Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB-EfB

    For satan var det et fedt klimaks idag. Specielt efter den lorte 1.halvleg.. Og den lorte dommer..
    2. Halvleg viser vi den energi der skal til og det skal vi altså bare se hver gang..

    Hvad er egentlig jeres indtryk af midtforsvaret efter 3 kampe med kun 2 mål lukket ind?
    Syntes vi har stået fornuftigt og vi må bare indrømme at Makrini er begyndt at binde forsvar og midtbane sammen.. Så det gør straks at forsvaret ser bedre ud. Lasse Nielsen spiller altså en rigtig god kamp idag og vinder utroligt mange nærkampe,hovedstødsdueller og er rigtig god til at dirigere.. HJ er sadig bare en blahhh spiller. Han har bare minimeret fejlene.

    Skal vi ikke gå efter en ny til midtforsvaret stadig? Også selv om der kun er plads til 1-2 forstærkninger?

    Pissede næsten over kors med Ove P idag også. Så bliver en fodboldkamp bare ikke bedre

    #2
    Indtryk af midterforsvaret er fortsat, at der mangler fart og boldsikkerhed. Vi savner min. én bedre midterforsvarer og en ordentlig målmand - det ville kunne gøre en stor forskel for hele holdet med mere sikkerhed.

    Comment


      #3
      Dejligt at trække det længste strå i dag, og fortjent Falk fik lov at afgøre det...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        #4
        Så ikke kampen men fulgte skriftligt og efterfølgende referater.

        mener stadig at det er den centrale akse med målmand, centerforsvar og centermidten der bør forstærkes. Og hvad skal der ske på venstrekanten?


        Vil tro at Falk og Emil ryger til vinter men tror ikke på så mange tilgange ... Måske Tingager og Yao... Men mange udløb til sommer ...

        X
        Lund. X. Lasse. Ari
        Desler X Makrini. X/Falk/Emil/Thomsen
        Fester. Zohore

        Radza/Falke
        Magnus Halgrimur Diarra. Kirkeskov
        Lucas. Azer. JJT. JBL/Thomsen
        AK. Greve. Kryger

        tror vi spiller foråret igennem med:
        Koval
        Lund. Halgrimur. Lasse. Ari
        Desler. Azer. Makrini. ? Greve/Yao/Thomsen/Kryger
        Festersen. Zohore
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #5
          Var det så hans sidste mål for striwerne. Nu må vi se om vi får julegave i år.

          Comment


            #6
            Set fra sofaen:

            Der er ikke så meget pres på forsvaret som tidligere. Jeg synes dog, at det ser lidt nervøst ud dernede - måske p.g.a. den usikre målmand? Jeg vil sgu egentlig gerne have Oliver Lund på banen. Måske back, måske midtbane måske midterforsvar. Jeg synes bare at han skal være inde, hvis han er klar.

            Jeg synes, at OB så meget skidt ud i 1. halvleg, og jeg tror at holdet overlevede fordi Esbjerg ikke var bedre. Men godt pres i 2. halvleg og utrolig dejligt med en sejr.

            Jeg tror desværre, at Rasmus Falk er færdig i OB. Han skifter garanteret til Ajax Amsterdam - bare et gæt.

            Comment


              #7
              Falk til Ajax - en mulighed,

              Jeg bemærker at Lasse Nielsen er en af få spillere der får vurdering 4. Azer er stadig for dårlig og Greve har problemer.

              At forsvaret virker bedre er fordi Emil ikke spiller - han hjallp ikke nok.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #8
                Jeg synes vi spiller en rigtig svag første halveg i dag. Esbjerg lykkedes med at lukke Falk ned, og de to i front formår slet ikke at holde i bolden. På den måde får Esbjerg mest fat i spillet, og det er nok mest Esbjergs lidt småsvage hold, der gør vi ikke straffes yderligere, for vi er på hælene i duellerne og efterlader mange tilløb til store muligheder, som var blevet straffet af hold fra den øverste halvdel af ligaen.
                Efter pausen kommer vi ud med større aggressivitet. Spillet er stadig ikke som vi så det sidst, men vi fremtvinger et overtag, bl.a. fordi det Esbjerg kaster ind fra bænken, slet ikke står viser sig superligaen værdig. Derudover kommer specielt Lund ind med god energi, og vi lykkedes med at dræne Esbjerg for energi, så vi til sidst også fandt plads til Falk, der heldigvis også finder det ekstraordinære frem i en kamp, hvor han havde det svært.
                Jeg føler ikke vi for alvor rammer et niveau der berettiger os til en plads i top 6 i dag. Vi skal ikke presses så langt tilbage imod en nedrykningskandidat, som tilfældet var i 1. Halveg. Jeg synes dog sejren er fortjent nok i sidste ende. Det var os der ville det mest og havde noget at skyde med til sidst, men vi skal en hylde op næste gang, for FCK lader sig ikke nøje med en 1-0 føring ved pausen, hvis vi spiller en 1. Halveg som i dag, i parken på søndag

