Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Lærlingen
    replied
    Har efterhånden fået taget mig sammen til at læse denne tråd til vejs ende. Og bemærker, at en Bo Jessen nævnes, i forbindelse med fanscenens opsving i 00'erne - er der nogen, der kan komme ind på, hvad vedkommende gjorde af konkrete initiativer og aktioner, for at binde folk tættere sammen? De seneste år har der jo været splid mellem samtlige fraktioner på tribunen, og det er nok en af mange grunde til, at vi står med en relativ scene i dag (den er dog på vej frem igen, efter mange års tomrum, i min optik). Det ville jo være super at få tilkoblet hans kompetencer og egenskaber i en eller anden form, hvis fanscenen igen skal være en af landets bedste. Så kan være nogen vil være behjælpelige og belære mig?

    Leave a comment:


  • Lærlingen
    replied
    Der findes desværre fjolser alle steder.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Det er ikke korrekt at det er nyt, den engelske udgave specificerede det.

    "Vi spiller idag imod rækkens absolute tophold , fra OB og er det andet hold i ligaen som tager point fra dem.
    Drengene levere en flot indsats , og krigere den hjem efter vi får et rødt kort.
    Men glæden forsvinder når man høre at flere af OB fans råber abe lyde efter en af vores spillere.

    Så forsvinder glæden bare og det en kamp vi alle skal tag en del af, det skuffer mig man ikke får det stoppet når det bliver sagt flere gange!!
    English:
    Today we played against the absolute best team and league leaders, from Odense Boldklub. We’re just the second team, to take points from them.
    My boys delivered a great performance, and fought like warriors, even after being reduced to ten men.
    But the satisfaction disappears, when our players have heard, the OB fans chanting monkey sounds, towards one off the players.
    The happiness is gone, because another fight we all need to be part of, isn’t stopped, even after it’s been said multiple times!!
    Say no to racism!!!!!".
    Jo, det er nyt. I den tekst der på engelsk står der intet om, at han ikke selv skulle have hørt det, der står bare at spillerne har hørt det. Og den danske tekst gør det ikke ligefrem nemmere at finde hoved og hale i. I den reviderede tekst fra i dag, understreger han så, at han ikke selv har hørt noget, men det er der tilgengæld nogle andre trænere der pludselig har, hvilket ikke blev nævnt i hverken den danske eller engelske tekst. Det er mildest talt en rodebutik.

    Hvad han reelt mener i den der engelske tekst, kan jeg også godt være lidt i tvivl om, for det er godt nok ubehjælpsomt skrevet.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Det er ikke korrekt at det er nyt, den engelske udgave specificerede det.

    "Vi spiller idag imod rækkens absolute tophold , fra OB og er det andet hold i ligaen som tager point fra dem.
    Drengene levere en flot indsats , og krigere den hjem efter vi får et rødt kort.
    Men glæden forsvinder når man høre at flere af OB fans råber abe lyde efter en af vores spillere.

    Så forsvinder glæden bare og det en kamp vi alle skal tag en del af, det skuffer mig man ikke får det stoppet når det bliver sagt flere gange!!
    English:
    Today we played against the absolute best team and league leaders, from Odense Boldklub. We’re just the second team, to take points from them.
    My boys delivered a great performance, and fought like warriors, even after being reduced to ten men.
    But the satisfaction disappears, when our players have heard, the OB fans chanting monkey sounds, towards one off the players.
    The happiness is gone, because another fight we all need to be part of, isn’t stopped, even after it’s been said multiple times!!
    Say no to racism!!!!!".
    Ja men nu det bare det. At ingen af os der skabte stemning lavede abelyde ? Så ved seriøst ikke hvor de AGF spillere får der fra

    Leave a comment:


  • Leander
    replied

    Jeg skrev i weekenden et opslag om en oplevelse, vi havde i Odense i lørdags med AGF’s ungdomshold.
    Her blev en af mine spillere udsat for tilråb med racistiske undertoner. Det holder jeg fast i og jeg er glad for, at OB nu undersøger sagen. Men jeg fik formuleret mig lidt kluntet, da man kunne opfatte mit opslag som om, at jeg og OB blev klar over det under kampen og jeg derfor kritiserede OB for ikke at skride ind med det samme. Det er ikke tilfældet. Jeg blev først klar over det bagefter, da jeg talte med to AGF-trænere i bussen på vej hjem og OB blev også først orienteret efter kampen.
    Men det står fast, at vi desværre oplevede meget grimme tilråb i lørdags og den slags skal stoppes. Det ødelægger glæden ved fodbold og vi skal alle gøre, hvad vi kan for at sige fra, når vi oplever det - som vi har oplevet.
    Hvordan kan man holde fast i noget så hårdnakket, når man ikke selv har hørt det?

