Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Odense By

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Det kan godt tænkes det er en generationsting. Jeg hørte det indimellem under valgkampen (dog også fra unge politikere) og så har jeg haft en professor, der ofte har brugt det..
    Det tror jeg det er :-)
    Men jeg håber da det er et udtryk der er på vej ud - fo jeg det er da i min verden et taber udtryk som bliver forbundet med Odense

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Hvis man har ti minutter, er her en lille film om sporvognsdriften i 1951, hvor man følger en sporvogn rundt i hele byen. Hvis nogen er tvivl om, hvor meget af centrum TBT åd, kan man se det omkring 7 min. inde. Læg også mærke til hvor meget smukkere byen egentlig var dengang. Det er sørgeligt så meget af bymidten man har ofret.

      http://www.youtube.com/watch?v=Dad81bGNcn4
      Tak for linket. Meget sjovt at se for sådan en odenseansk historie nørd som mig

      Comment


        #18
        Håber det bedste, men frygter det værste.

        Hvorfor er der ikke blevet afprøvet en prøvelukning, for at se hvor stor betydning gaden egentligt har??

        Plus det er jo ikke kun TBT der skal lukkes.
        Med tiden bliver det jo også ved krydset Ruggårdsvej/ Vestre stationsvej.

        Det smilende jakkesæt ( Anker Boye) skal jo have skrevet sig ind i historiebøgerne, som ja hvad ved jeg, en visionær borgermester.

        Jeg bruger selv udtrykket " der går Odense i den" og jeg er da ikke gammel.

        Hvis man vil have en lille tur rundt i Odense med billeder, er fynskebilleder.dk siden man kan gøre det på.

        Comment


          #19
          Alle skeptikerne får sig noget at glæde sig det første (lange) stykke tid en tilvænning til de nye omgivelser kræver. Derefter vil det være business som altid, forhåbentlig med de fordele man regner at det vil føre med sig.

          Den gade er stor, grim og bred. Uanset om Anker får succes med den eller bliver en fiasko er han en vinder udelukkende fordi han får lukket lortet. Selv hvis der ikke kommer mere gang i centrum er det en succes, hvis man formår at smelte byen sammen.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Elvis Se indlæg
            Alle skeptikerne får sig noget at glæde sig det første (lange) stykke tid en tilvænning til de nye omgivelser kræver. Derefter vil det være business som altid, forhåbentlig med de fordele man regner at det vil føre med sig.

            Den gade er stor, grim og bred. Uanset om Anker får succes med den eller bliver en fiasko er han en vinder udelukkende fordi han får lukket lortet. Selv hvis der ikke kommer mere gang i centrum er det en succes, hvis man formår at smelte byen sammen.
            Selvfølgelig vil man vænne sig til det, man har jo ikke rigtigt andet valg... Jeg frygter nu, at det ikke bliver business as usual, for det er ikke hverdagskost, at man lukker byens (vigtigste) færdselsåre, uden man har anlagt en erstatning først..

            Det er jo ikke uden grund, man anlage gaden for 50 år siden, for allerede dengang var der færdesproblemer.. Og jeg nægter at tro på, at de er blevet mindre i mellemtiden, på trods af Odins Bro!

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
              Selvfølgelig vil man vænne sig til det, man har jo ikke rigtigt andet valg... Jeg frygter nu, at det ikke bliver business as usual, for det er ikke hverdagskost, at man lukker byens (vigtigste) færdselsåre, uden man har anlagt en erstatning først..

              Det er jo ikke uden grund, man anlage gaden for 50 år siden, for allerede dengang var der færdesproblemer.. Og jeg nægter at tro på, at de er blevet mindre i mellemtiden, på trods af Odins Bro!
              Nu er det jo ikke kun Odins bro, der skal tage trafikken. Man forstærker også mange af de veje, hvor folk skal køre i stedet for TBT. Man kan vel også spørge sig selv om lidt ekstra trængsel ikke er en pris, der er værd at betale for en mere velfungerende by, hvor centrum ikke er skåret midt igennem af en ualmindelig grim firesporet vej?

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                Nu er det jo ikke kun Odins bro, der skal tage trafikken. Man forstærker også mange af de veje, hvor folk skal køre i stedet for TBT. Man kan vel også spørge sig selv om lidt ekstra trængsel ikke er en pris, der er værd at betale for en mere velfungerende by, hvor centrum ikke er skåret midt igennem af en ualmindelig grim firesporet vej?
                Hvilke veje et blevet forstærket? Den eneste forandring, som jeg har lagt mærke til, er ensretning af Frederiksgade og Palnatokesvej, hvilket ikke ligefrem gør disse mere fremkommelige, hvis man kommer fra den forkerte side..

                Jeg er absolut tilhænger af at lukke gaden, men jeg kan kun se én løsning, og det er en tunnel! Man skal alligevel grave et hul i jorden for at lave en parkeringsplads, hvorfor så ikke lave en vej ved siden af? Det er jo udelukkende en politisk beslutning ud fra et ideal om, at byen skal tømmes for biler. Tunnelen fravalgte kan forbi den var for dyr, men har vi råd til at lade være med at bygge den?

