Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Velkommen til: Andre Rømer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Der er folk herinde, som man kunne mistænke for at være efterkommere af musikerne på Titanic. De spiller lystigt videre efter JH har ramt isbjerget. Det går jo fint boble boble booooobllle, OB har brug for en redningkrands, det har vist sig at JH kun kan hundesvømning, og kun til husbehov.
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
      Der er folk herinde, som man kunne mistænke for at være efterkommere af musikerne på Titanic. De spiller lystigt videre efter JH har ramt isbjerget. Det går jo fint boble boble booooobllle, OB har brug for en redningkrands, det har vist sig at JH kun kan hundesvømning, og kun til husbehov.
      Nej, JH er på ingen måde perfekt og har lavet mange forkerte indkøb. På den anden side har han umiddelbart fået styr på økonomien, faciliteter og ungdommen selvom det selvfølgelig ikke er ting som springer lige så meget i øjnene og ej heller har den nu og her effekt. Men når folk skriver ligegyldige analogier som din tror jeg bare folk bliver provokeret og gerne vil være med til at belyse hele billedet. Så det bliver lidt en ja/nej snak når mange kommentarer er oneliners.
      PS. Nu er folk så begejstret for Bo Henriksen og hvad han har udrettet, men JH var altså med dem fra 2. Div til Europa.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Der er folk herinde, som man kunne mistænke for at være efterkommere af musikerne på Titanic. De spiller lystigt videre efter JH har ramt isbjerget. Det går jo fint boble boble booooobllle, OB har brug for en redningkrands, det har vist sig at JH kun kan hundesvømning, og kun til husbehov.
        Meget relevant indlæg..
        mit indlæg var ikke umiddelbart et forsvar, eller angreb, af JH, men en lille frustration over at alt er negativt, lige meget hvad der sker. Spændende hvornår tålmodigheden med JM slipper op, for man ved jo det sker, eller?
        Men tilbage til dit indlæg, jeg kender ikke min stamtavle så langt tilbage som til 1912, så om der er titanic-musikere i mine aner, ved jeg ikke.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Nej, JH er på ingen måde perfekt og har lavet mange forkerte indkøb. På den anden side har han umiddelbart fået styr på økonomien, faciliteter og ungdommen selvom det selvfølgelig ikke er ting som springer lige så meget i øjnene og ej heller har den nu og her effekt. Men når folk skriver ligegyldige analogier som din tror jeg bare folk bliver provokeret og gerne vil være med til at belyse hele billedet. Så det bliver lidt en ja/nej snak når mange kommentarer er oneliners.
          PS. Nu er folk så begejstret for Bo Henriksen og hvad han har udrettet, men JH var altså med dem fra 2. Div til Europa.
          Der er vel også pænt meget forskel at være i Horsens, uden pres, til en klub i Odense - med langt mere pres?

          Selvfølgelig bliver alt det andet overskygget af det sportslige - i og med han er SPORTSdirektør. Hvis det sportslige halter er alt andet mere eller mindre ligegyldigt fyld.

          I hvert fald hvis man undgå at hammeren falder over ens overordnede præstation.

          Belyse hele billedet? Igen - hele billedet er blevet belyst: Vi endte rent faktuelt på en plads lavere end i forrige sæson. Det er næppe mange virksomheder, der tolererer faktuel tilbagegang på bundlinjen. OB gør, af en eller anden grund. Og den nye sæson har indtil videre ikke givet videre løfter på, at det bliver ret meget anderledes end sidste år.

          Ja faktisk kan man argumentere for, at når der så er "styr på økonomien", så er der absolut ingen undskyldninger for at tabe 2-3 til en oprykker i den første kamp i sæsonen. Der er styr på tingene i baggrunden, så burde man shine noget mere på det eneste parameter, der tæller for en sportslig virksomhed: Resultaterne på banen.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
            Meget relevant indlæg..
            mit indlæg var ikke umiddelbart et forsvar, eller angreb, af JH, men en lille frustration over at alt er negativt, lige meget hvad der sker. Spændende hvornår tålmodigheden med JM slipper op, for man ved jo det sker, eller?
            Men tilbage til dit indlæg, jeg kender ikke min stamtavle så langt tilbage som til 1912, så om der er titanic-musikere i mine aner, ved jeg ikke.
            Det er ikke de negatives skyld at alt er negativt. Det bestemmes af det, der sker på banen; og undskyld men at man kan få noget positivt frem i kølvandet af et 3-2 nederlag til en oprykker, efter vi sluttede som nr. 10 i sidste sæson, det er for mig at se mere et spagt forsøg på at polere lorte, end det er at finde noget konstruktivt at sige.