                Comment


                  #9
                  Grunden til at vi lader os presse tilbage er efbs ekstremt hårde fysiske stil i dag. Vi lader os kyse af det i første halvleg. I anden halvleg giver vi igen af samme skuffe og samtidig bliver den hurtige udligning i start anden halvleg ekstremt vigtig fordi EfB bliver mere usikre i deres boldomgang. De har tabt en del og det begynder de at frygte igen.

                  Comment


                    #10
                    Det blev jo også en meget svær kamp at spille, med meget hårdt spil - og en meget ukonsekvent dommer, der lige pludselig kastede kort omkring. Vi ville vel heller ikke risikere at komme i undertal ..

                    Comment


                      #11
                      Der er mange positive ting ved gårsdagens sejr:
                      - OB er nu ubesejrede og med 7 point efter tre kampe - hvor det endda meget let kunne have været 3 sejre i streg. Det er præcis et år siden, at man har været ubesejrede i 3 kampe i træk. Endvidere spillede mande regerende mestre ud af banen. Et rigtig vigtigt statement for holdet og omgivelserne.

                      - Det lykkes at rette op på en forfærdelig første halvleg i pausen. KN har evnerne og truppen har nu værktøjerne til at ændre på nogle mønstre, som kan ændre et kampforløb. Det vidner om høj moral.

                      - Holdet bliver ved til sidste sekund - jeg kan ikke huske sidst, hvornår vi har hentet et point - ja, en sejr i overtiden. Vi har haft meget svært ved at etablere et pres i de sidste 6-8 minutter i de kampe, hvor vi har været bagud eller ligget til uafgjort (FCM-kampen undtaget). Det tyder på, at holdet har den selvtillid og tro på tingene til, at man ikke er tilfreds med uafgjort - man mener, at man er mere værd - det er et kæmpe spring væk fra de foregående sæsoner, hvor 1 point var en sejr. Stor ros til KN for at skabe et stærkere kollektiv og sende EL på bænken i det projekt.

                      - Den centrale midtbane er inde i en rivende udvikling, hvor pilen peger opad. Azer er begyndt at gå lidt mere til stålet og Makrini er blevet bedre til at fordele boldene ud på flankerne. Der mangler nok et hardhitter-alternativ på sigt, for Makrini og nu også Azer (som nu er begyndt at hente advarsler) vil være ude med karantæner et par gange på en sæson.

                      - Ari har hævet sit niveau. Han er ikke god-god; men han falder ikke igennem mere.

                      - Desler er på vej tilbage - han mangler dog det sidste antrit og touch på bolden til at være helt tilbage - lidt ærgerligt at han ikke får kamptræning de næste par måneder. Men han stempler ind med en flot assist, som han også selv fremhæver efter kampen - det betyder noget for en ung spiller, der har været væk så længe.

                      - Lund laver et godt indhop - så vi faktisk ikke gå sønderligt meget ned i kadence i offensiven, når Desler rykkes frem.

                      - Greve få rigtig meget spilletid på i går og i de forudgående kampe. Det helt rigtige for en spiller i hans alder. Erfaring, erfaring, erfaring - er nøglen til at udvikle sig når man ligger lige på grænsen til at blive en fuldgod superligaspiller. KN har troen på ham - det er så vigtigt at få endnu en Fynbo ind på holdet.

