Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Computerhjælp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Skal jeg så slette Vista inden?
    Først og fremmest skal du jo tage backup af din data på Vista. Når du så begynder at installere Ubuntu kan du vælge at slette alt på harddisken (inklusiv Vista). Bemærk at alle dine filer også bliver slettet dér - så vigtigt at du tager backup, f.eks. til en USB eller ekstern harddisk.Du henter Ubuntu her: http://www.ubuntu.com/download/desktop/

    Comment


      #47
      Knapt så meget computerhjælp og så alligevel.

      Jeg har sådan en fætter: http://www.everybright.com/index.php...0&new=&lang=en

      Som spiller fint op til køkkenet med min gamle (classic) ipod men ville gerne bruge den til noget julefrokost og skal have sat den til PC´en men hvorfor kan jeg ikke få lyd på?

      Troede naivt at det var fint nok med et dobbelt jackstik mellem PC og højtaler på samme måde som jeg gør med min iphone eller PC til mit stereo i stuen men nej ?!??
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #48
        jeg må siges at være pc-mongol, men det skal da ikke afholde mig fra at ønske mig et par BOSE soundlink mini højtalere (alternativt SONOS) i julegave i år. Skal jeg bruge noget udover speakerne og min iphone/Ipad til at få gang i musikken i de rum de placeres. Det hele skal naturligvis have en opsætning så jeg kan koble højtalene til og fra alt efter hvor jeg befinder mig i huset Simple svar foretrækkes venligst og helt bestemt
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          #49
          Jeg har de seneste dage oplevet at hver gang jeg vil åbne OB's hjemmeside på min pc kommer der en besked om "der opstod en fejl, vi beklager ulejligheden"
          Det er kun denne ene side der giver problemer, er der nogen der aner hvad der går galt for mig og min pc 😳
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Jeg har de seneste dage oplevet at hver gang jeg vil åbne OB's hjemmeside på min pc kommer der en besked om "der opstod en fejl, vi beklager ulejligheden"
            Det er kun denne ene side der giver problemer, er der nogen der aner hvad der går galt for mig og min pc 
            Jeg havde det samme problem for et par dage med "Firefox", "Internet Explorer" og "Google Chrome" var ok. I dag har jeg fjernet cookies fra OB i Firefox. Jeg ved ikke hvorfor, men nu virker det igen.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Jeg havde det samme problem for et par dage med "Firefox", "Internet Explorer" og "Google Chrome" var ok. I dag har jeg fjernet cookies fra OB i Firefox. Jeg ved ikke hvorfor, men nu virker det igen.
              jeg bruger "Chrome" men jeg vil da lige prøve om det kan hjælpe. Hvordan kan jeg fjerne cookies i Chrome :-)
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                jeg bruger "Chrome" men jeg vil da lige prøve om det kan hjælpe. Hvordan kan jeg fjerne cookies i Chrome :-)
                Jeg håber, jeg kan forklare på dansk:
                du kan klikke på siden med den højre museknap. Derefter kan du så "Vis side info", der kan du se cookies og fjern. Desværre forstår jeg kun lidt af computere, men maske det hjælper.
                For mig er problemet så dog skete igen, og jeg var nødt til at fjerne mine cookies igen. Jeg taenker at OB.dk sender en dårlig cookie. Men jeg ved meget lidt om computere.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Jeg håber, jeg kan forklare på dansk:
                  du kan klikke på siden med den højre museknap. Derefter kan du så "Vis side info", der kan du se cookies og fjern. Desværre forstår jeg kun lidt af computere, men maske det hjælper.
                  For mig er problemet så dog skete igen, og jeg var nødt til at fjerne mine cookies igen. Jeg taenker at OB.dk sender en dårlig cookie. Men jeg ved meget lidt om computere.
                  det lyder forståeligt nok. 👍 tak for input, Anyhow it goes
                  Believe OB

                  ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                  Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                  Comment


                    #54
                    Hej,
                    jeg har problemet med den Cookie "OBlogin". Jeg skal fjerne den hver gang nyt. Uden denne cookie jeg har forbindelsen med OB.dk. Det er den Cookie OB.dk installerer hvis du aktivirer "Log mig automatisk ind fremover" hvis du logger ind til ClubOB. Uden at aktivere denne funktion har jeg ingen problemer. Så jeg logger ind hver gang nyt uden at bruge "Log mig automatisk ind fremover"-funktionen og det er o.k..
                    Last edited by andlox; 11-12-2014, 09:00.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #55
                      Bare et godt link til fjernelse og hjælp til og udryddet spyware/malware. http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                        Bare et godt link til fjernelse og hjælp til og udryddet spyware/malware. http://www.spywarefri.dk/vejledning-til-rensning/
                        Takker :)

                        Comment


                          #57
                          Jeg har i dag fået et problem med explorer. Den fortæller mig at internettexplorer er holdt op med at fungere. What to do? Det er explorer 11 på windows 7. Jeg har forsøgt at deaktivere genstarte aktivere genstarte uden held, og kan ikke få lov at gå i internetindstillinger. Jeg har ikke andre browsere installeret.

                          Comment


                            #58
                            Jeg skal lige se om der er en som kan hjælpe med en bagatel :-) Jeg har fået slået noget til (eller fra) - så når jeg skriver en adresse, så skriver den med gult - hvordan ændrer jeg det??

                            Comment


                              #59
                              hej - håber på hjælp fra nørderne herinde.

                              Har skiftet kode på min gmail konto - jeg henter mails via windows 10 mail app men efter jeg har ændret koden får jeg en fejl 0x08007042b som jeg selfølgelig har googlet og fundet en løsning på.

                              problemet er at det indbefatter and gå ind og stoppe en tjeneste i windows - det er også fint - men kan ikke finde den, da den kun er beskrevet på engelsk og desværre oversat til dansk i den danske version af windows 10

                              tjenesten hedder Credential Manager Service

                              er der nogen herinde der ved hvad den hedder på dansk??

                              link til siden med hjælp:
                              https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-other_settings/windows-10-getting-error-message-0x80070425-when/141f6fac-f941-448b-ac62-7d72b9169cb1
                              JH Barometer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                              JM Barometer 1
                              2 3 4 5 6 7 8 9 10

                              Comment


                                #60
                                Er strandet, håber på hjælp.

                                Min knægt har fået en cd med noget skolelæring så jeg har fundet min gamle pc frem (HP Pavlion dv6000) med Vista Home Premiumder ikke har været i brug i nogle år og selvfølgelig kan jeg ikke huske password. Jeg har ingen rebootcd eller andet og har forsøgt mig med to hacks men når jeg går i “hide details” er der ikke det nødvendige links og når jeg prøver at gå bagom med administrator så får jeg at vide at den er deaktiveret så jeg kan ikke engang fabriksindstille.

                                nogle muligheder?
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X