Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sten Grytebust

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Ja, hvem siger det? Hvem siger at han ikke var det? Vi ved det ikke, det vi med ret stor sandsynlighed ved er, at der har været en del interesse (det er beskrevet gentagne gange), Sten ser ikke sig selv i OB meget længere (manglende forlængelse og troværdige rygter), så det ville da være nærmest usandsynligt, om der ikke i mellem de angiveligt mange interessede klubber fandtes en enkelt som Sten var interesseret i at skifte til, når han øjensynligt ikke er så vildt opsat på at blive i OB. Hvis han rent faktisk gerne ville til Brøndby, og ender med at skrive under med dem alligevel, vil du så fastholde, at det var en fin beslutning at afvise et "stort" tilbud?

    At der ville være "ramaskrig", er jo ikke noget argument. Der var ramaskrig da vi solgte Ulrik Laursen. Det var selvfølgelig et fremragende salg. Folk var heller ikke tilfredse da vi solgte Borring. Det var også et fremragende salg. Der vil altid være utilfredse folk, når man sælger en profil, navnligt til en anden dansk klub, men det har OB gjort MANGE gange de sidste 20 år, og vi har i den periode solgt spillere til topklubber, hvor vi var meget tættere på dem end vi er nu.

    Jeg mente da også, at OB var i fare for nedrykning, det tror jeg alle fornuftige mennesker mener, at et hold der ligger nr. 13 ud af 14 efter 21 kampe af et grundspil på 26 kampe er. Hvis OB overvintrer som nr. 13 i år, vil jeg da selvfølgelig også mene, at de er i nedrykningsfare, spørgsmålet er jo selvfølgelig ligesom dengang også, hvor stor fare de så er i. Og både dengang og i dag vil jeg stadig mene, at OB har og havde et væsentligt bedre trup end flere af holdene i rækken. Derfor synes jeg stadig, det var en mærkelig beslutning, at man ikke supplerede angrebet med en spiller i det vindue, ligesom at jeg synes det vil være mærkeligt, hvis man ikke finder en ny forsvarsspiller og prøver at tilføre ny energi, hvis vi lukker 2 mål ind i snit i resten af efteråret, og ender som en af de to nederste.

    Vi ser åbenlyst tingene forskelligt så. Jeg kan ikke se, at vi skulle være "langt mindre skrøbelige", som du beskrev det, i denne sæson sammenlignet med sidste sæson f.eks. Vi har lukket 16 mål ind her halvvejs i denne sæson, og i sidste sæson var det 11 mål vi havde lukket ind efter 13 kampe. Selvom Grytebust stod på et højere niveau sidste efterår end i dette, flugter det stadig slet ikke med min opfattelse, at vi skulle være langt mere solide på nuværende tidspunkt.

    Der er da åbenlyst stadig udfald, også fraregnet de første runder. Vi falder helt sammen defensivt i 10 minutter mod Hobro, det hold der har været ligaens absolut svageste i sæsonen. Vi ser heller ikke gode ud defensivt på udebane mod Esbjerg, et oprykker hold der har scoret 1 mål i snit per kamp, siden de solgte deres bedste offensive spiller. Vi er bagud 0-2 efter 20 minutter hjemme mod AGF, et hold der virkelig heller ikke har sprudlet offensivt og var et af ligaens mindst scorende før den kamp. Mandagens kamp er vi da også kun nogle uskarpe afslutning, nogle flotte målmandsaktioner og noget dommerhjælp fra, at Brøndby laver 3 kasser.

    Udfaldene er der åbenlyst stadig, det kan man ikke være blind overfor. Jeg forsøger ikke at sige, at vi var langt bedre defensivt i de forrige sæsoner, end vi er nu, men jeg kan ikke se de rationelle argumenter for, at vi skulle være langt mere robuste defensivt, end vi har været i de sidste to sæsoner.
    Jeg synes da nærmere at rygterne i sommers er gået på, at der var overraskende lidt interesse for Grytebust - en del mindre end man havde forventet.

    Ja, så ser vi tingene forskelligt.
    I denne sæson har vi et Xgoals imod på 13,77 efter 13 runder. Vi har lukket 16 mål ind.
    Sidste sæson lød xGoals imod på 19,59 efter 13 runder. Her havde vi så kun lukket 11 mål ind. Med andre ord, havde vi sidste år stået over ekstremt uskarpe angribere og/eller haft en ret fremragende målmand.

    Det er fint nok at du kigger kritisk på, hvor mange mål vi KUNNE have lukket ind i år - men hvis vi sammenligner med sidste år, er du nødt til også at kigge på hvor mange mål vi KUNNE have lukket ind der og ikke kun hvor mange vi så rent faktisk lukkede ind. Der er nemlig ret stor forskel.

