Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - Niels Thorborg Special

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
    Hvis det forholder sig sådan, at NT og Enrico kommer mere på banen nu, hvorfor siger han så ikke bare det eksplicit? Det er da - igen - bare dårlig kommunikation. Det burde være muligt, at kunne fremlægge hvem der har hvilke ansvarsposter, og hvem der udtaler sig om hvad.

    Hvad angår det sidste, så er jeg egentlig enig i dine overvejelser. Min kritik var jo sådan set også mest, hvorfor der ikke blev spurgt ind til det, og den manglende gennemsigtighed for omverdenen. Vi kan vist godt etablere, at Thorborg i nogle sportslige henseender har fingrene i kagedåsen, og jeg håber da virkelig at det udelukkende er det økonomiske, som han beskæftiger sig med. Al scouting, rekruttering af spillere og trænere osv. bør være Jesper Hansens bord. Hvis ikke han gør sit job godt nok (nej, jeg åbner ikke op for den diskussion), så må han blive fyret. Jeg har på fornemmelsen, at Thorborg er meget mere involveret end de fleste tror. Og det er ikke nødvendigvis en god ting.
    Enrico sagde på et tidspunkt at bl.a. han skulle ud og tage nogen kampe for JH. Personligt har jeg ikke behov for at det gentages igen og igen .. hellere handling som beskrevet. Det er sket nu når Enrico, og nu også NT har "profileret" klubben lidt. JH skal selvf. stadig tage sin del, på sin måde vel at mærke. Jeg håber absolut at NT og Enrico bliver mere synlige fremover, men godt begyndt er "kun" halvt fuldendt, så mere af den skuffe, tak :-)
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
      Ok, det kan jeg godt følge dig i, men jeg vægter nok bare ikke det emotionelle så højt, i forhold til hvad der foretages konkret.
      Nej, det forstår jeg godt. Har bare længe haft bekymringen om han virkelig ville OB, og det tror jeg mere på efter at have hørt den her.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
        Nej, det forstår jeg godt. Har bare længe haft bekymringen om han virkelig ville OB, og det tror jeg mere på efter at have hørt den her.
        Jeg er ikke tilhænger af Thorborg (magt, virksomhedsmodel, OSE osv.), men da jeg snakkede med ham virkede han faktisk meget dedikeret i forhold til OB, altså reelt interesseret.
        Så i har altså en meget fodboldinteresseret rigmand som ejer.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jeg er ikke tilhænger af Thorborg (magt, virksomhedsmodel, OSE osv.), men da jeg snakkede med ham virkede han faktisk meget dedikeret i forhold til OB, altså reelt interesseret.
          Så i har altså en meget fodboldinteresseret rigmand som ejer.
          Jeg er glad for der er folk som Niels Thorborg. Tænk alle de arbejdspladser han skaffer danskerne. Al den omsætning og indtjening til byen. Det er en decideret frækhed at stille spørgsmålstegn ved ham. Men nu er jeg heller ikke kommunist. Så langt fra :)

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Jeg er glad for der er folk som Niels Thorborg. Tænk alle de arbejdspladser han skaffer danskerne. Al den omsætning og indtjening til byen. Det er en decideret frækhed at stille spørgsmålstegn ved ham. Men nu er jeg heller ikke kommunist. Så langt fra :)

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Jeg er glad for der er folk som Niels Thorborg. Tænk alle de arbejdspladser han skaffer danskerne. Al den omsætning og indtjening til byen. Det er en decideret frækhed at stille spørgsmålstegn ved ham. Men nu er jeg heller ikke kommunist. Så langt fra :)
              ... og alle de ressourcer han sætter sig på.
              Det er faktisk et sundhedstegn at stille spørgsmål til og kræve noget af/lave regler for, mennesker som har så meget magt, ellers bliver samfundet endnu mere korrupt (det vi ser udfolde sig ganske alvorligt pt).

              Man behøver ikke være kommunist for at være kritisk over for mennesker med magt, det bør vi faktisk alle være :).
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                ... og alle de ressourcer han sætter sig på.
                Det er faktisk et sundhedstegn at stille spørgsmål til og kræve noget af/lave regler for, mennesker som har så meget magt, ellers bliver samfundet endnu mere korrupt (det vi ser udfolde sig ganske alvorligt pt).

                Man behøver ikke være kommunist for at være kritisk over for mennesker med magt, det bør vi faktisk alle være :).
                Hvilke ressourcer sætter han sig på ?

                Ja, man skal være kritisk, men samtidigt anerkende, når "magten" bruges "positivt".

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                  Hvilke ressourcer sætter han sig på ?

                  Ja, man skal være kritisk, men samtidigt anerkende, når "magten" bruges "positivt".
                  Tusindvis af menneskers arbejdskraft og en enorm mængde penge bl.a.