            Tålmodigheden med JM er stor; men ikke med den mand, der på ingen måder har fremelsket vindermentalitet ved sin fremtræden og sin latterligt pauvre hitrate både med trænere og spillere.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Der er vel også pænt meget forskel at være i Horsens, uden pres, til en klub i Odense - med langt mere pres?

              Selvfølgelig bliver alt det andet overskygget af det sportslige - i og med han er SPORTSdirektør. Hvis det sportslige halter er alt andet mere eller mindre ligegyldigt fyld.

              I hvert fald hvis man undgå at hammeren falder over ens overordnede præstation.

              Belyse hele billedet? Igen - hele billedet er blevet belyst: Vi endte rent faktuelt på en plads lavere end i forrige sæson. Det er næppe mange virksomheder, der tolererer faktuel tilbagegang på bundlinjen. OB gør, af en eller anden grund. Og den nye sæson har indtil videre ikke givet videre løfter på, at det bliver ret meget anderledes end sidste år.

              Ja faktisk kan man argumentere for, at når der så er "styr på økonomien", så er der absolut ingen undskyldninger for at tabe 2-3 til en oprykker i den første kamp i sæsonen. Der er styr på tingene i baggrunden, så burde man shine noget mere på det eneste parameter, der tæller for en sportslig virksomhed: Resultaterne på banen.

              MvH ChrisOB
              Spørg i Lyngby om det sportslige overskygger alt andet ligegyldigt fyld.

              Og ja, der er klar forskel på Horsens og OB, men JH har bevist sig før. Hvilket man herinde bare godt kan få indtrykket af at han aldrig har leveret noget.

              Jep, det sportslige fungerede ikke, KN blev fyret. Hvor mange spillere tror du at JH har hentet mod KN's ønske? Eller mod JM's?

              Det ville ikke undre mig hvis JH ryger og jeg kan også godt forstå det, men at manden er dårligere end diverse folks bedstemødre eller lignende er jo bare gøgl. Og selvfølgelig skal JH bedømmes på det sportslige, lige som han skal bedømmes på de andre områder han har ansvaret for. Og der har bedømmelsen åbenbart været at enten er det godt nok det han laver eller han får lov til at færdiggøre de projekter der er igang og så bliver den store evaluering foretaget.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Spørg i Lyngby om det sportslige overskygger alt andet ligegyldigt fyld.

                Og ja, der er klar forskel på Horsens og OB, men JH har bevist sig før. Hvilket man herinde bare godt kan få indtrykket af at han aldrig har leveret noget.

                Jep, det sportslige fungerede ikke, KN blev fyret. Hvor mange spillere tror du at JH har hentet mod KN's ønske? Eller mod JM's?

                Det ville ikke undre mig hvis JH ryger og jeg kan også godt forstå det, men at manden er dårligere end diverse folks bedstemødre eller lignende er jo bare gøgl. Og selvfølgelig skal JH bedømmes på det sportslige, lige som han skal bedømmes på de andre områder han har ansvaret for. Og der har bedømmelsen åbenbart været at enten er det godt nok det han laver eller han får lov til at færdiggøre de projekter der er igang og så bliver den store evaluering foretaget.
                En enkelt sæson overskyggede det sportslige så alt andet i Lyngby. De vandt bronze. Prisen var så for høj; så du har selvfølgelig ret i, at ikke altid overskygger det sportslige det økonomiske. Det skal hænge sammen også.

                Men hvis vi sidder i morgen efter at SønderjyskE har scoret til 2-0 efter en forsvarsfejl, f.eks, så er der vel næppe mange, der sidder og siger til sig selv: "Nå men i det mindste er økonomien ikke som i Lyngby, der er Albani i hanerne og Carl Nielsen på stadion"

                Og hvis man gør, så er det ren lorte-sminkning.