    Og ja, så er det da fint at påpege at Brøndby fejlagtigt fik annulleret et mål for offside, men nu hvor du også fremhæver Esbjerg-kampen, så husk lige at Esbjerg scorede deres første mål i den kamp med hånden - en kamp som vi forøvrigt havde domineret fuldstændig indtil da.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Jeg synes da nærmere at rygterne i sommers er gået på, at der var overraskende lidt interesse for Grytebust - en del mindre end man havde forventet.

      Ja, så ser vi tingene forskelligt.
      I denne sæson har vi et Xgoals imod på 13,77 efter 13 runder. Vi har lukket 16 mål ind.
      Sidste sæson lød xGoals imod på 19,59 efter 13 runder. Her havde vi så kun lukket 11 mål ind. Med andre ord, havde vi sidste år stået over ekstremt uskarpe angribere og/eller haft en ret fremragende målmand.

      Det er fint nok at du kigger kritisk på, hvor mange mål vi KUNNE have lukket ind i år - men hvis vi sammenligner med sidste år, er du nødt til også at kigge på hvor mange mål vi KUNNE have lukket ind der og ikke kun hvor mange vi så rent faktisk lukkede ind. Der er nemlig ret stor forskel.

      Og ja, så er det da fint at påpege at Brøndby fejlagtigt fik annulleret et mål for offside, men nu hvor du også fremhæver Esbjerg-kampen, så husk lige at Esbjerg scorede deres første mål i den kamp med hånden - en kamp som vi forøvrigt havde domineret fuldstændig indtil da.
      Altså allerede inden vinduet åbnede, skrev Lasse Vøge (som jeg anser for værende troværdig, især når det kommer til OB), at navngivne Groningen og Vitesse var meget interesserede, samt en unavngiven tysk klub. Grytes agent udtalte, at fremtiden nok lå syd på. Jesper Hansen udtaler også senere i vinduet til OBstruktion, at der var "meget interesse omkring ham", så jeg har svært ved at tro på, at der ikke fandtes potentielle købere.

      Mht. defensiven, så vil jeg sige, at 2 sæsoners grundspil, det vil sige 52 kampe, er en forholdsvis stor pulje kampe, så stor at vi tilfældigheder og lignende langt hen ad vejen er udviskede, og at vi kan måle reelle styrkeforhold. Hvis vi ser på, hvor mange mål de 12 hold der var i Superligaen i både 16/17 og 17/18 lukkede ind i de 52 kampe, ser det sådan her ud.

      FCK: 43
      Brøndby: 47
      FCM: 58
      OB: 63
      AaB: 65
      SønderjyskE: 66
      Lyngby: 76
      AGF: 76
      Randers: 78
      Horsens: 79
      FCN: 82
      Silkeborg IF: 95

      Altså OB havde ligaens 4. bedste defensiv i de sidste to sæsoner under Kent, kun 5 mål lukkede vi færre ind end topholdet FCM, der endda vandt mesterskabet den ene sæson. Det er ret godt isoleret set, når vi nu snakker om defensiven som et isoleret problem. Foreløbigt lukker vi her 13 kampe inde i sæsonen ikke færre mål ind per kamp, og udfaldene er stadig til stede, men lad os da kigge på det om en 13 kampes tid, eller måske bare til vinterpausen, hvis vi kan forbedre snittet så det er bedre end i de sidste to sæsoner, og også score lidt samtidig, så kan vi da tale om, at defensiven er blevet forbedret, men lige pt. kan jeg stadig ikke se på bundlinjen, at det er tilfældet.

      Comment


        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ved-man-aldrig
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          ... og der kan du jo smide alt der ikke passer til din holdning?
          Jeg synes det er en ret kraftig indikator på at der var mange muligheder.
          Det synes jeg bestemt ikke jeg gør .. muligheder ja, men det er jo ikke nok at OB og en køber enige, det er heller ikke nok at Grytebust og agent er enige med med en interesseret klub, hvis betingelserne ikke er rigtige for OB, lige som det heller ikke er nok at Grytebust og OB er enige om et salg, hvis en køberklub ikke vil betale hvad der står på prisskiltet.
          Believe OB

          œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Altså allerede inden vinduet åbnede, skrev Lasse Vøge (som jeg anser for værende troværdig, især når det kommer til OB), at navngivne Groningen og Vitesse var meget interesserede, samt en unavngiven tysk klub. Grytes agent udtalte, at fremtiden nok lå syd på. Jesper Hansen udtaler også senere i vinduet til OBstruktion, at der var "meget interesse omkring ham", så jeg har svært ved at tro på, at der ikke fandtes potentielle købere.

            Mht. defensiven, så vil jeg sige, at 2 sæsoners grundspil, det vil sige 52 kampe, er en forholdsvis stor pulje kampe, så stor at vi tilfældigheder og lignende langt hen ad vejen er udviskede, og at vi kan måle reelle styrkeforhold. Hvis vi ser på, hvor mange mål de 12 hold der var i Superligaen i både 16/17 og 17/18 lukkede ind i de 52 kampe, ser det sådan her ud.