                      - Vores angribere har nu scoret 7 kampe i streg og i 14 ud af 17 på nær 3 styk, som jeg husker det. Det er uhyggeligt højt niveau. Samtidig er det lykkedes trænerteamet at få lagt nye facetter ind i deres spil på bare 4 måneder og Zohore ser mere fit ud end nogensinde. De supplerer hinanden helt fremragende. Først er Zohore inde i en stime, så overtager Festersen. Det er rigtig god angrebsduo, der er blevet signet der. Når AK finder formen har OB ligaens absolut farligste angreb.

                      Det allervigtigste, set i min optik lige nu, er, at OB for første gang i 4-5 år er inde i en markant positiv udvikling og at der måske ikke er så langt til top 4, som jeg havde troet, da sæsonen gik i gang. 2-3 forstærkninger og jeg tror på at vi kan være med, hvor der spilles om europæiske pladser.
                      Efter 17 runder har OB hentet 5 point flere og scoret 9 mål mere end sidste sæson. Man ligger nummer 7 i stedet for 10. Man er 9 point fra 11 pladsen mod 4 point sidste sæson.

                      Alle er oppe og køre over SDJ i år - faktisk har OB rykket sig endnu mere på point og scorede mål på de første 17 runder!

                      Den store hurdle og ubekendte er Falks fremtid. Man kan ikke erstatte Falk - hans direkte afløser findes ikke og spørgsmålet er om man overhovedet har midlerne til at holde på ham. Det afhænger nok meget af om hvor meget han selv vil OB mere. Jeg synes ikke, at JH skal lade sig skræmme af at give ham en høj løn af personalemæssige årsager- der er ingen der efterfølgende kan komme og bruge en høj løn til Falk til at forhandle sin egen løn op, da Falk er outstanding god for tiden.

                      Comment


                        #12
                        Den store hurdle og ubekendte er Falks fremtid. Man kan ikke erstatte Falk - hans direkte afløser findes ikke og spørgsmålet er om man overhovedet har midlerne til at holde på ham. Det afhænger nok meget af om hvor meget han selv vil OB mere. Jeg synes ikke, at JH skal lade sig skræmme af at give ham en høj løn af personalemæssige årsager- der er ingen der efterfølgende kan komme og bruge en høj løn til Falk til at forhandle sin egen løn op, da Falk er outstanding god for tiden.


                        Det så her man istedet for en kæmpe løn og måske kun 1 års forlængelse. Burde kaste pengene efter Serge deble han er en falk i svøb. Kunne man hive ham på en 4årig så tror jeg ikke tabet af falken bliver så gennem trængende.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
                          Den store hurdle og ubekendte er Falks fremtid. Man kan ikke erstatte Falk - hans direkte afløser findes ikke og spørgsmålet er om man overhovedet har midlerne til at holde på ham. Det afhænger nok meget af om hvor meget han selv vil OB mere. Jeg synes ikke, at JH skal lade sig skræmme af at give ham en høj løn af personalemæssige årsager- der er ingen der efterfølgende kan komme og bruge en høj løn til Falk til at forhandle sin egen løn op, da Falk er outstanding god for tiden.


                          Det så her man istedet for en kæmpe løn og måske kun 1 års forlængelse. Burde kaste pengene efter Serge deble han er en falk i svøb. Kunne man hive ham på en 4årig så tror jeg ikke tabet af falken bliver så gennem trængende.
                          Er Deble en Falk i svøb?
                          For det første er Déblé næsten 3 år ældre end Falk.
                          For det andet spiller de ikke samme position, har ikke samme kompetencer og minder generelt næppe ret meget om hinanden.

                          Comment


                            #14
                            Hvis du tænker alder og farve så har du ret. Evner på banen synes ikke du har ret.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
                              Hvis du tænker alder og farve så har du ret. Evner på banen synes ikke du har ret.
                              "I svøb" har vel noget med fremtid at gøre. Fremtid hænger mig bekendt tæt sammen med alder. Jeg kommenterede i øvrigt slet ikke på hudfarve.

                              Ift. evner lavede Déblé i sidste sæson(som angriber) 15 mål og 3 assists. Til sammenligning har Falk i indeværende sæson (som kantspiller) scoret 2 mål og lavet 8 assists.

                              De bidrager i min optik slet ikke med samme evner - Dermed ikke sagt at Deble er god til det han kan.

                              Men okay... agree to disagree...

                              Comment

                              Working...
                              X