                  Jeg ved ikke om jeg er enig i at det overordnet set er positivt, det er nok en længere debat og afhænger af arbejdsforhold, forretningsmodel (renterne hos leasy er vist ganske høje) overskudsgrad og en del andre faktorer.
                  For mig at se skal vi altid være på vagt, når en person skraber utroligt store summer penge til sig, på ryggen af tusindvis af menneskers arbejdskraft.

                  Jeg kan godt gå mere ind i det og undersøge det i dybden, husker kun de her sager om meget høje renter, problematiske sponsorater med kommunen og så det faktum nu her med at han også er blevet bestyrelsesformand for SDU, det er i min verden at give en mand alt for meget magt og kan jo give ham mulighed for at skrue på knapper som vil gavne L`easy etc.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                    Tusindvis af menneskers arbejdskraft og en enorm mængde penge bl.a.

                    Jeg ved ikke om jeg er enig i at det overordnet set er positivt, det er nok en længere debat og afhænger af arbejdsforhold, forretningsmodel (renterne hos leasy er vist ganske høje) overskudsgrad og en del andre faktorer.
                    For mig at se skal vi altid være på vagt, når en person skraber utroligt store summer penge til sig, på ryggen af tusindvis af menneskers arbejdskraft.

                    Jeg kan godt gå mere ind i det og undersøge det i dybden, husker kun de her sager om meget høje renter, problematiske sponsorater med kommunen og så det faktum nu her med at han også er blevet bestyrelsesformand for SDU, det er i min verden at give en mand alt for meget magt og kan jo give ham mulighed for at skrue på knapper som vil gavne L`easy etc.
                    fanme en vag kritik ..

                    https://www.leasy.dk/vaerd-at-vide/b...gebyroversigt/

                    underligt at skulle skrue alle over en kam og have så ondt bagi fordi der er nogen der får en god ide og har lyst og evner til at føre det vidt .. selvfølgelig er det problematisk at en procent af verdens befolkning ejer over halvdelen af verdens ressourcer men det er jo sket ikke det der er tale om i denne kontekst og nå enkelte personer i Danmark opnår meget er det sq nok fordi de har noget at byde ind med ..

                    Danmarkk er et af verdens mindst korrupte lande og det virker som om alt for mange lader sig påvirke i alt for høj grad af få enkeltsager i stedet for at undersøge tingene selv og vurdere på fakta ... der findes mange milliardærer i Danmark som ingen kender for som ordsproget lyser, den der lever stille lever godt .. og bliver ikke udsat for misundelse og mistro som dit indlæg f.eks. bærer præg af ..

                    Nogen mennesker kan bare noget mere og mange af dem bruger det til godt .. det sælger bare ikke aviser på samme måse som dårlige historier ..
                    Last edited by Plum; 22-12-2018, 23:44.
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      fanme en vag kritik ..

                      https://www.leasy.dk/vaerd-at-vide/b...gebyroversigt/

                      underligt at skulle skrue alle over en kam og have så ondt bagi forsvinder er nogen der får en god ide og har lyst og evner til at føre det vidt .. selvfølgelig er det problematisk at en procent af verdens befolkning ejer over halvdelen af verdens ressourcer men det er jo sket ikke det der er tale om i denne kontekst og nå enkelte personer i Danmark opnår meget er det sq nok fordi de har noget at byde ind med ..

                      Danmarkk er et af verdens mindst korrupte lande og det virker som om alt for mange lader sig påvirke i alt for høj grad af få enkeltsager i stedet for at undersøge tingene selv og vurdere på fakta ... der findes mange milliardærer i Danmark som ingen kender for som ordsproget lyser, den der lever stille lever godt .. og bliver ikke udsat for misundelse og mistro som dit indlæg f.eks. bærer præg af ..

                      Nogen mennesker kan bare noget mere og mange af dem bruger det til godt .. det sælger bare ikke aviser på samme måse som dårlige historier ..
                      Der er jo ikke ekstremt få sager.

                      Hvad vil du sige med en gebyroversigt, det relevante må være de samlede omkostninger i %, du er økonomiuddannet er du ikke?

                      Jeg har nu tjekket op på Leasy`s lånemodeller og det ER altså meget høje renter de kører med.
                      De reklamerer selv med samlede renter på 25-51% og i Norge kan det komme helt op på 75%, det ER da kritisabelt, især når manden har skabt en stor del af sin formue på det og nu er god for hvad der nærmer sig 10 milliarder, så SKAL vi sgu da være kritiske!
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Tusindvis af menneskers arbejdskraft og en enorm mængde penge bl.a. Jamen, de kan da bare sige nej til at arbejde for ham (vi er ikke i Nordkorea), hvis det er så forfærdeligt. Er det ikke bedre han skaber arbejdspladser end folk er på overførselsindkomst ?