            FCK: 43
            Brøndby: 47
            FCM: 58
            OB: 63
            AaB: 65
            SønderjyskE: 66
            Lyngby: 76
            AGF: 76
            Randers: 78
            Horsens: 79
            FCN: 82
            Silkeborg IF: 95

            Altså OB havde ligaens 4. bedste defensiv i de sidste to sæsoner under Kent, kun 5 mål lukkede vi færre ind end topholdet FCM, der endda vandt mesterskabet den ene sæson. Det er ret godt isoleret set, når vi nu snakker om defensiven som et isoleret problem. Foreløbigt lukker vi her 13 kampe inde i sæsonen ikke færre mål ind per kamp, og udfaldene er stadig til stede, men lad os da kigge på det om en 13 kampes tid, eller måske bare til vinterpausen, hvis vi kan forbedre snittet så det er bedre end i de sidste to sæsoner, og også score lidt samtidig, så kan vi da tale om, at defensiven er blevet forbedret, men lige pt. kan jeg stadig ikke se på bundlinjen, at det er tilfældet.
            Udtalte Jesper Hansen ikke i slutningen af transfervinduet, at der havde været en del interesse for Grytebust, men meget få reelle tilbud, når det kom til stykket?

            Ja, Kent Nielsens seneste to sæsoner er en relativt stor pulje, og bør derfor være nogenlunde retvisende. Men sådan en har Jakob Michelsen endnu ikke. Derfor er man nødt til at kigge på andet end blot resultaterne. Altså, hvad er pointen med at diskutere og analysere fodbold, hvis det eneste tilsyneladende godkendte parameter i en fodboldanalyse er de tal enhver kan læse af tabellen på bold.dk? Min pointe er netop at forsvaret har set mere stabilt og afklaret ud end det tal der står ud for OB i tabellen - og end det så ud under Kent Nielsen. Det skal du være velkommen til at være uenig i, men jeg synes det er lidt letkøbt KUN at kigge på antal mål lukket ind og intet andet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Det synes jeg bestemt ikke jeg gør .. muligheder ja, men det er jo ikke nok at OB og en køber enige, det er heller ikke nok at Grytebust og agent er enige med med en interesseret klub, hvis betingelserne ikke er rigtige for OB, lige som det heller ikke er nok at Grytebust og OB er enige om et salg, hvis en køberklub ikke vil betale hvad der står på prisskiltet.
              Helt enig og i det puslespil lykkedes det ikke for OB at få brikkerne til at falde på plads, for superligaens BEDSTE målmand ... det er ganske enkelt ringe.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Helt enig og i det puslespil lykkedes det ikke for OB at få brikkerne til at falde på plads, for superligaens BEDSTE målmand ... det er ganske enkelt ringe.
                men ugen JH har ikke netværket, og det er vist efterhånden almindeligt kendt. Netværk gør en stor forskel

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  Helt enig og i det puslespil lykkedes det ikke for OB at få brikkerne til at falde på plads, for superligaens BEDSTE målmand ... det er ganske enkelt ringe.
                  Når du nu har det mindset at det kun kan være OB/JHs skyld så er du da noget ensporet i tankegangen. Sandsynligheden for at “fejlen” er hos en anden sportsdirektør er vel lige så god. Hvis ikke “fejlen” er at Grytebust slet ikke ville sælges.
                  Believe OB

                  œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    men ugen JH har ikke netværket, og det er vist efterhånden almindeligt kendt. Netværk gør en stor forskel
                    Kan se at du flere steder kommer med påstanden om JHs manglende netværk. Hvor har du dette fra? Jeg kan ikke finde indikationer på det samme, det betyder dog hverken fra eller til, men jeg er da nysgerrig 😊

                    Comment


                      https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...d-januar-exit/
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...det-gyldne-bur
                        fortjent nok, ingen har vel været bedre, mere stabil

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af neverland Se indlæg
                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...det-gyldne-bur
                          fortjent nok, ingen har vel været bedre, mere stabil
                          Sidste år var den sikker, i år er det ok, da han stadig er den bedste i suppen. Især redningen mod FCK sidder nok i manges erindring. Tillykke til Gryte.

                          Comment


                            Fuldt fortjent. Tillykke med hædren Grytebust ... et salg til en engelsk klub i januar ville være perfekt.

                            Comment


                              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...sten-grytebust

                              Er noget lign. ikke blevet meldt ud før?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ellernowet Se indlæg
                                https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...sten-grytebust

                                Er noget lign. ikke blevet meldt ud før?
                                Jo, faktisk en del gange efterhånden.

                                Comment

                                Working...
                                X