så sent som i går har der igen været forespørgsler fra de uoficielles side til de stribede om biletter til kampen i Haderslev i aften, hvor de stribede sender en minibus afsted! og ultras sender ca 10, svaret på de 10 billetter lød som følger ''billetterne er kun tiltænkt medlemmer af de stibede''. - Helt ærligt hvad er det der sker ? hvorfor modarbejder man en fraktion som gør alt for klubben med tifo arbejde, stemning mm, når man ikke engang kan gøre noget selv? er det Jalousi? Hersker der virkelig et form for had overfor de Drenge der rejser Danmark tyndt og bruger mange af deres penge på vores elskede klub?. Det ser sådan ud set udefra.

    Mhht, Odense Boldklub som ''virksomhed'' burde der godt nok også ses indad og spørge sig selv hvad man kan gøre for at lokke folk til Fodbold udover billige billetter og sæsonkort, hvad blev der er Carslberg corner?. hvad skete der med at sparke straffespark i halvegen på vores u 19 målmand (dengang ANDERS LINDEGAARD)...



    Jeg følte et behov for at skrive et indlæg herinde, hvilket jeg normalt aldrig troede jeg ville gøre.

    Jeg har været Stadion gænger de sidste 16 år af mit liv, og været aktiv på tribunen i mange af årene og er det stadigvæk, jeg tager IKKE the province boys i forsvar selvom det for nogle nok kan forstås sådan når man læser mit indlæg, omvendt har jeg intet i mod de stribede, dengang Stig, Lene, Henrik C og Lars BO og hvad ellers alle de ildsjælde fra dengang i Tigers nu hedder, stod for det, der var der Sgu styr på nogle ting, selvom vi havde forfærdelige sæsoner imellem kan jeg da huske da de sendte busser evigt og altid. der herskede bare en anden stemning og det var på daværende tidspunkt ikke resultat baseret.

    Jeg er hverken medlem af den ene eller anden gruppering, jeg har bare haft min gang og har venner både i PB og de stribede, men jeg er mildest talt flov over hvordan tingene fungere i Odense pt . Det gør kanon ondt at se på, men enten elsker man klubben ellers gør man ikke. hellere 25 loyale mennesker end 200 on and off fans.

    Hilsen Marco.

    Leave a comment:

Working...
X