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
                  Hvilke veje et blevet forstærket? Den eneste forandring, som jeg har lagt mærke til, er ensretning af Frederiksgade og Palnatokesvej, hvilket ikke ligefrem gør disse mere fremkommelige, hvis man kommer fra den forkerte side..
                  Jeg må indrømme at jeg ikke har sat mig synderligt godt ind i projektet (og måske derfor ikke burde udtale mig), men mener at have hørt snak om, at man generelt ville styrke vejene rundt om centrum. Lyskrydset ved koncerthuset og vejen dertil fra TBT krydset er vel et ud på en forstærkning i hvert fald..

                  Comment


                    #24
                    Er det til maj 2014 at TBT lukkes?

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
                      Er det til maj 2014 at TBT lukkes?
                      Så vidt jeg husker, lukkes TBT umiddelbart efter at Odinsbroen er åbnet, hvilket er i juni 2014
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #26
                        Nu har jeg kun lige skimtet diskussionen, så det kan godt være i har snakket om det.

                        Men jeg bor på Sydfyn, men flytter til Odense om nogle år, og jeg har læst meget om den nye letbane. Jeg synes det virker som en glimrende ide, man kan bare se hvor meget det giver byer som Zurich, Berlin og San Francisco. Men mit spørgsmål er sådan set bare, hvad i Odenseanere synes om det? :)

                        Er godt klar over den kommer til at koste knaster, men forhåbentlig kan det blive det værd?

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                          Nu har jeg kun lige skimtet diskussionen, så det kan godt være i har snakket om det.

                          Men jeg bor på Sydfyn, men flytter til Odense om nogle år, og jeg har læst meget om den nye letbane. Jeg synes det virker som en glimrende ide, man kan bare se hvor meget det giver byer som Zurich, Berlin og San Francisco. Men mit spørgsmål er sådan set bare, hvad i Odenseanere synes om det? :)

                          Er godt klar over den kommer til at koste knaster, men forhåbentlig kan det blive det værd?
                          Jeg synes også, at det er en absolut glimrende idé. Hvis vi skal udvikle os som by er vi nødt til at investere - og det koster nu engang knaster. Men det koster på sigt endnu mere, hvis vi ikke laver de her investeringer.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                            Nu har jeg kun lige skimtet diskussionen, så det kan godt være i har snakket om det.

                            Men jeg bor på Sydfyn, men flytter til Odense om nogle år, og jeg har læst meget om den nye letbane. Jeg synes det virker som en glimrende ide, man kan bare se hvor meget det giver byer som Zurich, Berlin og San Francisco. Men mit spørgsmål er sådan set bare, hvad i Odenseanere synes om det? :)

                            Er godt klar over den kommer til at koste knaster, men forhåbentlig kan det blive det værd?
                            Jeg er sikker på at om 10 år er alle glade for den nye letbane.

                            Comment


                              #29
                              Mht letbanen:
                              Jeg har intet imod en kommende letbane (udover at den kommer til at gå lige nedenunder mit stuevindue).
                              Til gengæld har jeg noget imod, at man bruger flere penge end højst nødvendigt.
                              For en måneds tid siden så jeg et interview med en eller anden "klog mand" i tv, der udtalte, at det var helt hul i hovedet at bruge SÅ mange penge på en trafikløsning som letbanen i Odense, der kunne løses ligeså godt og langt, langt billigere på anden vis. Manden arbejder med trafik i sit daglige virke, så man må gå ud fra, at han ved lidt om, hvad han taler om.
                              Mvh Kent

                              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Mht letbanen:
                                Jeg har intet imod en kommende letbane (udover at den kommer til at gå lige nedenunder mit stuevindue).
                                Til gengæld har jeg noget imod, at man bruger flere penge end højst nødvendigt.
                                For en måneds tid siden så jeg et interview med en eller anden "klog mand" i tv, der udtalte, at det var helt hul i hovedet at bruge SÅ mange penge på en trafikløsning som letbanen i Odense, der kunne løses ligeså godt og langt, langt billigere på anden vis. Manden arbejder med trafik i sit daglige virke, så man må gå ud fra, at han ved lidt om, hvad han taler om.
                                Som eks-journalist vil jeg gerne slå på tromme for, at man ikke bare forholder sig til "kloge mænd" i medierne, men også hvilke kloge mænd der er i medierne.

                                "Konflikt" er et nyhedskriterie, og man kan altid finde en ekspert eller en "ekspert", der er uenig i noget, et eller andet, hvadsomhelst. Det er godt tv, og så kan man som journalist klappe sig selv på skuldrene over at man har "hørt begge sider".

                                (Jeg ved ikke om en letbane er godt eller skidt for Odense. Jeg har ikke sat mig ind i det. Men man skal ikke tro noget er rigtigt, blot fordi en "ekspert" siger det er sådan.)
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

                                Comment

                                Working...
                                X