                Jeg forstår udemærket godt lysten til at gøre det; men hvis fortsætter sådan i alle henseender, så når man aldrig frem til de uundgåelige konklusioner. Så holder man fast i en sportsdirektør, simpelthen udelukkende fordi man synes, det er synd for manden, at han bliver kritiseret.

                At folk er bombastiske i deres måde at udtrykke sig om Jesper Hansens evner ud i sit felt, tager jeg ikke så tungt. Der er næppe nogen, der rent faktisk tror, at deres bedstemor ville kunne gøre det bedre; lige så lidt, som de tror, de selv ville kunne gøre det.

                Det er bare et udtryk. Og det er ikke "gøgl" - nødvendigvis. Det er udtryk for frustration. Ligesom når nogen fyrer en bredside af mod mig.

                Der er følelser på spil; og ja nogen har nemmere ved at styre deres end andre. Tillykke til dem. Jeg har svært ved at styre min frustration over Jesper Hansens virke i OB. Fordi jeg mener, at han har gjort og fortsætter med at gøre det sværere for alverdens trænere at lykkes i OB.

                Sammen med Kent Nielsen har han sammensat den nuværende trup - den skal JM så ændre; held og lykke med det. Det kræver udskiftning i stor stil - og her vil jeg gerne gøre noget så sjældent som at rose den sportslige ledelse for at hente en type som Drachmann. Problemet er bare, det mentale efterslæb, som jeg mener f.eks Mikkel Deslers ord om, at de under Kent var blevet lidt for passive (uden at de egentlig ville det), det bliver enormt svært at komme af med.

                Det kommer kun væk via sejre - og sejre kommer i hus via spillere, der er skarpe nok til at udføre deres job.

                Det fik et slag med kampen i Vendsyssel. Så er det kun naturligt at folk så ser den kamp som en forlængelse af pinen, der var sidste sæson, hvor OB heller ikke kunne spille to gode kampe i træk; end sige to gode halvlege i træk. Eller afgøre kampene i den ene gode halvleg.

                Hvor end stor frustration, der over de negative ord herinde; prøv så at gange dem med 10 efter kampen imod Vendsyssel, og så vil du finde det niveau mange befinder sig på.

                Nerverne er tyndslidte. Jeg håber de kan dulmes med en god opladning i fanzonen i morgen, det udvidede samarbejde imellem fraktionerne - men gæt hvad der vil ske, når/hvis vi taber til SønderjyskE?

                Hvor meget overskud vil der være til fanzonen næste gang? Hvor meget til det udvidede samarbejde?

                Næppe meget.

                Jeg selv følte overskud efter at ha set den friskhed vi spillede med i træningskampene. Men da det så gjaldt, så blev de igen passive, Kent Nielsen-style.

                Det håber man så at komme af med ved at introducere Drachmann. Godt - ledertyper har vi skreget efter i ja, 3 sæsoner nu.

                Hvis han, ligesom Ludwig, falder igennem i sin debut, hvad tror du dét vil gøre ved folks lunter?

                Fint nok, at du kan kontrollere din ved hele tiden at være pragmatisk og nuance-søgende - men andre kan ikke se tingene på den måde. Og da slet ikke efter et nederlag. Jeg garanterer dig for, at vi ikke sad og snakkede i denne tråd, på denne måde, hvis vi havde vundet over Vendsyssel.

                Men nu tabte vi altså, og så skal målet til at fyldes igen, før der kan komme ro på - og folk måske vil lytte til nuancerne. Inklusiv mig selv.

                For jeg afviser ikke at nuancerne kan være eller blive vigtige - de er bare ret ubetydelige, når folk ser sit hold tabe 3-2 til en oprykker, og bl.a komme bagud 3-1 efter man er kommet en mand i overtal.

                Det er OB, der skal gøre nuancerne betydelige.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                  Meget relevant indlæg..
                  mit indlæg var ikke umiddelbart et forsvar, eller angreb, af JH, men en lille frustration over at alt er negativt, lige meget hvad der sker. Spændende hvornår tålmodigheden med JM slipper op, for man ved jo det sker, eller?
                  Men tilbage til dit indlæg, jeg kender ikke min stamtavle så langt tilbage som til 1912, så om der er titanic-musikere i mine aner, ved jeg ikke.
                  Jeg har lige tjekket, der er præcis 12!
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Nogen der kan give et referat af hvad Rømer siger om en slatten kultur i OB? Det er fra en artikel på EB.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
                      Nogen der kan give et referat af hvad Rømer siger om en slatten kultur i OB? Det er fra en artikel på EB.

