Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Martin Spelmann

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Han har fungeret rigtig godt andre steder som CM, så jeg tror mere det var konstalationen der var galt. Derudover spillede vi også boldbesiddende fodbold (eller forsøgte), hvilket bestemt ikke er hans spidskompetence. Ikke at Kent ikke også gerne vil det, men det er trods alt mere direkte nu, hvor jeg bare tror han vil passe godt ind.
    Kent vil meget gerne spille sig frem til chancerne, det fungerer Spelmann slet ikke i ... hvis han da ikke pludselig kan noget han aldrig har været god til ... nemlig pasningspillet/hurtigt kombinationsspil.

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Retov var en bedre boldfordeler end El Markrini nogensinde bliver. Det er egentlig derfor El Makrini/Spell ville være en rigtig dårlig combo.

    Edit: Kom også lige i tanke om, at de var 3 mand på midtbanen dengang i Horsens. Thomas Kortegaard tog slæbet, så Spellman kunne være så flyvsk; og dermed overlade spilstyringen til Retov.

    MvH ChrisOB
    Hmm... Mener da helt bestemt de spillede 4-4-2 med Toft og Gilberto fremme.

    http://www.bold.dk/fodbold/kamp/ac-h...-vs-ob/538729/

    http://www.bold.dk/fodbold/kamp/soen...orsens/538725/

    http://www.bold.dk/fodbold/kamp/broe...orsens/538664/

    MvT

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Jeg tror nu også mest at Spellman ikke fungerede på den centrale midt i OB, var pga. hans makker på som de fleste gange var Ari. De var begge alt for flyvske, og efterlod store rum til modstanderen. Men med El Makrini, som jeg i øvrigt ikke mener er så dårlig på bolden, har da sat ham lave adskillge gode diagonalafleveringer, så tror jeg at Spellman ville fungere fint på midtbanen, da han skal have lov til at have en lidt fri rolle.
    Der er andet i rollen end diagonalskift. Det handler om de små pasninger; styringen af spillet. Og dér kan jeg simpelthen ikke få øje på nogen speciel spidskompetence i El Makrinis spil. Det handler ikke om han skulle være "dårlig". Men ikke på et højt nok niveau til at være en spilfordeler og match-styrer som Würtz er/har været.

    Så jeg tror, du tager fejl.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Blander mig lige lidt, blot fordi jeg kom i tanken om, at Spellman aldrig fungerede som en del af en tomands midtbane i OB, men var del af en ret succesfuld tomands midtbane sammen med Retov i AC Horsens. Hvad kunne Retov, som gjorde Spellman så god den/de sæsoner?

    MvT
    Retov var en bedre boldfordeler end El Markrini nogensinde bliver. Det er egentlig derfor El Makrini/Spell ville være en rigtig dårlig combo.

    Edit: Kom også lige i tanke om, at de var 3 mand på midtbanen dengang i Horsens. Thomas Kortegaard tog slæbet, så Spellman kunne være så flyvsk; og dermed overlade spilstyringen til Retov.

    MvH ChrisOB
    Last edited by ChrisOB; 05-06-2016, 15:34.

    Leave a comment:


  • anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Blander mig lige lidt, blot fordi jeg kom i tanken om, at Spellman aldrig fungerede som en del af en tomands midtbane i OB, men var del af en ret succesfuld tomands midtbane sammen med Retov i AC Horsens. Hvad kunne Retov, som gjorde Spellman så god den/de sæsoner?

    MvT
    Retov var en glimrende spilfordeler med super boldkontrol. Så kunne Spelmann tage de intense løb og slagsmålene.

    Det mindede lidt om Pirlo - Gattuso, bare på lavere niveau.

    Leave a comment:


  • WhyNot?
    replied
    Han har fungeret rigtig godt andre steder som CM, så jeg tror mere det var konstalationen der var galt. Derudover spillede vi også boldbesiddende fodbold (eller forsøgte), hvilket bestemt ikke er hans spidskompetence. Ikke at Kent ikke også gerne vil det, men det er trods alt mere direkte nu, hvor jeg bare tror han vil passe godt ind.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Jeg tror nu også mest at Spellman ikke fungerede på den centrale midt i OB, var pga. hans makker på som de fleste gange var Ari. De var begge alt for flyvske, og efterlod store rum til modstanderen. Men med El Makrini, som jeg i øvrigt ikke mener er så dårlig på bolden, har da sat ham lave adskillge gode diagonalafleveringer, så tror jeg at Spellman ville fungere fint på midtbanen, da han skal have lov til at have en lidt fri rolle.
    Det er jeg (heller) ikke enig med dig i. Han har en fantastisk gejst og vinderattitude, men han fungerede bedst som hængende angriber i en relativ fri rolle

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Jeg tror nu også mest at Spellman ikke fungerede på den centrale midt i OB, var pga. hans makker på som de fleste gange var Ari. De var begge alt for flyvske, og efterlod store rum til modstanderen. Men med El Makrini, som jeg i øvrigt ikke mener er så dårlig på bolden, har da sat ham lave adskillge gode diagonalafleveringer, så tror jeg at Spellman ville fungere fint på midtbanen, da han skal have lov til at have en lidt fri rolle.

    Elskede Spellmann's vilje og fight , men han var stadig 50 % af den dårligste cm-konstallation i OB i mands minde .
    Jeg har svært ved at se ham fungere med MeM .

    Leave a comment:


  • WhyNot?
    replied
    Jeg tror nu også mest at Spellman ikke fungerede på den centrale midt i OB, var pga. hans makker på som de fleste gange var Ari. De var begge alt for flyvske, og efterlod store rum til modstanderen. Men med El Makrini, som jeg i øvrigt ikke mener er så dårlig på bolden, har da sat ham lave adskillge gode diagonalafleveringer, så tror jeg at Spellman ville fungere fint på midtbanen, da han skal have lov til at have en lidt fri rolle.

