Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdopstilling med den trup vi kender indtil nu. 3-5-3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Oraklet
    replied
    jeg mener 3-5-2 slut��
    Last edited by Oraklet; 14-06-2016, 21:11.

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg ved nærmest ikke om jeg kan komme på succesfulde hold der konstant skifter markant ud på baggrund af modstanderen ... min erfaring er at det sker for at udvikle spillerne og holde alle friske og klar.

    Har du eksempler på det?

    Jeg er dog også meget overbevist om at Kent, som har et fast koncept, ikke vil spille indrette sig så meget efter modstanderen, men derimod satse på egne styrker ... så øver man sig og bliver bedre, det er selvforstærkende.
    Eksempler kan jeg ikke komme med da jeg kun følge OB rigtig tæt. Men jeg synes nu aldrig at det har været sådan at man ikke kan indstille sig efter hvem man møder. FCK stiller jo også mere defensivt op i Europa end i suppen og det ser ikke ud til at ødelægge noget for dem ;)

    Jeg tænker at hvis vi møder et holder der vil presse os meget på fysikken, så er det Izu før JJT, Tverskov før Tingager - og generelt tror jeg at Tverskov spiller de kampe før alle andre i forsvaret. Skal vi have højde meter på er spillere som Thrane og Tingager nok foran spillere som Jonasson, JJT mfl. Det er sådan vi kan tilpasse os og det tror jeg at vi kommer til.

    Jeg er enig i at det er selvfostærkende at træne sig bedre og blive ved, men derfor kan man nu godt frembringe en vævertype, et tårnhøjt helvede eller noget ekstra fysik til holdet alt efter hvem man møder. Det vil overraske mig meget hvis KN ikke tænker sådan.

    Leave a comment:


  • Vasi
    replied
    Jeg er stort set enig i begge udlægninger - vi har holdet til en god 3-5-2, men Kent holder fast på sin 4-4-2!

    Eneste større tanke/indvending - jeg tror ikke på at Tverskov er hentet ind til et halvt år på bænken og at HJ starter fra sæsonstart. Anførerbind eller ej, han er under det niveau KEP og tverskov har - desuden har KEP og HJ nogle af de samme svagheder og vil derfor ikke kunne supplerer hinanden. Et forsvar med de to sammen tror jeg får det meget svært.

    Hvis HJ partou skal spille, så tror jeg sådan set at HJ og Tverskov ville passe bedre sammen - omend det virker dybt godnat at sende KEP på bænken.

    I min optik, så er de to startende KEP og Tverskov, med Tingager som tredjemand. HJ har udløb om 6 måneder og jeg tvivler på at han bliver forlænget (ville ikke have noget imod at han blev forlænget som breddespiller). HJ er enormt professionel og kan spille en del positioner, men en starter i den første og extra vigtige nye struktur sæson, det er han altså ikke.

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
    Det gør jeg da også enten jjt eller Izzu
    12 mand passer ellers godt med at du også skriver 3-5-3... Det må være 3-4-3 så :-)

    Kan i øvrigt godt se idéen i det, men håber nu vi holder os til planen og fortsætter med det vi kender...

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Jeg ved nærmest ikke om jeg kan komme på succesfulde hold der konstant skifter markant ud på baggrund af modstanderen ... min erfaring er at det sker for at udvikle spillerne og holde alle friske og klar.

    Har du eksempler på det?

    Jeg er dog også meget overbevist om at Kent, som har et fast koncept, ikke vil spille indrette sig så meget efter modstanderen, men derimod satse på egne styrker ... så øver man sig og bliver bedre, det er selvforstærkende.
    Er som udgangspunkt enig med dig i, at de bedste/mest succesfulde hold har en fast stamme, men man kan jo godt være taktisk lidt fleksibel enten i formationen (som Guardiola har gjort i Bayern) eller med de spillertyper du bringer i kamp til forskellige kampe (her er Juventus et godt eksempel. Deres wingbacks kan enten dækkes af de defensive solide Evra og Lichtsteiner, eller de mere offensive Sandro og Cuadrado, ligesom der kan skrues lidt på de centrale midtbane positioner).
    Jeg kunne godt se, at vi kunne skifte lidt på den centrale midt ift., hvem vi mødte (Izu><JJT), uden det ville være et problem. Kampen om pladserne på kanten ser jeg desværre mere som et udtryk for en lidt grå (men forhåbentligt talentfuld) masse, hvor der ikke er nogen, der pt. stikker ud kvalitetsmæssigt.

    Mht. til tankeeksperimentet med en 3-5-2 i OB under KN, så er jeg ikke så enig i, at vi har spillerne til det - det bliver i hvert fald meget defensivt. Det kræver nogle mere dynamiske midtbanespillere (boks-til-boks), end dem vi har, og især med Mak+Izunna ville der være alt for meget ansvar lagt på de 3 forreste mht. kreativiteten/det offensive.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    Kent viger ikke fra 4-4-2 så det bliver det i hvert fald. Jeg håber på denne her

    SG
    MD KEP HJ JP
    MG MEM JJT RJ
    AK RF

    Izunna skal vise meget mere hvis JJT skal holdes på bænken. JBL kan spille v.kant men tror Jönsson starter der, da jeg ikke tror han kan slå AK eller Festersen af til at starte med. Tverskov bliver 3 mand i forsvaret eller 4 mand på central midt, Tingager skal nok blive til noget, men pt tror jeg ikke at han slår HJ af holdet. Yao ser jeg som 4 mand i angrebet efter Jönsson. Thrane er den ukendte faktor på en af kanterne, men tror dog at Greve er tiltænkt en start plads generelt set. Så Thrane skal slås med Jönsson, JJT, Yao og Barrett om venstre kanten. Det gode er at de fleste af dem kan spille flere positioner, så der kan hurtigt rykkes rundt på nogle hvis det bliver nødvendigt.

    eg synes at det er en spændende trup fordi vi også har muligheden for at stille hold efter hvem vores modstander er; skal vi angribe, stå imod og hvor kan vi bedst åbne spillet henne. Det bliver også udslagsgivende for hvem der spiller. Jeg tror dog at vi har nogle, som spiller hvergang...