                        Jeg ved ikke om jeg er enig i at det overordnet set er positivt, det er nok en længere debat og afhænger af arbejdsforhold, forretningsmodel (renterne hos leasy er vist ganske høje) overskudsgrad og en del andre faktorer.
                        For mig at se skal vi altid være på vagt, når en person skraber utroligt store summer penge til sig, på ryggen af tusindvis af menneskers arbejdskraft. Hvis du finder renterne for høje, kan du finde en anden leverandør. Har du det på samme måde med ejerne / milliardærerne bag Abena, Linak, Danfoss, Ecco, LEGO, Grundfos, Bunker Holding m.fl. ? Hvordan tror du lokalområderne omkring Sønderborg / Aabenraa ville se ud i dag uden de tre førstnævnte virksomheder ?

                        Jeg kan godt gå mere ind i det og undersøge det i dybden, husker kun de her sager om meget høje renter, problematiske sponsorater med kommunen og så det faktum nu her med at han også er blevet bestyrelsesformand for SDU, det er i min verden at give en mand alt for meget magt og kan jo give ham mulighed for at skrue på knapper som vil gavne L`easy etc.
                        Renter.... se ovenfor ! Hvordan kan en bestyrelsespost ved SDU gavne Lèasy.... tvinge studerende kun til at leje ved Lèasy for at få lov til at gå til eksamen

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Der er jo ikke ekstremt få sager.

                          Hvad vil du sige med en gebyroversigt, det relevante må være de samlede omkostninger i %, du er økonomiuddannet er du ikke?

                          Jeg har nu tjekket op på Leasy`s lånemodeller og det ER altså meget høje renter de kører med.
                          De reklamerer selv med samlede renter på 25-51% og i Norge kan det komme helt op på 75%, det ER da kritisabelt, især når manden har skabt en stor del af sin formue på det og nu er god for hvad der nærmer sig 10 milliarder, så SKAL vi sgu da være kritiske!
                          målt på hvad?

                          njae .. jeg vidste jo at du ville gå i gang med det�� og jeg kan lige så nemt lave et par lån med forholdsvis lave ÅOP som du kan lave dem høje da det jo er variabler man selv vælger... definer økonomisk uddannet .. jeg er ikke cand noget hvis det er det du mener ..

                          Hvorfor SKAL vi være kritiske? Er du kritisk overfor Bill Gates fordi han fandt på et styresystem eller Ortega fordi han sælger tøj??

                          Der er en efterspørgsel og han kommer med udbuddet. Hvis ikke der var kunder ville han jo ikke kunne tage prisen ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                            Renter.... se ovenfor ! Hvordan kan en bestyrelsespost ved SDU gavne Lèasy.... tvinge studerende kun til at leje ved Lèasy for at få lov til at gå til eksamen
                            Ja, jeg har det på samme måde med alle mennesker der lægger beslag på enorme ressourcer og samler enorme formuer, da det er skadeligt for samfundet, af indlysende årsager.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              målt på hvad?

                              njae .. jeg vidste jo at du ville gå i gang med det�� og jeg kan lige så nemt lave et par lån med forholdsvis lave ÅOP som du kan lave dem høje da det jo er variabler man selv vælger... definer økonomisk uddannet .. jeg er ikke cand noget hvis det er det du mener ..

                              Hvorfor SKAL vi være kritiske? Er du kritisk overfor Bill Gates fordi han fandt på et styresystem eller Ortega fordi han sælger tøj??

                              Der er en efterspørgsel og han kommer med udbuddet. Hvis ikke der var kunder ville han jo ikke kunne tage prisen ..
                              Nej, umiddelbart kan du ikke lave et billigt lån, det går fra omtrent toppen af en banks udlån, til noget der minder om det dobbelte og i mange tilfælde noget mere end det.

                              Ren udbud og efterspørgsel er en kynisk tilgang når det kommer til de her kviklån, det er ikke alle mennesker der kan gennemskue hvad de skal betale og det er jo præcis det udlåneren lever på ... samtidig kan det også være mennesker som ikke KAN betale, eller får tilskrevet en masse ekstra udgifter fordi pengene ikke falder.
                              Derfor er der jo også meget snak om at regulere de her kviklån.

                              Ja okay, troede faktisk du havde en længere uddannelse inden for området :).

                              Som du selv siger samler flere og flere penge sig på færre hænder, den tendens hjælper Thorborg til med ... det er et kæmpe problem og ender også med at være det for de ekstremt rige.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #60
                                Fair nok du ikke er fan, men hold din ligegyldige økonomipolitik ude fra dette fodboldforbund.. det trættende konstant at læse om...

                                Comment

                                Working...
                                X