                      Jeg passede nok hverken ind i spillestilen eller kulturen. Jeg har brug for at smadre igennem til kamp og træning, og sådan var det ikke i OB. Her kunne man gå og gemme sig til træning flere dage i træk. Der var otte spillere med kontraktudløb, som ikke skulle forlænges, og alt sammen skabte en lidt slatten træningskultur.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af capone Se indlæg
                        Nogen der kan give et referat af hvad Rømer siger om en slatten kultur i OB? Det er fra en artikel på EB.
                        Han nævner at han blev overtalt af JH og KN som nævnte at han skulle tage taktstokken på midtbanen. Han forventede at han blev hentet på baggrund af sine kompetencer, men man ville ændre på ham så han kunne lave mere "langs jorden" fodbold (han nævner at selvfølgelig skal man lægge på som fodboldspiller), men syntes ikke han fik chancen, og da Michelsen siger han ikke var start 11 materiale, ville han væk.

                        Han fortryder ikke skiftet, da OB er en stor klub, men der blev forsøgt at ændre for meget på ham som fodboldspiller, hvilket gjorde ham usikker, og var selvforstærkende i forhold til at lave fejl.
                        Han nævner den slatne kultur på baggrund af 8 spillere med kontraktudløb, uden aat uddybe mere.
                        Han har intet dårligt at sige om JH, KN og OB, da han mener det mislykkede ophold lægger til begge parter.

                        Det er mere eller mindre, hvad artiklen handler om.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                          Nej, JH er på ingen måde perfekt og har lavet mange forkerte indkøb. På den anden side har han umiddelbart fået styr på økonomien, faciliteter og ungdommen selvom det selvfølgelig ikke er ting som springer lige så meget i øjnene og ej heller har den nu og her effekt. Men når folk skriver ligegyldige analogier som din tror jeg bare folk bliver provokeret og gerne vil være med til at belyse hele billedet. Så det bliver lidt en ja/nej snak når mange kommentarer er oneliners.
                          PS. Nu er folk så begejstret for Bo Henriksen og hvad han har udrettet, men JH var altså med dem fra 2. Div til Europa.
                          hvilke faciliteter er det JH har fået styr på ?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                            Jeg passede nok hverken ind i spillestilen eller kulturen. Jeg har brug for at smadre igennem til kamp og træning, og sådan var det ikke i OB. Her kunne man gå og gemme sig til træning flere dage i træk. Der var otte spillere med kontraktudløb, som ikke skulle forlænges, og alt sammen skabte en lidt slatten træningskultur.
                            Det er lige den mistanke jeg havde om træningen 3.år under Kent Nielsens træning. Glad for at blive beķræftet af en insider ....

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Det er lige den mistanke jeg havde om træningen 3.år under Kent Nielsens træning. Glad for at blive beķræftet af en insider ....
                              Nu var Rømer der i et halvt år, hvor der vel og mærke var 7 spillere med kontraktudløb i sommers, det var cirka 1/4 af truppen der stod til udløb. Jeg kan godt forstå at ingen af dem gad at yde en nævneværdig indsats til træning, det var vel ret beset kun Joan der kunne komme i betragtning til spilletid. Derudover tror jeg også flere spillere så Kent som værende et projekt der var kørt dødt.

                              Joan, Jønne, Nana, Thrane, Fellah, Buus og Joao havde i øvrigt kontraktudløb.

                              Jeg tror ikke det har været en slatten træningskultur i 3 år, men jeg ville ikke være overrasket over at niveauet skulle være dalet det sidste halve år.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                hvilke faciliteter er det JH har fået styr på ?
                                De har sikkert fået købt noget ekstra godt gaffatape til at fikse hullet i taget, hvor det dryppede ned på KEPs plads...

                                For mig er al den higen efter at "belyse hele billedet" mere et udtryk for lortepolering end reelt indhold. Lidt ligesom at rose en medarbejder for at være flot klædt, mens han laver den ene fejl efter den anden, der hindrer produktionen.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X