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Men nu er det så pludselig blevet til, at det ikke er noget han selv har hørt, men som nogle AGF-trænere har hørt og så sagt videre til ham. Og derudover skriver han om "meget grimme tilråb", som skal stoppes. Jeg gad godt vide, hvad det er for slags tilråb.
    Det er ikke korrekt at det er nyt, den engelske udgave specificerede det.

    "Vi spiller idag imod rækkens absolute tophold , fra OB og er det andet hold i ligaen som tager point fra dem.
    Drengene levere en flot indsats , og krigere den hjem efter vi får et rødt kort.
    Men glæden forsvinder når man høre at flere af OB fans råber abe lyde efter en af vores spillere.

    Så forsvinder glæden bare og det en kamp vi alle skal tag en del af, det skuffer mig man ikke får det stoppet når det bliver sagt flere gange!!
    English:
    Today we played against the absolute best team and league leaders, from Odense Boldklub. We’re just the second team, to take points from them.
    My boys delivered a great performance, and fought like warriors, even after being reduced to ten men.
    But the satisfaction disappears, when our players have heard, the OB fans chanting monkey sounds, towards one off the players.
    The happiness is gone, because another fight we all need to be part of, isn’t stopped, even after it’s been said multiple times!!
    Say no to racism!!!!!".

    Last edited by Entusiastens; 25-11-2019, 18:24.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Hvilke instanser kan/skal behandle sådan en sag her? Det kræver vel en officiel indberetning fra GF inden der kan saktioneres, eller sagen frafaldes.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Men nu er det så pludselig blevet til, at det ikke er noget han selv har hørt, men som nogle AGF-trænere har hørt og så sagt videre til ham. Og derudover skriver han om "meget grimme tilråb", som skal stoppes. Jeg gad godt vide, hvad det er for slags tilråb.
    Og de "abelyde" blev til "tilråb med racistiske undertoner". Lyder mere og mere som nogen som vil hurtigst lukke sig ind efter at have skåret dækkene hos naboens bil.

    Leave a comment:


  • Whoven
    replied
    Jamen jeg håber da, at de forældre, trænere eller reservespillere der stod og råbte sådan bliver straffet. Racisme hører sgu ikke nogen steder hjemme.

    Vi har i hvert fald en U19 træner fra AGF der har hørt fra en som har hørt det. Herefter har han skrevet et influencer-like opslag om et, selvfølgelig, alvorligt emne. Der har været en bred vifte af folk fra den syngende gruppe ude og sige, at de ikke hørte noget som helst.

    Man må vel antage, at råbene kom fra andre og mere neutrale tilskuere.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Tænker også medierne det har udgivet artikler om det. Fx burde have taget fat i vores SLO og hørt hans side af sagen. Nu OB ikke ville udtale sig endnu. Havde de kommet med SLOen s side af sagen sammen med AGFs påstqnde. Så havde vi nok ikke stået sådan her idag og skulle forsvare os mod racisme. Da de havde 2 sider af sagen også selvom OB ikke har kommet med deres synspunkt endnu. For det jo vores SLO der har startet projekt stemning til ubold sammen med de uofficielle.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Det kunne være fedt, hvis OB frigiv deres videomateriale fra kampen, så man selv har mulighed for at lytte efter om der blev lavet abelyde, og hvilke "grimme tilråb" det ellers er at AGF er blevet udsat for. Det bliver efterhånden mere og mere svært at forholde sig til anklagen, når nu der ikke længere er nogle der ved navns nævnelse vil stå frem og sige, at de har hørt abelyde, og at vi ikke kan få konkrete eksempler på tilsvininger som åbenbart er langt over stregen.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Ja og nu kommer han jo med endnu flere beskyldninger. Så hvis det hele viser sig. At vi fans som var til kampen intet har gjort. Så håber jeg satme AGF kommer.med en kæmpe undskyldning

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Ja AGF træneren har så lavet et nyt opslag på sin FB side, hvor han nægter at give sig. Og mener han 100% har ret.
    Men nu er det så pludselig blevet til, at det ikke er noget han selv har hørt, men som nogle AGF-trænere har hørt og så sagt videre til ham. Og derudover skriver han om "meget grimme tilråb", som skal stoppes. Jeg gad godt vide, hvad det er for slags tilråb.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    https://m.facebook.com/fatah.abdirah...&source=result herinde kan man læse deres træners seneste opslag om hans meninger

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Ja AGF træneren har så lavet et nyt opslag på sin FB side, hvor han nægter at give sig. Og mener han 100% har ret.

    Leave a comment:

Working...
X