    Greve, Desler, Grytebust, AK, Festersen, Joao Pereira, El Kakrini, Jonasson. KEP. De 2 sidste pladser (Venstre kant og central midt) er meget åbne. Men jeg tror JJT får en af dem, hvem der så skal spille den sidste kommer der meget kamp over. Men det bliver rart med nogle fornuftige reserver...

    Falkesgaard, Tingager, Tverskov, JBL, Jönsson, Izunna og Lund. Så er der de talenterne/de unge/uprøvede som Yao, Thrane, Buus plus resterne Edmundsson, Lucas og Mikkelsen. Jeg forventer at Skulason er væk ellers får han en kant plads resten af året.

    edith siger at der bliver kamp om pladserne fremover :)
    Jeg ved nærmest ikke om jeg kan komme på succesfulde hold der konstant skifter markant ud på baggrund af modstanderen ... min erfaring er at det sker for at udvikle spillerne og holde alle friske og klar.

    Har du eksempler på det?

    Jeg er dog også meget overbevist om at Kent, som har et fast koncept, ikke vil spille indrette sig så meget efter modstanderen, men derimod satse på egne styrker ... så øver man sig og bliver bedre, det er selvforstærkende.

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Det er altså bare fedt, når en start11'er ikke er til at forudse. Tror heller ikke overhovedet at Kent fraviger 4-4-2, men jeg vil medgive Oraklet (og mig selv) at vi har holdet til at kunne fyre en 5-3-2 af med en vis kvalitet.

    Jeg er enig i, at Izunna skal vise en helt anden (gammel) side af sig selv efter ferien, for at kunne afkræve samme antal minutter som han fik i foråret. Jeg håber virkelig JJ har brugt ferien på rå æg, havregrød og jernløfteri.

    MvT

    Leave a comment:


  • Oblisk
    replied
    Kent viger ikke fra 4-4-2 så det bliver det i hvert fald. Jeg håber på denne her

    SG
    MD KEP HJ JP
    MG MEM JJT RJ
    AK RF

    Izunna skal vise meget mere hvis JJT skal holdes på bænken. JBL kan spille v.kant men tror Jönsson starter der, da jeg ikke tror han kan slå AK eller Festersen af til at starte med. Tverskov bliver 3 mand i forsvaret eller 4 mand på central midt, Tingager skal nok blive til noget, men pt tror jeg ikke at han slår HJ af holdet. Yao ser jeg som 4 mand i angrebet efter Jönsson. Thrane er den ukendte faktor på en af kanterne, men tror dog at Greve er tiltænkt en start plads generelt set. Så Thrane skal slås med Jönsson, JJT, Yao og Barrett om venstre kanten. Det gode er at de fleste af dem kan spille flere positioner, så der kan hurtigt rykkes rundt på nogle hvis det bliver nødvendigt.

    eg synes at det er en spændende trup fordi vi også har muligheden for at stille hold efter hvem vores modstander er; skal vi angribe, stå imod og hvor kan vi bedst åbne spillet henne. Det bliver også udslagsgivende for hvem der spiller. Jeg tror dog at vi har nogle, som spiller hvergang...

    Greve, Desler, Grytebust, AK, Festersen, Joao Pereira, El Kakrini, Jonasson. KEP. De 2 sidste pladser (Venstre kant og central midt) er meget åbne. Men jeg tror JJT får en af dem, hvem der så skal spille den sidste kommer der meget kamp over. Men det bliver rart med nogle fornuftige reserver...

    Falkesgaard, Tingager, Tverskov, JBL, Jönsson, Izunna og Lund. Så er der de talenterne/de unge/uprøvede som Yao, Thrane, Buus plus resterne Edmundsson, Lucas og Mikkelsen. Jeg forventer at Skulason er væk ellers får han en kant plads resten af året.

    edith siger at der bliver kamp om pladserne fremover :)

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Har tænkt nøjagtig det samme, at en 5-3-2 med aktive wingbacks i Desler og Pereira kunne være fedt. Tverskov med licens til at føre spillet frem.
    JayJay ligger foran Izunna og BigMak og er spielmacher.

    MvT

    Leave a comment:


  • Oraklet
    replied
    Det gør jeg da også enten jjt eller Izzu

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Der er bare lige et enkelt problem... Man må kun spille med 11 mand...

    Leave a comment:


  • Holdopstilling med den trup vi kender indtil nu. 3-5-3

    Jeg ved godt at Kent sværger til 4-4-2 men inspireret af det danske landshold mener jeg vi har spillerne til 3-5-3 pt.

    SMG

    KEP. Tverskov. Tinager


    Desler. Mo Jjt/Izzu. Jao P


    Jønsson

    Ak. Fester

    Når vi skal forsvare rykker Desler og Jao ned på backpladsen og Tverskov skyder frem mod midten og agere oprydder foran KEP og Tinager, Jønsson skal være vores kreatør og søge ned i banen og bygge vores spil op. Sammen med Mo eller jjt/Izzu.
Working...
X