    Leave a comment:


  • Marco van Tasten
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Risgård og Spell er to forskellige fodboldspillere. Fremfor alt er Risgård bedre med bolden og fysisk stærkere. Kombinationen Risgård/Würtz er et godt udgangspunkt at starte en sammenligning af konstellationer, men jeg er ikke enig i at Spell er at sammenligne med Risgård. Eller at El Makrini er direkte sammenlignelig med Würtz, i og med Würtz har fin boldkontrol. El Makrini er ikke en ørn med bolden; hvorfor makkeren ved siden af ham helst skal være sådan én. Og det er Spellman ikke; og som andre har påpeget så fungerede Spell heller ikke på den centrale midt. Han havde meget større succés som hængende.

    Det er egentlig sjovt, at der er så forskellige opfattelser af tingene; Personligt kan jeg ikke se, at El Makrini/Spellman kan komme i nærheden af Würtz/Risgård; ja jeg tror faktisk det ville være en regulær katastrofe, mere á la Skulason/El Makrini, end Risgård/Würtz. Du er af en anden mening, kan jeg forstå?

    MvH ChrisOB
    Blander mig lige lidt, blot fordi jeg kom i tanken om, at Spellman aldrig fungerede som en del af en tomands midtbane i OB, men var del af en ret succesfuld tomands midtbane sammen med Retov i AC Horsens. Hvad kunne Retov, som gjorde Spellman så god den/de sæsoner?

    MvT

    Leave a comment:


  • Kogtbaby88
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Det er lidt som om, at folk har glemt hvor dårlig Spelmann var på den centrale midtbane
    Risgaard er en langt bedre tekniker.
    Spelmann var bedre da han kom længere frem, som en art angriber, men han var jo aldrig noget specielt i OB og SLET ikke på den centrale midtbane.
    Jeg er enig med dig at han var en katestrofe på den centrale midt, men at han aldrig var noget specielt i OB, det passer ikke - Han var uden tvivl, og uden sammenligning vores bedste mand i hans sidste sæson for os. Han var virkelig en stor del af grunden til at vi overlevede med Ove P som træner.. De fleste andre spillere virkede ikke særlig tændte, men det Spelmann var tændt og ydede en kæmpe indsats i hver evig eneste kamp, og endnu bedre - Så italesatte han spillere som han ikke mente ydede nok i kampene, og jeg elsker ham stadigvæk for at sætte Emil Larsen på plads for åben skærm, da han begyndte med hans tudepis i medierne.

    Leave a comment:


  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Ja, vi kan desværre nok ikke være med, selvom han selv har sagt han gerne ville tilbage til OB engang.

    Jeg tror faktisk han ville gøre det godt ved siden af El Makrini, og ift. Kents AaB hold, ville de være meget ala Wurtz/Risgaard. En defensiv kontrollerende, og en flyvsk spiller ved siden af, der både kommer med frem, men også deltager i det defensive.
    Risgård og Spell er to forskellige fodboldspillere. Fremfor alt er Risgård bedre med bolden og fysisk stærkere. Kombinationen Risgård/Würtz er et godt udgangspunkt at starte en sammenligning af konstellationer, men jeg er ikke enig i at Spell er at sammenligne med Risgård. Eller at El Makrini er direkte sammenlignelig med Würtz, i og med Würtz har fin boldkontrol. El Makrini er ikke en ørn med bolden; hvorfor makkeren ved siden af ham helst skal være sådan én. Og det er Spellman ikke; og som andre har påpeget så fungerede Spell heller ikke på den centrale midt. Han havde meget større succés som hængende.

    Det er egentlig sjovt, at der er så forskellige opfattelser af tingene; Personligt kan jeg ikke se, at El Makrini/Spellman kan komme i nærheden af Würtz/Risgård; ja jeg tror faktisk det ville være en regulær katastrofe, mere á la Skulason/El Makrini, end Risgård/Würtz. Du er af en anden mening, kan jeg forstå?

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
    Ja, vi kan desværre nok ikke være med, selvom han selv har sagt han gerne ville tilbage til OB engang.

    Jeg tror faktisk han ville gøre det godt ved siden af El Makrini, og ift. Kents AaB hold, ville de være meget ala Wurtz/Risgaard. En defensiv kontrollerende, og en flyvsk spiller ved siden af, der både kommer med frem, men også deltager i det defensive.
    Det er lidt som om, at folk har glemt hvor dårlig Spelmann var på den centrale midtbane
    Risgaard er en langt bedre tekniker.
    Spelmann var bedre da han kom længere frem, som en art angriber, men han var jo aldrig noget specielt i OB og SLET ikke på den centrale midtbane.

    Leave a comment:


  • WhyNot?
    replied
    Ja, vi kan desværre nok ikke være med, selvom han selv har sagt han gerne ville tilbage til OB engang.

    Jeg tror faktisk han ville gøre det godt ved siden af El Makrini, og ift. Kents AaB hold, ville de være meget ala Wurtz/Risgaard. En defensiv kontrollerende, og en flyvsk spiller ved siden af, der både kommer med frem, men også deltager i det defensive.

    Leave a comment:


  • mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Han passer vel også perfekt ind i den spillestil der er blevet beskrevet omkring deres nye træner.......ligner desværre et godt cast.
    tænker jeg også - håber et eller andet sted det lykkedes, selv om han skulle vende tilbage til bif.....for det der tyrkiske rod han er endt i er der ikke nogen der fortjener. Men bedst ville det da være om han blev udenlands :)

    Leave a comment:

Working...
X